نوشته شده توسط : دکتر بصام

نکاتی که درباره عمل زیبایی بینی باید بدانید

چه سنی براي عمل زیبایی بینی مناسب است؟

سن عمل زیبایی بینی: در دختران از سن 15سالگي ودر پسران از سن 17 سالگی به شرط رشد كامل جسمي وفكري وداشتن انگيزه كافي فرد امكان پذير است. 

آيا عمل زیبایی بینی در افراد مسن امكان پذير است؟ 

عمل عمل زیبایی بینی در افراد مسن: از آنجا كه با افزايش سن بافت‌هاي بيني دچار افتادگي وسستي مي شوند اين امر برظاهر وعملكرد بيني تأثير مي گذارد. 

بالا بردن نوك بيني دراين افراد موجب جوان به نظر رسيدن و بهبود تنفس مي‌شود. بیشترین مشکلات زیبایی بینی در سنین بالا، افتادگی نوک بینی و برآمدگی پشت آن است. افتادگی بینی موجب مسن تر به نظر رسیدن چهره فرد می‌شود. 

در حالات شدیدتر افتادگی، تنفس از راه بینی ممکن است دچار اختلال شود. این بیماران وقتی نوک بینی خود را با انگشت به بالا می‌برند احساس مطلوب‌تری از تنفس از راه بینی دارند.

آيا وضعيت روحی و روانی فرد در انجام عمل زیبایی بینی تأثير دارد؟ 

تاثیر وضعیت روحی روانی افراد در انجام عمل زیبایی بینی: بي ترديد تأثير بسزايي دارد. 

چه بسيار بيمارانی كه پس از عمل باوجود نتيجه رضايت بخش، به دليل مشكلات روحی-روانی، وسواس فكري يا شخصيت‌هاي متزلزل و بيش از اندازه تأثيرپذير از ديگران، از نتيجه عمل خود ناراضي اند.
 
شمار زيادي از افرادي كه خواهان عمل زیبایی بینی هستند، از نظر خود دلايل موجهي دارند، به مانند كسب موفقيت درتشكيل زندگي زناشويی، يافتن اعتماد به نفس بيشتر دربرخوردهاي اجتماعي، جلب رضايت خانواده ودوستان و..... .
 
دراين مقطع بايد ضمن ارزيابی بيمار به او گوشزد شود كه تغييرات ظاهري، به نجات ازدواج درحال شكست، بدست آوردن شغل جديد يا بهبود چشمگير در زندگي كمك معجزه آسايي نمي كند. 

درضمن ضروري است كه افرادي كه از عمل زیبایی بینی انتظاري غیرواقع بینانه دارند، از عمل صرف نظركنند. 

همچنين لازم است كه عمل زیبایی بینی درافرادي كه دچار بحران‌هاي شديد روحي، اضطراب يا هيجان‌هاي ناپايدار هستند، به تعويق افتد.
 
به طورمعمول داوطلب مناسب جراحي پلاستيك بيني فردي است كه از عمل زیبایی بینی انتظار واقع بينانه‌اي دارد و براي انجام عمل تحت فشار ديگران نيست و مهمتر آنكه انتظار تغييرات بزرگي رادر بهبود روابط فردي واجتماعي پس از عمل زیبایی بینی خود ندارد وقوي‌ترين دليلش براي انجام جراحي بينی خشنودی شخص خود باشد.
 
آيا جاي برش ها يا آثار عمل زیبایی بینی بر روی بينی باقی خواهند ماند؟ 

باقی ماندن آثار عمل زیبایی بینی روی بینی: درجراحي پلاستيك بينی معمولا تمام برش‌ها از داخل بيني انجام مي گيرد ودر صورت مهارت جراح هيچگونه ردپايی از عمل برجاي نخواهد ماند. 

نقش ليزر واندوسكوپ در عمل زیبایی بینی چيست؟

نقش لیزر در عمل زیبایی بینی: هدف اصلی استفاده از اين دوروش پيشگيري از به مخاطره افتادن عملكرد بيني است. 

يعني اگر عملكرد بيني بهتر نشود، دست كم بايد وظايف خود را به خوبي پيش از عمل زیبایی بینی انجام دهد. هرچند در بسياري از جراحي‌هاي ظريف بيني استفاده از ليزر اين مزيت را دارد كه با خونريزي كمتري همراه است، در عمل زیبایی بینی، ليزر نقش عمده اي در نتيجه نهايي ندارد و آنچه تعيين كننده نتيجه عمل است در دستان هنرمند جراح نهفته است. 

اندوسكوپي بيني با فراهم كردن ديد عالي، دسترسي به قسمت‌هاي عمقی‌تر جهت رفع مشكلات داخلي بيني را تسهيل مي كند. 

آيا نوع بيني بر الگوي عمل زیبایی بینی تأثيري دارد؟ 

تاثیر نوع بینی بر الگوی عمل زیبایی بینی: بعضي بيني‌ها به بيني گوشتي معروفند كه مشخصه آنها بيني پهن با پوست ضخيم وبافت غضروفي ناچيز است. 

روش اصلاح اين گونه بيني ها با روش جراحي بيني‌هاي استخواني متفاوت است. در عمل زیبایی بینی گوشتي استفاده از روش هاي تقويت اسكلت بيني براي افزايش حمايت بافت‌هاي نرم بيني ضروري است و حتی عمل زیبایی بینی این نوع بینی ها با استفاده از تکنیک‌های جدید با نتایج مطلوب همراه است. 

بيش از عمل زیبایی بینی به چه نكاتي بايد توجه داشت؟ 

رعایت نکات مهم پیش از عمل زیبایی بینی: آسپرين وداروهاي مشابه آن مانند بروفن دست كم دو هفته بيش از عمل نبايد مصرف شوند زيرا تمايل به خونريزي را افزايش مي دهند. 

- درصورت سرما خوردگي ويروسي لازم است عمل زیبایی بینی به مدت چند هفته به تعويق بيافتد.

آيا عمل زیبایی بینی با درد همراه است؟ 

درد عمل جراحی پلاستیک بینی: برخلاف تصور عمل جراحي پلاستيك بيني با درد قابل توجهي همراه نيست.
 
عمل زیبایی بینی شامل چه مراحلی است؟ 

مراحل عمل زیبایی بینی: راينوپلاستي‌ اصلاح‌ جراحي‌ ساختمان‌ خارجي‌ بيني ‌براي‌ رفع‌ نقص‌هاي‌ زيبايي‌ يا عملكردي‌ مادرزادي‌ و اكتسابي‌ بيني‌ است‌. 

بيماران‌ ابتدا در مورد گرفتگی يك‌ طرفه‌ يا دو طرفه‌ بيني‌، مشکلات سينوس‌هاي‌ اطراف ‌بینی‌، ضربه‌ بيني‌ يا سابقه‌ جراحي ‌پيشين‌ بر روي‌ بيني مورد پرسش قرار مي‌گيرند. 

نظرات ‌بيمار در مورد ظاهر بيني‌ خود ارزيابي‌ مي‌شود. هم‌ ساختمان‌داخلي‌ و هم‌ ساختمان‌ خارجي‌ بيني‌ مورد معاينه‌ قرارمي‌گيرند. 

از نماي‌ نیمرخ‌، تناسب‌ بيني‌ با ديگر قسمت‌هاي‌ صورت‌ بررسي‌ مي‌شود. 



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

10 نکته درباره عمل زیبایی بینی

بینی هم به عنوان عضوی که در مرکز صورت قرار دارد و نقش کلیدی در تناسب اجزای صورت ایفا می کند و هم به عنوان عضوی مهم در سلامت بدن که اولین قسمت راه هوایی را تشکیل می دهد، با دو نقش مهم خود در زیبایی و سلامت حساسیت مضاعفی را در عمل زیبایی بینی ایجاد می کند. بنابراین تلفیقی از حداکثر دانش، هنر و تجربه جراح به همراه آگاهی لازم بیماران در بالابردن احتمال موفقیت این جراحی ها موثر است. 

موفقیت در عمل زیبایی بینی را باید این طور تعریف کنیم که اگر پس از عمل جراحی پلاستیک بینی در زیبایی چهره اثر مثبتی ایجاد کند، در کنار آن سلامت راه تنفسی بینی نیز حفظ شده باشد. از این رو جهت آگاهی بیشتر با مواردی که موفقیت عمل زیبایی بینی را به همراه دارند نکات لازم در این جراحی ها که رعایت آنها تلفیقی از زیبایی و عملکرد سالم بینی برای بیمار به ارمغان آورد را شرح می دهم.

1- زیبایی بینی یعنی ایجاد چهره ای که با بینی جدید زیباتر به نظر برسد بدون اینکه هیچکس متوجه انجام عمل زیبایی بینی شده باشد. بینی زیبا یعنی بینی طبیعی که تناسب بهتری را در اجزای مختلف صورت ایجاد کرده است. 

در یک چهره ی زیبا در برخورد اول نگاه به چشم ها معطوف می شود و اگر بینی پس از عمل زیبایی بینی آنقدر مشخصه باشد که نگاه اول را به خود بکشاند، این بینی چهره را زیباتر نکرده است. با همین شناخت ساده نسبت به معیارهای اصولی موفقیت عمل زیبایی بینی متوجه می شویم که بسیاری از بینی هایی که خود را بعنوان یک بینی عمل شده و غیرطبیعی جلوه می دهند، نه تنها بر زیبایی افراد نیفزوده اند بلکه با نمایان کردن آثار عمل زیبایی بینی در چهره اصول زیبایی را مخدوش کرده اند.

2- یکی از عوامل مهم در موفقیت پس از عمل زیبایی بینی، تشخیص دقیق است. این موضوع هم از نظر تشخیص علت زیبانبودن بینی در چهره براساس آنالیز دقیق صورت و هم از نظر تشخیص درست و دقیق مشکلات تنفسی پیش از جراحی حائز اهمیت است تا بیمار داوطلب عمل زیبایی بینی از زیبایی طبیعی و رفع مشکل تنفسی و سلامت بینی پس از جراحی اطمینان داشته باشد.

برای تمام بیمارانی که قرار است هرگونه عمل زیبایی بینی بر روی بینی آنها انجام شود، سه بررسی تشخیصی مهم انجام می دهم: 1) آندوسکوپی تشخیصی بینی ک آناتومی داخلی بینی را به بهترین وجه نشان می دهد. 2) راینومانومتری که ارزیابی راه هوایی بینی را به طور دقیق میسر می کند و 3) آکوستیک راینومتری که هرگونه مانع و تنگی در مسیر بینی را نمایان می کند. 

در ابتدای عمل زیبایی بینی، پیش از شروع اقدامات مربوط به زیبایی و تغییر شکل ظاهری بینی، جراح بینی باید تمام تلاش خود را صرف رفع انحراف تیغه بینی و باز نمودن راه تنفس کند و پس از اطمینان از برقراری راه طبیعی تنفس، به قسمت دوم عمل زیبایی بینی که مشتمل بر اصلاح ساختار ظاهری بینی و ایجاد تناسب در قسمت های مختلف بینی و صورت است، بپردازد. در صورتی که تیغه داخلی بینی اصلاح نشود، پس از عمل زیبایی بینی، بیمار با مشکلات تنفسی از راه بینی مواجه خواهدشد.

3- عمل زیبایی بینی، افزون بر ایجاد تناسب در خود بینی، باید ارتباط خوشایندتری را بین بینی و دیگر اجزای صورت برقرار کند. در این مورد هم، بیماران با اعتماد صددرصد به اصول و روش هایی که به کار می برم، طرح دقیق عمل براساس اصول علم عمل زیبایی بینی صورت و مشکلات زیبایی و تنفسی بیمار را تماما به تجربه، هنر و دانش جراح واگذار می کنند چرا که عمل زیبایی بینی یک مسئله سلیقه ای نیست. 

بینی مثل مدل لباس نیست که هرکسی بنا بر سلیقه شخصی آن را انتخاب کند. بهترین بینی برای هر فرد فقط یک بینی است که براساس بافت و مواد بینی، تناسب اجزای صورت و حفظ تنفس حاصل می شود. برطبق اصول زیبایی،تنها آن بینی برای صورت حداکثر زیبایی را به وجود می آورد که حداکثر تناسب را با چهره داشته باشد، نه آنکه حداکثر کوچکی را، مثلا اگر یک بینی بیش از حد کوتاه شود و نسبتش درست نباشد این طور به نظر می رسد که قسمت پایینی صورت کشیده و بلند شده یا لب بالا خیلی بلند شده است. در برخی عمل ها که فقط به کوچک شدن بینی توجه شده، نه تنها زیبایی فرد افزوده نشده، بلکه تناسب چهره نیز کاملا از بین رفته است. درحقیقت معنی زیبایی، در تناسب و هارمونی میان اجزا است.

4- امروزه در روش های نوین که به روش های تقویتی بینی معروفند، اگر بخشی از بینی بافت اضافه دارد آن بافت اضافه را بر می داریم و در قسمتی از بینی که کمبود بافت وجود دارد پیوند می زنیم. در این روش ها ما بافت را تغییر شکل می دهیم نه اینکه آنها را خارج کنیم. 

در این روش ها اسکلت بینی بازسازی و بافت های ضعیف تقویت می شوند. بنابراین در درازدت بینی کمتر دچار افتادگی می شود. در روش های قدیمی، عمل زیبایی بینی بیشتر متکی بر برداشتن و خارج کردن بافت بینی بود و بینی تقریبا همیشه کوچک می شد. اشکالات این روش ها سال های بعد خود را نشان می دهد و به همین دلیل هم چند دهه طول کشید تا با شناخته تر شدن عوارض آنها کم کم کنار گذاشته شوند. در این روش ها در درازمدت بافت ها دچار فروافتادگی می شدند چون حمایت اسکلتی بینی کم می شد و بینی در سنین بالا حالتی چروکیده و افتاده پیدا می کرد و اغلب بیماران مشکلات تنفسی هم پیدا می کردند.5- در بینی های گوشتی، استفاده از روش های تقویت اسکلت بینی برای افزایش حمایت بافت های نرم بینی ضرورت دارد. جراحی این نوع بینی ها با استفاده از روش های جدید با نتایج مطلوب همراه است. در روش های جدید به جای آن که بافت گوشتی بینی برداشته شود، سعی می شود اسکلت نوک بینی با افزودن بافت های پیوندی تقویت شود تا فرم مطلوب نوک بینی ایجاد شود.

6- یکی از شایعترین موارد مراجعه بیماران مربوط به قوز بینی است. در روش های نوین عمل زیبایی بینی به جای کم کردن و کاهش بافت های پشت بینی، با تقویت و افزایش حمایت پایه بینی در ناحیه نوک بینی، قوز بینی اصلاح شده است. پس از آنالیز صورت در بسیاری از دختران و پسران ایرانی معلوم ثابت شده است که درواقع علت قوز بینی در خیلی از افراد بلندی پشت بینی نیست بلکه ضعف جلوآمدگی نوک بینی به علاوه عمیق بودن ریشه بینی است که در ایرانی ها و کشورهای خاورمیانه بسیار شایع است. 

در این حالت باید قسمت پایینی جلو بیاید یعنی باید اسکلت بینی را تقویت کنیم تا صورت به مراتب زیباتر شود. در روش های قدیمی بدون تقویت نوک بینی قوز بینی را بر می داشتند و در بسیاری از موارد چهره حتی زشت تر می شود چون زاویه بین بینی و صورت خیلی کم می شد.

7- در روش های جدید سعی می شود که پشت بینی طبیعی باشد. امروزه بیشتر متقاضیان عمل زیبایی بینی خواهان تغییرات طبیعی در بینی هستند. اصطلاحاتی مانند بینی عروسکی یا بینی سرسره ای سال ها در بین مردم به عنوان اصطلاحی برای توصیف بعضی از بینی های عمل شده به کار می رفت. این بینی ها از بعضی الگوهای دهه 1960 اقتباس شده اند، در حالی که در جامعه با فرهنگ بالاتر امروزی نوعی بینی تصنعی و زشت تلقی می شوند. از نظر زیبایی شناختی قوس دارشدن بینی اصلا زیبا نیست. هیچ کتابی در عمل زیبایی بینی پیدا نمی کنید که به عنوان یک بینی زیبا یک بینی قوس دار یا سرسره ای کشیده باشد، یک پشت بینی باید صاف یا انحنای بسیار طبیعی داشته باشد.

8- در روش های نوین عمل زیبایی بینی برخلاف روش های قدیمی به هیچ وجه اتصالات غضروف های بینی در نواحی مختلف قطع نشده است و برای کاهش پهنای نوک بینی با روش های مخصوصی تغییر حالت نوک بینی بصورت طبیعی بدون برداشتن غضروف ها انجام می شود. بنابراین نوک بینی حالت طبیعی داشته و پهنای طبیعی آن آنچنان نمود می کند که گویی هیچ جراحی روی نوک بینی انجام نشده است. در صورتیکه نوک بینی بیش از حد باریک شده باشد، علاوه بر اینکه ظاهر زشت و مصنوعی به بینی می دهد، با فرورفتگی های شدیدی که در اطراف آن ایجاد می شود، مسیر تنفسی دچار تنگی می شود.

9- برای رفع افتادگی بینی طبیعی از روش های تقویتی استفاده می شود تا علاوه بر دوام طولانی مدت ظاهر طبیعی بینی حفظ شود. در روش های نوین عمل زیبایی بینی، این کار، با افزودن پیوندهای ستونی متعدد غضروفی در پایه بینی انجام می گیرد.

در این صورت، ظاهر جوان تر بینی با طبیعی بودن آن هماهنگ می شود. در صورتی که در روش های قدیمی بالابردن نوک بینی مستلزم برداشت بیش از حد بافت های بینی است و در بسیاری از موارد، این پدیده با عواقب نامطلوب تنفسی همراهی دارد به طوری که در این بیماران، پره های بینی، در هنگام دم بر روی هم می افتند و مانع تنفس راحت حین خواب می شند.

10- در روش های نوین عمل زیبایی بینی سوراخ های بینی به هیچ وجه دست زده نمی شوند. زیرا در اغلب موارد دست خوردن سوراخ های بینی کاملا مشخص می شود و معلوم است که فرد جراحی شده است چون چین کنار پره بینی از بین می رود و بازسازی این چین و فرورفتگی طبیعی تقریبا غیرممکن است. نکته دوم اشکالات تنفسی است که بدلیل کم شدن قطر مجرای تنفسی اتفاق می افتد و بسیاری از این افراد پس از سال های طولانی با مشکلات شدید تنفسی دست و پنجه نرم می کند.



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

روند عمل زیبایی بینی

برخی اشخاص دماغ‌هایی بزرگ/پهن و گوشتی با سوراخ‌های گشاد و نوک پهن دارند. این افراد نیاز به اصلاح استخوان، سوراخ، و نوک بینی دارند که این پروسه تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود. برای اصلاح پهنای استخوان بینی، برش استخوان(استئوتومی) صورت می‌گیرد. هنگامی که برش استخوان انجام شود، پهنای استخوان بینی کاهش می‌یابد/ باریک می‌شود. برای اصلاح عرض/پهنای نوک بینی، با استفاده از عمل زیبایی بینی، نوک بینی شکافته می‌شود. در برخی موارد بعد از برش و خارج سازی استخوان‌های بینی که برای کاستن از پهنای استخوان صورت می‌گیرد، به منظورافزایش ارتفاع استخوان بینی ایمپلنتی (یک مادۀ مصنوعي) در داخل بینی کاشته می‌شود.

عمل زیبایی بینی به باریک کردن پهنا/عرض بینی و بالا بردن سر بینی کمک می‌کند. معمولاً کسانی که بینی پهنی دارند، نوک بینی بزرگ/ پهنی هم دارند که البته برای باریک کردن نوک آن به عمل زیبایی بینی اصلاحی نیاز دارند. معمولاً برخی افراد بینی‌های پهن و فرورفته و برخی بینی‌های پهن و گوشتی و برآمده (قوز دار) دارند. این افراد پس از برش استخوان‌های بینی و خارج کردن آنها (استئوتومی) به  افزایش و کاهش اندازه بینی با استفاده از فرایندهای عمل زیبایی بینی نیاز دارند.

بهبودی بعد از عمل زیبایی بینیهای گوشتی و پهن،  یک تا دو هفته طول می‌کشد و فرد می‌تواند نتایج نهایی عمل زیبایی بینی را پس از یک تا دو ماه ببیند.

آیا عمل زیبایی بینی می‌تواند یک بینی پهن و گوشتی را طوری باریک کند که کاملاً طبیعی به‌نظر برسد؟

باریک سازی بینی واقعاً می‌تواند ظاهری طبیعی به شما بدهد. که این کار نیز معمولاً مستلزم انجام برخی کارها بر روی استخوان بینی است. بعضی مواقع اگر سوراخ‌های بینی گشاد باشند، ممکن است نیاز به کوچک‌سازی هم داشته باشند که در نتیجه ظاهر بینی باریک می‌شود. داشتن ارزیابی و برآورد از بینی در حالت سکون و حرکت پره‌های آن برای دیدن میزان گشاد شدن سوراخ‌های بینی ، مهم است.گاهی یک پیوند پشتی به بینی اضافه می‌شود تا به ایجاد یک بینی باریک اما با ظاهری طبیعی کمک کند.

ظاهر طبیعی بینی 

ظاهر طبیعی بینی ظاهری است که از نظر زیبایی شناسی دلپسند و رضایت بخش باشد و با صورت تناسب  و تطابق داشته باشد و معلوم نباشد که عمل زیبایی بینی بر روی آن انجام شده است. که البته این موضوع چالشی بزرگ در عمل‌های نوین زیبایی بینی‌های پهن و گوشتی است.

عمل زیبایی بینی موفق، مشکلاتی از قبیل ازکار افتادگی بینی، اختلالات بینی، نوک پیازی شکل و بريدگى‌ نوک بینی را به همراه ندارد. اینچنین عمل زیبایی بینی از بالاترین سطح استاندارد برخوردار بوده و تنها بعد از تجزیه و تحلیل‌های حساب شده و استفاده از جراحان ماهر و باتجربه امکان دست‌یابی به آن وجود دارد.



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

جراحی هایی که به طور همزمان می توان با عمل زیبایی بینی انجام داد

عمل زیبایی بینی حد اقل در ایران ،جراحی شایعی است.این جراحی را میتوان همزمان با یک سری از اقدامات جراحی دیگر انجام داد.مزیت عمل زیبایی بینی همزمان برای بیمار، صرفه جویی در وقت و هزینه و نیاز به بیهوشی مجدد میباشد.اما با توجه به طولانی شدن زمان عمل زیبایی بینی، بیمارباید شرایط جسمانی مناسب را برای تحمل جراحی همزمان داشته باشد.
اعمال جراحی که همزمان با عمل زیبایی بینی قابل انجام هستند به دو دسته تقسیم میشوند:

*گروه اول اعمالی هستند که انجام آنها سبب بهبود عملکرد تنفسی و مخاطی بینی می شوند:

۱)اصلاح انحراف تیغه بینی (سپتوپلاستی) : انحراف تیغه بینی اگر قبل از عمل زیبایی بینی مورد توجه قرار نگیرد و حین عمل اصلاح نشود،بعد از عمل سبب بروز مشکلات تنفسی قابل ملاحظه خواهد شد. حتی اگربیمار قبل از عمل زیبایی بینی از نظر تنفس مشکلی را احساس نکرده باشد بعد از عمل زیبایی بینی به دلیل تنگ تر شدن مسیر عبور هوا اشکال در تنفس تازه بروز کرده و گاهی بدلیل تضعیف ساختارهای حمایتی بینی بعد از عمل ،بینی در ظاهر نیز کج میشود.
درافرادی که بینی کج دارند(DEVIATED) انجام سپتوپلاستی همزمان با رینوپلاستی(عمل زیبایی بینی) جهت رفع اشکال ظاهر بینی ضروری است.

۲)اصلاح شاخکهای بزرگ بینی :در مواردی که تیغه بینی به یک سمت انحراف دارد شاخک بینی در سمت مقابل برای تنظیم میزان عبور هوا و جلوگیری از خشک شدن بینی به صورت جبرانی بزرگ می شود.در افرادی که آلرژی دارند نیز شاخکها می توانند در هردو سمت بزرگ و متورم باشند.بزرگی شاخکها در معاینه داخل بینی مشخص شده و توسط سی تی اسکن تایید می شوند.اصلاح اندازه شاخکها ی بزرگ هنگام عمل زیبایی بینی از بروز مشکلات تنفسی بعد از عمل پیشگیری می کند.البته بیماران آلرژیک بعد از عمل نیز ممکن است لازم باشد از درمانهای دارویی تجویز شده استفاده نمایند.

۳)جراحی آندوسکوپی سینوس : در بیمارانی که مبتلا به پولیپ بینی و سینوسها و یا انسداد دهانه سینوسها(سینوزیت مزمن) هستند این امکان وجود دارد که در یک جلسه از طریق تجهیزات آندوسکوپی اقدام به خارج کردن پولیپها و پاکسازی سینوسهاو انجام عمل زیبایی بینی نمود،مشروط به اینکه درگیری سینوسها خیلی شدید نباشد.در موارد شدید بهتر است جهت کسب نتیجه بهتر ،عمل زیبایی بینی به بعد از جراحی آندوسکوپی سینوسها موکول شود.

*گروه دوم اعمال جراحی هستند که سبب متناسب شدن بینی با سایر اجزاء صورت از نظر زیبایی می شوند:

۱) اصلاح وضعیت چانه(منتوپلاستی) : چانه یکی از عناصر صورت است که شکل و اندازه آن رابطه تنگاتنگ با تناسب بینی در صورت دارد.به این مفهوم که افرادی که چانه کوچکی دارند در نمای نیم رخ به علت عقب بودن برجستگی چانه،بینی شان برجسته تر به نظر می رسد.تغییرات مثبت چهره این افراد پس از جراحی همزمان بینی وچانه بسیار بیشتر از زمانی است که تنها روی بینی ، جراحی زیبایی صورت گیرد.به عبارت دیگر اصلاح اشکالات بینی همزمان با رفع کوچک بودن چانه ، بهترین نتیجه را در برقراری تعادل زیبا در صورت خواهد داشت.
چانه کوچک بسته به شدت کوچکی از طریق گذاشتن پروتز(موارد خفیف تا متوسط) و یا جلو کشیدن استخوان فک تحتانی(موارد شدید یا در صورت وجود غیر قرینگی) قابل اصلاح است.

۲)اصلاح وضعیت گونه ها: فرورفتگی گونه ها ممکن است در ناحیه زیر چشم ها یا در منطقه برجستگی گونه باشد.گونه های فرورفته نیزباعث برجسته به نظر رسیدن بینی می شود .اصلاح فرورفتگی گونه ها از طریق گذاشتن پروتز از داخل دهان امکان پذیر است.موارد خفیف تر را می توان با تزریق چربی خود بیمار ویا تزریق ترکیباتFILLER اصلاح نمود.

۳)برداشتن غبغب : این اقدام جراحی ممکن است به صورت مجزا و یا همراه با اصلاح وضعیت چانه انجام گیرد که در نهایت سبب فرم گرفتن نیمه پایینی صورت می شود.

۴)جراحی زیبایی پلکها(بلفاروپلاستی) : جوان سازی پلکها از طریق رفع پف کردگی و افتادگی آنها صورت می گیرد.

۵)جراحی زیبایی گوش ها(اتوپلاستی): این جراحی در افرادی که لاله گوش بزرگ و یا برجسته ویا غیر قرینه دارند انجام می شود.

۶)کاشت مو : در این حالت ابتدا قسمتی از پوست پشت سر به صورت نواری برداشته شده ،فولیکولهای مو از هم جدا شده،به موضع هدف پیوند می شود.همزمان با مرحله پیوند ،تیم دوم قادر خواهد بود اقدامات عمل زیبایی بینی را انجام دهد.

۷)تزریق چربی در سطح صورت : در صورت نیازو در موارد محدود(مانند خط های خنده یا چروک های پوستی) میتوان اقدام به استخراج چربی از بیماروتزریق آن نمود.

۸)جوان سازی ناحیه پیشانی: این اقدام ممکن است از طریق آندوسکوپ یا به صورت جراحی باز انجام گیردو طی آن پوست پیشانی و ابروها بالا کشیده میشود.



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

ارزیابی خواسته های بیمار و انتظارات او ازعمل خود و هدایت آن

عمل زیبایی بینی یکی از پرطرفدارترین جراحی های زیبایی به شمار میرود، که این امر قطعا به علت نقش مهمی است که بینی در زیبایی چهره انسان دارد. شخص میخواهد با زیبا سازی بینی خود به زیبا سازی دلخواه در چهره برسد. این خواسته کاملا طبیعی بوده و لذا نکته مهم در اینجا اخذ نتیجه ورضایتمندی بیماربعد از عمل زیبایی بینی است.

واما میزان رضایتمندی بیماردرصد بسیاری بستگی به چگونگی خواست اونیز دارد. طبیعی است که هر چه خواست بیمار منطقی تر وبا واقعیات منطبق تر باشد قطعا میزان رضایتمندی وی از عمل زیبایی بینی بالا تر است. اما خواست معقول برای کسب زیبایی چه میتواند باشد ؟ این امربه دو اصل برمیگردد: یکی درک شخص ازتعریف زیبایی و دیگری میزان توانی که چگونگی اسکلت و نسج بینی و صورت بیماربرای تغییرات مورد نظروی را دارد. بطوریکه که حاصل بهترین کار جراح بتواند به این تعریف نزدیک شود. در این دو مورد در زیر توضیح داده میشود:
الف – تعریف زیبایی – میتوان گفت زیبایی یعنی وجود هماهنگی بین اجزاء یک مجموعه و در نتیجه زیبا کردن یعنی ایجاد کردن هماهنگی دراجزاء آن مجموعه. طبق این تعریف بینی که خود یک مجموعه است اگر بین اجزاء آن هماهنگی وجود داشته باشد زیباست و در صورتیکه هماهنگی وجود نداشته باشد زیبایی دلخواه را نداشته و بیماردر واقع جهت ایجاد هماهنگی مراجعه کرده است.

بعلاوه بینی که جزیی از اجزاء صورت است اگر خود بدون ایراد بوده ولی در ارتباط با کل صورت، مثلا بزرگ ویا کوچک بودن بی تناسب صورت و بینی نسبت به هم، و یا حتی عدم هماهنگی درهر کدام از اجزاء صورت مانند عقب یا جلو بودن فک های بالا یا پایین یک عدم هماهنگی کلی همزمان در صورت و بینی وجود داشته باشد، بدون اصلاح کامل یا نسبی ناهنجاری ها بطور همزمان در بینی و صورت، زیبایی دلخواه درکل چهره ایجاد نمیشود. 

 

مثال دیگرعکسی است که بیماری از هنر پیشه یا کس دیگری جهت نمونه کاری به جراح خود نشان میدهد. اگر خوب دقت شود این عکس نمونه ای از یک بینی است که بین اجزاء تشکیل دهنده آن هماهنگی وجود دارد. وقطعا باید گفت که در این تصویر بینی باصورت نیزهماهنگی دارد وگرنه توجه بیمار را به عنوان یک الگو جلب نمیکرد. در بخش تکمیلی در قسمت بررسی بیمار قبل ازعمل زیبایی بینی نظریه هنرمند نقاش آقای داوینچی را در مورد هماهنگی های مذکور ملاحظه میفرمایید.

ب – میزان توانی که شرایط نسجی و شکلی بینی و صورت بیمار برای ایجاد تغییرات ایده آل دارد – شرایط نسجی و شرایط شکلی و اسکلتی فک وصورت ممکن است برای زبده ترین جراح نیز ایجاد محدودیت نماید.  مثلا این در خواست غیر منطقی است که بیماری با پوست ضخیم در خواست بینی با پوست ظریف را داشته باشد زیرا این امر غیر ممکن بوده و هیحگونه عمل زیبایی بینی برای ایجاد چنین تغییری وجود ندارد . یا بیماری با اسکلت درشت با عمل زیبایی بینی بخواهد یک بینی با اسکلت ظریف داشته باشد. اما در مورد این قبیل بیماران تجربه که خود یک واقعیت غیر قابل انکار است نشان میدهد که در بین این دو عامل بالا عامل اول یعنی ایجاد هماهنگی نقش تعیین کننده را دارد. زیرا به تجربه دیده میشود که هم اسکلت درشت و هم ظریف به شرطی که در اجزاء آن هماهنگی وجود داشته هر یک به نحو شایسته زیبایی خود را دارد. در واقع باید گفت زیبایی یک بعدی نبوده وتنوع دارد و تنها شخص باید از مقایسه بیمورد کاملا دوری کرده وتنها به واقعیات خود توجه داشته باشد و زیبایی مطلوب را در آن جستجو کند.



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

آیا پره های بینی را نیز در عمل زیبایی بینی برش می دهید؟

بندرت ، در اکثر افراد فقط در قسمت وسط و پائین بینی برش کوچکی می دهیم و با تکنیک های انجام شده از داخل بینی ، اکثراً نیاز به برش بیرونی در ناحیه پره بینی نیست (مگر در بعضی بینی های شدیداً گوشتی با پره های بینی بسیار بزرگ)

آیا همه بینی ها را می توانید در حد دلخواه خودتان زیبا کنید؟

همه بینی ها ظرفیت یکسانی برای زیباسازی ندارند. بعضی ها را می توان خیلی زیبا و موزون کرد و بعضی ها را خیر. هیچ عمل زیبایی بینی نتیجه کامل و ایده آل نمی دهد. بهتر است راجع به درجه بهبودی و بهتر شدن بینی فکر کنید تا به یک بینی ایده آل . در آن صورت شما از نتیجه لذت می برید. در بهترین حالت حداکثر ظرفیت زیبا سازی بینی چیزی حدود ۸۰ درصد میزان دلخواه جراح می باشد.

آیا دو طرف بینی باید کاملاً متقارن باشد؟

عدم تقارن دو نیمه بینی همراه با عدم تقارن دو نیمه صورت کم و بیش در همه افراد وجود دارد. اصولاً در هیچ فردی دو نیمه صورت و بینی کاملاً قرینه نیست و قرینه سازی کامل نه مقدور است و نه مطلوب است. تقارن کامل در صورت و بینی هیچکس وجود ندارد ، عدم تقارن مختصر در صورت و بخصوص در حرکات صورت مانند : صحبت کردن ، لبخند ، خنده نشانه هایی از جذابیت را دربر دارد.

تقارن کامل بیانگر تعادلی باوقار ، خشک و بی نشاط است و اختصاص به بناهای تاریخی دارد!!

آیا لیزر در عمل زیبایی بینی جایگاهی دارد؟

خیر ، اصلاً لیزر در عمل زیبایی بینی کاربردی ندارد و بیان این نکات جنبه تجاری دارد.

روش تزریق ژل خصوصا برای بیمارانی که به دنبال انجام جراحی ترمیمی بینی و عمل زیبایی بینی بدون جراحی هستند (عمل ترمیمی بینی)، بسیار مناسب است. انجام جراحی بینی موجب ضعیف شدن ساختار‌های داخلی بینی شده و با انجام جراحی‌های مکرر، بینی شما شدیدا مستعد آسیب دیدگی می‌شود. از طرف دیگر اصلاح بدفرمی‌ها و اختلالات جزئی با عمل زیبایی بینی می‌تواند بسیار چالش برانگیز و مشکل باشد. در این موراد استفاده از ژل‌های تزریقی برای فرم‌دهی به بینی بسیار مناسب‌تر است و با این روش می‌توان بدون آسیب زدن به ساختار‌های حساس بینی، ناهنجاری مربوطه را برطرف کرد.

 



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

مدت زمان چسب زدن پس از عمل زیبایی بینی چقدر است؟

پس از ۱۰ روز گچ مخصوص بینی باز شده و بلافاصله چسب بینی زده می شود. در کسانیکه بینی استخوانی و پوست نازک دارند ، معمولاً ۳ الی ۴ ماه نیاز به چسب زدن می باشد ولی در کسانیکه بینی نوک پهن و پوست چرب دارند ، حداقل ۴ الی ۶ ماه باید چسب زده شود.(البته مدت زمان چسب زدن به تکنیک و نظر جراح بستگی دارد وتا حدی سلیقه ای است.)

نقش چسب بینی پس از عمل زیبایی بینی چیست؟

پوست بینی به جهت اینکه حین عمل زیبایی بینی از جای خود بلند می شود شدیداً مستعد تورم می باشد. نقش چسب جلوگیری ازایجاد تورم جدید پوست بینی می باشد و باعث می شود بینی زودتر به فرمی که پس از عمل زیبایی بینی برایش ایجاد شده ، تثبیت شود. اگر فرد بصورت مرتب چسب نزند ، تورم شدید بینی ایجاد می شود که ممکن است رفع این تورم جدید مشکل باشد و فرم بینی را از حالت مطلوب خود خارج نماید.

آیا متد اشتباه چسب زدن می تواند بد شکلی در بینی ایجاد کند؟

بصورت معمول خیر ، ولی اگر چسب زدن با فشار زیاد و برای ایجاد شکل خاص در بینی یاشد می تواند بینی را دچار انحراف کند ، لذا باید با دقت زده شود.

آیا پس ازمدتی از عمل ظاهر بینی نوک پهن بر می گردد؟

بجهت ضخامت قابل توجه پوست نوک بینی پس از حداقل ۱-۲ سال ممکن است نوک بینی کمی (بجهت مشکل ضخامت پوستی)پهن شود ولی در کل نسبت به قبل از عمل زیبایی بینی قابل توجه نیست.

چه زمانی فرم نهایی بینی خود را نشان می دهد؟

در بینی های استخوانی حدود یک سال بعد و در بینی های گوشتی حدود یک سال و نیم بعد فرم نهایی بینی را می توان مشاهده کرد.

اگر بینی نیاز به عمل زیبایی بینی روتوش داشته باشد ، چه زمانی باید انجام شود؟

در مواردی که نیاز به عمل زیبایی بینی روتوش باشد ، بسته به نظر جراح ترجیحاً باید یک سال از جراحی گذشته باشد تا تمام تغییرات، خود را نشان دهد و در صورت نیاز ، عمل زیبایی بینی روتوش انجام شود.

چه زمانی تزریق آمپول کورتون یا تریامسینولون پس از عمل زیبایی بینی توصیه می شود؟

در تعدادی از بینی های گوشتی و با پوست ضخیم ناحیه نوک بینی، در صورتیکه تورم موضعی باشد و منتشر نباشد طبق نظر جراح ممکن است تزریق آمپول تریا مسینولون، این ضخامت موضعی را بکاهد و اثر آن یک ماه تا یک ماه و نیم بعد بصورت کامل خود را نشان می دهد. اثر این آمپول ، تحلیل بردن و کوچک کردن بافت عمقی پوست ، فلذا برطرف کردن تورم است. اگر این آمپول نابجا یا نا صحیح تزریق شود می تواند باعث فرورفتگی هایی در پوست بینی فرد نیز شود ، لذا فقط در موارد خاص و با غلظت خاص باید تزریق شود.

چه افرادی به جز موارد ذکر شده قبلی توصیه به انجام عمل زیبایی بینی نمی شوند؟

افرادی که وسواس دارند و تحمل کوچکترین عارضه ای را پس از عمل زیبایی بینی ندارند.

افرادی که تصور غیر طبیعی و رؤیایی از عمل زیبایی بینی دارند و احساس می کنند پس از جراحی انسان دیگری می شوند.

سن زیر ۱۸ سال (عمدتاً بینی افراد در سن زیر ۱۸ سال در حال رشد است و عمل زیبایی بینی توصیه نمی شود ولی طی ۱۶ تا ۱۸ سالگی رشد بینی کامل شده و می توان جراحی انجام داد. )

افرادی که آلرژی و حساسیت شدید و مشکلات تنفسی شدید دارند.

افرادیکه اکثر اعضاء بدنشان را نا زیبا می ببینند (این افراد باید طی مشاوره های روانشناسی، دیدگاهشان نسبت به بدنشان و زیبایی تغییر کند و عمل زیبایی بینی، مشکلی از مشکلات آنها را رفع نخواهد کرد.)

آیا پس از عمل زیبایی بینی بی حسی در بینی ایجاد می شود؟

درپائین بینی جایی که برش عمل زیبایی بینی داده می شود اعصاب حسی قطع می شود و بی حس می شود ولی پس از زمانی (حدود یک سال)مجدداً اعصاب این ناحیه رشد کرده و به هم می رسد و حس آن ناحیه برمی گردد.



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

نکات مهم در عمل زیبایی بینی

آیا در عمل زیبایی بینی با یک عمل جراحی بهترین نتیجه حاصل می شود و نیاز به جراحی مجدد موید اشکال تکنیک جراح می باشد؟

در اکثر موارد با یک عمل زیبایی بینی نتیجه مطلوب حاصل می شود ولی به عللی از جمله ساختمان ظریف ،پیچیده و متحرک بینی و تأثیر آن از فشارهای تنفسی بینی ، حتی در دست های بهترین جراحان زیبایی دنیا بین ۱۰ الی ۱۵ درصد موارد ممکن است نیاز به عمل ترمیمی بینی یا روتوش برای اصلاح عوارض جزئی باقیمانده پس از عمل جراحی اول باشد و این مسئله نشانه ضعف تکنیک جراح نمی باشد.بسیار مهم است که افراد قبل از عمل زیبایی بینی به این امر واقف باشند.

آیا هرگونه تغییراتی که تمایل داشته باشیم می توان در بینی اعمال کرد؟(مثلاً می شود بینی مینیاتوری یا بسیار کوچک یا عروسکی و سرسره ای شود؟)

به هیچ عنوان .تقریباً ۸۰ الی ۹۰ درصد تغییراتی که باید در بینی اعمال شود ، استانداردهای علمی در سراسر دنیا دارد که از جمله آنها : میزان کوچک کردن نوک بینی ، باریک کردن بینی ، فرم قاعده بینی می باشد. در ۱۰-۲۰ درصد تغییرات می توان نظرات فرد را اعمال نمود خصوصاً در خانم ها فرم پشت بینی در نیمرخ بینی می تواند صاف یا کمی قوس دار باشد و نیز میزان چرخش نوک بینی نیز کمی میتواند کمتر یا بیشتر شود.

آیا عمل زیبایی بینی روی تنفس فرد تأثیر گذار است و در صورتیکه پاسخ مثبت است اثر مثبت دارد یا منفی؟

در عمل زیبایی بینی ، بحث زیبایی و عملکرد و تنفس بینی هر یک روی یک کفه ترازو قرار دارند و هنر جراح این است که تعادل را بین این دو کفه حفظ نماید. اگر به خرج زیبایی بیشتر و کوچک تر کردن بینی کفه زیبایی سنگینی کند ، کفه تنفس سبک تر شده و مشکلات تنفسی شدیدی در آینده ایجاد خواهد کرد.لذا از جراحتان انتظار کوچک کردن شدید بینی ، سرسره ای و عروسکی کردن بینی نداشته باشید زیرا همه این موارد کفه تنفس را سبک کرده و در آینده تنفس از بینی بسیار مشکل خواهد شد. جراح ماهر با حفظ تعادل دو مورد فوق ، می تواند حداکثر نتیجه زیبایی مطلوب و حداکثر ظرفیت تنفسی را حفظ نماید و عملی بسیار موفق را به فرد تقدیم کند.لذا عمل زیبایی بینی ، اصولا  نباید ظرفیت تنفسی فرد را بکاهد(مگر در مواردی که فرد آلرژی دارد و به دنبال فعال شدن آلرژی و حساسیتش دچار گرفتگی بینی شده و آنرا به جراحی نسبت می دهد که در این موارد با استفاده از اسپری بینی و درمان دارویی می توان این مشکل را رفع کرد)

مراقبت های قبل از عمل زیبایی بینی بینی شامل چه مواردی می باشد؟

کسانیکه پوست چرب و پراز جوش دارند حتماً قبل از عمل زیبایی بینی با دستور پزشک متخصص پوست باید کاملاً این مسئله را درمان کنند و سپس عمل زیبایی بینی انجام دهند.

بیماریهای بینی و سینوس از جمله آلرژی قابل توجه ، سینوزیت ها و موارد مشابه باید قبل از عمل زیبایی بینی کاملاً درمان شود.

در صورت مصرف دارویی خاص قبل از عمل زیبایی بینی حتماً به جراح خود اطلاع دهید.

حساسیت های دارویی و مشکلات فرد با بیهوشی های احتمالی قبلی اطلاع داده شود.هشت ساعت قبل از انجام عمل زیبایی بینی آب و غذا میل نشود. در آقایان سبیل ها تراشیده شود و موهای ورودی بینی در خانم ها و آقایان اصلاح شود.

مراقبت های پس از عمل زیبایی بینی شامل چه مواردی است؟

بمدت ۲۴ ساعت اول پس از عمل زیبایی بینی، کمپرس یخ دو طرف بینی گذاشته و پس از ۲۴ ساعت اول کمپرس گرم دو طرف بینی گذاشته شود. بمدت ۱۰-۱۲ روز اول فرد باید خوابیده به پشت باشد و به پهلو نخوابد و هیچ فشاری به بینی وارد نشود. بمدت ۲۰ روز اول باید غذاهای نرم و شل استفاده نماید و از غذاهایی که نیاز به جویدن زیاد دارند پرهیز نماید. در ماه اول زیاد حرف نزند ، زیاد نخندد ، جلوی آفتاب بسیار کم برود. بهتر است حداقل یک تا دو ماه اول ، عینک (چه طبی و چه آفتابی) نزند و در این دوره می تواند از لنز استفاده نماید. در ۳ تا ۶ ماه اول از انجام هرگونه ورزش و فعالیت بدنی شدید پرهیز نماید. از مسافرت های طولانی طی چند ماه اول پرهیز نماید. در ماه اول از فین کردن شدید پرهیز نماید.



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

هدف از جراحی زیبایی چیست؟

هدف متناسب تر کردن ظاهر بینی با سایر اجزاء صورت در عین حفظ عملکرد تنفسی مطلوب بینی می باشد.

تغییرات کلی زیبایی که در اکثر بینی ها انجام می شود ، شامل چه مواردی است؟

معمولاً نوک بینی افراد به تناسب، مقداری جمع می شود.قوز بینی (در صورت وجود) برداشته می شود. قسمت استخوانی بینی (در نیمه بالایی) باریک می شود و باریکی متناسبی از بالا تا نوک بینی برقرار می شود. افتادگی نوک بینی اصلاح می شود و چرخش ملایم و طبیعی روی نوک بینی ایجاد می شود. در ضمن اینکه بینی باید از نمای تحتانی(نگاه از زیربه بینی ) فرم مثلثی مطلوبی پیدا کند.

آیا می توان مدل خاصی را انتخاب کرد و از جراح خواست که بینی را مشابه آن جراحی کند؟

خیر، هر بینی ظاهر خاص خودش را دارد و زیبایی آن در تناسب بیشتر همان بینی در زمینه صورت همان فرد می باشد و هیچگاه نمی توان فرم بینی را مشابه یک مدل درآورد و در صورت انجام نیز در آن قالب صورت زیبا نخواهد بود.

در چه بینی هایی نتایج عمل زیبایی بینی ضعیف است؟

افرادی که بینی گوشتی دارند و نوک بینی بسیار بزرگ دارندافرادی که پوست صورت و بینی شان بسیار چرب است.افرادی که پوست بینی شان بسیار نازک است. در دو گروه اول پوست بیمار اجازه نمود تغییرات جراحی را به خوبی نمی دهد و در مورد سوم ، کوچکترین پست و بلندی و تغییرات انجام شده به سبب نازک بودن پوست نمود خارجی دارد.

 چرا نتیجه عمل زیبایی بینی در بینی های گوشتی ضعیفتر است؟

در عمل زیبایی بینی ، با تکنیکی خاص پوست روی بینی بلند شده و ساختمان های استخوانی و غضروفی زیر پوست با جراحی متناسب تر و زیباتر شده و سپس در انتها پوست مجدداً در موضع قبل قرار گرفته و بخیه می شود. جراحان مجاز به دستکاری چندانی روی پوست نیستند. در بینی های گوشتی مشکل اصلی ضخامت شدید پوست و بافت زیر جلدی آن است که حتی با بهترین عمل زیبایی بینی نیز ( روی قسمت های استخوانی و غضروفی ) وقتی پوست را سر جای خودش می گذاریم و بخیه می کنیم به سبب ضخامت بسیار ، اجازه نمود تغییرات زیرین را نمی دهد. البته تکنیک های خاص عمل زیبایی بینی های گوشتی وجود دارد که کمی این نمود تغییرات را بیشتر کند ولی مسلما نتایج از بینی های استخوانی ضعیف تر خواهد بود.

 به چه کسانی توصیه می کنید که عمل زیبایی بینی نکنند؟

اگر از بینی و چهره خودتان راضی هستید.

اگر به اصرار دیگران و یا بخاطر منظور خاصی می خواهید عمل کنید (مثلاً: مورد توجه کسی قرار بگیرید)

اگر پدر و مادر یا همسر شما با عمل زیبایی بینی موافق نیستند.

اگر بخاطر مشکلات روحی و احیاناً تخفیف ناملایمات خانوادگی و اجتماعی تصمیم به عمل زیبایی بینی دارید.

اگر شخص خیلی مهمی هستید و در زندگی وقت کم دارید و یا عجول هستید.اگر فکر می کنید عمل زیبایی بینی تأثیر بسزایی در زندگی شما دارد.

اگر کمال گرا هستید ،یعنی از هر چیزی کامل و بدون ایراد آن را می خواهید.اگر صبور نیستید ، زود رنج هستید و نکات ریز در زندگی شما را آزار می دهد.

افراد سیگاری و بخصوص کسانیکه حاضر نیستند سیگار خود را از دو هفته قبل از عمل زیبایی بینی قطع کنند.



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن , جراحی بینی استخوانی , جراحی زیبایی بینی , عمل ترمیمی بینی , عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

بینی زیبا به چه بینی اطلاق می شود؟

طبق نظر تمام مکاتب عمل زیبایی بینی ، بینی زیبا بینی طبیعی است. در حقیقت بینی به شکل نازیبا در هنگام صحبت فرد باعث می شود توجه مخاطب در چهره به بینی جلب شود ولی بینی زیبا و طبیعی باعث می شود هنگام صحبت ، بلکه به اجزاء زیبای صورت از جمله چشم و ابرو و گونه ها جلب شود مخصوصا در ایرانی ها که چشم و ابروی زیبایی دارند.

توجه مخاطب را جلب می کند.جالب توجه اینکه در فرهنگ عامه ما دقیقاً تصور بر عکس است و بسیاری از افراد می خواهند پس از عمل زیبایی بینی ، بینی کاملاً عمل شده بنظر برسد و مخاطب متوجه عمل زیبایی بینی فرد بشود که این دقیقاً بر خلاف اصول زیبایی صورت است.

آیا عمل زیبایی بینی فقط باید بر ظاهر بینی متمرکز باشد و فقط در بعضی بینی های خاص مشکل انحراف بینی یا مسائل عملکردی دیگر بینی مطرح است؟

این سؤال بسیار کلیدی است. اخیراً در تمامی مکاتب عمل زیبایی بینی گفته می شودجراحی عملکردی (فانکشنال) و زیبایی بینی ، یعنی به هیچ وجه جراحی زیبایی به تنهایی وجود ندارد و علاوه بر عمل زیبایی بینی حفظ حداکثر عملکرد ساختمانهای بینی و بحث تنفس بینی بسیار حائز اهمیت است.

تفاوت عمل زیبایی بینی و جراحی فانکشنال و زیبایی بینی چیست؟

در عمل زیبایی بینی ، صرفاً تمرکز روی ظاهر بینی می باشد و در جهت حصول حداکثر زیبایی ، قسمت های نا زیبا عمدتاً از ساختمان بینی خارج و دور ریز می شود. در حالیکه در جراحی فانکشنال و زیبایی (که اخیراً همه مکاتب عمل زیبایی بینی دنیا به آن معتقدند) جراحی زیبایی بینی با حداقل دور ریزی اجزاء انجام می شود و با حفظ ساختمانهای بینی و شکل دهی جدید آن ، هم زیبایی به نحو احسن حاصل می شود و هم دریچه ی بینی تقویت شده و حفظ خواهد شد.

آیا می توان مشکلات دیگر بینی از جمله انحراف بینی و مشکلات سینوس را در حین عمل زیبایی بینی و در یک جلسه برطرف کرد؟

این نکته بسیار کلیدی است . اخیراً توصیه می شود حتماً حین عمل زیبایی بینی و در همان جلسه ، انحراف بینی چه خفیف چه شدید و مشکلات همراه در سینوس ها مثل کیست ها اصلاح شود. البته این مسئله شامل اکثر افراد می شود چون اکثر افراد به درجاتی انحراف بینی نیز دارند و بی توجهی به آن و انجام صرف عمل زیبایی بینی می تواند در آینده باعث مشکلات عدیده ای برای فرد شود. در بینی هایی با ظاهر کج و در انحراف بینی های داخلی شدید ، همیشه توصیه به عمل زیبایی بینی و انحراف بینی به صورت همزمان می شود تا احتمال برگشت انحراف بینی به حالت قبل از عمل زیبایی بینی به حداقل برسد.البته این بینی ها از سخت ترین جراحی های زیبایی محسوب می شوند.

 



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

توصیه های قبل از عمل زیبایی بینی

1. از آنجا که عمل زیبایی بینی شما با بیهوشی کامل همراه خواهد بود لازم است به مدت هشت ساعت قبل از ساعت تعیین شده برای عمل کاملا ناشتا بوده و حتی از نوشیدن آب و مایعات دیگر خودداری کنید. 

2. شب قبل از عمل زیبایی بینی حمام کنید. 

3. از خوردن شیر، تخم مرغ و غذاهای پرچرب و سنگین شب قبل از عمل زیبایی بینی خودداری کنید. 

4. خانمها در روز عمل زیبایی بینی هیچگونه زیورآلاتی نداشته باشند. 

5. خانمها لازم است روز عمل زیبایی بینی هیچگونه آرایش صورت و چشمها (ریمل و . . . ) و لاک ناخن نداشته باشند. 

6. آقایان لازم است موهای صورت خود را به طور کامل اصلاح کنند. 

7. از سه روز قبل از عمل زیبایی بینی تا سه هفته بعد از آن از کشیدن سیگار و قلیان و نوشیدن مشروبات الکی خودداری نمائید. 

8. داشتن یک نفر همراه در روز عمل زیبایی بینی الزامی است. 

مراقبتهای بعد از عمل زیبایی بینی از روز اول تا زمان برداشتن قالب بینی ( 7 تا 10 روز )

1. چند ساعت بعد از عمل زیبایی بینی در صورت توانایی پایین آمدن از تخت بیمارستان به کمک پرستار و راه رفتن، دستشویی و رفع ادرار، خوردن مقداری مایعات و نداشتن تهوع و استفراغ و در صورت مساعد بودن حال عمومی و طبیعی بودن علائم حیاتی آماده ترخیص از بیمارستان یا کلنیک خواهید بود.

2. بعد از مراجعه به منزل به جز هنگام خوابیدن، در وضعیت نیمه نشسته باشید.

3. هر 2 الی 3 ساعت یکبار از جای خود برخاسته و چند قدم راه بروید. 

4. هنگام خواب زیر سر خود دو عدد بالش قرار دهید.

5. لازم نیست سر خود را خیلی بالا نگه دارید. از پایین انداختن سر خودداری کنید.

6. حتما مایعات خنک و سوپ میل کنید. در کنار آن میتوانید از غذاهای نرم که احتیاج به جویدن محکم و طولانی ندارند استفاده کنید.

7. از خوردن آب کرفس در دو هفته اول بعد از عمل زیبایی بینی خودداری کنید چون باعث افت فشار خون میشود. 

8. به مدت 48 ساعت از کمپرس آب سرد استفاده کنید. به هیچ عنوان از کمپرس گرم استفاده نکنید. 

9. تا یک هفته بعد از عمل زیبایی بینی طاق باز بخوابید. بعد از یک هفته در صورتی که بینی به بالش تکیه نکند میتوانید به پهلوها بخوابید. 

10. نیازی به قرقره کردن آب نمک نیست، مگر اینکه به شما توصیه کنیم. 

11. تب خفیف بعد از عمل زیبایی بینی طبیعی است با نوشیدن مایعات اصلاح میشود. 

12. اشکریزش از چشمها طبیعی است. 

13. درد و سوز گلو طبیعی است و تا چند روز برطرف میشود. مایعات خنک بنوشید و درصورت عدم تهوع شیر ولرم همراه با عسل میل کنید. 

14. تا زمانیکه تامپون دارید ممکن است عطسه کنید. در صورتی که با دهان باز عطسه کنید برای بینی مشکلی بوجود نمیآید. 

15. از خوردن کپسول ژلوفن در هفته اول بعد از عمل زیبایی بینی خودداری کنید. چرا که ممکن است باعث تشدید خونریزی شود.

16. تا زمانی که به شما اجازه داده نشده از فین کردن خودداری کنید. چرا که ممکن است باعث تشدید خونریزی شود.

17. میتوانید پانسمان جلوی بینی خود را تا وقتی که ترشحات متوقف شود تعویض کنید. 

18. اسپلینت (قالب) بینی برای مدت حداقل یک هفته روی بینی شما باقی خواهد ماند از دستکاری و خیس کردن آن جدا خودداری کنید. 

19. بیشتر استراحت کنید. از انجام فعالیتهای فیزیکی سنگین و پرتحرک و مقاربت جنسی تا دو هفته خودداری کنید. 

20. دندانها را میتوانید با مسواک نرم به آرامی مسواک کنید.

21. از دستکاری لب بالا خودداری کنید. 

22. به مدت حداقل دو هفته از مکالمات تلفنی طولانی و فعالیتهای اجتماعی خودداری کنید. 

23. از خندیدن طولانی و قهقهه به مدت دو هفته اجتناب کنید. به مدت یک هفته از لباسهایی که از جلو یا عقب بسته میشوند استفاده کنید. از پوشیدن پولیوور، ژاکت، تیشرت و یقه اسکی خودداری کنید. به مدت یک هفته از شستن موها خودداری کنید مگر اینکه شخص دیگری این کار را برای شما انجام دهد. به هیچ عنوان پانسمان بینی را مرطوب نکید. تنها داروهایی که توسط پزشکتان تجویز میشود استفاده کنید. ممکن است بعضی از افراد بعد از عمل زیبایی بینی دچار یبوست شوند که با مصرف مایعات و سبزیجات پخته شدهی نرم راه رفتنهای کوتاه مدت ظرف چند روز برطرف میشود. در روز برداشتن قالب بینی قبل از مراجعه به مطب حتما حمام بروید و آقایان حتما صورت خود را اصلاح کنند. خیس شدن بینی در این زمان اشکالی نداشته و به بهتر جدا شدن آن از بینی کمک میکند. از دستکاری تامپونها جدا خودداری کنید. تامپونها دو تا سه روز بعد از عمل زیبایی بینی کشیده میشوند. 

24. به مدت یک هفته از لباسهایی که از جلو یا عقب بسته میشوند استفاده کنید. از پوشیدن پولیوور، ژاکت، تیشرت و یقه اسکی خودداری کنید. 

25. به مدت یک هفته از شستن موها خودداری کنید مگر اینکه شخص دیگری این کار را برای شما انجام دهد. به هیچ عنوان پانسمان بینی را مرطوب نکید. 

26. تنها داروهایی که توسط پزشکتان تجویز میشود استفاده کنید. 

27. ممکن است بعضی از افراد بعد از عمل زیبایی بینی دچار یبوست شوند که با مصرف مایعات و سبزیجات پخته شدهی نرم راه رفتنهای کوتاه مدت ظرف چند روز برطرف میشود. 

28. در روز برداشتن قالب بینی قبل از مراجعه به مطب حتما حمام بروید و آقایان حتما صورت خود را اصلاح کنند. خیس شدن بینی در این زمان اشکالی نداشته و به بهتر جدا شدن آن از بینی کمک میکند. 

29. از دستکاری تامپونها جدا خودداری کنید. تامپونها دو تا سه روز بعد از عمل زیبایی بینی کشیده میشوند. 

نحوه مصرف داروها

1. کپسول آنتی بیوتیکی (سفالکسین) را 6 ساعت بعد از ترخیص از بیمارستان شروع کرده و هر 6 ساعت یک عدد مصرف کنید. 

2. قرص آنتی هیستامین (لوراتادین) را هر 12 ساعت یک عدد مصرف کنید. 

3. قرص مسکن (استامینوفن کدئین) را در صورت درد هر 6 ساعت یک عدد مصرف کنید. 

4. پماد آنتی بیوتیکی (تتراسیکلین) را بعد از کشیدن تامپونها روزی دو تا سه بار روی بخیه های پره های بینی بمالید. 

5. قطره فنیل افرین را به طور کامل داخل سرم شستشو خالی کنید و بعد از کشیدن تامپونها با کمک این محلول و با استفاده از سرنگ روزی 4-5 مرتبه داخل بینی را شستشو دهید. شستشو بهتر است در وضعیت نشسته باشد و محلول شستشو بصورت خود به خود از جلوی بینی خارج شود. بعد از شستشو از فین کردن و استفاده از گوش پاک کن خودداری کنید. معمولا بعد از کشیدن تامپونها مجددا بینی کیپ میشود که طبیعی بوده و به دلیل تورم داخلی و وجود لخته های خون میباشد. از دستکاری خودداری کنید. 

مراقبتها و توصیه های بعد از برداشتن اسپلینت ( قالب ) بینی

1. هنگامی که اسپلینت برداشته میشود بینی شما متورم خواهد بود و این برای چند ماه باقی خواهد ماند. در واقع تورم بینی ظرف مدت یکسال تا یکسال و نیم به طور کامل از بین خواهد رفت. همچنین توجه داشته باشید که وجود ورم های نامتقارن در ماههای اول طبیعی است. 

2. بابت ورم و تغییر رنگ پلکها و لب بالا که بعد از برداشتن پانسمان ممکن است وجود داشته باشد نگرانی به خود راه ندهید. این تغییرات ظرف مدت 3-2 هفته برطرف میشود. 

3. از کرمهای ضداسکار که بعد از برداشتن بخیه ها به شما توصیه میشود به مدت دو ماه بعد از عمل زیبایی بینی هر شب یک مرتبه استفاده کنید.

4. بعد از برداشتن پانسمانها خانم ها میتوانند از مواد آرایشی استفاده کنند و موهای خود را رنگ کنند. 

5. به مدت 6 هفته از آفتاب شدید دوری کنید. گرما ممکن است باعث تورم بینی شود. 

6. بعد از 6 هفته میتوانید ورزش شنا را بدون عینک شنا و دماغگیر و بدون شیرجه در آب شروع کنید. 

7. از هفته چهارم به بعد میتوانید ورزش پیاده روی را شروع کنید. 

8. انجام ورزشهای پرتحرک و سنگین مانند فوتبال – والیبال – بدنسازی – ایروبیک و . . . بهتر است حداقل به مدت 4 ماه بعد از عمل زیبایی بینی به تعویق بیفتد. یک ماه اول بعد از شروع ورزش هنگام انجام فعالیتهای ورزشی بینی خود را چسب بزنید. 

9. در یک سال اول بعد از عمل زیبایی بینی از آفتاب گرفتن و سولاریوم صورت خودداری کنید. برنزه کردن سایر قسمتهای بدن در صورتی که صورت پوشانده شده باشد بعد از 6 ماه منعی ندارد. 

10. بعد از برداشتن اسپلینت بینی و از هفته دوم به بعد رانندگی مانعی ندارد. 

11. به مدت 4 هفته از عینک استفاده نکنید. از روز دوم بعد از عمل زیبایی بینی میتوانید از لنزهای تماسی استفاده کنید. بعد از یکماه میتوانید از عینکهای طبی با فریم سبک و تا حد ممکن زمانهای کوتاه استفاده کنید بعد از سه ماه استفاده از عینک آفتابی با فریم سبک منعی ندارد. 

12. در صورتی که مورد اورژانسی برای دندانهایتان پیش بیاید مراجعه به دندانپزشک درحد رفع مشکل اورژانسی اشکالی ندارد. در غیر این صورت از مراجعه غیرضروری به دندانپزشک در دو ماه اول بعد از عمل زیبایی بینی خودداری کنید.



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

عمل زیبایی بینی با وجود سینوزیت

 
یک جراح گوش، گلو و بینی با تاکید بر اینکه پیش از انجام عمل زیبایی بینی، ارزیابی فرآیند تنفسی و عملکردی بینی اهمیت زیادی دارد، گفت: آندوسکوپی تشخیصی بینی از مهم‌ترین ارزیابی‌هایی است که در این شرایط باید به‌ وسیل پزشک معالج انجام شود.

جراح گوش، گلو و بینی با بیان اینکه سامانه پیشرفته آندوسکوپی تشخیصی-درمانی قطعی سینوزیت همگام با کشورهای مترقی دنیا در کشورمان نیز موجود است: افرادی که پزشکان تشخیص داده‌اند که می‌تواند عمل زیبایی بینی انجام دهند، باید بدانند که حضور همزمان سینوزیت مزمن زنگ خطری برای آنان محسوب می‌شود.

درصدی از بیماران به علت همراهی انحراف شدید تیغه بینی و سینوزیت مزمن و با پولیپ بینی کاندید عمل جراحی آندوسکوپی سینوس‌ها هستند که در این شرایط ضرورت دارد جراح با توجه به روش‌های مبتنی بر حفظ عملکرد بینی جراحی آندوسکوپی سینوس و عمل زیبایی بینی را به صورت همزمان انجام دهد ولی باید ملاحظات لازم روش‌های نوین جراحی به‌وسیل وی درنظر گرفته شود.

سینوزیت یا التهاب سینوس‌های اطراف بینی به طور معمول به دو صورت حاد و مزمن دیده می‌شود: هرگاه علایم سرماخوردگی بیش از ۱۰ روز به طول انجامد و علایمی مانند گرفتگی بینی و ترشحات چرکی از بینی یا پشت حلق به همراه سردردهای فشاری پیشانی و اطراف چشم‌ها، وجود داشته باشد در این صورت به طور حتم باید بیمار به‌وسیله متخصص گوش، گلو و بینی تحت معاینات کامل قرار گیرید زیرا سینوزیت حاد در وی مطرح است و باید درمان‌های فوق تخصصی با بسته دارویی کامل برای بیمار آغاز شود.

نکته بسیار مهم در این زمینه بررسی‌های تشخیصی آندوسکوپیک است که در این مورد خاص پزشک متخصص سینوس به‌ وسیل سیستم بسیار پیشرفته آندوسکوپی سینوس‌ها در مطب و بدون بیهوشی و هیچ‌گونه خونریزی یا درد، کلیه مناطق آناتومیک بینی و سینوس‌ها را تحت کاوش و بررسی و ساکشن ترشحات چرکی قرار می‌دهد که انجام عملکردی این سیستم آندوسکوپی کمک شایان توجهی به تشخیص قطعی و درمان کامل سینوزیت در بیماران می‌کند.

اگر به هر علتی (انحراف تیغه بینی و یا آلرژی) فردی دچار سینوزیت مزمن شود، دیگر سینوس‌ها قادر نیستند وظایف خود را به صورت کامل انجام دهند، حضور علایم سینوزیت از جمله گرفتگی بینی، سردرهای فشاری صورت و اختلالات بویایی بیش از سه ماهه از نشانه‌های مهم ابتلا به سینوزیت مزمن است.

ضرورت درمان کامل سینوزیت پیش از عمل زیبایی بینی

بر اساس تحقیقاتی که در این زمینه در دنیا و مراکز دانشگاهی کشورمان به انجام رسیده، بسیاری از پزشکان و جراحان گوش، گلو و بینی معتقدند که باید پیش از انجام عمل زیبایی بینی سینوزیت به طور کامل درمان شود؛ لذا ضروری است تحت نظر جراح گوش، گلو و بینی اقدامات تشخیصی لازم از جمله انجام سی تی اسکن و آندوسکوپی تشخیصی بینی به عمل آید تا در ادامه و بر اساس مستندات، اقدام به درمان قطعی سینوزیت شود.

درصدی از بیماران به علت همراهی انحراف شدید تیغه بینی و سینوزیت مزمن و یا پولیپ بینی کاندید عمل جراحی آندوسکوپی سینوس‌ها هستند؛ در این شرایط جراح با توجه به روش‌های مبتنی بر حفظ عملکرد بینی، جراحی آندوسکوپی سینوس و عمل زیبایی بینی را به صورت همزمان انجام دهد.

پیشگیری از گرفتگی بینی به هنگام عمل زیبایی بینی

وی بازسازی دریچه درونی و بیرونی بینی را هنگام عمل زیبایی بینی از مهم‌ترین نکاتی دانست که به هنگام انجام عمل جراحی باید مدنظر جراح قرار گیرد زیرا توجه به این مهم باعث می‌شود تا بیمار پس از عمل زیبایی بینی دچار گرفتگی بینی و ترشح سینوس‌ها نشود.

ابتلا به سینوزیت مزمن در افرادی که مایل به انجام عمل زیبایی بینی هستند زنگ خطری جدی برای آنان است؛ بنابراین بیماران باید پیش از اقدام به عمل زیبایی بینی، تحت نظر جراح گوش، گلو و بینی قرار گیرند تا سینوزیت به طور کامل درمان شود و در صورت انجام همزمان جراحی آندوسکوپی سینوس‌ها و زیبایی بینی باید ملاحظات لازم روش‌های نوین جراحی در نظر گرفته شود.



:: برچسب‌ها: برند ایمپلنت,مرکز ایمپلنت,کاشت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

لغت Rhino یعنی بینی، plasty یعنی شکل دادن و اصلاح کردن . پس عمل زیبایی بینی به مفهوم اصلاح بد شکلی و ناهنجاری بینی می  باشد که از آن به تعبیرهای مختلف از جمله : جراحی بینی - عمل زیبایی بینی - جراحی پلاستیک بینی- کوچک کردن بینی،سپتورینوپلاستی و... نام برده می شود. از نظر دکتر منافی کسانی که بدشکلی بینی اعم از بزرگی بینی، انحراف ظاهر بینی، عدم تقارن بینی، عدم تناسب بینی، مشکلات انسدادی بینی، ناهنجاریهای مادرزادی یا ناشی از جراحی یا حادثه و هر علت دیگری دارند و از آن گله مند هستند می توانند تحت عمل جراحی رینوپلاستی ، یا عمل زیبایی بینی قرار گیرند.

عمل زیبایی بینی به مفهوم کوچک کردن صرف بینی به هر قیمتی نیست. از نظر علمی  در خانم ها کوچک کردن و متناسب کردن بینی (Reduction Rhinoplasty)یک هدف نهائی است در حالیکه در مردان و کسانیکه بینی گوشتی و پوست ضخیم دارند ایجاد تناسب هدف غائی است هر چند در متناسب سازی نیز بعضی قسمت ها کوچک و بعضی قسمت ها تغییر و حتی ممکن است تقویت شوند.(Balancing Rhinoplasty)

از هنگامی که اولین ر مدرن انجام شد حدود 130 سال می گذرد . در طی این مدت این عمل زیبایی بینی تغییرات و توفیقات زیادی داشته است و همواره بسوی تکامل رفته است این پیشرفت در سه دهه گذشته بسیار پر شتاب بوده و از حدود بیست سال گذشته که تکنیک Open کم کم جای روش  closeرا گرفته است با این روش میزان دقت و کمال مطلوب شدن (perfection) و قابلیت آگاهی از نتیجه  (predictability ) بیشتر شده و میزان نیاز به رتوش و جراحیهای ثانویه کمتر شده است .

در مقطعی عمل زیبایی بینی به خصوص در کشور ما به بیراهه رفت و برخی از جراحانی که به سبک قدیمی عمل می کردند به طرف هر چه کوچک تر کردن بینی رفتند که در یک فاصله حدود 10 ساله نتایج نه چندان جالب آن به شکل بینی های بسیار کوتاه و کوچک و نامتناسب با صورت بروز کرد که اکثریت آنها متقاضی اصلاح نقیصه و رفع ایراد بینی شان می باشند که انجام مطلوب آن ها بسیار هم سخت و مشکل می باشد .

این فرم جراحی تخریبی که در چند ماه اول به دلیل ورم ظاهر قابل قبولی دارند با گذشت چند سال ناهنجاریهای خود را به شکل هایی که توضیح داده شد نشان می دهند، به خصوص در بینی نوک پهن و با پوست ضخیم این ناهمگونی و ناهنجاریها بیشتر خود نمایی می کنند .

کوچک کردن افراطی و تغییر شکل بنیادی که یک بینی با ظاهر بینی جراحی شده با زوایای تیز در چهره یک فرد شرقی ایجاد می کند و که به آن facial incongruity گفته می شود امروزه در محافل علمی قابل قبول نیست و اکثر بیماران و هموطنانی که از اروپا و امریکا و  کانادا و... برایعمل زیبایی بینی مراجعه می کنند و نیز افراد با تحصیلات بالا و خانواده های معتبر امروز طالب بینی هایی هستند که رفع عیب و زیبا شود، در حد حفظ فرم طبیعی و تنفس قابل قبول تقاضا دارند که بینی غیر عملی و جراحی نشده به نظر بیاید و خوشبختانه دیگر آن بینی های که از همه طرف بریده و ناقص می باشند و به شکل افراطی کوچک شده اند به شدت در حال کاهش می باشند و طرفداران خود را از دست داده و می دهند. امروزه تعداد افرادی که دوست دارند بینی خیلی کوچک و سر بالا یا حالت قوس دار وسرسره ای داشته باشند شاید به نسبت 1 به 1000 رسیده است.

اینجانب اطلاع دارم که تعداد بسیار زیادی از بیماران اینجانب که ازدواج کرده اند هنوز همسرشان و خانواده همسرشان هم از عمل زیبایی بینی یا جاهای دیگر صورتشان اطلاع ندارند و افرادی که سابقه عمل شان را ابراز نمی کنند می توانند مطمئن باشند که آثار و ردپای نگران کننده ای از عمل زیبایی بینی در صورت و بدنشان باقی نمانده است .

این هوشیاری و افزایش آگاهی بیماران نوید ایجاد بینی های با تناسب بیشتر با چهره افراد ، حفظ تنفس و عملکرد تنفسی و بویایی طبیعی و پرهیز از مصنوعی شدن بینی و چهره بیماران را می دهد .

البته ناگفته نماند هنوز هم کوچک کردن بقاعده بینی در حد اعتدال که زیباتر شوند به خصوص در بینی های بزرگ یک هدف اساسی است ولی روشهای کوچک کردن رادیکال و افراطی که از همه قسمت های بینی از جمله استخوان ها و غضروف های وسط و نوک بینی و سوراخهای بینی بریده و برداشته و حذف می شد و تعداد جراحانی که به این روشها رو آورده بودند به شدت در حال کاهش و تعدیل شدن می باشد. با این اعتدال می توان روشهای استاندارد ایرانی را به دنیا معرفی نمود و از اعتبار و نام و توان جراحان پلاستیک ایرانی دفاع کرد.

دکتر منافی همواره واقعیت ها را با بیماران عمل زیبایی بینی خود مطرح می کند و همانطوریکه واقع بینی بینی بیمارنشان را چک می کند در حد منطقی به این مراجعین قول بهبودی می دهد و قول های نشدنی نمی دهد و لذا در اکثریت مواقع بعد از عمل زیبایی بینی بیماران خوشحال تر از آنی هستند که قبلاً قولش را گرفته بودند.

اکثر بیماران وانمود می کنند که دوست ندارند عیوب بینی شان و نیز صورتشان به خصوص در نزد همراهان شان به آنها گفته شود در حالیکه خود بیماران محرم ترین افراد به خودشان هستند و حق دارند که واقعیت ها را در مورد بینی و صورت خودشان بدانند و حتماً توصیه می شودکه موقع اولین مراجعه به دکتر منافی با چهره بدون آرایش و گریم مراجعه نمایند که واقعیت های چهره شان مشخص باشد و چه بسا مواردی است که با اصلاح مشکلات پوستی و یا اسکلتی صورت - اعم از چانه- گونه ها و چشم ها - پلک ها -غبغب - گردن و گوش و یا سایر قسمت ها نتیجه نهایی بسیار خوشحال کننده تر از اصلاح نقائص بینی تنها، می باشد.

نکته قابل تذکر بعدی این است که بهترین ارزیابی از نتیجه نهایی عمل، بعد از حداقل گذشت یکسال از عمل زیبایی بینی می باشد و  از قضاوت و ارزیابی عجولانه خوداری فرمائید. خیلی از بیماران بعد از عمل زیبایی بینی مرتب در حال گرفتن نظرات دیگران در مورد بینی و چهره خودشان هستند و واضح است که نظرات ابراز شده عموماً غیر کارشناسی و براساس ذهنیات و زمینه های شخصیتی افراد نظر دهنده بوده و عقیده ها و عقده ها با هم مخلوط ابراز می شوند و در اکثر موارد باعث رنجش خاطر بیماران می گردند و این جور نظرخواهی ها توصیه نمی شود. بهترین داور خود شما هستید که وضعیت قبلی بینی تان را می دانید و در این باره از قضاوت عجولانه خودداری فرمائید. در بسیاری موارد همین عجول بودن بیماران، جراحان کم تجربه تحت تاثیر قرار می دهد و در حالی که بینی بیمارشان ورم دارد دست به جراحیهای رتوش و ترمیم یا تزریق های عجولانه و بی مورد می زنند که به ضرر خود و بیمارشان می باشد. که گاهاً جبران عوارض شان بسیار بسیار دشوار و گاهی غیرممکن است.

ثبات روحی و روانی بیماران چه در اعمال عمل زیبایی بینی اعم از اولیه و ثانویه از شرایط اساسی و تعیین کننده است وقتی بیماری دارید که شخصاً مشکلات را به درستی تشخیص می دهد و می داند چه می خواهد، تکلیف تا حد زیادی در صورتیکه شرایط فیزیکی بینی از نظر پوست و غضروف و... هم قابل قبول باشد مشخص است ولی وقتی فردی شخصاً نمی داند چه مشکلی وجود دارد و چه می خواهد کار برای ما جراحان بسیار سخت و تصمیم گیری بسیار دشوار می گردد.



:: برچسب‌ها: برند ایمپلنت,مرکز ایمپلنت,کاشت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

سوالاتی درباره عمل زیبایی بینی

عدم انجام دقیق و صحیح عمل زیبایی بینی چه عوارضی ممکن است به بار آورد؟

عمل زیبایی بینی به مانند هر جراحی دیگری ممکن است با عوارض همراه گردد. دقت و مهارت جراح و رعایت نکات و دستورات توسط بیمار احتمال وقوع عوارض را به حداقل می رساند. عوارضعمل زیبایی بینی را به دو دسته می توان تقسیم کرد:

۱- عوارض تنفسی که عبارتند از:

چسبندگی های داخل بینی، باقی ماندن انحراف تیغه میانی بینی، تنگ شدگی سوراخ های بینی (کاهش قطر مجرای عبور هوا به میزان نصف منجر به افزایش مقاومت در برابر هوای عبوری نه به میزان دو، چهار یا هشت برابر بلکه به میزان شانزده برابر می شود.) نکته بسیار مهم: بیماران به هیچ وجه به جراح خود برای کوچک کردن پره ها و یا سوراخ های بینی اصرار نکنند.

تنگی دریچه داخلی بینی از وخیم ترین عوارض تنفسی عمل زیبایی بینی است و معمولا در اثر برداشت بیش از حد بافت نرم و غضروف های بینی ایجاد می شود. در حین عمل زیبایی بینی باید دقت زیادی از جانب جراح اعمال شود تا حمایت ایجاد شده توسط این غضروف ها تضعیف نشود.

۲- دسته دوم عوارض عمل زیبایی بینی یعنی عوارض زیبایی مشتملند بر: بینی زینی شکل که پیامد برداشت بیش از حد قوز استخوانی و یا غضروفی است، انحراف گنبد استخوانی یا غضروفی بینی به علت اصلاح ناکامل انحراف تیغه میانی بینی، جداشدگی قسمت های استخوانی و غضروفی از یکدیگر، فرو رفتگی پره های بینی به دنبال برداشت بیش از حد غضروف های پره های بینی با هدف جمع کردن نوک بینی، برداشت بیش از حد پوست پره های بینی، بالا رفتن بیش از حد نوک بینی، باریک شدگی بیش از حد نوک بینی و افتادگی نوک بینی.

تشخیص دقیق، ارزیابی کامل و صحیح پیش از عمل زیبایی بینی، انتخاب کاندید مناسب عمل زیبایی بینی توسط جراح و انتخاب درست جراح توسط بیمار از عواملی هستند که با اتکا به آنها می توان میزان بروز پیشامدهای نامطلوب عمل زیبایی بینی را کاهش داد.

علت گرفتگی بینی پس از عمل زیبایی بینی چیست؟

گرفتگی و انسداد بینی پس از جراحی بینی (عمل زیبایی بینی) در چند هفته اول پس از جراحی امری طبیعی است و ناشی از تورم مخاط بینی و تجمع Crust در حفرات بینی است. در  روزهای اول پس از عمل زیبایی بینی، گرفتگی بینی در بیمار با شستشوی بینی با نرمال سالین مرتفع می گردد. شستشو با نرمال سالین منجر به خروج ترشحات و بهبود التهاب و تورم مخاط بینی می گردد. از طرفی میتوان با نرمال سالین سرد در مواقع خونریزی اقدام به شستشوی بینی و کنترل خونریزی نمود. برخی اوقات نیز میتوان با کورتیکواستروییدهای موضعی روند کاهش التهاب و تورم مخاطی را تسریع نمود.

۴۸ تا ۷۲ ساعت نیز می توان از قطره فنیل افرین یا نفازولین استفاده نمود، البته نه به کرات. استفاده مکرر از فنیل افرین یا نفازولین موضعی منجر به آسیب مخاط بینی می گردد.

اما برخی اوقات علی رغم بهبود التهاب و تورم مخاط بینی، گرفتگی بینی در بیمار مرتفع نمی گردد. علل انسداد بینی پس از عمل زیبایی بینی مشتمل است بر:

انحراف سپتوم بینی

تنگی و ناکارآمدی والو داخلی بینی

ناکارآمدی والو خارجی بینی

هیپرتروفی (بزرگ شدگی) شاخک

چسبندگی های مخاطی.



:: برچسب‌ها: قیمت ایمپلنت,مرکز ایمپلنت,کاشت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

کلیات جراحی بینی

عمل زیبایی بینی یا رینوپلاستی از شاخه های جراحی پلاستیک می‌باشد. کاربرد مهم این جراحی بازسازی بینی به منظور اصلاح گرفتگی بینی و تغییر شکل ظاهری و زیبا سازی بینی است. عمل زیبایی بینی معمولاً توسط متخصص گوش و حلق و بینی انجام می‌شود. اهمیت فانکشن بینی به عنوان اولین قسمت دستگاه تنفسی موجب شده که امروز بسیاری از متقاضیان عمل زیبایی بینی متخصصین گوش و حلق و بینی را جهت این عمل برگزینند.
هدف اصلی در عمل زیبایی بینی (رینوپلاستی) ایجاد یک بینی زیبا و بدون مشکل تنفسی و متناسب با سایر اجزا صورت است. نباید تنها با در نظر گرفتن یک بینی ایده ال به خلق یک بینی زیبا پرداخت بلکه مناسب ترین بینی، بینی است که با سایر اجزاء صورت هماهنگی داشته باشد. 
در مورد فرم بینی باید در جلسه مشاوره قبل از عمل زیبایی بینی، پزشک و بیمار به توافق برسند تا بهترین نتیجه حاصل شود. در نهایت اگر تفاهم حاصله منجر به جراحی گردد بیمار پس از عمل زیبایی بینی شاد و خوشحال و راضی خواهد بود.
باید به یاد داشت که بینی ممکن است از منظر یک فرد زیبا و جذاب باشد ولی از دیدگاه فرد دیگر جذاب نباشد، به همین دلیل هر شخص باید خود رضایت کامل از عمل زیبایی بینی اش داشته باشد.
ممکن است به پیشنهاد جراح بینی بخش‌های دیگر صورت نظیر چانه و گونه نیز مورد عمل زیبایی بینی قرار گیرد تا تمامی عناصر صورت متناسب و زیبا گردند. با هدف برقراری این تناسب است که جراح بینی به برخی بیماران توصیه به انجام اعمال جراحی گونه و چانه و … همزمان با عمل زیبایی بینی می کند.

عمل زیبایی بینی چگونه انجام می‌شود؟

عمل زیبایی بینی یک عمل جراحی پیچیده است. بسیاری بر این باورند که  این عمل جراحی تنها به منظور زیبا نمودن شکل ظاهری بینی انجام می پذیرد. ولی نکته مهم در عمل زیبایی بینی این است که طی این عمل جراحی اشکالات مهم و اصلی بینی نیز مرتفع می گردد. بسیاری بیماران به دلیل آسیب ‌ها و مشکلات مدیکال نیاز به این عمل زیبایی دارند. برخی افراد نیز دچار مشکلات تنفسی به دلیل فرم و شکل بینی هستند، در این شرایط جراح علاوه بر بازسازی بینی که موجب بهبود تنفس بیمار می گردد شکل و ظاهر بینی را با عمل زیبایی بینی اصلاح می کند. به این ترتیب با اصلاح وضعیت تنفسی، فرد زندگی نرمال و خوبی خواهد داشت.
عمل زیبایی بینی به دو شکل باز و بسته انجام می‌شود. در روش باز با یک برش در زیر بینی، پوست بینی از اسکلت استخوانی-غضروفی جدا شده و بلند می گردد. در روش باز دست جراح بینی بسیار بازتر است. ولی عمل زیبایی بینی به روش بسته بدون برش پوستی مذکور انجام می پذیرد. در جراحی بینی به روش بسته تمام برش‌ها داخل بینی قرار دارد. معمولاً زمانی از روش باز استفاده می‌شود که جراح بخواهد در فرم بینی تغییر قابل توجه و عمده ای ایجاد کند. لازم به ذکر است که برش پوستی در جراحی باز بسیار کوچک است و به راحتی پس از عمل زیبایی بینی ترمیم می گردد. 

چه افرادی به عمل زیبایی بینی نیاز دارند؟

معمولاً بهترین کاندیدا ها برای عمل زیبایی بینی افرادی هستند که بینی نامتقارن دارند و یا بخشی از بینی آن‌ ها شکل کلی بینی را خراب کرده است. افرادی که بینی بزرگ و بسیار پهن و یا حتی بسیار کوچک دارند معمولاً کاندیدای مناسبی برای بهبود شکل ظاهری بینی از طریق عمل زیبایی بینی هستند.
دیگر افرادی که به عمل زیبایی بینی نیاز دارند بیمارانی هستند که دچار مشکلات ساختاری در بینی هستند. مشکلاتی که باعث می‌شود کیفیت زندگی کاهش پیدا کند.
معمولاً تصادف و یا وارد شدن ضربه به بینی از مهم‌ترین عوامل تغییر فرم بینی هستند. در اینگونه موارد نیز فرد کاندیدای مناسبی برای عمل زیبایی بینی می‌باشد.

مزایای عمل زیبایی بینی چیست؟

فردی که غالب اوقات دچار گرفتگی بینی است، و یا فردی که بواسطه نازیبایی شکل ظاهری بینی اعتماد به نفس کافی ندارد با جراحی بینی می‌تواند زندگی خود را تغییر دهد.
بسیاری از افراد پس از عمل زیبایی بینی و رفع مشکلات ساختاری با اعتماد به نفس بیشتری در جامعه به فعالیت‌ های روزمره خود می‌پردازند. فعالیت‌ هایی نظیر دویدن، شنا و یا حتی خوانندگی.

هزینه عمل زیبایی بینی چقدر است؟

هزينه عمل زیبایی بینی بر حسب اينكه بيني چه ميزان نياز به تغيير دارد و چه اقداماتى حين عمل بايد انجام پذيرد متفاوت است. اين رقم بين سه تا شش ميليون تومان متغير است. لازم به ذكر است كه هزينه مركز جراحي نيز در مبالغ فوق پيش بيني شده است. هزینه عمل ترمیمی بینی نیز بر حسب ایرادات بینی و دفورمیتی های به جا مانده از جراحی اول متفاوت است.



:: برچسب‌ها: قیمت ایمپلنت,مرکز ایمپلنت,کاشت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

جراحی بینی

عمل زیبایی بینی می تواند تناسب و زیبایی بینی و نیز مشکلات تنفسی ناشی از نواقص ساختاری بینی شما را به شکل قابل ملاحظه ای ارتقا بخشد. نتایج بدست آمده پس از عمل زیبایی بینی بلند مدت است. 
عمل زیبایی بینی متعهد و ماهر می تواند تغییرات فراوانی را به بهترین شکل روی بینی شما انجام داده و همزمان با حفظ سلامتی و عملکرد بینی شما، با زیبا نمودن بینی شما اعتماد به نفس و حس رضایت شخصی شما را افزایش دهد. 
برخی از این مواردی که شما می توانید از یک متخصص و پزشک عمل زیبایی بینی خوب انتظار داشته باشید عبارت اند از:

  • شکل، پهنا و اندازه بینی شما را متناسب با اندازه سایر اعضای صورتتان تغییر داده و زیبایی شما را به شکل قابل ملاحظه ای بهبود بخشد
  • محل سوراخ های بینی شما را کمی تغییر دهد و یا سوراخ های بزرگ و عریض و یا کج بینی را اصلاح نماید.
  • نیمرخ بینی و برجستگی ها و گود افتادگی های برآمدگی بینی شما را اصلاح نماید
  • نوک بزرگ بینی که دچار افتادگی شده و یا به سمت بالا منحرف و کج شده است را اصلاح نماید
  • مشکلات ساختاری که موجب انسداد تنفس شما گردد را برطرف نماید
  • عمل زیبایی بینی میتواند تأثیر عمده ای بر روی تصویری که از خود در ذهن دارید و اعتماد به نفس شما داشته باشد.
    • اندازه، شکل، پهنا، گودی، برآمدگی، افتادگی، محل سوراخ ها و یا زاویه بینی خود ناراضی هستند
    • بینی بیش از حد بزرگ، کوچک و یا نامتناسب با چهره خود دارند
    • مشکلات تنفسی ناشی از اختلالات ساختاری بینی مادرزادی همچون انحراف بینی دارند
    • قبلا عمل زیبایی بینی داشته اند ولی از نتیجه عمل بینی خود آن رضایت کامل ندارد
    • متقاضی عمل زیبایی بینی به منظور ارتقاء سطح زیبایی خود باشید

    تمامی موارد فوق زمانی کاربرد دارد که وضعیت عمومی سلامت جسمی و روحی شما مناسب بوده، انتظارات مثبت و واقعگرایانه ای از نتیجه عمل زیبایی بینی خود داشته و البته رشد صورت شما نیز کامل شده باشد، همینطور اگر سیکار می کشید مدتی قبل و بعد از عمل زیبایی بینی باید سیگار را کنار بگذارید و در این شرایط است که شما گزینه مناسبی برای عمل زیبایی بینی هستید.

    شایان ذکر است پس از عمل زیبایی بینی با توجه به نوع جراحی انجام گرفته برای شما، ممکن است زخم کوچکی بر روی قسمت پایینی بینی شما ایجاد شود و یا با احتمال بسیار کم ممکن است مشکلات پوستی یا پارگی بافت پوست به خاطر استفاده از ابزار پیوند در محل عمل زیبایی بینی رخ دهد. در برخی بیماران عادت کردن به ظاهر جدید بعد از عمل زیبایی بینی ممکن است کمی زمان ببرد. 



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

جراحی زیبایی بینی ( رینوپلاستی )

چه کسانی گزینه عمل زیبایی بینی هستند؟
هر کسی که نگران ظاهر بینی خود است می تواند از عمل زیبایی بینی استفاده کند. بیمارانی که به دنبال تفاوت قابل توجه در ظاهر کلی بینی خود هستند یا کسانی که اندکی تغییر می خواهند. در اینجا برخی از دلایلی را برمی شماریم که باعث انتخاب عمل زیبایی بینی می شوند و اینکه این جراحی چه کمکی به شما می کند:
بینی شما نسبت به صورتتان بزرگتر است: ابعاد کلی بینی را می توان تغییر داد تا کوچکتر به نظر برسد.
قوز روی برآمدگی بینی: قوز بینی صاف می شود.
نوک چاق، گرد یا نامشخص بینی: نوک بینی نازک تر ، باریک تر و مشخص تر می شود.
بینی پهن: استخوان های بینی باریک می شوند و سوراخ های بینی کوچکتر می شود.
بینی بیش از اندازه برجسته است: بینی کوچک می شود تا متناسب صورت شود.
نوک بینی به سمت پایین است: نوک بینی بالا آورده و صاف می شود.
بینی شکسته و کج (ناشی از تصادف) : بینی صاف می شود.
-کج بودن سپتوم بینی(دیواره بینی): سپتوم صاف می شود و تنفس بهتر می شود.

عمل زیبایی بینی باز یا رینوپلاستی

مزیت:در عمل زیبایی بینی باز، تمام قسمت های  بینی در معرض دید قرار می گیرد.
-معایب: ممکن است تورم بیشتری پس از عمل وجود داشته باشد که بعد از عمل زیبایی بینی دیرتر از بین  برود.
عمل زیبایی بینی باز در موارد عمل بینی مجدد، عدم تقارن قابل توجه بینی، آناتومی غیرعادی یا وقتی نیاز به تغییرات دقیق است، ترجیح داده می شود.

جراحی بسته بینی

روش بسته روش سنتی تر عمل زیبایی بینی یا رینوپلاستی است که چندین دهه انجام شده است و شامل برش های کمتر در بینی و انجام تغییرات بدون دید مستقیم ساختارهاست.
-مزیت: التهاب و برش کمتر
-ایراد: دقت کمتری دارد و میزان تغیرات ممکن در حین عمل زیبایی بینی زیاد نمی باشد.
-روش بسته در موارد زیر ترجیح داده می شود: عمل زیبایی بینی اولیه (برای اولین بار) که نیاز به تغییر زیاد نوک بینی ندارد.
می توانید ورزش سبک را در 1-2 هفته بعد از جراحی شروع کنید. از فعالیت شدید تا 6-4 هفته بعد از عمل زیبایی بینی خودداری کنید، مخصوصا ورزش هایی که ممکن است به صورت شما ضربه وارد شود.

تفاوت بینی گوشتی و استخوانی

پوست بینی یکی از عوامل مهم در عمل زیبایی بینی است .پوست بینی های استخوانی نازک و بینی های گوشتی از پوست های با ضخامت بالا برخوردار هستند.بخشی از پوست که  نیمه فوقانی بینی را می پوشاند معمولا نازک تر از بخش پایینی بینی است که روی غضروف بینی قرار دارد.جزییات زیر پوست در بینی های استخوانی را می توان به دلیل داشتن پوست نازک آنها دید.مثلا اگر استخوان بینی دچار شکستگی شده باشد و یا عمل زیبایی بینی قسمتی از برآمدگی هایی را در جراحی به فراموشی سپرده باشد تمامی عیوب به وضوح دیده خواهد شد.درقسمت پایینی بینی های استخوانی چون پوست نازک تر است غضروف ها محکم تر بوده و در قسمت نوک بینی افتادگی کمتر دیده می شود.اما برعکس در بینی های گوشتی نمی توان جزییات زیر پوست را به دلیل ضخیم بودن پوست مشاهده کرد و حجم تشکیل شده بینی  بیشتر پوست بوده و غضروف ها از استحکام بالایی برخوردار نیستند.اگر به نوک بینی های گوشتی دقت شود می بینیم که نوک بینی ها افتاده و خیلی پهن است.

ورم بعد از عمل زیبایی بینی

ورم بینی ممکن است با کبودی های دور چشم و گونه ها همراه باشد که این یک امر طبیعی در عمل زیبایی بینی است.کبودی ها و تورم بعد از عمل گذرا بوده و اگر مراقبت های بعد از عمل زیبایی بینی به درستی انجام بگیرد روند بهبودی آنها زودتر شکل خواهد گرفت.با گذراندن دوره نقاهت پس از عمل زیبایی بینی مقدار قابل توجهی از ورم ها کم خواهد شد.میزان این ورم و کبودی ها به اقداماتی که جراح بر روی بینی انجام داده است وابسته است.می توان گفت حالت قرار گیری استخوان های بینی و همچنین جنس پوست در اندازه این کبودی ها بی تاثیر نمی باشد.توجه به نکات زیر می تواند در بهبودی ورم ها به شما کمک کند:
•  رژیم غذایی خود را مقداری محدود کنید برای مثال سعی کنید تا حد امکان از نمک استفاده نکنید و مواد غذایی دارای پروتئین و سبزیجات را در برنامه غذایی خود بگنجانید.
•  پمادهای آنتی بیوتیک و ضد التهاب ممکن است برای شما مفید واقع شده و به ترمیم محل بخیه ها و تورم ها کمک کند.
•  از انجام فعالیت های سنگین پرهیز کرده تا مبادا ضربه و یا آسیبی به بینی شما وارد شود.
•  می توان سه روز بعد ازعمل  کمپرس سرد بر روی بینی خود گذاشته تا کبودی ها به تدریج کم رنگ تر شوند.
•  هنگام خواب زیر سر خود را تا حدی که در خواب شما مشکلی به وجود نمی آید، بلند کنید.



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

اگر شكستگي بيني درست و به موقع درمان نگردد چه عوارضي ممكن است رخ دهد؟


١-  كجي و پيچ خوردگي ظاهر بيني
٢- انحراف تيغه مياني بيني كه ممكن است با كجي واضح ظاهر بيني همراه باشد يا نباشد
٣- ساير بدشكلي هاي بيني نظير بد شكلي زيني شكل
٤- سوراخ شدگي سپتوم بيني
٥- سينوزيت راجعه و مزمن

چه زماني ميتوان اقدام به عمل زیبایی بینی اصلاحي عوارض ياد شده نمود؟

بسياري از مكاتب توصيه به ٣ تا ٦ ماه تاخير قبل از انجام عمل زیبایی بینی ميكنند. ترميم استخوان با گذشت ٣ تا ٦ ماه از زمان آسيب كامل مي گردد و زمينه انجام عمل زیبایی بینی فراهم مي آيد. در زمان جراحي مذكور استخوان هايي كه به شكل نامناسب ترميم يافته اند دوباره شكسته شده و قطعات شكسته به طور مناسب كنار يكديگر قرار ميگيرند.


آيا انجام عمل زیبایی بینی زود هنگام را در موارد شكستگي بيني توصيه مي فرماييد؟

برخي مطالعات انجام عمل زیبایی بینی زود هنگام در موارد شكستگي بيني را مجاز ميشمارند. يعني اينكه ميتوان همزمان با جا اندازي قطعات شكسته اقدام به رينوپلاستي نمود.

سوال ديگر اينكه آيا ميتوان همزمان با جراحي اصلاح ظاهر بيني (عمل زیبایی بینی) اقدام به جراحي انحراف بيني نمود؟ يا اينكه بهتر است ابتدا انحراف بيني اصلاح شده و در مرحله بعد اقدام به جراحي زيبايي نمود؟

امروزه با پيشرفت روش ها و تكنيك هاي عمل زیبایی بینی و نياز به استفاده از گرافت هاي غضروفي در جريان جراحي رينوپلاستي توصيه به جراحي همزمان اصلاح انحراف بيني و عمل زیبایی بینی مي گردد.
چرا كه سپتوم بيني منبع مهم گرافت هاي غضروفي بيني است.

سن مناسب براي عمل زیبایی بینی چه سني است؟

در دختران از سن 15سالگي و در پسران از سن 17 سالگی به شرط رشد كامل استخوانی. در افراد مسن نیز که بافت‌های بینی دچار سستی و افتادگی شده‌اند این عمل موجب جوان تر به نظر رسيدن و بهبود تنفس می‌شود.

از عوارض دير رس شكستگي هاي بيني ابتلا به سينوزيت مزمن را نيز ذكر كرديد. حال با توجه به اينكه درمان اصلي سينوزيت مزمن جراحي اندوسكوپيك سينوس هاست، آيا همزماني جراحي آندوسكوپيك سينوس ها را با عمل زیبایی بینی توصيه مي فرماييد؟

در اين مورد نيز مكاتب مختلف اتفاق نظر ندارند. اما بسياري بر اين باورند كه اگر گستره و شدت بيماري و گرفتاري سينوس ها به اندازه اي باشد كه نيازمند دستكاري وسيع بافتي باشد، بهتر است كه اين دو عمل زیبایی بینی در دو مرحله و به طور جداگانه انجام پذيرند.
چرا كه همزماني اين دو عمل زیبایی بینی ميتواند بيني را مستعد چسبندگي هاي مخاطي كند.
اما اگر كه گرفتاري سينوس ها محدود و جزيي باشد ميتوان اقدام به عمل زیبایی بینی همزمان نمود.

سن ١٥ تا ١٧ سالگي را براي جراحي سپتورينوپلاستي مطرح فرموديد. حال اگر كه كودكي مثلاً ٨ ساله دچار گرفتگي شديد بيني -از عوارض شكستگي و آسيب بيني مورد غفلت قرار گرفته شده- باشد با توجه به عوارض قلبي-ريوي كه جلسه قبل فرموديد باز توصيه به صبر نمودن تا سن بلوغ ميفرماييد؟

با توجه به اين كه انحراف و گرفتگي بيني در موارد شديد ميتواند منجر به وقفه هاي تنفسي در زمان خواب گردد كه خود با عوارض بسياري همراه است در اينگونه موارد توصيه به عمل زیبایی بینی اصلاحي بسيار محدود و با دستكاري حداقلي مي گردد تا از شدت علايم و نشانه هاي كودك كاسته شود. اما جراحي نهايي اصلاحي انحراف را تا زمان بلوغ و تكميل رشد استخواني بايد به تاخير انداخت.



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

مراقبت های پس از عمل جراحی بینی

  • توصیه می شود که یک روز پس از عمل زیبایی بینی بیمار استراحت کامل را داشته باشد
  • بیمار باید به مدت زمان ۴۸ ساعت پس از عمل زیبایی بینی از کمپرس سرد استفاده نماید .
  • بیمار باید داروهای را که پزشک تجویز نموده است را به موقع مصرف نماید .
  • بیمار یک روز پس از عمل زیبایی بینی به حالت نیمه نشسته بنشیند و در زمان استراحت دو عدد بالش در زیر سر خود قرار دهد و تا حد ممکن از پایین نگه داشتن سر اجتناب نمایید .
  • به بیماران توصیه می شودیک هفته پس از عمل زیبایی بینی از انجام فعالیت های شدید ورزشی و بلند نمودن اجسام سنگین اجتناب نماید .
  • توصیه می شود بیماران پس از انجام عمل زیبایی بینی از غذاهای سفت که نیاز به جویدن دارند خود داری نموده و از غذاهای نرم ومیکس استفاده بنماید .
  • بیماران باید تا یک ماه پس از عمل زیبایی بینی از فین نمودن اجتناب نمایند و اگر ترشح و یا خونابه در بینی آنها وجود داشته باشد با استفاده از دستمال کاغذی بخش نرم بینی را خشک نماید .
  • به بیماران توصیه می شود یک هفته اول از مسواک بچه جهت مسواک نمودن استفاده نمایند تا لب بالایی کم ترین حرکت را داشته باشد .
  • بیمارانی که عینکی می باشند توصیه می شود حداقل به مدت دوماه از استفاده عینک پرهیز کرده و از روش اتصال نمودن عینک به پیشانی استفاده نمایند .
  • بیماران عینکی هم چنین می توانند از لنزهای طبی استفاده نمایند .
  • به بیماران توصیه می شود که تا دوهفته پس از عمل زیبایی بینی از خندیدن شدید ، گریه کردن و انجام حرکات اضافی صورت اجتناب نمایند .
  • به بیماران توصیه می شود که در زمان عطسه نمودن از دهان استفاده کنند .
  • به بیماران توصیه می شود تا یک ماه پس از عمل زیبایی بینی از صحبت نمودن طولانی و انجام فعالیت های زیاد اجتماعی پرهیز نمایند .
  • پزشکان و جراحان بینی به بیماران توصیه می نمایند که از دستکاری نمودن لب بالا و بینی خود پس از عمل زیبایی بینی اجتناب نمایند .
  • به بیماران توصیه می شود که به مدت زمان یک هفته پس از انجام عمل زیبایی بینی لباسهای دکمه دار استفاده نمایند .
  • توصیه می شود که بیمار به مدت زمان دو ماه از آفتاب ، گرما ، نورهای قوی و حرارت اجتناب نمایند زیرا این عوامل موجب شده که تورم بافت های بینی بیشتر شود .
  • بیمار باید دو هفته پس از عمل زیبایی بینی از رفتن به استخر و سونا اجتناب نماید.
  • به بیماران توصیه می شود که به مدت زمان ۶ ماه از ضربه زدن به بینی خودداری نموده و از پمادهای ترمیمی که بیمار تجویز نموده است استفاده نماید .
  • به بیمار توصیه می شود که در صورت بروز هر گونه مشکل با جراح متخصص بینی خود تماس بگیرد .
  • به بیماران توصیه می شود که پس از کشیدن تامپونها به مدت شش ماه از سرم سدیم کلراید روزی سه مرتبه استفاده نماید .

شست و شو بینی پس از انجام عمل زیبایی بینی :

پس از انجام عمل زیبایی بینی انجام یکسری از مراقبت های بینی الزامی است و انجام این نکات و رعایت آنها کمک شایانی به بهبود بیماری کرده و باعث گشته میزان تورم بینی زود تر رفع گردد یکی از این نکات که پس از عمل زیبایی بینی باید صورت پذیرد شست و شو بینی با محلول شست و شو است .

برای شست و شو بینی راه حل های متعددی وجود دارد اما پزشکان معمولا شست و شو بینی با سرنگ را توصیه می کنند که این روش هم بسیار آسان است و هم اینکه نسبت به سایر روش های شست و شو بینی بهتر می باشد .

نحوه شستشوی بینی معمولا پس از یک هفته از انجام عمل زیبایی بینی می باشد و در هفته اول جراحی ، شست و شو با استفاده از قطره چکان یا اسپری بینی صورت می گیرد .

محلول شست وشو بینی سدیم کلراید ۹/۰ می باشد که این محلول از ۹/۰ درصد نمک حل شده در آب می باشد و سچس با استفاده از یک سرنگ ۱۰ سی سی آن را داخل بینی کرده و بینی را شست وشو می دهید .

می توان محلول شست و شو بینی را در منزل و به صورت دستی نیز ساخت روش ساخت محلول بینی بدین گونه است که نصف قاشق چای خوری در یک لیوان آب جوشیده شده حل کرده و اجازه دهید تا این محلول سرد گشته سپس آن را مصرف نمایید .

شما به راحتی و در مدت زمان کمی محلول شست و شو را در منزل ساختید حالا با استفاده از سرنگ ۱۰ سی سی آن را به داخل بینی تزریق کرده معمولا پزشکان توصیه می کنند که به مدت زمان تقریبی ۳ الی ۴ ماه بینی را با محلول شست و شو انجام دهند شست و شو در ماه های اول سبب شده که از کیپ نمودن بینی جلوگیری شود .

روش درست چسب زدن بینی پس از عمل زیبایی بینی :

چسب زدن از اقداماتی است که بعد از عمل زیبایی بینی انجام میشود. پس از انجام جراحی بینی پزشکان تاکید براین موضوع رو دارند که حتما بایدچسب به بینی زده شود ، چسب زدن به بینی موجب میگردد که از میزان تورم بینی کاسته شود و هم چنین کمک کرده که بینی به نحو بهتری فرم گرفته ، معمولا چسب زدن در دو هفته اول پس از عمل زیبایی بینی دو فایده دارد : اولین فایده چسب زدن در دوهفته اول تاثیر فراوانی در از بین بردن تورم بینی دارد و دومین فایده که دارد برای فرم دهی به بینی تاثیر دارد .

در دو هفته دوم زدن چسب بینی برای از بین بردن و تسریع در بهبودی تورم بینی تاثیر به سزایی دارد و پزشکان بسیار توصیه می کنند دوهفته پس از عمل زیبایی بینی حتما چسب بینی زده شود تا تورم بینی هر چه سریع تر بهبود یابد.

روش چسب زدن بعد از عمل زیبایی بینی دارای قاعده خاصی است که در ذیل به شرح آن می پردازیم :

در مرحله نخست : صورت خود را با آب و صابون ملایم شسته ،سپس صورت خود را با حوله خشک نموده

مرحله دوم : سپس چسب مخصوص بینی را به اندازه ۱۰ تا ۱۲ سانتی متر جدا کرده و به شکل U(یو شکل) زیر بینی چسبانده ،توجه کنید که چسب نباید جلوی سوارخ های بینی را بگیرد .

مرحله سوم : سه قطعه چسب به اندازه های ۳ الی ۵ سانت جدا کرده ، از بالا به پایین به شکل عرضی چسبانده ، توجه شود که لبه های چسب ها باید همدیگر را بپوشاند .

مرحله چهارم : در این مرحله باید چسب های عرضی دیگری را جدا نموده و به شکل عرضی روی لایه های قبلی چسبانده .

مرحله پنجم: در انتها باید قسمت های اضافی چسب ها با قیچی چیده شود.



:: برچسب‌ها: قیمت ایمپلنت,مرکز ایمپلنت,کاشت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

جراجی باز بینی برای رفع چه مشکلاتی انجام می شود؟

عمل زیبایی بینی به صورت باز برای رفع مشکلات مختلفی انجام می‌شود که شامل:

  • عدم رضایت از ظاهر بینی
  • عوارض نابهنجار ناشی از جراحی قبلی
  • گرفتگی مسیر جریان تنفس
  • ناهنجاری‌های مادرزادی مربوط به بینی

در عمل زیبایی بینی، سرتاسر کلوملا برش داده می‌شود. کلوملا (columella) پوستی میان سوراخ‌های بینی است. مانند تکنیک جراحی بسته، بیشتر شکاف‌های جراحی در داخل بینی ایجاد می‌شود. برخلاف روش جراحی بسته سنتی که نیازمند استفاده از فشار برای متوقف کردن خون‌ریزی است، روش عمل زیبایی بینی به شکل باز به‌طور مستقیم از خون‌ریزی جلوگیری می‌کند. بعد از عمل زیبایی بینی می‌توان میان غضروف‌ها را بخیه زد.بافت‌های پیوندی را به‌طور دقیقی می‌توان پیوند زد.

انتخاب روش

یک چکاب عمومی از کل بدن انجام می‌شود و در صورت وجود مشکل آن را ثبت می‌کنند.سپس، یک قرار مشاوره پیش از عمل زیبایی بینی با متخصص گذاشته می‌شود و یک ارزیابی معین مربوط به‌صورت و بینی به همراه آنالیز صورت شامل نوع پوست، زخم‌های جراحی، وضعیت تقارن چهره و تعادل واحدهای وابسته به زیبایی چهره انجام می‌گیرد.

یک تست خارجی از قسمت‌های بالایی، میانی و پایینی بینی گرفته می‌شود. به‌ویژه ساختار، زاویه‌های خارجی مربوط به ناحیه بینی و مشخصات بافت نرم و استخوانی ثبت می‌شوند. تست داخلی شامل سوراخ‌های بینی، دریچه‌های داخلی و خارجی وابسته به بینی، مارپیچ‌ها و قسمت‌های پشت بینی می‌شود.

مزایای عمل زیبایی بینی به روش باز 

عمل زیبایی بینی به روش باز برای جراح پلاستیک امکان دسترسی بدون مانع و مستقیم به استخوان بینی را به ارمغان می‌آورد. در حین جراحی بسته، برای دسترسی و دید جراح، باید پوست ناحیه‌ی بینی کشیده شود که این ممکن است باعث انحراف غضروف‌های ناحیه‌ی زیر بینی شود. در حین انجام عمل زیبایی بینی، جراح توانایی دیدن تمام اجزای بینی را در وضعیت طبیعی آن‌ها دارد.زاویه دید بدون انحراف و طبیعی از استخوان‌ها و غضروف‌های بینی به جراح توانایی انجام یک عمل زیبایی بینی دقیق را می‌دهد و از کشیدگی بیش‌ازحد پوست و غضروف جلوگیری می‌کند.

زمانی که یک جراح با تجربه و ماهر عمل زیبایی بینی را انجام دهد، احتمال ماندن جای زخم بر اثر شکاف به حداقل می‌رسد.

معیارهای انتخاب بهترین روش توسط پزشک

بهترین جراحان بینی قبل از تصمیم‌گیری در انتخاب روش مناسب جهت انجام عمل زیبایی بینی، ساختار آناتومی و تغییرات موردنظر شمارا با دقت بررسی می‌کنند. بعضی از جراحان پلاستیک در انجام عمل زیبایی بینی به روش بسته مهارت دارند درحالی‌که برخی دیگر در اجرای عمل زیبایی بینی به روش باز برتری دارند. همچنین تعدادی از جراحان، جراحی باز بینی را چالش‌برانگیز می‌دانند.

فرآیند عمل زیبایی بینی به روش باز 

عمل زیبایی بینی به روش باز به جراح توانایی دید بهتر نسبت به نوک بینی را می‌دهد. همچنین جراحی باز بینی در ناحیه‌ی شکاف سرتاسر کلوملا ) ستونی از پوست که سوراخ‌های بینی را جدا می‌کند (انجام می‌گیرد. زخم ناشی از شکاف به شکلی است که درواقع قابل تشخیص نباشد مگر در مواردی که فردی از فاصله‌ی بسیار نزدیک به شما نگاه کند. علاوه بر این برش، در قسمت داخلی بینی برش‌هایی به موازات کناره‌ی سوراخ‌های بینی وجود خواهد داشت

تکنیک عمل زیبایی بینی به روش باز زمانی که عملیات در قسمت نوک بینی نیاز است ترجیح داده می‌شود. این شیوه تجسم بهتری از استخوان‌بندی بینی به‌خصوص از نوک بینی به جراح می‌دهد. نوک بینی ساختار پیچیده‌ای دارد و نیاز به دقتی کمتر از میلی‌متر دارد. دست یافتن به این کیفیت زمانی امکان‌پذیر است که جراح بتواند نگاه مناسبی به نوک غضروف‌های ناحیه بینی داشته باشد.

یک شکاف v معکوس عمودی در منطقه ستون میانی بینی را علامت‌گذاری می‌شود. شکاف میان ستونی باید در میانه‌ی نوک سوراخ‌های بینی و پایه‌ی کلوملا  (columella) جایی که نزدیک به انتهای کناره‌ی ساق میانی زیر پوست قرار گرفته است علامت‌گذاری شود تا تکیه‌گاهی برای ناحیه‌ی شکاف باشد. شکاف حاشیه‌ای نباید در امتداد لبه‌ی سوراخ‌های بینی ایجاد شود.

برش ستون میانی

برش ستونک میانی با استفاده از یک تیغ جراحی با حرکت نوسانی پس از علامت‌گذاری ستونک میانی انجام می‌گیرد. پیشروی از میانه به سمت حاشیه در یک طرف کلوملا و سپس در سمت دیگر آن اجرا می‌شود.

شکاف حاشیه‌ای

به‌صورت افقی شروع شده و یک شکاف ضعیف در میان پوست به اندازه 1 تا 2 میلی‌متر نزدیک به انتهای حاشیه‌ی ساق افقی ایجاد می‌شود. این عمل زیبایی بینی به روش باز را باید نزدیک به انتهای کناره‌ی ساق افقی درحالی‌که برش در میانه انجام می‌شود، ادامه داد.

تعریف پره‌ی کلوملا

با استفاده از قیچی‌های مخصوص، پوست پره که ساق میانی را پوشش داده بلند می‌شود. برش‌ها را در زیر کشش ستونی شکاف‌های حاشیه‌ای ایجاد کرده و به‌طوری‌که در میانه باشد.

بالا کشیدن پره بینی

با استفاده از قیچی‌های مخصوص برش‌های بین ستونی را بدون کج کردن برش یا آسیب زدن به ساق میانی ایجاد می‌شود.

آشکارسازی غضروف و پشت استخوان

طاق غضروفی بینی معمولاً با یک‌سوم میانی بینی برابر است که می‌تواند بر اساس آنچه قبلاً شرح داده شد آشکار شود. با استفاده از روش جداسازی غضروف، روش معکوس و به‌صورت متناوب می‌توان محفظه بافت نرم / پوستی را با یک قیچی مخصوص شکافت.

بالا کشیدن پوشش استخوان / آشکارسازی طاق استخوانی

زیر دید مستقیم و با استفاده از یک دستگاه مخصوص از یک بالابرنده‌ی پوشش استخوانی یا ابزار مناسب دیگری استفاده می‌شود و پوشش استخوانی 2 میلی‌متر به‌طرف سر و به‌ موازات حاشیه‌ی زائده‌ی استخوانی بینی برش داده می‌شود.

آیا به مراقبت خاصی برای جلوگیری از ماندن جای زخم بعد از عمل زیبایی بینی به روش باز نیاز است؟ 

اگر عمل زیبایی بینی به روش باز توسط یک جراح ماهر انجام شود مراقبت خاصی از طرف بیمار بعد از عمل لازم نیست. یک جراح با تجربه شکاف‌ها را با احتیاط ایجاد می‌کند و در زمان بستن آن‌ها اصول هم ترازی مناسب را رعایت می‌کند. این باعث التیام طبیعی می‌شود به‌طوری‌که جای زخم به‌سختی توسط کسی دیده می‌شود. اگر جراحی در طول تابستان انجام شود می‌توان از کرم ضد آفتاب برای جلوگیری از قرمزی استفاده کرد اما از آنجایی‌که این ناحیه به‌خوبی پنهان شده بعدی است با نور آفتاب مشکلی ایجاد شود.



:: برچسب‌ها: قیمت ایمپلنت,مرکز ایمپلنت,کاشت دندان,کلینیک ایمپلنت ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

چگونه بینی گوشتی کوچک می ‌شود؟

در عمل زیبایی بینی برای کوچک کردن بینی گوشتی ، با برداشتن ، تراشیدن یا جابه‌ جایی غضروف و استخوان بینی فرم کوچک‌ تری از بینی به دست می ‌آید. این عمل زیبایی بینی از طریق ایجاد برش ‌های کوچک درون سوراخ‌ های بینی صورت می ‌گیرد که دسترسی به غضروف و استخوان تحتانی را ممکن می‌ سازد. اگرچه ساختار تحتانی کوچک می‌ شود، اما به پوست بیرونی دست زده نمی ‌شود. پوست در طول فرایند بهبود منقبض می ‌گردد تا با شکل جدید سازگاری یابد.

شاید لازم باشد تا با توجه به میزان مورد نظر کوچک کردن بینی، سوراخ‌های بینی نیز تنگ ‌تر شوند تا تناسب در تمام قسمت‌ ها حفظ شود . در چنین مواردی ، برش‌ های بسیار کوچک بر روی هر یک از سوراخ ‌ها ایجاد می‌ شود که تنها اندکی جای ‌شان باقی می ‌ماند و با چروک افتادن بین سوراخ بینی و صورت به چشم نمی ‌آیند.

نتایج جراحی بینی نوک پهن
6 تا 12 هفته طول می ‌کشد تا نتایج نهایی قابل مشاهده باشد، در حالی ‌که روند بهبود تا یک سال به درازا می ‌انجامد. مانند هر عمل زیبایی بینی دیگری ، در این مورد نیز نتایج به دست آمده در هر بیمار با دیگری متفاوت است. کبود شدگی و تورم، به ویژه در اطراف چشم ‌ها، طبیعی است که ظرف کمتر از سه هفته این نشانه ‌ها از بین خواهند رفت. به علاوه باید یک اسپلینت (محافظ) محکم را دست ‌کم یک هفته بر روی بینی تحمل کنید. اگرچه معمولاً درد پس از عمل رینوپلاستی (عمل زیبایی بینی) کوچک کننده چندان زیاد نیست، مسکن برای بیمار تجویز می شود تا در صورت بروز درد مصرف کند.

معمولاً می ‌توانید کار و فعالیت‌ های روزانه خود را در ظرف یک هفته از سر بگیرید، اما 3 تا 6 هفته پس از عمل زیبایی بینی از انجام فعالیت بدنی شدید خودداری کنید. اگر عینک به چشم می ‌زنید، از قرار دادن آن بر روی پل بینی در طول دوران بهبود خودداری کنید. ممکن است تا چند ماه در اطراف نوک بینی احساس سفتی یا کرختی داشته باشید.
جراحی بینی نوک پهن برای کسانی که از بزرگی بینی گوشتی و پهنشان رنج می برند ، مناسب است . بینی نوک پهن باعث خجالت و کاهش اعتماد به نفس در فرد می شوند و با کوچک کردن بینی گوشتی می توان زیبایی و اعتماد به نفس را به شخص باز گرداند . جراحی بینی گوشتی نوعی عمل جراحی ترمیمی بینی است و در واقع شاخه ای از رینوپلاستی ( عمل زیبایی بینی ) است و خطرات، مضرات و نیز فواید خود را دارد.



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

بهبودی بینی گوشتی سریع ‌تر است یا بینی استخوانی؟


هنگامی که مشکل اصلی در بزرگی یا بد شکلی استخوان ‌ها و غضروف ‌های دو سوم فوقانی بینی و پوست نازک باشد با شکل دادن به اسکلت بینی و کشیدن پوست نازک روی آنها، می ‌توان به سرعت شکل زیبای ساخته شده را آشکار کرد ولی اگر بافت نرم زیاد و به خصوص پوست قطور مشکل اصلی باشد، چون تورم ناشی از عمل زیبایی بینی ، زیاد تر و طولانی ‌تر است برای این که شکل نهایی بینی معلوم شود باید بیمار و جراح صبر بیشتری داشته باشند. در افراد با پوست نازک شکل نهایی بینی در نمای نیمرخ پس از 6 ماه مشخص می‌ شود ولی در نمای روبه ‌رو ممکن است تا 18 ماه بینی به کوچک شدن ناشی از کاهش ورم ادامه دهد. این زمان برای پوست ‌های قطور مطمئنا طولانی ‌تر است.

آیا روش جراحی بینی استخوانی با بینی گوشتی متفاوت است؟

در ایران به ندرت ممکن است با کسی برخورد کنیم که فقط بینی نوک پهن یا بینی استخوانی داشته باشد و در اغلب موارد ترکیب هر دو وجود دارد و باید تکنیک‌ های مناسب برای هر دو را به کار برد. در بینی‌ های استخوانی مهم‌ ترین کار، کاستن از حجم بینی و شکل ‌دهی آن است در حالی که در بینی‌ های گوشتی مهم ‌ترین اقدام کاستن بافت از یک قسمت و افزودن بافت به قسمت یا قسمت‌ های دیگر است. بافت افزودنی در اغلب موارد غضروفی است که از تیغه بینی برداشته می‌شود ولی گاهی به علت سابقه ضربه یا شکستگی یا به دلیل نامشخص تیغه غضروفی بینی، استخوانی می ‌شود و قابل استفاده نیست. در این هنگام معمولا انتخاب دوم غضروف گوش است. لازم به ذکر است که برداشتن غضروف از گوش اثر بسیاری کمی بر جای می ‌گذارد و نباید برای افراد نگرانی ایجاد کند. چون شکل دادن به بینی نوک پهن بسیار مشکل است فقط توسط جراحان باتجربه انجام شود.

آیا درست است که بینی نوک پهن بر می‌ گردد؟
خیر. آنچه که از بینی کاسته یا به آن افزوده می ‌شود معمولا به همان صورت باقی می ‌ماند اما آنچه در مورد بینی نوک پهن صدق می ‌کند تورم شدیدتر و طولانی ‌تر است. تورم طولانی ‌مدت ممکن است منجر به ایجاد بافت فیبروز و در نتیجه در همان حالت پایدار شود. بنابراین مراقبت‌ های پس از عمل زیبایی بینی از جمله دو بالش گذاشتن زیر سر موقع خواب، ماساژ و چسب زدن باید با دقت بیشتر رعایت و طولانی ‌تر انجام شود و نیز ممکن است نیاز به چند تزریق آمپول‌ های ضد التهاب طولانی اثر وجود داشته باشد.
یک بینی کوچک و متناسب با صورت می تواند زیبایی را چند برابر کند. بینی های بزرگ و گوشتی معمولاً تناسب صورت را به هم می زنند، بنابراین عمل زیبایی بینی یا رینوپلاستی می تواند این تناسب را برای صورتتان به ارمغان بیاورد.

بینی نوک پهنبینی گوشتی )
برخی از بینی ‌ها از روبه ‌رو و تمام رخ نیز ویژگی ‌هایی را به نمایش می ‌گذارند که دلخواه صاحبان ‌شان نیست. آنچه این تصویر تمام ‌رخ را نا زیبا می ‌سازد، معمولاً بینی با نوک بیش از اندازه پهن یا گرد و پلی است که آن هم از میزان دلخواه پهن‌ تر است. غضروف‌ نوک بینی برای اصلاح نوک پهن با دقت تغییر شکل و تراش داده می ‌شود تا اندازه نوک کاهش یابد و ظاهری زیباتر به دست آید. در این بین، جراح باید مواظب باشد تا تقویت ساختاری بینی را مختل نسازد و مجرا های عبور مسدود نشوند. اصلاح پل پهن استخوانی نیاز به تراش، و گاهی اوقات، جابه ‌جایی استخوان‌ های بینی دارد.

کوچک کردن بینی گوشتی با رینوپلاستی ( عمل زیبایی بینی )
یکی از رایج ‌ترین خواسته ‌های متقاضیان انجام عمل زیبایی بینی داشتن بینی کوچک‌ تر است. علت ناخشنودی چه پهن بودن، یا اندازه سوراخ‌ های بینی باشد، چه نیم رخ نا زیبا، بسیاری از داشتن بینی ‌ای شکایت دارند که به طور نا متناسبی برای صورت‌ شان بزرگ است. کوچک کردن بینی، یا رینوپلاستی کوچک کننده (عمل زیبایی بینی)، یکی از متداول‌ ترین عمل ‌هایی است که جراح زیبایی انجام می ‌دهد.



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

نحوه و روش‌های جراحی بینی استخوانی

برای از بین بردن برآمدگی و قوز بینی های استخوانی ، عموماً هم از استخوان و هم از غضروف برداشته می ‌شود. در هنگام جراحی بینی استخوانی ، برش‌ هایی ایجاد می ‌شوند تا بتوان پوست را بلند کرد و به غضروف و استخوان دست یافت . برخی از جراحان برآمدگی بینی های استخوانی  را با شکستن بخش زائد توسط ابزار تراش کوچک می ‌کنند، و برخی دیگر با دقت فراوان و به آهستگی آن را “سمباده” می‌ زنند تا نظارت بهتری بر روند عمل زیبایی بینی داشته باشند؛ و به این ترتیب کوچک‌ سازی طبیعی ، هموار و با لبه‌ ی سه بعدی بدون بروز هیچ نا به‌ هنجاری انجام می ‌شود. سپس آنها از روش کنترل شکستگی به منظور بیشینه‌ سازی احتمال دستیابی به نتایج پایدار و مطمئن با کمترین ورم و کبود شدگی استفاده می‌ کنند.
عوارض جراحی بینی استخوانی قوزدار و بینی های غضروفی شبیه به عمل رینوپلاستی ( عمل زیبایی بینی ) است و اگر توسط بهترین جراح های مجرب و زبده انجام شود، این عوارض به حداقل می رسد. هزینه و قیمت برای این عمل زیبایی بینی بستگی به شرایط شما با دیگران متفاوت و منحصر به فرد است. یک دکتر خوب اول تمام شرایط را ارزیابی می کند و سپس نسبت به تعیین قیمت و هزینه ها اقدام می کند.

آیا عمل بازگشت بعد از جراحی بینی استخوانی وجود دارد؟

بازگشت مجدد برآمدگی روی بینی به شدت نادر و غیر معمول است. مدیریت مناسب و مراقبت از بینی پس از عمل جراحی بینی استخوانی و در طول دوره درمان پس از عمل می تواند ریسک بازگشت برآمدگی بینی یا ایجاد ناهنجاری های دیگر در این ناحیه را حداقل کرده و بطور چشمگیر کاهش دهد.
عمل زیبایی بینی برای کاهش برآمدگی بینی یکی از مشکلات زیبایی رایج بیماران است و افرادی که دچار این مشکل هستند می توانند با مراجعه به یک دکتر خوب و مرکز تخصصی درمانی وی با استفاده از تجهیزات کامپیوتری و نرم افزارهای خاص ،  نتایج احتمالی پس از انجام عمل جراحی بینی استخوانی بر روی بینی خود را شبیه سازی و مشاهده کنند . استفاده از سیستم تصاویر کامپیوتری می تواند باعث کاهش سطح نگرانی و تشویش بیماران در این مرکز شود و به این ترتیب افراد مبتلا می توانند متوجه شوند تناسب اجزای صورت پس از انجام عمل زیبایی بینی بر روی بینی آنها به چه صورت خواهد بود.
همان طور که در ابتدا هم گفتیم، جراحی  بینی استخوانی یا عمل بینی استخوانی شامل همان مراحل رینوپلاستی ( عمل زیبایی بینی ) است. در طول این عمل شما با بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی هیچ گونه درد و ناراحتی احساس نخواهید کرد. در مورد هزینه و قیمت باید با پزشکتان مشورت کنید.

بینی استخوانی یا غضروفی چیست ؟
اگر ساختمان هرمی شکل بینی از غضروف ، و اسکلت استخوانی دارای پوستی نازک باشد به این نوع بینی ، بینیِ استخوانی یا بینی غضروفی گفته می شود.

بینی نوک پهن چیست و چه تفاوتی با بینی استخوانی دارد ؟ 
بینی گوشتی اصطلاحی است که مراجعه‌ کنندگان به کار می ‌برند و به بینی هایی که دارای پوست قطور و بزرگی قسمت نرم بینی یعنی یک سوم پایینی باشد می ‌گویند
عواملی که سبب بزرگی یک سوم پایینی بینی می‌شود عبارتند از: پوست قطور، بافت هم بندی عضلانی زیاد در زیر پوست و غضروف‌ های بزرگ و قطور پایینی کناری. از بین عوامل فوق آنچه شکل‌ دهی بینی را بیش از همه مشکل می ‌کند، پوست قطور است.
از طرف دیگر مراجعه ‌کنندگان، عبارت بینی استخوانی را هنگامی به کار می‌ برند که دو سوم بالایی بینی بزرگ و دارای قوز باشد. عناصر آناتومیک که در این بزرگی نقش دارند عبارتند از استخوان‌ های بینی، غضروف‌ های بالایی کناری و کناره جلویی تیغه بینی.

عمل کردن کدام بینی راحت‌ تر است؛ بینی نوک پهن یا بینی استخوانی؟
عمل زیبایی بینی یکی از تکنیکی‌ ترین اعمال جراحی است و انجام آن هیچ‌ گاه راحت نیست و نیازمند جراح با تجربه و دوره‌ دیده است و یک جراح باتجربه و دوره ‌دیده از عهده هر دو نوع بینی بر می ‌آید ولی در هر مورد باید تکنیک های مناسب آن نوع را به کار برد.



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

جراحی بینی استخوانی

کل نتیجه عمل زیبایی بینی در دست ماهرترین جراح هم به دو فاکتور اصلی بستگی دارد 1. جنس پوست بیمار از نظر انعطاف پذیری و ضخامت و میزان الاستیسیته (کشسانی) 2.  میزان زیبایی بقیه صورت. در مورد جنس پوست

در عمل جراحی رینوپلاستی ( عمل زیبایی بینی )  پوست به همراه لایه عضلانی چسبیده به آن از روی لایه غضروفی و استخوانی بلند شده و تغییرات در روی غضروف ها و استخوان ها داده می شود در برخی نقاط کاهش و گاهی افزایش و بیشتر از همه تغییر فرم در غضروف ها و استخوان ها داده می شود در روی لایه پوست و عضله تقریبا کار خاصی انجام نمی شود و این لایه بر حسب میزان الاستیسیته خود به تغییر انجام شده در استخوان ها و غضروف ها واکنش نشان می دهد و روی لایه غضروفی استخوانی می خوابد و به مرور فرم دلخواه را می گیرد در اینجا میزان الاستیسیته پوست است که تعیین می کند که به چه میزان جراحی می تواند موثر باشد. پوست شدیدا غیر الاستیک یا اصطلاحا بینی نوک پهن به کاهش حجم کمتر پاسخ می دهد ولی به تغییر فرم نسبتا خوب و به افزایش حجم نیز به خوبی پاسخ می دهد. بنابراین یک جراح خوب در بینی های گوشتی هم در صورتی که قرار به کاهش حجم زیادی نباشد می تواند نتیجه های بسیار خوبی بگیرد.
با وجود این یک پوست خوب و انعطاف پذیر و جوان با خاصیت الاستیک خوب ( بینی استخوانی ) قدرت مانور زیادی برای تغییرات مختلف به یک جراح خوب می دهد . هر چند یک جراح کم تجربه هم در بینی های استخوانی می تواند نتایج متوسطی بگیرد ولی جراحی بینی نوک پهن حتما به یک جراح دقیق و کار کشته نیازمند است با این همه حتی در دست های یک جراح خوب هم یک بینی با پوست خوب ( بینی استخوانی ) نتیجه بهتری نسبت به یک بینی با پوست بد ( بینی نوک پهن ) کسب می کند.
عامل دومی که در نتیجه عمل زیبایی بینی تاثیر گذار است میزان زیبایی بقیه صورت است در یک چهره زیبا حتی یک نتیجه متوسط در عمل زیبایی بینیراضی کننده خواهد بود در حالی که فردی که بقیه چهره اش نا زیباست بعد از عمل زیبایی بینی نسبت به کوچکترین جزییات بینی حساس خواهد بود در فردی که چانه کوچک و یا گونه های گودی دارد و یا پشت لب بلند و قرمزی لب باریکی دارد بینی جلو آمده و بیرون زده نشان می دهد که ممکن است حتی با یک بینی خوب هم ( در صورت عدم اصلاح بقیه اشکالات صورت ) بینی تا حدی بیرون زده نشان دهد. بدین معنی که کوچک بودن سایر اعضای صورت می تواند باعث شود که بینی خود را بزرگ تر نشان دهد و گاهی ممکن است اصلاح چانه و گونه و حتی لب ها به طور غیر مستقیم باعث شوند که بینی کوچک تر و زیباتر به نظر برسد.
جراحی بینی استخوانی و غضروفی یکی دیگر از خدمات عمل رینوپلاستی ( عمل زیبایی بینی ) است که می تواند استخوان برآمده به شکل قوز پشت بینی را کوچک کند و به بینی حالت جذاب تر و زیباتر دهد . عمل بینی استخوانییک عمل زیبایی بینی است و بیمار باید همان مراحل را طی کند تا به نتیجه ی دلخواه برسد.

علت ها و دلایل داشتن بینی استخوانی
غالباً عوامل ژنتیک در شکل گرفتن بینی استخوانی نقش دارند؛ داشتن بینی استخوانی و قوز بزرگ بینی عموماً ارثی و خانوادگی است. با این وجود، آسیب دیدن بینی ، مانند شکستگی بینی ، در پدیدار شدن یک برآمدگی مشخص بر روی بینی بی ‌تأثیر نیست. در برخی موارد، صدمه‌ ی وارد شده به بینی در دوران کودکی ممکن است زمانی خود را نشان دهد که دومین جهش رشد بینی در دوران نوجوانی شروع می ‌شود.



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

جراحی بینی استخوانی و جراحی بینی گوشتی به زبان ساده

منظور از بینی نوک پهن و بینی استخوانی چیست؟
بینی از سه لایه اصلی تشکیل شده است 1. لایه پوشاننده خارجی که از پوست و لایه عضلانی ظریف چسبیده به سطح زیرین آن تشکیل شده است. 2. اسکلت استخوانی غضروفی 3. لایه پوشاننده داخلی که بیشتر از مخاط و مختصری هم از پوست تشکیل شده است. لایه اسکلتی در بالا از استخوان تشکیل شده و در پایین به غضروف های ظریف تر نوک بینی ختم می شود. در قسمت هایی از پایین بینی از جمله در قسمت زیادی از محدوده سوراخ ها و پره های بینی اصلا غضروفی وجود ندارد و صرفا از پوست تشکیل شده است هر چه از بالا به پایین می آییم نقش پوست در شکل دادن به بینی بیشتر می شود و پوست بسته به کیفیتش نسبت به این تغییرات واکنش نشان می دهد و هرچه جنس پوست بهتر و ظریف تر و انعطاف پذیر تر باشد دامنه تغییرات بیشتری را تحمل می کندو دست جراح را برای ایجاد تغییر در استخوان ها و غضروف ها بازتر می گذارد این موضوع بیشتر در قسمت های پایین تر بینی و نوک بینی صادق است که به علت فرم پیچیده پوستی آن وابستگی بیشتری به انعطاف پذیری پوست برای تحمل تغییرات غضروفی زیرین آن دارد. منظور از بینی نوک پهن بینی است که پوست آن در نواحی پایین تر یعنی نوک و پره بدتر باشد و منظور از بینی استخوانی بینی دارای کیفیت بهتر پوست در نواحی مذکور می باشد برخلاف تصور اکثر بیماران که گمان می کنند منظور از بینی استخوانی وجود قوز بینی است داشتن قوز بینی و اصلاح آن جزو ساده ترین قسمت های عمل رینوپلاستی ( عمل زیبایی بینی ) است گرچه تاثیر آن خیلی بازر است ولیکن هنر یک جراح خوب در ایجاد یک نوک بینی زیبا خود را نشان می دهد که این موضوع گرچه به مهارت جراح بستگی دارد ولیکن کیفیت پوست قسمت های پایین بینی و نوک آن عامل مهمی در کسب نتایج بهتر می باشد و بدون توجه به وجود یا عدم وجود قوز هرچه این کیفیت پوستی بدتر باشد بینی نوک پهن تر خواهد بود یعنی ممکن است یک بینی علاوه بر داشتن قوز بزرگ کیفیت پوستی بدی در نوک بینی داشته باشد و ما آن را گوشتی به حساب آوریم و بر عکس بینی قوز بزرگی نداشته باشد و پوست خوب نوک بینی آن را در رده بینی های استخوانی قرار دهد در صورت مناسب بودن کیفیت پوست نوک بینی اصلاح نوک آن در دست یک جراح خوب نتیجه عالی تری می دهد و این نوع بینی را بینی استخوانی می گوییم چه قوز بزرگی داشته باشد چه نه.
به عبارتی هرچقدر اشکالات بینی بیشتر مربوط به پوست آن باشد بینی نوک پهن تر است و هر چقدر اشکالات کمتر مربوط به پوست و بیشتر مربوط به لایه غضروفی استخوانی باشد بینی غیر گوشتی تر و بینی استخوانی تر خوانده می شود.
یک جراح خوب می تواند تقریبا تمام اشکالات غضروفی و استخوانی را برطرف کند . آنچه باعث تفاوت بین نتیجه عمل زیبایی بینی دو بیمار مختلف توسط یک جراح می گردد معمولا ناشی از کیفیت متفاوت پوست دو بیمار و نیز تفاوت خصوصیات بقیه صورت آن ها است که می تواند در جلوه نمودن نتیجه کار تاثیر به سزایی داشته باشد.



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

قبل از جراحی بینی به چه نکاتی توجه کنیم؟

  • قبل از انجام عمل زیبایی بینی باید بیمار ناشتا باشد ، خالی بودن معده موجب می شود که بیهوشی خطری برای بیمار نداشته باشد .

  • دو هفته قبل از عمل زیبایی بینی از استعمال سیگار و دخانیات پرهیز کنید ، زیرا سیگار به دلیل داشتن نیکوتین زمینه تنگ شدن رگهای خونی می شود ، هم چنین نیکوتین پس از عمل زیبایی بینی سبب اختلال در گردش خون می شود .
  • از مصرف داروهای نظیر آسپیرین از دوهفته قبل از عمل اجتناب شود ،زیرا مصرف داروهای نظیر آسپیرین سبب جلوگیری از انعقاد طبیعی خون می شود .
  • قبل از انجام عمل زیبایی بینی بیمار باید پزشک جراح بینی را از تمامی بیماری های که دارد آگاه سازد حتی اگربیماری سرماخوردگی ساده باشد .
  • قبل از عمل از مصرف مسکن ها و داروهایی که رقیق کننده ی خون هستند خودداری کنید.
  • انجام آزمایش هایی که پزشک به شما دستور داده است ا پشت گوش نیندازید.
  • به دلیل اینکه نیاز است بیمار ۴۸ ساعت پس از عمل زیبایی بینی از کمپرس سرد استفاده نماید.

مراقبت های پس از عمل زیبایی بینی چیست؟

  • صبح روز بعد از عمل زیبایی بینی می توانید مرخص شوید و به منزل بروید . در موارد خاص بیش از یک شب خواهید ماند
  • جهت کاهش درد می توانید از قرص استامینوفن کدئین هر ۴ الی ۶ ساعت استفاده نمایید
  • در زمان استراحت سر در زاویه ۴۵ درجه بالاتر از سطح بدن قرار گیرد . (چند بالش زیر سر بگذارید) و سر خود را به سمت چپ و راست نچرخانید .
  • گاز جلوی بینی را در صورت خونی شدن تعویض نمایید . معمولا تا ۲۴ ساعت و گاهی بیشتر ترشحات خونی ادامه دارد ، چناچه بیش از حد معمول باشد اطلاع دهید.
  • دو تا سه روز پس از عمل زیبایی بینی می توانید حمام کنید (بدن و سرتان را بشویید )ولی اسپیلنت (گچ) روی بینی خیس نشود
  • روز هفتم بعد از عمل زیبایی بینی جهت برداشتن اسپیلنت (گچ) بینی مراجعه نمایید .
  • معمولا از روز چهارم و قطعا از روز هفتم می توانید فعالیت های معمول خود را شروع نمایید . سر خود را پایین نیندازید و فعالیت هایی که ضربان قلب و فشار خون را افزایش می دهندانجام ندهید .
  • فعالیت ورزشی سبک را از هفته سوم تا چهارم به بعد می توانید شروع نمایید
  • استخر از هفته هشتم به بعد می توانید استفاده نمایید ولی شیرجه نزنید و به عمق آب نروید
  • ضمن تعویض گاز جلوی بینی چناچه خون و یا لخته اطراف نوک بینی و لب وجود داشته باشد با سرم تمیز نمایید ، می توانید محل بخیه ها را با پماد چشمی تتراسایکلین یا جنتامایسین چشمی کمی چرب نمایید .

بنابر گفته های بالا نیاز است که قبل از گرفتن هر تصمیمی برای انجام عمل زیبایی بینی با پزشک جراح بینی مشاوره ای داشته باشید و با توجه به گفته های وی در این باره تصمیم بگیرید تا بتوانید این عمل زیبایی بینی را بدون هیچ مشکلی انجام دهید.

مشکلات تنفسی بعد از عمل زیبایی بینی

اکثر افراد بعد از عمل زیبایی بینی درباره ی مشکلات تنفسی بعد از جراح بینی ابراز نگرانی می کنند وبا مثال زدن اطرافیان خود که بعد از جراحی زیبایی بینی دچار مشکلات تنفسی شده اند  از این بابت مضطرب هستند .بعد ازگذشتن  چند روز از عمل زیبایی بینی افراد با داشتن ورمی که به دلیل اقدامات انجام شده روی بینی شکل گرفته است احساس گرفتگی می کنند و به جراح خود می گویند که بینی ما پر است.این ورم و گرفتگی که کاملا طبیعی است به مرور زمان از بین می رود و بینی بعد از چندین ماه به حالت طبیعی خود باز می گردد و نتیجه عمل زیبایی بینی را بعد از گذشت چند ماه می توان به وضوح دید.اختلال در تنفس و کیپ شدن بینی به دلایل عارضه های فیزیولوژیکی است ،خط مخاطی بینی به طور طبیعی به تغییرات ایجاد شده و ورم ها از خود واکنش نشان می دهد.حتی اگر راه عبور هوا با ز باشد به دلیل ورم مخاط برای مدت کوتاهی راه تنفس، اندکی مسدود شده است.همه ی نکات گفته شده باعث احساس گرفتگی سوراخ های بینی بعد از چند هفته ی عمل زیبایی بینی است. مانند هر عمل جراحی که با برش و زخم همراه است این رویه باید طی شده و تنفس دوباره به حالت عادی بازمیگردد.

توصیه هایی برای بهتر شدن مشکلات تنفسی بعد از عمل زیبایی بینی

  • اگر دارای آلرژی مرتبط به بینی هستید باید بیشتر مراقب بینی خود باشید و از هرگونه عاملی مانند گرد و غبار ،خز ،اسپری های خوشبو کننده و … که باعث می شود حساسیت شما بروز پیدا کند خودداری کنید.
  • از بلند کردن شی سنگین بپرهیزید و کمتر برای انجام کارهای خود خم شوید و در زمان خواب تا جایی که در خوابتان اختلال ایجاد نمی کند زیر سر خود را بلند کنید.
  • اگر جراح بینی مراقبت های خاصی پس از عمل زیبایی بینی را به شما پیشنهاد کرده است حتما آنها را اجرا کنید و داروهای مخصوص، برای کاهش ورم در صورت تجویز پزشک ،به موقع مصرف شود.
  • محلول های نمکی برای شست و شوی بینی می تواند در امر مشکلات تنفسی بینی مفید واقع شود.
  • از استفاده نمک،نوشیدنی های الکلی ،سیگار به طور جدی خودداری کنید چون باعث بیشتر شدن ورم می شود.
  • از گرفتن دوش آب گرم خودداری شود.

استفاده از  هر گونه ویتامین ها و مکمل ها در رژیم غذایی  برای کنترل کردن ناهنجاری های تنفسی بعد از عمل زیبایی بینی با مشورت پزشک ،می تواند مفید واقع شود.

اگر پس از چند ماه که تورم ها و زخم ها رو به بهبودی رفتند مشکلات تنفسی همچنان ادامه پیدا کرد باید به جراح خود مراجعه کرده تا برای بهبودی شما درمانی را در نظر بگیرد.

طریقه چسب زدن بینی بعد از عمل زیبایی بینی

در عمل زیبایی بینی ،زدن چسب یکی ازمهم ترین اقدامات پس ازجراحی است.

اگر بخواهید چسبی که از قبل روی بینی زده شده است برداشته شود ابتدا باید چسب ها را بشوییم در حین شستن باید توجه داشت که چسب ها کنده نشود و چسب ها به طور کامل خیس شود حال در شرایطی که صورت خیس است چسب ها را به آرامی از سطح پوست جدا می کنیم.

بینی را خشک کرده و اگر پوست بینی بر اثر چسب ،چرب شده است از الکل برای برطرف کردن این مشکل می توان استفاده کرد.

چسب ها  به اندازه و ابعاد مناسب بریده شده و از بالای بینی چسب زدن را آغاز می کنیم پس از گذاشتن یک برش از چسب ،چسب بعدی باید به گونه ایی زده شود که نیمی از چسب قبلی را بپوشاند و چسب ها تا سمت نوک بینی گذاشته می شود.

برای زدن چسب نوک بینی دقت بیشتری   را به کار بگیرید.دو عدد چسب بصورت طولی در امتداد موازی با سطح روی بینی  طوری میچسبانیم که در زیر نوک بینی به هم برسند وزیر برجستگی نوک بینی را بدون فشار نگه دارند. سپس مقداری از چسبها که به هم رسیدند باقی میگذاریم و بقیه چسب را میبریم، ویک چسب باریک را برای خواباندن دو لبه چسب باقیمانده زیر نوک بینی به صورت عرضی میچسبانیم.



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

جراحی زیبایی بینی

عمل زیبایی بینی امروزه یکی از جراحی های زیبایی است که بسیار انجام می شود.اغلب خانم ها بیشتر از آقایان از این جراحی زیبایی استقبال می کنند زیرا خانم ها اهمیت بیشتری به زیبایی شان می دهند. با انجام جراحی بینی می بینید که تغییرات بسیاری در ظاهر شما ایجاد می شود. عمل زیبایی بینی علاوه بر جنبه زیبایی می تواند اختلالات تنفسی که ناشی از ساختار بینی شما می باشد را برطرف کند.نتیجه عمل زیبایی بینی بلند مدت است و شما باید در انتخاب متخصص یا جراح خود نهایت دقت بکنید. اما برای اینکه بتوانید بهترین عمل جراحی را تجربه کنید نیاز است که قبل از اقدام برای انجام عمل زیبایی بینی در این زمینه اطلاعاتی را کسب نمایید و سپس تصمیم به انجام جراحی زیبایی بینی بگیرید.

انتخاب جراح بینی

اولین اقدامی که قبل از عمل زیبایی بینی نیاز است که انجام دهید انتخاب جراح بینی مناسب است. باید یک جراح بینی با تجربه ای را انتخاب کنید که بتوانید به بهترین نحو جراحی بینی تان را انجام دهد.برای شناخت جراح بینی مناسب می توانید به مطب وی رفته و با مشاهده ی بیماران وی و همچنین مشاوره با ایشان در این باره تصمیم بگیرید.

سن مناسب عمل زیبایی بینی

به دلیل استقبال بسیاری که از عمل زیبایی بینی می شود اغلب افراد مایلند هرچه زودتر این جراحی را انجام دهند اما بهتر است بدانید که خانم ها برای انجام جراحی بینی باید حداقل ۱۷ سال داشته باشند.آقایان نیز باید حداقل ۱۸ سال داشته باشند تا بتوانند عمل زیبایی بینی را انجام دهند.البته در برخی مواقع بنابر دلایلی ممکن است در سنین کمتر نیز این عمل انجام شود. اما اگر عمل زیبایی بینی در سنین کم انجام شود به دلیل رشد غضروف ها ممکن است بینی به حالت اولیه بازگردد. به همین دلیل بهتر است که بعد از اتمام رشد غضروف های بینی اقدام به عمل زیبایی بینی نمایید.

جراحی بینی نوک پهن

بینی هایی که دارای ضخامت زیاد پوست هستند و غضروف ضعیفی دارند در اصطلاح بینی نوک پهن گفته می شوند.این بینی ها معمولا پهن هستند و اغلب افرادی که صورتشان چاق است دارای این بینی ها هستند. در این نوع بینی ها در صورت لزوم بنابر تشخیص پزشک شاید نیاز باشد که غضروف آن تقویت شود. جراح برای این منظور از گرافت های بینی که با تکنیک های ویژه ای بر روی غضروف ها زده می شوند آن را تقویت کرده و باعث استحکام بیشتر بینی می شود بینی های گوشتی غضروف مستحکمی ندارند که ساختمان کلی بینی را به خوبی نگه دارند  پس برای عمل زیبایی بینی نوک پهن باید کمی واقع بین بود. زیرا این نوع بینی ها تغییرات کمی می کنند.معمولا نتایج جراحی بینی گوشتی از نوع عروسکی یا فانتزی نیستند. هرچه بینی بزرگ و گوشتی تر باشد انتظار بینی های فانتزی نیز کمتر می شود، زیرا پوست این نوع بینی ها بسیار ضخیم و کلفت بوده و هرچه جراح تلاش نماید نمی تواند ضخامت آن را کم کند . یک بینی طبیعی و زیبا نتیجه ی بسیار مطلوبی از بینی های بسیار بزرگ و گوشتی خواهد بود.افراد دارای بینی گوشتی ، در بسیاری از موارد انتظارات بی مورد و بیش از اندازه از عمل زیبایی بینی دارند که در نهایت باعث نارضایتی بیماران می شود. بنابراین در طی این جلسات از جراح بخواهید تا نسبت به نوع بینی شما بهترین و موفق ترین نتیجه را پیش بینی نماید. شما می توانید از دکترخود بخواهید که نمونه کارهایی که ساختار بینی آنها نزدیک به ساختار بینی شما بوده است را به شما نشان دهد.

جراحی بینی استخوانی

بینی های استخوانی بهترین گزینه برای جراحی هستند زیرا عموما دارای استخوان های محکم و غضروف های سفت هستند بینی های استخوانی دارای پوست ظریف و نازکی هستند که بعد از عمل زیبایی بینی به خوبی فرم می گیرند و ظرافت کار جراحان در بینی های استخوانی  به راحتی دیده می شود. این نوع بینی ها معمولا دارای تیغه های محکم، قوز و برآمدگی هستند و نیاز است که از غضروف ها یا استخوان آنها برداشته شود تا وضعیت مناسبی پیدا کنند. برای برداشتن غضروف ها یا استخوان اضافی بینی در برخی مواقع ممکن است غضروف آن را برش دهند و یا استخوان آن را سوهان می زنند.به دلایل گفته شده این نوع از بینی ها می توانند سربالا و فانتزی شکل بگیرند.در نهایت می توان گفت که هرچه بینی مستحکم تر و غضروف های آن قوی تر باشد نتیجه ی عمل زیبایی بینی نیز بهتر خواهد بود.

رینوپلاستی استاندارد

عمل زیبایی بینی یا  رینوپلاستی که در کشور ما بسیار شایع است نباید تنها از منظر زیبایی به آن دیده شود.بلکه حتی با انجام جراحی زیبایی مسیر تنفسی نیز دستخوش تغییراتی می شود.پس یک عمل زیبایی بینی ، باید استاندارد باشد و حفظ تنفس در اولویت باشد . باید توجه داشت که بیمار می تواند در شکل نهایی بینی خود تصمیم بگیرد ولی میزان برداشتن بافت نرم ، استخوان و غضروف توسط پزشک باید در حدی باشد که علاوه بر تناسب اجزای مختلف بینی با صورت و رعایت معیارهای زیبایی تخریبی در بینی صورت نگیرد که قابل جبران نباشد .
یکی دیگر از عوارض تخریب بافت نرم استخوان و غضروف در بینی غیر طبیعی شدن ظاهر بینی و پوست روی آن است و در مواردی که صدمات بافت نرم شدیدتر باشد زخم شدن پوست روی آن ممکن است اتفاق بیفتد .پره های بینی در جایی که به صورت می چسبند قابل جابجایی نیستند ولی در صورتی که پره ها به شکل پرانتزی به صورت می رسند می توان با برداشتن استاندارد پره ها در زاویه ی مناسب علاوه بر حفظ زیبایی سوارخ های بینی آن ها را کوچک تر کرد تا حدی که مانع تنفس مناسب نشود.



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

چه انتظاراتی از جراحی زیبایی بینی می توانید داشته باشید؟

عمل زیبایی بینی (رینوپلاستی) یک جراحی از پیش شده و برنامه ریزی شده نیست، به این معنی که روش و مراحل عمل بسته به افراد مختلف متفاوت می باشد و برای هر فرد بسته به ویژگی های وی برنامه عمل ریخته می شود. عمل زیبایی بینی ممکن است درون بینی و یا با برشی کوچک از بیرون بینی انجام شود. عموما هنگام جراحی پزشک برای تنظیم استخوان و غضروف زیر پوست بینی اقدام می نماید.

در حین عمل زیبایی بینی، پزشک می تواند از بی حسی موضعی بعلاوه مسکن و یا بیهوشی عمومی بسته به پیچیدگی عمل و ترجیح جراح استفاده نماید. پیش از جراحی با پزشک خود در رابطه با اینکه کدام نوع بیهوشی و یا بی حسی مناسب شما است، صحبت نمایید.

  • بی حسی موضعی بعلاوه مسکن – این نوع بیهوشی معمولا در عمل های سرپایی استفاده شده و محدود به ناحیه خاصی از بدن می شود. در این نوع روش پزشک ماده بی حس کننده را بوسیله سرنگ به بافت های بینی و اطراف آن تزریق می نماید. این تزریق شما را گیج می کند اما باعث خواب رفتن نمی شود.
  • بیهوشی عمومی – در این نوع بیهوشی داروی بیهوش کننده را از طریق استنشاق کردن و یا تزریق به بدن فرد وارد می نمایند. بیهوشی عمومی همه بدن شما را تحت تاثیر قرار می دهد. در بیهوشی عمومی نیاز به لوله های تنفسی می باشد.

بعد از عمل زیبایی بینی، شما در اتاق بهبودی (ریکاوری) قرار می گیرید و کارکنان آنجا تا زمان بیداری شما شما را تحت نظر قرار می دهند. شما می توانید بعد از بهوش آمدن کامل از بیمارستان خارج شده و یا شب را در بیمارستان بمانید.

بعد از عمل زیبایی بینی، لازم است که در تختخواب درحالیکه سرتان کمی بالاتر از بدن است، برای کاهش خونریزی و ورم استراحت نمایید. بینی شما بدلیل ورم و یا پک هاییکه درون آن می گذارند، گرفته و کیپ شود. در اکثر موارد، پک های درون بینی بین یک روز تا هفت روز در بینی باقی می ماند. همچنین پزشک شما از چسب برای حمایت از بینی و شکل آن برای حدود یک هفته استفاده می نماید. خونریزی بسیار کم و خون آبه و مخاط با خون خشک شده در چند روز بعد از عمل زیبایی بینی و یا بعد از برداشتن باند معمول می باشد. پزشک شما از تکه های گاز (gauze) برای جذب خون آبه و مخاط می تواند استفاده کند. این گازها را آنطور که از طرف پزشک تجویز شده عوض نمایید و آنها را خیلی سفت ننمایید.

برای کاهش خطر خونریزی و ورم، پزشکتان احتمالا از شما بخواهد احتیاط های زیر را رعایت نمایید:

  • از ورزش ها و فعالیت های شدید همچون ورزش های هوازی (ایروبیکی) و یا آهسته دویدن
  • بجای دوش از وان استفاده نمایید
  • فین نکنید
  • برای پیشگیری از یبوست از غذاهای پر از فیبر استفاده ننمایید. یبوست می تواند باعث فشار برروی بینی شود.
  • از چیزهای فشارآور برروی صورت خودداری نمایید. این موارد شامل خندیدن و یا لبخند نیز می شود.
  • دندان های خود را به آرامی مسواک بزنید تا برروی لب بالایی شما فشار وارد نشود.
  • از لباس هایی که جلوی آنها دکمه دارد استفاده نمایید و از لباس های بدون دکمه همچون پلیور و تیشرت استفاده نکنید.

بعلاوه برای حداقل چهارهفته بعد از عمل بینی، برای پیشگیری از فشار برروی بینی عینک طبی و عینک آفتابی خود را برروی بینی خود نگذارید. زمانیکه به بیرون از خانه می روید، از ضدآفتاب های SPF30 بخصوص برروی بینی خود استفاده نمایید. آفتاب زیاد می تواند باعث بی رنگی همیشگی برروی پوست بینی گردد. بعد از عمل زیبایی بینی از پدها و کمپرس های سرد و یا یخ استفاده ننمایید. همچنین برای کاهش سریعتر ورم مصرف سدیم را نیز کاهش دهید.

نتایج عمل زیبایی بینی

تغییرات بسیار کم در ساختار بینی که اغلب اوقات این تغییرات میلی متری است، می تواند تاثیری بسیار زیاد در ظاهر بینی شما ایجاد نماید. اغلب اوقات، یک جراح زیبایی حرفه ای می تواند کاری کند که هردو شما از نتیجه عمل زیبایی بینی راضی گردید، اما بعضی اوقات نتایج برای شما و یا شما و پزشکتان رضایت بخش نبوده و نیاز به عمل دومی می باشد. اگر نیاز به عمل زیبایی بینی دیگری باشد، شما میبایست حداقل یکسال برای عمل دوم صبر کنید، چراکه ظاهر شدن همه تغییرات ناشی از عمل زیبایی بینی نیاز به یکسال صبر دارد.



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

چگونه برای عمل جراحی زیبایی بینی آماده شویم؟

قبل از برنامه ریزی برای عمل زیبایی بینی، باید با جراح خود برای بررسی موارد و عوامل مهم و احتمال موفقیت و تاثیر جراحی ملاقات نمایید. در این ملاقات:

  • بررسی سوابق پزشکی – مهم ترین سوالیکه پزشک شما از شما می پرسد، بررسی دلیل و هدف شما برای انجام عمل زیبایی بینی می باشد. همچنین پزشکتان سوالاتی راجع به سابقه بیماری ها و مشکلات پزشکی شما باید بپرسد. این سابقه راجع به انسداد بینی، جراحی های قبلی شما، بیماری های شما و هردارویی که قبلا مصرف می کرده اید، می باشد. درصورتیکه دچار اختلالات خونریزی دهنده از قبیل هموفیلی هستید، احتمالا عمل زیبایی بینی (رینوپلاستی) گزینه مناسبی برای شما نمی باشد.
  • معاینه فیزیکی – پزشک شما میبایست معاینه ای کامل از شما بعمل آورده و همچنین آزمایش های لازم از قبیل آزمایش خون را پیش از عمل زیبایی بینی برای شما به انجام رساند. وی همچنین میبایست پوست شما و داخل و بیرون بینی را بررسی نماید. معاینه جسمی به پزشک شما کمک می کند تا بررسی نماید چه تغییراتی باید انجام دهد و چطور ویژگی های شما برروی تغییرات تاثیر می گذارد. معاینه جسمی برای بررسی تاثیر عمل زیبایی بینی برروی تنفس شما نیز حیاتی می باشد. بعضی اوقات ممکن است پزشک به شما پیشنهاد بزرگ کردن چانه را بدهد، چراکه چانه کوچک می تواند باعث شود که بینی شما بزرگ بنظر برسد.
  • تصویربرداری – احتمالا فردی در مطب پزشک و یا به توصیه وی، تصاویر مختلفی با زوایای مختلف از روی بینی شما بردارد. جراح شما می تواند با استفاده از تجهیزات کامپیوتری تغییراتی در تصاویر ایجاد نماید، تا ظاهر احتمالی بینی بعد از عمل زیبایی بینی را برای شما شبیه سازی کند. این تصاویر برای آلبوم قبل و بعد از عمل، استفاده هنگام عمل زیبایی بینی و بررسی های بلندمدت استفاده می گردد. از همه مهم تر این تصاویر به شما اجازه بحث درباره اهداف عمل جراحی زیبایی بینی شما می دهد.
  • صحبت درباره انتظاراتتان – شما و پزشکتان میبایست درباره محرک شما برای عمل زیبایی بینی و انتظارتتان در رابطه با عمل زیبایی بینی بحث و صحبت نمایید. وی برای شما توضیح می دهد که عمل زیبایی بینی چه کار می تواند انجام دهد و چه کاری نمی تواند انجام دهد. اینکه افراد نسبت به صحبت در رابطه با ظاهرشان احساس خجالت نمایند، طبیعی می باشد، اما برای رسیدن به نتیجه مطلوب لازم به بحث آزاد با پزشکتان در رابطه با خواسته و اهدافتان از عمل زیبایی بینی می باشد.

همچنین قبل از عمل زیبایی بینی لازم است:

  • اجتناب از مصرف داروهای خاص – پیش از عمل زیبایی بینی بهتر است از مصرف داروهای خاص از جمله داروهای حاوی آسپرین و بروفن برای دو هفته قبل و بعد از عمل بینی اجتناب شود. فقط داروهایی که توسط جراح شما تجویز و یا مصرفشان تایید شده است را مصرف نمایید.
  • ترک سیگار – اگر شما سیگار می گشید، قبل از عمل زیبایی بینی میبایست اقدام به ترک سیگار نمایید، سیگار کشیدن فرآیند بهبود بعد از عمل را کاهش داده و خطر عفونت بعد از عمل را افزایش می دهد.
  • برنامه ریزی برای روز عمل زیبایی بینی – در چند روز اول بعد از عمل، احتمالا مشکلاتی با حافظه خود داشته باشید و همچنین در تصمیم گیری دچار مشکل شوید. بهمین منظور برنامه ای برای حضور شخصی برای رساندن شما به خانه داشته باشید. همچنین با یکی از اعضای خانواده و یا دوستانتان برای اینکه در یک تا دو روز بعد از عمل زیبایی بینی بمنظور کمک به شما در انجام امور شخصیتان هماهنگ نمایید.



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

بعضی از مشکلات رایج در ناحیه بینی

بعضی از مشکلات رایج که امکان درمان آنها از طریق عمل زیبایی بینی (رینوپلاستی) وجود دارد به شرح زیر هستند:

  •  بینی استخوانی و قوز بینی
  •  گرفتگی بینی
  •  انحراف بینی
  •  ظاهر غیر عادی بینی
  •  بینی‌های بسیار بزرگ
  •  بینی‌های بسیار کوچک
  •  بینی نوک پهن
  •  نارسایی‌های معمول بینی
  •  پولیپ بینی
  •  شکستگی بینی

جلسه مشاوره عمل زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی (رینوپلاستی) یکی از پیچیده‌ترین و سفارشی‌ترین روش‌های درمانی است که انجام آن نیازمند استفاده از خدمات یک جراح پلاستیک با تجربه مثل دکتر سرمست است. به این ترتیب برای این عمل زیبایی بینی لازم است در ابتدا یک جلسه مشاوره با پزشک برگزار شود تا به این ترتیب شرایط بیمار بررسی شده و نتایج درمانی مورد انتظار وی مشخص گردد. بدیهی است به خاطر سفارشی بودن رینوپلاستی، ایجاد ارتباط موثر بیمار با پزشک یکی از مهم ترین اجزای فرآیند درمان در این حالت می‌باشد. به این ترتیب جلسه مشاوره به شما و پزشک معالج کمک می‌کند از ایجاد درک مشترک درباره نتایج عمل زیبایی بینی خود مطمئن شوید.
در طول جلسه مشاوره، از بیمار خواسته می‌شود درباره اهداف درمانی خود صحبت کند و وضعیت بینی فرد بطور دقیق بررسی می‌گردد. علاوه بر این لازم است مناسب بودن این روش درمانی برای بیمار مشخص شده و فرصت لازم به بیمار جهت پرسیدن سوالات احتمالی داده شود. به این ترتیب به شما توصیه می‌شود از زمان جلسه مشاوره خود به صورت هوشمندانه استفاده کنید، زیرا جلسه مشاوره یک فرصت با ارزش برای آشنایی با پزشک معالج و برنامه درمانی وی می‌باشد.

افراد مناسب برای استفاده از عمل زیبایی بینی (رینوپلاستی)

هر چند این عمل زیبایی بینی محدودیت سنی ندارد، در اکثر موارد از جراحی زیبایی بینی(رینوپلاستی) در بین افراد جوان استفاده می‌شود. در حقیقت می‌توان گفت اکثر افرادی که از این روش درمانی استفاده می‌کنند، برای سال‌های طولانی از ظاهر بینی خود ناراضی بوده‌اند و به این ترتیب سعی می‌کنند مشکل خود را در اولین فرصت ممکن رفع کنند. افراد مناسب برای این عمل زیبایی بینی افراد بزرگسال سالم و غیر سیگاری با اهداف درمان زیبایی یا ساختاری برای بینی هستند. این افراد می‌بایست انتظارات واقع بینانه درباره نتایج این عمل جراحی داشته و به دقت توصیه‌های قبل و بعد از عمل زیبایی بینی را رعایت کنند.

جراحی زیبایی بینی

به خاطر پیچیده و سفارشی بودن عمل زیبایی بینی، هیچگاه این عمل جراحی دو بار به صورت مشابه انجام نمی‌شود. به این ترتیب جراحان از یک رویکرد هنرمندانه برای جراحی استفاده کرده و از تکنیک‌های متعدد و گوناگون برای دستیابی به اهداف درمانی مورد نظر استفاده می‌کنند. عمل زیبایی بینی معمولاً تحت بی هوشی عمومی انجام می‌شود و تکمیل آن به چند ساعت زمان نیاز دارد. شکاف‌های ایجاد شده در نواحی تحت درمان در این حالت بسیار کوچک هستند و احتمالاً در ناحیه خارجی بین

سوراخ‌های بینی یا داخل سوراخ‌های بینی ایجاد می‌شوند. تکنیک‌هایی که ممکن است در طول این عمل زیبایی بینی از آنها استفاده شود به شرح زیر هستند:

  •  پیوند غضروف
  •  صاف کردن تیغه بینی
  •  تراش دادن استخوان
  •  استئوتومی (شکستن استخوان)
  •  تغییر موقعیت سوراخ‌های بینی

هنگامی که این عمل زیبایی بینی کامل شد، شکاف‌های ایجاد شده بسته می‌شوند و از آتل بر روی بینی بیمار به منظور حفاظت از آن برای چند روز اول پس از جراحی استفاده می‌گردد. علاوه بر این معمولاً بستن بینی بیمار در این شرایط غیر ضروری است.

ریکاوری پس از عمل زیبایی بینی (رینوپلاستی)

دوره اولیه ریکاوری پس از عمل زیبایی بینی با ناراحتی بیمار همراه است، اما معمولاً این ناراحتی به بدی آنچه بیمار انتظار دارد نیست. در این زمان امکان کنترل درد با مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک وجود داشته و ورم و کبودی ایجاد شده با گذشت زمان کاهش پیدا می‌کند. پس از جراحی زیبایی بینی پوشش بینی و بخیه‌های آن برای مدت تقریباً یک هفته در محل باقی می‌ماند و در طول این مدت بیمار می‌بایست در حالتی بخوابد که سر وی در حالت عمودی قرار گیرد. علاوه بر این بیمار باید از هر چیزی که باعث وارد شدن فشار به بینی و شکاف‌های ایجاد شده بر روی آن می‌شود، خودداری نماید. برای مثال در این رابطه می‌توان از خم شدن به جلو، استفاده از عینک، خارج کردن هوا از بینی با فشار، لبخند زدن یا خندیدن، و مسواک زدن شدید نام برد.
پس از گذشت یک تا دو هفته بیمار می‌تواند فعالیت‌های عادی خود را شروع کرده و به محل کار خود باز گردد. علاوه بر این کبودی ایجاد شده بر روی ناحیه صورت با گذشته چند هفته از بین می‌رود، اما محو شدن ورم صورت به مدت زمان بیشتری نیاز دارد. به هر حال ورم اولیه پس از این عمل زیبایی بینی عمدتاً با گذشت یک تا دو ماه از عمل جراحی رفع می‌شود، اما رفع کامل ورم باقیمانده ممکن است به یک سال زمان نیاز داشته باشد. توجه داشته باشید رعایت تمام توصیه‌های پزشک معالج درباره اقدامات پس از عمل زیبایی بینی می‌تواند به بیمار جهت دستیابی به بهترین نتایج ممکن کمک موثر نماید.



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

جراحی زیبایی بینی

بینی به عنوان ساختاری که در وسط صورت قرار گرفته است ،نقشی کلیدی در زیبایی صورت ایفا می کند. عیوب ظاهری بینی علاوه بر اینکه در مشاهده کننده حس ناخوشایندی ایجاد می کند، سبب می شود که زیبایی بقیه اجزای چهره نیز تحت تاثیر قرار بگیرد. برای مثال وجود یک بینی درشت در وسط چهره برجستگی گونه ها را تحت پوشش قرار می دهد و در بسیاری از بیماران پس از عمل زیبایی بینی گونه ها نمایان تر دیده می شود.

نکته بسیار مهم دیگری که در مورد جراحی زیبایی بینی باید مد نظر قرار گیرد، این امر است که در تعداد زیادی از موارد اختلال ظاهری، بینی با مشکلات داخلی دیگری از قبیل پولیپ بینی، انحراف تیغه بینی و بزرگی شاخک بینی همراه است که در جهت بهبود وضعیت تنفس باید به آنها توجه ویژه داشت. برای دکتر عباسی اصلاح این عیوب کارکردی بینی حین انجام عمل عمل زیبایی بینی رینوپلاستی ) دارای اهمیت بسیار است.

از طرف دیگر گاهی اوقات اختلال موجود در بینی تنها جزئی از ناهنجاری های دیگری است که در صورت وجود دارد. مثلا در یک فرد دچار شکاف لب و کام، علاوه بربینی، قسمت های دیگر چهره مثل کام نرم و سخت، استخوان فک فوقانی و دندان ها نیز اختلال دارند. یا اینکه گاهی اوقات انحراف بینی درواقع به دلیل رشد غیر قرینه کل ساختارهای موجود در صورت است.

انحراف بینی یکی از چالش برانگیز تزین مشکلات بینی جهت اصلاح است که در بسیاری از موارد با غیر قرینه بودن پره های بینی همراه است، انحراف بینی بسته به میزان انحراف،محل انحراف، و صفحه هندسی که دچار کجی است، انواع مختلفی دارد. کسب مهارت در اصلاح انحراف بینی از قابلیت های منحصر به فردی است که تعداد کمی از جراحان بینی در آن به کمال می رسند، با این وجود حتی در دست ماهر ترین جراحان هم همه انواع انحراف بینی ممکن است کامل اصلاح نشوند. غیر قرینگی پره های بینی هم معمولا" بطور نسبی اصلاح می شود.

در عمل زیبایی بینی کیفیت پوست بینی یکی از فاکتور های اصلی تعیین کننده نتیجه نهایی عمل جراحی زیبایی بینی است. بینی های با پوست چرب و ضخیم همواره یکی از چالش برانگیز ترین انواع بینی جهت انجام عمل زیبایی بینی هستند.این بینی ها را نمی توان خیلی کوچک کرد و تلاش جهت کوچک کردن زیاد آنها سبب ایجاد عارضه خواهد شد.گاهی اوقات انجام جراحی زیبایی بینی در این بینی ها به صلاح نیست. در بسیاری از موارد عمل زیبایی بینی در این بینی ها جهت هارمونیک تر کردن بینی انجام می شود و نه کوچک کردن آن.

دکتر عباسی تکنیک های ویژه و کارآمدی جهت اصلاح این بینی ها استفاده می کند که مبتنی بر شکل دهی بینی با تکیه بر پیوندهای خاص غضروفی در مناطقی از بینی است که نیاز به تقویت داربست غضروفی  بینی دارد.

از طرف دیگر بینی های با پوست نازک و ساختار ظریف و شکننده نیز نیاز به تکنیک های ظریف و مینیاتوری دارند که دکتر عباسی آن را به خوبی می شناسد. کارکردن روی این بینی ها نیاز به دقت زیاد، دستانی ظریف کار و ماهر و احترام ویژه به بافت های بینی دارد.
اطلاعات تكميلي راجع به عمل زیبایی بینی را می توانید در صفحه اول نسخه غیر موبایلی مطالعه بفرماييد.در قسمت اختصاص يافته به عمل بینی، شما در مورد رينوپلاستي و جراحی زیبایی در مردان و زنان ايراني و عمل زیبایی بینی در ساير نژادها وجراحی زیبایی مجدد يا ثانويه اطلاعات تكميلي خواهيد ديد.



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

دانستنی های عمل زیبایی بینی گوشتی

عمل جراحی زیبایی بینی در کشور آمار و ارقام قابل توجهی را به خود اختصاص داده است . اکثر افرادی که برای جراحی زیبایی بینی مراجعه می کنند و اصولا از عواقب آن واهمه دارند افرادی هستند که بینی اصطلاحا گوشتی دارند .روزانه صدها زن و مرد ایرانی تحت عمل زیبایی بینی های گوشتی و استخوانی قرار می گیرند. اگر شما هم در لیست انتظار گوشتی ها هستید پس بهتر است دانستنی های عمل زیبایی بینی را بدانید چرا که داشتن آگاهی قبل از انجام هرکار مهم ترین تاثیر را در نتیجه خواهد داشت.

بینی هایی با پوست ضخیم و غدد سباسه فراوان و باز بودن سوراخ های پوست در اصطلاح بینی نوک پهن نامیده می شوند. در این بینی ها معمولا غضروف ضعیف می باشد و عمده بینی، پوست و چربی زیر آن و غدد سباسه است. در این بینی ها معمولا کمی نوک بینی افتاده است و پره ها باز و ضخیم می باشد. به علت وجود هورمون جنسی مردانه و چرب بودن پوست مردان، بینی نوک پهن در مردان به وفور دیده می شود.

نکات مهم عمل جراحی زیبایی بینی گوشتی

عواملی که سبب بزرگی یک سوم پایینی بینی می شود عبارتند از:پوست قطور، بافت همبندی عضلانی زیاد در زیر پوست و غضروف های بزرگ و قطور پایینی کناری. از بین عوامل فوق آنچه شکل دهی بینی را بیش از همه مشکل می کند، پوست قطور است.از طرف دیگر مراجعه کنندگان، عبارت بینی استخوانی را هنگامی به کار می برند که دو سوم بالایی بینی بزرگ و دارای قوز باشد. عناصر آناتومیک که در این بزرگی نقش دارند عبارتند از استخوان های بینی، غضروف های بالایی کناری و کناره جلویی تیغه بینی.

آیا بینی گوشتی بعد از عمل زیبایی بینی دوباره بزرگ می شود؟

یکی از سوالاتی که مکرراً از پزشکان عمل زیبایی بینی پرسیده می شود این است که آیا در جراحی زیبایی بینی افراد با بینی گوشتی بینی به حالت قبل عمل بر می گردد یا خیر؟ در جواب باید بگویم در صورت اخذ نتیجه مناسب تا شش ماه پس از جراحی زیبایی بینی، دیگر تغییر عمده ای در بینی رخ نخواهد داد و به همان شکل باقی می ماند.

مثالی که در این مورد می توانیم بگویم مانند توپ فوتبال است که وقتی توپ فوتبال را خالی از باد می کنیم به علت ضخامت چرم اطراف ان مدتها طول می کشد کاملا خالی و چروکیده شود. در بینی نوک پهن نیز همین اتفاق می افتد، چون پوست ضخیم است مدتها طول می کشد حجم بینی کم شود بنابراین بیمار حداقل برای حصول نتیجه نهایی یک سال باید صبر کند ولی معمولا بعد از شش ماه نتیجه پایدار است و بر نمی گردد.

بهترین روش برای جراحی زیبایی بینی بیماران با پوست ضخیم، روش باز است. در روش بسته چون نوک بینی به خوبی دیده نمی شود و دسترسی به نوک بینی محدود است، نتایج برای جراحی بینی های گوشتی چندان خوب نیست.بیماران با پوست ضخیم باید انتظارات منطقی نسبت به عمل زیبایی بینی داشته باشند و بدانند هیچگاه بینی آنها مانند بیماران با پوست مناسب نمی شود.



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

انجام عمل زیبایی بینی با لیزر برای چه کسانی مناسب است ؟

عمل زیبایی بینی با لیزر برای همه مناسب نیست و افرادی که از مشکلاتی در زمینهی انعقاد خون رنج میبرند، مبتلا به دیابت (وابسته به انسولین) هستند یا به تازگی برنزه کردهاند داوطلبین مناسبی برای عمل زیبایی بینی با لیزر نیستند.افزون بر عوامل فوق، نوع پوست نیز در میزان مؤثر بودن عمل زیبایی بینی با لیزر برای یک شخص خاص نقش دارد.

از سوی دیگر، عمل زیبایی بینی با لیزر گزینهی درمانی ایدهآل برای اشخاصی است که بینیشان شکل خود را از دست داده یا به دلیل عارضهای چون سرطان یا در یک سانحهی سخت بدشکل شده است. در هر حال عمل زیبایی بینی با لیزر بر روی همه قابل انجام نیست و اگر میخواهید این عمل با ایمنی کامل بر روی شما انجام پذیرد، باید شرایط زیر در موردتان صدق کند:

نداشتن اختلال انعقاد خون مبتلا نبودن به دیابت وابسته به انسولین به تازگی برنزه نکردن پوست داشتن نوع پوست مناسب برای این عمل گذراندن سن جهش رشد در شرایط جسمی سالم و پایدار روانی بودن

در نخستین جلسه مشاوره با دکتر جراح رینوپلاستی حتماً در خصوص مناسب بودن نوع پوست تان برای عمل زیبایی بینی با لیزر صحبت کنید.

عمل زیبایی بینی با لیزر چگونه انجام میشود؟ (نحوه ی عمل)
با استفاده از لیزر CO2 پوست ضخیم شدهی روی بینی برداشته میشود. چون لیزر احساس سوزش ملایم و التهاب ایجاد میکند، معمولاً عمل تحت بیحسی موضعی و بدون نیاز به بیهوشی انجام میشود.همانطور که لیزر به پوست حرارت میدهد، موجب آسیب سطحی پوست نیز میشود. پس از عمل زیبایی بینی، بینی پوسته پوسته میشود و لایه پوست آسیب دیده به موازات بهبود یافتن بینی میریزد و لایه سالم و جدیدی از پوست آشکار میشود.

مراقبتهای پس از عمل زیبایی بینی با لیزر
مانند مواقعی که دچار آفتاب سوختگی شدید میشوید، باید پوست را با پاک کنندههای ملایم و غیرخشک بشویید و سپس به آهستگی آن را خشک کنید.از مالش دادن پوست حین شستوشو جداً اجتناب کنید چون به پوست حساس و آسیب دیده صدمهی بیشتری خواهید زد.رعایت این نکته پس از عمل زیبایی بینی از اهمیت بالایی برخوردار است.

هزینه عمل زیبایی بینی با لیزر
از آنجایی که سازمان غذا و دارو عمل زیبایی بینی با لیزر را در طبقهی عملهای غیرجراحی قرار داده است، این عمل تحت پوشش شرکتهای بیمه قرار نمیگیرد، چون به عنوان درمان پزشکی مسلم پنداشته نمیشود؛ بنابراین هزینه ی عمل زیبایی بینی برای بیمار اهمیتی دو چندان مییابد چرا که خود به تنهایی ملزم به پرداخت آن است.

از جراح خود بخواهید تا هزینه دقیق عمل زیبایی بینی را به شما اعلام کند. رینوپلاستی با لیزر روشی بدون جراحی است که به نحوی چشمگیر چهره فرد را با کمترین درد و ناراحتی و طی زمانی کوتاه زیباتر میسازد.عمل زیبایی بینی با لیزر یا عمل جراحی بینی با لیزر روشی غیر تهاجمی برای درمان آکنه و ترمیم پوست بینی است. این عمل که بیشتر پوست بینی را درمان می کند، برای تغییر فرم بینی نوک پهن یا انحراف بینی مناسب نیست.

تکنیک های جدید لیزری مانند تکنولوژی لیزر IVSمی توانند با سرعت و دقت بالایی عمل جراحی زیبایی بینی با لیزر را ممکن سازند. نحوه ی عمل این جراحی ساده، سریع و مطمئن بوده و با بی حسی موضعی انجام می گیرد و نیازی به بیهوشی عمومی ندارد. هزینه آن بستگی به کلینیک زیبایی که در آنجا عمل زیبایی بینی را انجام می دهید متفاوت است. از نظر عوارض جانبی تقریباً بدون عوارض بوده و خیلی سریع می توانید به کار و زندگی روزمره بازگردید.



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

عمل زیبایی بینی با لیزر چگونه است؟

حتماً برایتان این سؤال پیش آمده است که عمل زیبایی بینی با لیزر چگونه است؟ جراحی بینی با لیزر یک روش جدید است که در آن جراحتی ایجاد نمی شود و در واقع اصلاً جراحی نیست! این عمل با تکنیک های مخصوص تاباندن لیزر های خاصی مانند لیزر IVSبر روی پوست انجام می گیرد. این روش در موارد خاصی کاربرد دارد و برای درمان بینی نوک پهن و انحراف بینی مناسب نیست. در اصل عمل جراحی زیبایی بینی با لیزر برای از بین بردن آکنه روزاسه بر روی پوست به کار می رود و جراحی پلاستیک ترمیمی است.

عمل زیبایی بینی با لیزر (رینوپلاستی با لیزر) یک روش جراحی جدید غیرتهاجمی و با مدت زمان بهبودی بسیار کوتاهتر است، اما صرفاً برای موارد خاص قابل استفاده است.اصولاً این روش برای اصلاح بدشکلی بینی، شناخته شده با نام آکنه روزاسه (آکنه دوران بزرگسالی)، به کار میرود که به دلیل وجود باکتری در منفذهای پوست ایجاد میشود و به صورت برآمدگیهای قرمز رنگی بر سطح پوست بروز مییابد.

دیگر عارضهای که با استفاده از رینوپلاستی با لیزر میتواند درمان شود، ضخیم شدن پوست، رینوفیما، است.در مواردی که نوک بینی بسیار بزرگ میشود تا حدی که صورت را از شکل میاندازد و چهرهای نازیبا ایجاد میکند، میتوان با توجه به پوست ضخیم از رینوپلاستی با لیزر در کنار جراحی زیبایی بینی معمول بهره جست.

آنچه باید درباره عمل زیبایی بینی با لیزر بدانید
عمل زیبایی بینی با لیزر تنها در موارد انگشتشماری کاربرد دارد؛ بنابراین تمام بدشکلیهای بینی را نمیتوان با این روش اصلاح کرد، چرا که این روش درمانی نیز محدودیتهای خاص خود را دارد. در زیر به نکتههایی اشاره شده است که لازم است در زمان انجام رینوپلاستی با لیزر از آنها آگاهی داشته باشید:

این روش یک عمل غیرجراحی است، به این معنا که هیچ تغییر اساسی بر روی غضروفها و استخوانهای بینی انجام نمیشود. عمل زیبایی بینی با لیزر، برخلاف دیگر عملهای بینی بدون جراحی، به تزریق پرکنندههای زیبایی، که بیش از یک یا دو سال ماندگار نیستند، نیازی ندارد. هیچ گونه خونریزی و زخم شدن در این عمل وجود ندارد. هدف اصلی این عمل بر پوست بینی، به ویژه نوک بینی، متمرکز است.
آکنه شدید یا رینوفیما پوست را به طور قابل ملاحظهای ضخیم و برآمده میسازد و در نهایت منجر به بدشکلی بینی میشود. پوست با به کار بردن لیزر صاف میشود. حرارت ساطع شده از لیزر لایههای رویی پوست را در حالی تخریب میکند که برآمدگیها را اصلاح میکند و مجدداً پوشش میدهد. لیزر CO2یا دی اکسید کربن معمولاً برای برداشتن لایههای ضخیم پوست با حداقل آسیب ناشی از حرارت به ساختارهای پیرامون به کار برده میشود.
در طول درمان با لیزر، بیمار ممکن است احساس گرمی و سوزش داشته باشد. اگرچه این روش با درد بسیار کمی توأم است، با این حال از بیحسی موضعی استفاده میشود. پوستهریزی طبیعی پوست پس از سوختن آن روی میدهد و در همین مرحله، بهبود انجام میشود. در مراقبت پس از لیزر فرض کنید که دچار "آفتاب سوختگی" شدهاید، برای شستوشوی قسمت لیزر شده فقط از صابونهای ملایم استفاده کنید و از مالش دادن شدید پوست خودداری کنید. در طول دورهی بهبود، پوست سوخته شده در نهایت با پوست جدید، هموارتر و نازکتر جایگزین میشود.



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

هزینه ی نهایی عمل زیبایی بینی، شامل چه مواردی می شود؟

  • هزینه جراح
  • هزینه متخصص بیهوشی
  • هزینه های بیمارستان

به تمامی هزینه های ذکر شده، مالیات نیز اضافه خواهد شد.

اختلاف زیاد در قیمت و هزینه عمل زیبایی بینی انجام شده توسط جراح های مختلف، به علت اختلاف زیاد در تمامی هزینه های ذکر شده به وجود می آید.

در زیر نگاه دقیق تری به هر یک از این موارد خواهیم داشت :

هزینه جراح

دستمزد متخصص عمل زیبایی بینی ، معمولا شامل خود عمل جراحی زیبایی بینی است. قیمت عمل جراحی زیبایی، به جراحی که انتخاب می کنید بستگی دارد. اختلاف فاحش در هزینه عمل زیبایی بینی نشان دهنده ی تخصص جراح در جراحی بینی، صلاحیت های حرفه ای، تجربه، شناخته شده بودن و معروفیت او می باشد.

باید مطمئن شوید که برای عمل زیبایی بینی خود، جراح دارای صلاحیت های لازم را انتخاب کرده اید.

بیشتر جراحان می گویند که عمل زیبایی بینی برای کوچک کردن بینی ، یکی از سخت ترین جراحی های انجام شده است. همچنین، این عمل یکی از معدود جراحی های زیبایی است که نیاز به اصلاحات بعدی دارد. این امر به این دلیل است که عمل زیبایی بینی، ترکیبی از علم و هنر است و کوچک ترین موارد می توانند منجر به عکس العمل های بزرگ، چه منفی و چه مثبت شوند.

جراح شما باید در مشاوره ی اولیه، هزینه های پیش بینی شده رینوپلاستی را به طور دقیق با شما در میان بگذارد.

دستمزد جراح ممکن است به چندین میلیون برسد که بسته به شرایط هر جراح متفاوت است. دستمزد های ارائه شده توسط جراحان مختلف، ممکن است با توجه به نوع عمل زیبایی بینی مورد نیاز نیز متفاوت باشند. این امر منصفانه است، چرا که عمل های پیچیده تر، به تخصص، مهارت و زمان بیشتری در اتاق عمل نیاز خواهند داشت.

هزینه مشاوره ی اولیه

در اولین مراجعه به متخصص عمل زیبایی بینی، مشاوره ی اولیه نیز هزینه ای خواهد داشت. این هزینه نیز مانند دستمزد جراح، به خود او بستگی دارد.

هزینه متخصص بیهوشی

دستمزد متخصصین بیهوشی، به شرایط آن ها بستگی دارد. این افراد نیز، مانند بسیاری از دیگر متخصصین پزشکی، دستمزد مشخصی ندارند. چرا شما به یک متخصص بیهوشی شایسته نیاز دارید؟ این فرد به هنگامی که شما بیهوش هستید عملکرد های حیاتی و زندگی شما را نظارت می کند. شما به متخصصی نیاز دارید که زیر و بم دارو های بیهوشی را شناخته، با خطرات و ریسک های احتمالی آشنا باشد و بتواند به هنگام بیهوش شدن شما، آن ها را رفع کند. علاوه بر ایمنی، مهارت متخصص بیهوشی می تواند عاملی مهم در آسایش شما، در حین انجام عمل زیبایی بینی و بعد از آن باشد.بیشتر جراحان، تنها با متخصصین بیهوشی شایسته همکاری می کنند و دستمزد آن ها بسیار بالا تر از یک متخصص بیهوشی عادی خواهد بود که همان کار را انجام می دهد.



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

چگونه بینی گوشتی کوچک می ‌شود؟

در عمل زیبایی بینی برای کوچک کردن بینی گوشتی ، با برداشتن ، تراشیدن یا جابه‌ جایی غضروف و استخوان بینی فرم کوچک‌ تری از بینی به دست می ‌آید. عمل زیبایی بینی از طریق ایجاد برش ‌های کوچک درون سوراخ‌ های بینی صورت می ‌گیرد که دسترسی به غضروف و استخوان تحتانی را ممکن می‌ سازد. اگرچه ساختار تحتانی کوچک می‌ شود، اما به پوست بیرونی دست زده نمی ‌شود. پوست در طول فرایند بهبود منقبض می ‌گردد تا با شکل جدید سازگاری یابد.

شاید لازم باشد تا با توجه به میزان مورد نظر کوچک کردن بینی، سوراخ‌های بینی نیز تنگ ‌تر شوند تا تناسب در تمام قسمت‌ ها حفظ شود . در چنین مواردی ، برش‌ های بسیار کوچک بر روی هر یک از سوراخ ‌ها ایجاد می‌ شود که تنها اندکی جای ‌شان باقی می ‌ماند و با چروک افتادن بین سوراخ بینی و صورت به چشم نمی ‌آیند.

 نتایج جراحی بینی نوک پهن

6 تا 12 هفته طول می ‌کشد تا نتایج نهایی قابل مشاهده باشد، در حالی ‌که روند بهبود تا یک سال به درازا می ‌انجامد. مانند هر عمل زیبایی بینی دیگری ، در این مورد نیز نتایج به دست آمده در هر بیمار با دیگری متفاوت است. کبود شدگی و تورم، به ویژه در اطراف چشم ‌ها، طبیعی است که ظرف کمتر از سه هفته این نشانه ‌ها از بین خواهند رفت. به علاوه باید یک اسپلینت (محافظ) محکم را دست ‌کم یک هفته بر روی بینی تحمل کنید. اگرچه معمولاً درد پس از عمل رینوپلاستی (عمل زیبایی بینی) کوچک کننده چندان زیاد نیست، مسکن برای بیمار تجویز می شود تا در صورت بروز درد مصرف کند.

 معمولاً می ‌توانید کار و فعالیت‌ های روزانه خود را در ظرف یک هفته از سر بگیرید، اما 3 تا 6 هفته پس از عمل زیبایی بینی از انجام فعالیت بدنی شدید خودداری کنید. اگر عینک به چشم می ‌زنید، از قرار دادن آن بر روی پل بینی در طول دوران بهبود خودداری کنید. ممکن است تا چند ماه در اطراف نوک بینی احساس سفتی یا کرختی داشته باشید.

جراحی بینی نوک پهن برای کسانی که از بزرگی بینی گوشتی و پهنشان رنج می برند ، مناسب است . بینی های گوشتی باعث خجالت و کاهش اعتماد به نفس در فرد می شوند و با کوچک کردن بینی نوک پهن می توان زیبایی و اعتماد به نفس را به شخص باز گرداند . جراحی بینی گوشتی نوعی عمل جراحی ترمیمی بینی است و در واقع شاخه ای از رینوپلاستی ( عمل زیبایی بینی ) است و خطرات، مضرات و نیز فواید خود را دارد.



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

آیا روش جراحی بینی استخوانی با بینی گوشتی متفاوت است؟

در ایران به ندرت ممکن است با کسی برخورد کنیم که فقط بینی نوک پهن یا بینی استخوانی داشته باشد و در اغلب موارد ترکیب هر دو وجود دارد و باید تکنیک‌ های مناسب برای هر دو را به کار برد. در بینی‌ های استخوانی مهم‌ ترین کار، کاستن از حجم بینی و شکل ‌دهی آن است در حالی که در بینی‌ های گوشتی مهم ‌ترین اقدام کاستن بافت از یک قسمت و افزودن بافت به قسمت یا قسمت‌ های دیگر است. بافت افزودنی در اغلب موارد غضروفی است که از تیغه بینیبرداشته می‌شود ولی گاهی به علت سابقه ضربه یا شکستگی یا به دلیل نامشخص تیغه غضروفی بینی، استخوانی می ‌شود و قابل استفاده نیست. در این هنگام معمولا انتخاب دوم غضروف گوش است. لازم به ذکر است که برداشتن غضروف از گوش اثر بسیاری کمی بر جای می ‌گذارد و نباید برای افراد نگرانی ایجاد کند. چون شکل دادن به بینی گوشتی بسیار مشکل است فقط توسط جراحان باتجربه انجام شود.

 آیا درست است که بینی نوک پهن بر می‌ گردد؟

خیر. آنچه که از بینی کاسته یا به آن افزوده می ‌شود معمولا به همان صورت باقی می ‌ماند اما آنچه در مورد بینی گوشتی صدق می ‌کند تورم شدیدتر و طولانی ‌تر است. تورم طولانی ‌مدت ممکن است منجر به ایجاد بافت فیبروز و در نتیجه در همان حالت پایدار شود. بنابراین مراقبت‌ های پس از عمل زیبایی بینی از جمله دو بالش گذاشتن زیر سر موقع خواب، ماساژ و چسب زدن باید با دقت بیشتر رعایت و طولانی ‌تر انجام شود و نیز ممکن است نیاز به چند تزریق آمپول‌ های ضد التهاب طولانی اثر وجود داشته باشد.

یک بینی کوچک و متناسب با صورت می تواند زیبایی را چند برابر کند. بینی های بزرگ و گوشتی معمولاً تناسب صورت را به هم می زنند، بنابراین عمل زیبایی بینی یا رینوپلاستی می تواند این تناسب را برای صورتتان به ارمغان بیاورد.

 بینی نوک پهنبینی گوشتی )

برخی از بینی ‌ها از روبه ‌رو و تمام رخ نیز ویژگی ‌هایی را به نمایش می ‌گذارند که دلخواه صاحبان ‌شان نیست. آنچه این تصویر تمام ‌رخ را نا زیبا می ‌سازد، معمولاً بینی با نوک بیش از اندازه پهن یا گرد و پلی است که آن هم از میزان دلخواه پهن‌ تر است. غضروف‌ نوک بینی برای اصلاح نوک پهن با دقت تغییر شکل و تراش داده می ‌شود تا اندازه نوک کاهش یابد و ظاهری زیباتر به دست آید. در این بین، جراح باید مواظب باشد تا تقویت ساختاری بینی را مختل نسازد و مجرا های عبور مسدود نشوند. اصلاح پل پهن استخوانی نیاز به تراش، و گاهی اوقات، جابه ‌جایی استخوان‌ های بینی دارد.

 کوچک کردن بینی گوشتی با رینوپلاستی ( عمل زیبایی بینی )

یکی از رایج ‌ترین خواسته ‌های متقاضیان انجام عمل زیبایی بینی داشتن بینی کوچک‌ تر است. علت ناخشنودی چه پهن بودن، یا اندازه سوراخ‌ های بینی باشد، چه نیم رخ نا زیبا، بسیاری از داشتن بینی ‌ای شکایت دارند که به طور نا متناسبی برای صورت‌ شان بزرگ است. کوچک کردن بینی، یا رینوپلاستی کوچک کننده (عمل زیبایی بینی)، یکی از متداول‌ ترین عمل ‌هایی است که جراح زیبایی انجام می ‌دهد.



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

بینی استخوانی یا غضروفی چیست ؟

اگر ساختمان هرمی شکل بینی از غضروف ، و اسکلت استخوانی دارای پوستی نازک باشد به این نوع بینی ، بینیِ استخوانی یا بینی غضروفی گفته می شود.

 بینی نوک پهن چیست و چه تفاوتی با بینی استخوانی دارد ؟ 

بینی نوک پهن اصطلاحی است که مراجعه‌ کنندگان به کار می ‌برند و به بینی هایی که دارای پوست قطور و بزرگی قسمت نرم بینی یعنی یک سوم پایینی باشد می ‌گویند
عواملی که سبب بزرگی یک سوم پایینی بینی می‌شود عبارتند از: پوست قطور، بافت هم بندی عضلانی زیاد در زیر پوست و غضروف‌ های بزرگ و قطور پایینی کناری. از بین عوامل فوق آنچه شکل‌ دهی بینی را بیش از همه مشکل می ‌کند، پوست قطور است.
از طرف دیگر مراجعه ‌کنندگان، عبارت بینی استخوانی را هنگامی به کار می‌ برند که دو سوم بالایی بینی بزرگ و دارای قوز باشد. عناصر آناتومیک که در این بزرگی نقش دارند عبارتند از استخوان‌ های بینی، غضروف‌ های بالایی کناری و کناره جلویی تیغه بینی.

 عمل زیبایی بینی بینی گوشتی راحت تر است یا بینی استخوانی؟

جراحی زیبایی بینی یکی از تکنیکی‌ ترین اعمال جراحی است و انجام آن هیچ‌ گاه راحت نیست و نیازمند جراح با تجربه و دوره‌ دیده است و یک جراح باتجربه و دوره ‌دیده از عهده هر دو نوع بینی بر می ‌آید ولی در هر مورد باید تکنیک های مناسب آن نوع را به کار برد.

 بهبودی بینی نوک پهن سریع ‌تر است یا بینی استخوانی؟

هنگامی که مشکل اصلی در بزرگی یا بد شکلی استخوان ‌ها و غضروف ‌های دو سوم فوقانی بینی و پوست نازک باشد با شکل دادن به اسکلت بینی و کشیدن پوست نازک روی آنها، می ‌توان به سرعت شکل زیبای ساخته شده را آشکار کرد ولی اگر بافت نرم زیاد و به خصوص پوست قطور مشکل اصلی باشد، چون تورم ناشی از عمل زیبایی بینی، زیاد تر و طولانی ‌تر است برای این که شکل نهایی بینی معلوم شود باید بیمار و جراح صبر بیشتری داشته باشند. در افراد با پوست نازک شکل نهایی بینی در نمای نیمرخ پس از 6 ماه مشخص می‌ شود ولی در نمای روبه ‌رو ممکن است تا 18 ماه بینی به کوچک شدن ناشی از کاهش ورم ادامه دهد. این زمان برای پوست ‌های قطور مطمئنا طولانی ‌تر است.

 



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

ساختار بینی های استخوانی

یک سوم بالایی پل بینی از استخوان و دو سوم پایینی آن از غضروف تشکیل می‌ شود. اگرچه گاهی برآمدگی و قوز بینی تنها محدود به یکی از دو بخش استخوانی و یا غضروفی می ‌شود، اما اکثراً از اضافی استخوان و غضروف، هر دو، شکل می ‌گیرد. معمولاً بخش عمده ‌ی برآمدگی استخوان بینی در قسمتی از بینی به نام طاق غضروفی، شامل غضروف ‌های کناری فوقانی و تیغه میانی بینی، قرار دارد. از آن ‌جایی که غضروف ‌های کناری فوقانی و تیغه میانی بینی به یکدیگر متصل هستند، آسیب دیدن هر یک از این دو معمولاً بر آن دیگری نیز تأثیر خواهد گذاشت.

 

در ارزیابی پیش از عمل زیبایی بینی، سوابق کامل پزشکی بیمار ، شامل معاینه‌ ی مجراهای عبور هوا و انسداد ها ، بررسی می ‌شود. اگر بیمار پیش از این عمل زیبایی بینی انجام داده یا ضربه ‌ای به بینی ‌اش وارد شده باشد، در این ارزیابی شرایط خاص مربوطه مدّ نظر قرار خواهد گرفت. در صورت صدمه دیدن در تصادف ، داشتن عکس‌ هایی از زمان قبل از حادثه در تعیین روند درمان مفید خواهد بود. استخوان‌ های بینی از نظر اندازه ، شکل ، ضخامت و تقارن بررسی خواهند شد . ترکیب و ساختار بینی استخوانی  (نسبت استخوان به غضروف) معین می ‌گردد، و ضمناً در معاینه‌ ی داخل بینی مشخص خواهد شد که آیا انحراف تیغه یا دیگر نا به‌ هنجاری ‌ها بر مجرا های بینی اثر می ‌گذارند یا خیر. به کیفیت و ضخامت پوست روی بینی نیز توجه خواهد شد تا شناخت کافی در مورد چگونگی پوشش داده شدن بینی پس از بر طرف شدن یا کوچک شدن برآمدگی بینی استخوانی توسط بافت نرم و پوست روی بینی به دست آید.

 نحوه و روش‌های جراحی بینی استخوانی
برای از بین بردن برآمدگی و قوز بینی های استخوانی ، عموماً هم از استخوان و هم از غضروف برداشته می ‌شود. در هنگام جراحی بینی استخوانی ، برش‌ هایی ایجاد می ‌شوند تا بتوان پوست را بلند کرد و به غضروف و استخوان دست یافت . برخی از جراحان برآمدگی بینی های استخوانی  را با شکستن بخش زائد توسط ابزار تراش کوچک می ‌کنند، و برخی دیگر با دقت فراوان و به آهستگی آن را “سمباده” می‌ زنند تا نظارت بهتری بر روند عمل زیبایی بینی داشته باشند؛ و به این ترتیب کوچک‌ سازی طبیعی ، هموار و با لبه‌ ی سه بعدی بدون بروز هیچ نا به‌ هنجاری انجام می ‌شود. سپس آنها از روش کنترل شکستگی به منظور بیشینه‌ سازی احتمال دستیابی به نتایج پایدار و مطمئن با کمترین ورم و کبود شدگی استفاده می‌ کنند.

عوارض جراحی بینی استخوانی قوزدار و بینی های غضروفی شبیه به عمل رینوپلاستی ( عمل زیبایی بینی ) است و اگر توسط بهترین جراح های مجرب و زبده انجام شود، این عوارض به حداقل می رسد. هزینه و قیمت برای این جراحی بستگی به شرایط شما با دیگران متفاوت و منحصر به فرد است. یک دکتر خوب اول تمام شرایط را ارزیابی می کند و سپس نسبت به تعیین قیمت و هزینه ها اقدام می کند.

آیا عمل بازگشت بعد از جراحی بینی استخوانی وجود دارد؟

بازگشت مجدد برآمدگی روی بینی به شدت نادر و غیر معمول است. مدیریت مناسب و مراقبت از بینی پس از عمل زیبایی بینی استخوانی و در طول دوره درمان پس از عمل می تواند ریسک بازگشت برآمدگی بینی یا ایجاد ناهنجاری های دیگر در این ناحیه را حداقل کرده و بطور چشمگیر کاهش دهد.
عمل زیبایی بینی برای کاهش برآمدگی بینی یکی از مشکلات زیبایی رایج بیماران است و افرادی که دچار این مشکل هستند می توانند با مراجعه به یک دکتر خوب و مرکز تخصصی درمانی وی با استفاده از تجهیزات کامپیوتری و نرم افزارهای خاص ،  نتایج احتمالی پس از انجام عمل جراحی بینی استخوانی بر روی بینی خود را شبیه سازی و مشاهده کنند . استفاده از سیستم تصاویر کامپیوتری می تواند باعث کاهش سطح نگرانی و تشویش بیماران در این مرکز شود و به این ترتیب افراد مبتلا می توانند متوجه شوند تناسب اجزای صورت پس از انجام عمل زیبایی بینی بر روی بینی آنها به چه صورت خواهد بود.

همان طور که در ابتدا هم گفتیم، جراحی بینی استخوانی یا عمل بینی استخوانی شامل همان مراحل رینوپلاستی ( عمل زیبایی بینی ) است. در طول این عمل شما با بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی هیچ گونه درد و ناراحتی احساس نخواهید کرد. در مورد هزینه و قیمت باید با پزشکتان مشورت کنید.



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

جراحی زیبایی بینی استخوانی

 

بینی از سه لایه اصلی تشکیل شده است 1. لایه پوشاننده خارجی که از پوست و لایه عضلانی ظریف چسبیده به سطح زیرین آن تشکیل شده است. 2. اسکلت استخوانی غضروفی 3. لایه پوشاننده داخلی که بیشتر از مخاط و مختصری هم از پوست تشکیل شده است. لایه اسکلتی در بالا از استخوان تشکیل شده و در پایین به غضروف های ظریف تر نوک بینی ختم می شود. در قسمت هایی از پایین بینی از جمله در قسمت زیادی از محدوده سوراخ ها و پره های بینی اصلا غضروفی وجود ندارد و صرفا از پوست تشکیل شده است هر چه از بالا به پایین می آییم نقش پوست در شکل دادن به بینی بیشتر می شود و پوست بسته به کیفیتش نسبت به این تغییرات واکنش نشان می دهد و هرچه جنس پوست بهتر و ظریف تر و انعطاف پذیر تر باشد دامنه تغییرات بیشتری را تحمل می کندو دست جراح را در عمل زیبایی بینی برای ایجاد تغییر در استخوان ها و غضروف ها بازتر می گذارد این موضوع بیشتر در قسمت های پایین تر بینی و نوک بینی صادق است که به علت فرم پیچیده پوستی آن وابستگی بیشتری به انعطاف پذیری پوست برای تحمل تغییرات غضروفی زیرین آن دارد. منظور از بینی نوک پهن بینی است که پوست آن در نواحی پایین تر یعنی نوک و پره بدتر باشد و منظور از بینی استخوانی بینی دارای کیفیت بهتر پوست در نواحی مذکور می باشد برخلاف تصور اکثر بیماران که گمان می کنند منظور از بینی استخوانی وجود قوز بینی است داشتن قوز بینی و اصلاح آن جزو ساده ترین قسمت های عمل جراحی بینی استخوانی ( عمل زیبایی بینی ) است گرچه تاثیر آن خیلی بازر است ولیکن هنر یک جراح خوب در ایجاد یک نوک بینی زیبا خود را نشان می دهد که این موضوع گرچه به مهارت جراح بستگی دارد ولیکن کیفیت پوست قسمت های پایین بینی و نوک آن عامل مهمی در کسب نتایج بهتر می باشد و بدون توجه به وجود یا عدم وجود قوز هرچه این کیفیت پوستی بدتر باشد بینی نوک پهن تر خواهد بود یعنی ممکن است یک بینی علاوه بر داشتن قوز بزرگ کیفیت پوستی بدی در نوک بینی داشته باشد و ما آن را گوشتی به حساب آوریم و بر عکس بینی قوز بزرگی نداشته باشد و پوست خوب نوک بینی آن را در رده بینی های استخوانی قرار دهد در صورت مناسب بودن کیفیت پوست نوک بینی اصلاح نوک آن در دست یک جراح خوب نتیجه عالی تری می دهد و این نوع بینی را بینی استخوانی می گوییم چه قوز بزرگی داشته باشد چه نه.

به عبارتی هرچقدر اشکالات بینی بیشتر مربوط به پوست آن باشد بینی گوشتیتر است و هر چقدر اشکالات کمتر مربوط به پوست و بیشتر مربوط به لایه غضروفی استخوانی باشد بینی غیر گوشتی تر و بینی استخوانی تر خوانده می شود.
یک جراح خوب می تواند تقریبا تمام اشکالات غضروفی و استخوانی را برطرف کند . آنچه باعث تفاوت بین نتیجه عمل زیبایی بینی دو بیمار مختلف توسط یک جراح می گردد معمولا ناشی از کیفیت متفاوت پوست دو بیمار و نیز تفاوت خصوصیات بقیه صورت آن ها است که می تواند در جلوه نمودن نتیجه کار تاثیر به سزایی داشته باشد.

 بینی استخوانی
کل نتیجه عمل زیبایی بینی در دست ماهرترین جراح هم به دو فاکتور اصلی بستگی دارد 1. جنس پوست بیمار از نظر انعطاف پذیری و ضخامت و میزان الاستیسیته (کشسانی) 2.  میزان زیبایی بقیه صورت. در مورد جنس پوست
در عمل جراحی رینوپلاستی ( عمل زیبایی بینی )  پوست به همراه لایه عضلانی چسبیده به آن از روی لایه غضروفی و استخوانی بلند شده و تغییرات در روی غضروف ها و استخوان ها داده می شود در برخی نقاط کاهش و گاهی افزایش و بیشتر از همه تغییر فرم در غضروف ها و استخوان ها داده می شود در روی لایه پوست و عضله تقریبا کار خاصی انجام نمی شود و این لایه بر حسب میزان الاستیسیته خود به تغییر انجام شده در استخوان ها و غضروف ها واکنش نشان می دهد و روی لایه غضروفی استخوانی می خوابد و به مرور فرم دلخواه را می گیرد در اینجا میزان الاستیسیته پوست است که تعیین می کند که به چه میزان جراحی می تواند موثر باشد. پوست شدیدا غیر الاستیک یا اصطلاحا بینی نوک پهن به کاهش حجم کمتر پاسخ می دهد ولی به تغییر فرم نسبتا خوب و به افزایش حجم نیز به خوبی پاسخ می دهد. بنابراین یک جراح خوب در بینی های گوشتی هم در صورتی که قرار به کاهش حجم زیادی نباشد می تواند نتیجه های بسیار خوبی بگیرد.

با وجود این یک پوست خوب و انعطاف پذیر و جوان با خاصیت الاستیک خوب ( بینی استخوانی ) قدرت مانور زیادی برای تغییرات مختلف به یک جراح خوب می دهد . هر چند یک جراح کم تجربه هم در بینی های استخوانی می تواند نتایج متوسطی بگیرد ولی جراحی بینی نوک پهن حتما به یک جراح دقیق و کار کشته نیازمند است با این همه حتی در دست های یک جراح خوب هم یک بینی با پوست خوب ( بینی استخوانی ) نتیجه بهتری نسبت به یک بینی با پوست بد ( بینی گوشتی ) کسب می کند.

عامل دومی که در نتیجه عمل زیبایی بینی تاثیر گذار است میزان زیبایی بقیه صورت است در یک چهره زیبا حتی یک نتیجه متوسط در عمل زیبایی بینی راضی کننده خواهد بود در حالی که فردی که بقیه چهره اش نا زیباست بعد از عمل زیبایی بینی نسبت به کوچکترین جزییات بینی حساس خواهد بود در فردی که چانه کوچک و یا گونه های گودی دارد و یا پشت لب بلند و قرمزی لب باریکی دارد بینی جلو آمده و بیرون زده نشان می دهد که ممکن است حتی با یک بینی خوب هم ( در صورت عدم اصلاح بقیه اشکالات صورت ) بینی تا حدی بیرون زده نشان دهد. بدین معنی که کوچک بودن سایر اعضای صورت می تواند باعث شود که بینی خود را بزرگ تر نشان دهد و گاهی ممکن است اصلاح چانه و گونه و حتی لب ها به طور غیر مستقیم باعث شوند که بینی کوچک تر و زیباتر به نظر برسد.

جراحی بینی استخوانی و غضروفی یکی دیگر از خدمات عمل رینوپلاستی ( عمل زیبایی بینی ) است که می تواند استخوان برآمده به شکل قوز پشت بینی را کوچک کند و به بینی حالت جذاب تر و زیباتر دهد . عمل بینی استخوانی یک عمل زیبایی بینی است و بیمار باید همان مراحل را طی کند تا به نتیجه ی دلخواه برسد.

 



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1395 | نظرات ()