علت و درمان خشکی بینی بعد از جراحی زیبایی بینی
نوشته شده توسط : دکتر بصام

علت و درمان خشکی بینی بعد از جراحی زیبایی بینی

خشکی بینی بعد از عمل زیبایی بینی، امری غیر معمول نیست. به خصوص اگر عمل جراحی شما مستلزم کم کردن شاخک تحتانی باشد. خشکی بینی ممکن است تا چند ماه پس از عمل زیبایی بینی شما تداوم یابد. راه‌حل‌های ساده عبارتند از: استفاده از اسپری سالین بینی در هنگامی که این خشکی ناخوشایند است، استفاده از پماد وازلین موضعی 2-3 بار در روز در داخل بینی خود، دوش با بخار داغ و یا استفاده از سونا. در نهایت، یک چیز ساده که به بسیاری از بیماران در دوره التیام بعد از جراحی زیبایی بینی کمک می‌کند، استفاده از یک دستگاه مرطوب کننده‌ی هوای سرد در کنار تخت خود با جهت پاشش آن به سمت سر خود است، به این ترتیب بیمار در بخار دستگاه‌ مرطوب کننده در طول شب تنفس می‌کند. این کار، پوشش داخلی بینی و مجرای هوایی دهانی را نرم و لغزنده می‌کند و به بهبودی سریع‌تر و همچنین رفع هرگونه ناراحتی مرتبط با خشکی بینی کمک می‌کند. بینی بعضی از بیماران بعد از عمل زیبایی بینی، به دلیل تولید ترشحات شفاف برای چند ماه، بیش از حد مرطوب می‌شود. با اینکه این حالت وضعیت واقعاً ناخوشایندی است، اما خبر خوب این است که معمولاً موقتی خواهد بود و ظرف چند ماه پس از عمل زیبایی بینی کاهش خواهد یافت.

عمل زیبایی بینی اشاره به جراحی پلاستیک بینی دارد که اغلب توسط افراد تحت عنوان “عمل بینی” شناخته می‌شود. “جراحی بینی ثانویه” یا جراحی ترمیمی بینی به عملی گفته می‌شود که در آن، بینی به‌منظور تغییر شکل و یا تغییر عملکرد پس از جراحی زیبایی بینی اولیه، مجدداً تحت عمل ترمیمی قرار می‌گیرد. بعضی مواقع به دنبال جراحی زیبایی بینی اول زیبایی بینی نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود. به‌عنوان‌مثال ممکن است روی بینی ناصافی‌های بسیار مختصری ایجاد شود و یا نوک بینی حالت افتادگی پیدا کند و یا نوک بینی پهن باشد و یا غضروف‌های دو طرف نوک بینی عدم تقارن داشته باشند و یا سوراخ‌های بینی نامساوی باشد و یا به دنبال عمل زیبایی بینی از داخل هنوز انحراف بینی باقی‌مانده باشد و بیمار مشکل تنفسی داشته باشد.

رژیم غذایی

  • رژیم غذایی طبیعی خود را دنبال کنید. از مصرف مواد غذایی و مخلوط های عجیب و غریبی که توسط خانواده و دوستان توصیه می شود، پرهیز کنید.
    به توصیه های افراد و منابع غیر پزشکی توجه نکنید. اغلب توصیه های آن ها در مورد کاهش کبودی و تورم، صحیح نیست.
    از خوردن هر گونه دارو، مکمل های غذایی یا خوراکی های عجیبی که تا کنون مصرف نکرده اید، پرهیز کنید.
    برای کاهش کبودی، نیاز به هیچ دارویی ندارید.
    به مدت یک هفته پس از عمل زیبایی بینی، از غذاهای نرم استفاده کنید.
    طی 24 ساعت اول پس از عمل زیبایی بینی، غذای نیمه مایع مصرف کنید.
    پس از روز اول، استفاده از رژیم غذایی نرم مناسب است. غذای نرم، غذایی است که مانند سیب یا هویج، سفت نباشد و جویدن آن راحت باشد.





:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 دی 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: