جراحی زیبایی بینی نوک پهن چیست؟
نوشته شده توسط : دکتر بصام

جراحی زیبایی بینی نوک پهن چیست؟

پوست بینی فاکتور بسیار مهمی برای کیفیت عمل تلقی می‌گردد. این نکته را باید مدنظر قرار داد که حین عمل زیبایی بینی قدرت مانور روی پوست بینی خیلی کم بوده و اساس کار روی اسکلت بینی انجام می‌شود. به عبارت دیگر جراح حین عمل زیبایی بینی با برش پوست بینی را از بستر استخوانی غضروفی آن جدا کرده، سپس تغییرات لازم روی اسکلت بینی داده شده و نهایتاً همان پوست روی بستر جدید خود قرار می‌گیرد بنابر این فرم پوست بینی بعد از جراحی بینی استخوانی ثابت می‌ماند البته گاهاً اقداماتی روی پوست هم صورت می‌گیرد که خیلی تأثیر گذار نیست. بینی نوک پهن به بینی‌هایی با پوست ضخیم اطلاق می‌شوند. در این نوع بینی درصد قابل ملاحظه‌ای از حجم بینی را پوست ضخیم تشکیل می‌دهد و بنابر این علی‌رغم تغییر روی سیستم اسکلتی حین عمل زیبایی بینی به خاطر نوع پوست‌ که حالت ارتجاعی کمتری نیز دارد نتیجه مطلوبی به دست نمی‌آید. با توجه به اینکه این نوع پوست حالت الاستیسیته یا ارتجاع‌پذیری کمتری دارد باید سعی شود با قوام سازی بیشتر و استفاده از گرفت غضروفی سیستم اسکلتی را تقویت نمود تا نتیجه بهتری عاید شود. در کل افرادی که بینی نوک پهن یا ضخامت پوستی زیادی دارند باید به نوع بینی خود واقف بوده و انتظار بعد از عمل معقولی داشته باشند که این مسئله باید حین مشاوره برای بیمار کاملاً روشن شود.

عمل زیبایی بینی استخوانی چیست؟

بینی‌هایی که پوست روی آن ضخامت زیادی ندارد و بزرگی یا حجم بینی برعکس بینی‌های گوشتی به خاطر سیستم اسکلتی است نه پوست ضخیم، استخوانی تلقی می‌شوند. نتیجه عمل زیبایی بینی در این نوع بینی‌ها نسبت به بینی‌های گوشتی بهتر است چون همان‌طوری که ذکر شد در جراحی زیبایی بینی استخوانی اصلاحات روی سیستم اسکلتی غضروفی استخوان صورت می‌گیرد نه پوست. البته لازم به ذکر است که پوست خیلی نازک بینی نیز چندان مناسب نیست چون این نوع پوست حتی جزئی‌ترین ناهمواری یا تضرس سیستم اسکلتی را از رو نشان می‌دهد و بعد از اینکه ورم اولیه بینی بعد از جراحی زیبایی بینی از بین رفت این مسئله برای بیمار ایجاد مشکل کرده و گاهاً نیاز به عمل ترمیمی ضرورت پیدا می‌کند.

چه نوع پوستی برای جراحی زیبایی بینی مناسب است؟

بینی با ضخامت پوستی متوسط جهت عمل زیبایی بینی مناسب است. بینی‌های با پوست ضخیم یا گوشتی به خاطر محدودیت قدرت مانور روی پوست که حجم زیادی از بینی را تشکیل می‌دهد نتیجه خیلی مطلوبی ندارند از طرف دیگر افرادی که پوست بینی‌شان خیلی نازک است این نوع پوست کوچک‌ترین نا همواری و تضرس غضروف و استخوان بینی را از رو براحتی نشان داده و این مسئله کیفیت عمل زیبایی بینی را پایین می‌آورد.

آیا در عمل زیبایی بینی از پروتز و متریال مصنوعی استفاده می‌شود؟

در جراحی زیبایی بینی مدرن جهت بازسازی و قوام‌سازی سیستم اسکلتی از غضروف خود بیمار که از تیغه توسط بینی و کمتر از گوش برداشته می‌شود استفاده می‌گردد. که ریسکی به لحاظ عوارض ندارد. در موارد نادر در رینوپلاستی‌های پیچیده یا ثانویه از غضروف دنده نیز جهت بازسازی استفاده می‌شود. استفاده از پروتز و متریال مصنوعی به موارد بسیار نادری که دسترسی به موارد فوق امکان ناپذیر است محدود می‌شود.

مدت زمان عمل زیبایی بینی چقدر است؟

طول عمل بستگی به زمینه بینی و میزان کار آن دارد. به طور متوسط زمان عمل بینی 5/1 تا 5/2 ساعت می‌باشد. افرادی که با متد بسته عمل زیبایی بینی می‌شوند عموماً زمان عملشان نسبت به متد باز کوتاه‌تر است. بعد از عمل زیبایی نیازی به بستری طولانی و شبانه نیست و شما چه بیهوشی کامل و چه نیمه بیهوشی داشته باشید بعد از چند ساعت بستری و با بهبودی حال عمومی مرخص می‌شوید

چند وقت بعد عمل زیبایی بینی می‌توانم فعالیت‌های شغلی را شروع کنم؟

اصولاً  هفته اول بعد عمل زیبایی بینی به خاطر پانسمان و اسپلنت یا گچ روی بینی و تورم و کبودی صورت بهتر است در منزل استراحت کنید. ولی بعد از یک هفته و هم‌زمان با برداشتن اسپلنت یا گچ شما می‌توانید فعالیت‌های شغلی خود را از سر گیرید. افرادی که به واسطه شغل خود لازم است فعالیت فیزیکی و بدنی سنگین داشته باشند باید به مدت 2 الی 3 هفته بار کاری خود را کمتر نموده یا استراحت کنند.

چه زمانی باید چسب روی بینی‌ام را عوض کنم؟

در صورتی که چسب روی بینی شما شل شده بایستی به آرامی آن را از روی بینی برداشته و پوست را با الکل یا محلول بیودرم تمیز کنید. لازم به ذکر است که کشیدن چسب برای جدا کردن آن از پوست بینی بطوری که پوست از بستر خود بلند شود غلط بوده و موجب بوجود آمدن فضاهای مرده زیر پوست خواهد شده و نتیجه عمل زیبایی بینی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. بنابر این اگر چسب روی بینی‌تان هنوز سفت است صبر کرده و یا در صورت لزوم به تعویض آن با یک دست چسب را بلند کرده و با انگشت دست دیگر پوست نزدیک محل بلند شدن چسب را ثابت نگه دارید تا کشیده نشود سپس پوست خود را تمیز کرده و چسب را روی بینی بزنید. نحوه تعویض چسب در لینک مربوطه توضیح داده شده است. لازم به ذکر است که از چسب نوع 3M Micropore  استفاده کنید. چسب‌های متفرقه ممکن است آلرژی ایجاد کرده و کیفیت چسبندگی این نوع چسب را نداشته باشند.

آیا شرکت‌های بیمه هزینه جراحی زیبایی بینی را تقبل می‌کنند؟

بیمه‌های درمانی هزینه عمل‌های زیبایی را تقبل نمی‌کنند و عمل زیبایی بینی هم شامل این قضیه است. در صورتی که عمل شما به همراه رفع مشکلات داخلی آن مثل عمل انحراف بینی یا اسپتوپلاستی، آندوسکوپی سینوس و پولیپ بینی و … باشد آن درصدی که مربوط به کار درمانی داخل بینی شماست شامل تعهد شرکت بیمه می‌باشد و شما می‌توانید مدارک خود را در رابطه با اعمال فوق به بیمه ارائه داده و قسمتی از هزینه را شرکت بیمه پرداخت خواهد کرد.

بعد از عمل زیبایی بینی می‌توانم آفتاب بگیرم؟

سولاریوم و برخورد مستقیم نور آفتاب به بدن شما بعد جراحی زیبایی بینی توصیه نمی‌شود زیرا پوست بینی شما حین عمل از بستر خود جدا شده و هنوز آسیب‌پذیر است. لذا در 4 الی 6 ماه اول بعد از عمل زیبایی بینی از تابش مستقیم و شدید آفتاب (آفتاب گرفتن) روی صورت و بینی خودداری کنید.

 





:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن , جراحی بینی استخوانی , جراحی زیبایی بینی , عمل ترمیمی بینی , عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 آذر 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: