نوشته شده توسط : دکتر بصام

آیا عمل زیبایی بینی بر روی حس بویایی تاثیر می گذارد؟

در پاسخ به سوال تاثیر عمل زیبایی بینی بر روی حس بویایی باید گفت که عمل زیبایی بینی بر روی حس بویایی تاثیر دارد اما این تاثیر موقت است و بعد از مدت کوتاهی از بین می رود. پس از عمل زیبایی بینی تورم و کبودی تا چند هفته و یا حتی چند ماه باقی می ماند و این علت باعث کاهش حس بویایی می شود که این موضوع پس از مدت زمان گفته شده رفع می گردد.

تورمی که بعد از عمل زیبایی بینی به وجود می آید باعث می شود محفظه هایی که در انتهای اعصاب بویایی قرار داشتند تحت تاثیر قرار بگیرند. این محفظه ها در اثر تورم بسته می شوند و به این ترتیب حس بویایی کاهش می یابد. همچنین در اثر کاهش حس بویایی، حش چشایی نیز ممکن است کم شود که این مشکلات با گذشت زمان و از بین رفتن تورم حل می گردد. این تورم تا حداکثر یک سال بعد از جراحی زیبایی بینی به طور کامل از بین می رود.



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن , جراحی بینی استخوانی , جراحی زیبایی بینی , عمل ترمیمی بینی , عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

چرا جراحی ترمیمی بینی انجام دهیم؟

علت های فراوانی برای جراحی ترمیمی بینی می توان بیان کرد. پر واضح است که هر چقدر این عیوب بیشتر باشد احتمال رسیدن به نتیجه مطلوب کاهش پیدا می کند.کسانی که متقاضیان عمل ترمیمی بینی هستند معمولا دارای مشکلات زیر هستند.
تیغه یا همان اسکلت بینی اگر محکم نباشدبه مرور زمان باعث افتادگی نوک بینی می شود.این نوع از مشکلات  با جراحان متبحر برطرف خواهند شد.

مشکلات برطرف شده در عمل ترمیمی بینی

اگر غضروف هایی که باعث به وجود آمدن قوز بینی شده است به مقدار مناسب برداشته نشده و بینی همچنان دارای برآمدگی است.این نقص به جا مانده از جراحی اول را به راحتی می توان برطرف کرد.
مشکلاتی مانند کجی بینی و انحراف بینی اگر در عمل زیبایی بینی اول اصلاح نشده است با جراحی ترمیمی قابل حل است.
هنگامی که بافت بینی بیشتر از حد نیاز برداشته شده است و با این امر در قسمت پشت و یا دیواره بینی باعث ایجاد فرورفتگی شده و یا بینی بیش از اندازه سربالا شده است.این مشکلات به تجربه  مهارت بالای جراح نیاز دارد و برای حل آن معمولا در ابتدا به محم کردن اسکلت بینی می پردازند و غضروف ها و یا استخوان ها از قسمت های دیگر همان شخص مانند غضروف درون بینی  و یا لاله گوش  برداشته می شود.این جراحی زیبایی بینی مقداری سخت بوده و نمی توان نتیجه آن را به خوبی حدس زد.
مشکل ترین عمل ترمیمی بینی زمانی است که پوست در هنگام عمل اول و یا بعد از آن آسیب دیده باشد. گاهی اوقات حتی  ترمیم برای این بیماران مقدور نیست.

چه میزان جراحی ترمیمی بینی تاثیرگذار است؟

از آنجایی که شرایط یک بینی عمل نشده کاملا با بینی های کار شده متفاوت است.جراح باید بسیار متبحر بوده و تا بتواند با تجربه بالای خود آماده ترمیم هر نوع نقصی باشد.بیمار باید به درستی قبل از عمل بررسی شود و جراح بینی با توجه به توانایی خود اقدام به عمل بکند.تمامی شرایط نیز باید با بیمار در میان گذاشته شده تا توقع آنها نسبت به عمل زیبایی بینی بالا نباشد  و عیب ها و محدودیت های این جراحی بینی را بداند تا علاوه بر زیبایی سلامتی شخص نیز حفظ شود.پس می توان گفت میزان موثر بودن این جراحی به نقایص شما و مهارت جراح بستگی خواهد داشت.

چه زمانی باید عمل ترمیمی بینی انجام بگیرد؟

هنوز هم بین جراحان مختلف در باره جواب این سوال اختلاف نظرهایی وجود دارد.گاهی اوقات پیشنهاد می شود که حداقل 1سال از انجام عمل زیبایی بینی اول گذشته باشد و پس از آن برای عمل ترمیمی بینی تصمیم گیری شود.اما گاهی هم گفته شده که بعضی از نقایص بینی را قبل از یک سال می توان برطرف کرد.ایراداتی مانند از بین بردن برآمدگی استخون کوچکی که جراح بینی فراموش کرده و بعد از اینکه از اولی عمل زیبایی بینی شش ماه گذشته باشد به راحتی عمل ترمیمی برای این امر صورت می گیرد.در هر صورت جراح شما با معاینه می توان این تصمیم را بگیرد.

اهمیت انتخاب جراح بینی در عمل ترمیمی بینی

در برخی از موردهای عمل ترمیمی بینی به علت ایرادات فراوان جراح با مشکل روبه رو شده و مجبور است که از بافت های دیگر برای اصلاح موقعیت به وجود آمده استفاده کند. مخصوصا زمانی که در قسمت های سوراخ بینی و بالای حلقه بینی فرورفتگی ایجاد شده باشد برداشتن غضروف از منطقه دیگر در عمل ترمیمی صورت می گیرد.جراح  به نوع بینی شخص از لحاظ استخوانی و گوشتی بودن توجه می کند و با آنها درباره نتیجه جراح بینی ترمیمی صحبت می کند تا انتظارات بیماران بعد از عمل ترمیمی بینی واقع بینانه باشد.به دلایل گفته شده جراح بینی باید بتواند برای این بینی های آسیب دیده راه حل جراحی مناسبی را ارائه دهد تا بینی بتواند ترمیم پیدا کند و مشکلات بینی تا حد قابل ملاحظه ایی کاهش پیدا کند .



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن , جراحی بینی استخوانی , جراحی زیبایی بینی , عمل ترمیمی بینی , عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

عمل ترمیم بینی

Revision Rhinoplasty یا عمل ترمیمی بینی عملی است برای بازسازی و اصلاح ایراد هایی که در اثر جراحی قبلی به وجود آمده است.در برخی موارد  جراح زیبایی بینی به نکات ریزی توجه نکرده و باعث به وجودن آمدن نقص های کوچک می شود که باعث می شود بیمار از جراحی زیبایی بینی خود رضایت کامل را نداشته باشد.مثلا اگر در عمل اول به بزرگ بودن توربینیت های بینی توجهی نشود بیمار برای عمل ترمیم بینی دوباره به متخصص مراجعه کرده و نقایص عمل اول برای اصلاح گرفتگی بینی انجام  می شود.برای عمل ترمیمی بینی جراح به موقعیت قرار گیری غضروف های درون بینی و همچنین ایراد های به وجود آمده در عمل اول توجه می کند.همچنین موقعیت بینی پیش از جراحی زیبایی بینی اول نیز بررسی می شود.

جراحی زیبابی بینی

بعد از اینکه بیمار برای جراحی زیبایی بینی اقدام می کند انتظار دارد جراح بینی خوب بتواند تمامی عیب های بینی وی را بررسی کند و بتواند بینی جدید را طوری برای وی ترمیم کند که از تمامی جوانب با صورت وی هم خوانی داشته باشد. در این مواقع سوراخ های بینی و پشت بینی  و دیگر نقاط تغییر پیدا می کند.این جراحی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد زیرا بینی باید به صورت اصولی بازسازی شود تا بعد از گذشت چند سال بینی با مشکلات دیگر مواجه نشود زیرا در این صورت بینی به عمل ترمیمی بینی احتیاج خواهد داشت که پچیده تر و همچنین هزینه بر تر خواهد بود.

جراح بینی خود را با دقت انتخاب کنید

برای اینکه بخواهیم جراحی زیبایی بینی انجام بدهیم در ابتدا باید جراح بینی خوبی را انتخاب کنیم زیرا بسیاری از افرادی که نیاز به عمل ترمیمی بینی پیدا کرده اند این مرحله مهم پیش از جراحی بینی را با جدیت دنبال نکرده اند و یا اینکه تنها قیمت ارزان را ملاکی برای انتخاب جراح بینی خود قرار داده اند .بسیاری از این افراد از جراحی زیبایی بینی خود پشیمان شده اند هر چند که عمل ترمیمی بینی می تواند تا حدود زیادی مشکلات این گونه افراد را برطرف کند اما در برخی از موارد حاد که بینی به مقدار زیادی در جراحی بینی اولیه آسیب دیده شده است بینی این افراد تنها مقداری بهبود پیدا میکند و به زیبایی قبل از جراحی نخواهد شد.پس برای اینکه جراحی برای عمل زیبایی بینی خود انتخاب کنید مقداری دقت داشته باشید و پرس و جوی لازم و کافی را از اطرافیان بکنید همچنین از بهترین روش ها دیدن نمونه ایی از جراحی های گذشته جراح بینیمورد نظر شما می باشد.



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن , جراحی بینی استخوانی , جراحی زیبایی بینی , عمل ترمیمی بینی , عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

عمل بینی طبیعی مردانه

امروزه برخلاف گذشته بینی های عروسکی و دارای قوس زیاد دیگر طرفداران گذشته خود را ندارد و جراحی زیبایی بینی طبیعی از محبوبیت بیشتری برخوردار است. در این میان افراد بسیاری خصوصا آقایان به دنبال جراحی زیبایی بینی طبیعی مردانه می باشند.  چراکه نمی خواهند ابهت وظاهر مردانه آن ها با جراحی بینی کوچک از بین برود . طبیعی بودن بینی برای مردان تا حدی اهمیت دارد که بسیاری از بیماران مراجعه کننده می خواهند تغییرات کوچکی را در بینی خود ایجاد کنند به طور مثال خواستن برداشتن قوز بینی خود می باشند و اصرار دارند تغییرات بیشتری روی بینی آن ها انجام نشود. فاکتور های زیادی در جراحی زیبایی بینی طبیعی مردانه اهمیت دارد که در این مقاله از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

تنظیم فاصله بینی و لب در عمل زیبایی بینی طبیعی مردانه

فاصله بین بینی و لب در عمل زیبایی بینی طبیعی مردانه از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. این فاصله در جراحی بینی مردان باید کمتر از فاصله بینی زنان باشد تا ظاهری مناسب در چهره مردان ایجاد شود. اگر این فاصله مناسب نباشد تناسب و تعادل چهره به هم می خورد . بسیار دیده شده است بیماران برای عمل ترمیمی بینی به مطب جراحان زیبایی مراجعه کرده اند و دکتر بصام فاصله مناسبی را در عمل ترمیمی بینی برای این دسته از افراد ایجاد کرده است.

دکتر بصام یکی از برترین های جراح های عمل زیبایی بینی مردانه می باشد و در طی سال های متوالی توانسته است تخصص و مهارت بالایی را کسب کند در تصویر زیر می توانید نمونه کار های جراحی زیبایی بینی مردانه را مشاهده کنید.

تناسب قوس بینی در عمل زیبایی بینی طبیعی

قوس بینی یکی دیگر از عمل بینی طبیعی مردانه  است که از اهمیت ویژه ای برخوردار است. قوس بینی در بینی مردان نیز نباید زیاد باشد تا چهره مردانه به هم نخورد . البته بسیاری از مردان دوست دارند که قوس بینی ان ها زیاد باشد که در این صورت جراحی زیبایی بینی با توجه به نیاز ها و سلیقه بیمار انجام می شود.

تناسب اندازه بینی در بینی طبیعی

معمولا اندازه بینی کوچک در بینی مردان تعادل چهره مردان را به هم می زند. اندازه بینی در مردان باید متناسب با ابعاد چهره آن ها باشد و بیش از حدکوچک و یا بزرگ بودن آن ممکن است تعادل چهره را به هم می زند. البته بسیاری از افراد که برای جراحی زیبایی بینی مردانه به مطب های زیبایی مراجعه می کنند خواستار بینی کوچک و طبیعی هستند و به دلیل فرم چهره بینی کوچک برای این دسته افراد مناسب می باشد.

در عمل بینی طبیعی مردانه سعی کنید جراح ماهر و توانایی را انتخاب کنید تا مراحل جراحی زیبایی بینی را با موفقیت پشت سر قرار دهید. معمولا با مشاهده های نمونه کار های جراح می توانید با قدم های محکم تری در راستای انتخاب جراح گام بردارید.

 



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن , جراحی بینی استخوانی , جراحی زیبایی بینی , عمل ترمیمی بینی , عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

جراحی زیبایی بینی

امروزه اکثر افراد خصوصا بانوان به دنبال عمل زیبایی بینی طبیعی زنانه هستند تا علاوه بر زیبایی مشخص نشود که بینی آن های عمل شده است. البته پبدا کردن جراحی که بتواند جراحی زیبایی بینی را بدون عیب و نقص انجام دهد کار مشکلی میباشد . با این حال اگر جراح با علم زیبا شناسی آشنا با شد می تواند جراحی زیبایی بینی طبیعی بانوان را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

دکتر صوفی زاده در تلاش است جراحی بینی شما را به بهترین شکل ممکن و طبیعی انجام دهد تا میزان رضایت شما پس از جراحی زیبایی بینی افزایش یابد

معمولا جراحان برای انجام جراحی زیبایی بینی به فاکتور های مختلفی توجه می کنند تا جراحی بینی طبیعی را انجام دهند . معمولا فاصله بین بینی ولب و و قوس بینی و دیگر ویژگی ها در جراحی بینی مردان و زنان متفاوت میباشد در ادامه به ویژگی های  جراحی زیبایی بینی طبیعی بانوان اشاره می کنیم.

این عمل مانند سایر جراحی های زیبایی با ویزیت جراح انجام می شود در جلسه مشاوره جراح اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید با این نوع جراحی زیبایی بینی اشنا شوید.
برای اینکه بینی طبیعی عمل شده داشته باشید فاصله ببین بینی ولب از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. فاصله بین بینی و لب در زنان بیشتر از مردان است تا زیبایی آن ها افزایش یابد. البته تعیین این فاصله به انتخاب خود بیمار می باشد.

بینی یکی از فاکتور های مهم برای بانوان می باشد اندازه بسیار کوچک ممکن است توازن چهره را برهم بزند علاوه بر اینکه موجب می شود ظاهر طبیعی در بینی ایجاد نشود.
اگر می خواهید بینی شما طبیعی عمل شود، سعی کنید طول بینی شما با اندازه کلی صورت شما متناسب باشد. اگر طول صورت خود را سه قسمت کنید، طول بینی شما باید به اندازه یک سوم کل طول صورت شما باشد تاظاهر طبیعی آن حفظ شود.

اگر می خواهید بینی طبیعی داشته باشید سعی کنید از جراح زیبایی بینی خود بخواهید قوس مناسبی را در پشت بینی شما ایجاد کند تا مشکلاتی بعد از عمل نداشته باشید. قوس زیاد پشت بینی ظاهر طبیعی بینی را از بین می برد.



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

بینی بزرگ یا پهن ( گوشتی )

برخی از بینی‌ها از روبه‌رو و تمام رخ نیز ویژگی‌هایی را به نمایش می‌گذارند که دلخواه صاحبان‌شان نیست. آنچه این تصویر تمام‌رخ را نازیبا می‌سازد، معمولاً بینی گوشتی یا بینی نوک پهن یا گرد و پلی است که آن هم از میزان دلخواه پهن‌تر است. غضروف‌ بینی نوک پهن با دقت تغییر شکل و تراش داده می‌شود تا اندازه نوک کاهش یابد و ظاهری زیباتر به دست آید. در این بین، جراح باید مواظب باشد تا تقویت ساختاری بینی نوک پهن را مختل نسازد و مجراهای عبور مسدود نشوند. اصلاح پل پهن استخوانی نیاز به تراش، و گاهی اوقات، جابه‌جایی استخوان‌های بینی دارد.

کوچک کردن بینی نوک پهن با رینوپلاستی

یکی از رایج‌ترین خواسته‌های متقاضیان انجام عمل بینی نوک پهن داشتن بینی کوچک‌تر است. علت ناخشنودی چه پهن بودن، یا اندازه سوراخ‌های بینی باشد، چه نیمرخی نازیبا، بسیاری از داشتن بینی‌ای شکایت دارند که به طور نامتناسبی برای صورت‌شان بزرگ است. کوچک کردن بینی نوک پهن، یا رینوپلاستی کوچک کننده (عمل جراحی زیبایی بینی برای کوچک کردن بینی)، یکی از متداول‌ترین عمل‌هایی است که جراح زیبایی بینی انجام می‌دهد.

چگونه بینی نوک پهن کوچک می‌شود ؟

در عمل جراحی بینی نوک پهن برای کوچک کردن بینی گوشتی، با برداشتن، تراشیدن یا جابه‌جایی غضروف و استخوان بینی فرم کوچک‌تری از بینی به دست می‌آید. این عمل از طریق ایجاد برش‌های کوچک درون سوراخ‌های بینی نوک پهن صورت می‌گیرد که دسترسی به غضروف و استخوان تحتانی را ممکن می‌سازد. اگرچه ساختار تحتانی کوچک می‌شود، اما به پوست بیرونی دست زده نمی‌شود. پوست در طول فرایند بهبود منقبض می‌گردد تا با شکل جدید سازگاری یابد.

شاید لازم باشد تا با توجه به میزان مورد نظر کوچک کردن بینی، سوراخ‌های بینی نیز تنگ‌تر شوند تا تناسب در تمام قسمت‌ها حفظ شود. در چنین مواردی، برش‌های بسیار کوچک بر روی هر یک از سوراخ‌ها ایجاد می‌شود که تنها اندکی جای‌شان باقی می‌ماند و با چروک افتادن بین سوراخ بینی و صورت به چشم نمی‌آیند.

مزایا

بیمارانی که عمل جراحی زیبایی بینی گوشتی ‌شان را به دست جراح زیبایی می‌سپارند، از مزایای گوناگون برخوردار می‌گردند.
بهتر شدن تقارن صورتبینی بیش از اندازه بزرگ تقارن کل صورت را به هم می‌زند. بینی پس از کوچک شدن با چشم‌ها، دهان و گونه‌ها متناسب می‌شود و به این ترتیب هماهنگی بین تمامی اجزاء صورت به دست می‌آید.

شکل زیباتر بینی

بینی بسیار پهن یا دارای برآمدگی‌ها و برجستگی‌های قابل توجه نازیبا است و جلوه‌ای ناخوشایند دارد. کوچک کردن بینی این مشکلات را با کاهش ناهماهنگی‌ها و صاف کردن بینی به گونه‌ای برطرف می‌سازد که پس از عمل زیبایی بینی، بینی جدید با دیگر اجزاء صورت متناسب می‌شود.

بهبود یافتن کیفیت زندگی

بیماری که از داشتن بینی بزرگ شرمسار است، اعتماد به نفس خود را در تمامی زمینه‌های زندگی از دست می‌دهد. با کوچک کردن اندازه‌ی بینی و متناسب ساختن آن با دیگر اجزاء صورت، بیمار با اعتماد به نفسی بازیافته از کیفیت بالاتر زندگی لذت می‌برد.



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

عمل ترمیم بینی

Revision Rhinoplasty یا عمل ترمیمی بینی عملی است برای بازسازی و اصلاح ایراد هایی که در اثر جراحی قبلی به وجود آمده است.در برخی موارد  جراح  بینی به نکات ریزی توجه نکرده و باعث به وجودن آمدن نقص های کوچک می شود که باعث می شود بیمار از جراحی زیبایی بینی خود رضایت کامل را نداشته باشد.مثلا اگر در عمل اول به بزرگ بودن توربینیت های بینی توجهی نشود بیمار برای عمل ترمیمی بینی دوباره به متخصص مراجعه کرده و نقایص عمل اول برای اصلاح گرفتگی بینی انجام  می شود.برای ترمیم بینی جراح به موقعیت قرار گیری غضروف های درون بینی و همچنین ایراد های به وجود آمده در عمل اول توجه می کند.همچنین موقعیت بینی پیش از جراحی زیبایی بینی اول نیز بررسی می شود.

جراحی زیبابی بینی نوک پهن

بعد از اینکه بیمار برای جراحی زیبایی بینی اقدام می کند انتظار دارد جراح بینی نوک پهن خوب بتواند تمامی عیب های بینی وی را بررسی کند و بتواند بینی جدید را طوری برای وی ترمیم کند که از تمامی جوانب با صورت وی هم خوانی داشته باشد. در این مواقع سوراخ های بینی و پشت بینی  و دیگر نقاط تغییر پیدا می کند.این جراحی زیبایی بینی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد زیرا بینی باید به صورت اصولی بازسازی شود تا بعد از گذشت چند سال بینی با مشکلات دیگر مواجه نشود زیرا در این صورت بینی به عمل ترمیمی بینی احتیاج خواهد داشت که پچیده تر و همچنین هزینه بر تر خواهد بود.

جراح بینی خود را با دقت انتخاب کنید

برای اینکه بخواهیم جراحی بینی استخوانی انجام بدهیم در ابتدا باید جراح بینی خوبی را انتخاب کنیم زیرا بسیاری از افرادی که نیاز به جراحی ترمیم بینی پیدا کرده اند این مرحله مهم پیش از جراحی بینی را با جدیت دنبال نکرده اند و یا اینکه تنها قیمت ارزان را ملاکی برای انتخاب جراح بینی خود قرار داده اند .بسیاری از این افراد از جراحی بینی استخوانی خود پشیمان شده اند هر چند که عمل ترمیمی بینی می تواند تا حدود زیادی مشکلات این گونه افراد را برطرف کند اما در برخی از موارد حاد که بینی به مقدار زیادی در جراحی بینی اولیه آسیب دیده شده است بینی این افراد تنها مقداری بهبود پیدا میکند و به زیبایی قبل از جراحی زیبایی بینی نخواهد شد.پس برای اینکه جراحی برای عمل زیبایی بینی خود انتخاب کنید مقداری دقت داشته باشید و پرس و جوی لازم و کافی را از اطرافیان بکنید همچنین از بهترین روش ها دیدن نمونه ایی از جراحی های گذشته جراح بینیمورد نظر شما می باشد.شما می توانید در فیلم زیر نمونه هایی  از جراحی های دکتر علی میقانی را مشاهده کنید.



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

بی هوشی در جراحی زیبایی بینی

اغلب افرادی در مورد بیهوشی در جراحی زیبایی بینی سوالات زیادی دارند ،اینکه آیا عمل جراحی زیبایی بینی تحت بی هوشی عمومی است و آیا میتوان با بی حسی موضعی نیز انجام داد؟ و نیز در مورد سایر سوالات ،ابهامات بیهوشی در جراحی زیبایی بینی در این مقاله صحبت می شود.
امروزه با پیشرفت دستگاهها و تکنولوژی پیشرفته بیهوشی و نیز داروی جدید بیهوشی به همراه پیشرفت در علم بیهوشی ، توصیه به استفاده از بیهوشی عمومی است . جراحی زیبایی بینی با بی حسی موضعی به جز در موارد محدود و عمل مجدد ،مانند کوچک کردن پره های بینی توصیه نمیشود.
باید دو هفته قبل از عمل زیبایی بینی از مصرف آسپرین و ویتامین E و روغن ماهی وامگا3 نیزمکمل های گیاهی ( مثل جینکو- جنزینگ- سیر- ) داروهایی که باعث رقیق شدن خون میباشند پرهیز نمود همچنین از مصرف دخانیات بخصوص سیگار و قلیان به مدت 2 هفته قبل از عمل زیبایی بینی خودداری نمود.
در صورتیکه بیماری خاصی دارید و یا داروی خاصی را مصرف میکنید باید جراح زیبایی بینی خود را مطلع نمایید و نیز به پزشک متخصص بیهوشی در روز عمل اطلاع دهید.
حداقل 8 ساعت قبل از جراحی بینی استخوانی باید ناشتا باشید و چیزی نخورید
بهتر است شب قبل از عمل نیز غذای سبک میل کرده باشید.
در بیمارستان چند ساعتی قبل از عمل یک قرص به شما داده میشود که این قرص باعث کاهش استرس و اضطراب و نیز کاهش فشار خون حین عمل زیبایی بینی میشود.
نکته مهم قبل از بیهوشی :چون بعد از عمل زیبایی بینی شما توسط پانسمان بسته میباشد. باید با دهان نفس بکشید و قبل از بیهوشی نیز این کار یعنی تنفس با دهان را تمرین کنید.

در روز عمل در بخش بیمارستان به شما سرم وصل میگردد.که تنها مرحله دردناک این زمان است از طریق سرم داروی بیهوشی تزریق میشود به بدن که باعث میگردد به خواب عمیق فرو بروید
متخصص جراحی زیبایی بینی بی هوشی توسط ماسک و نیز لوله ای از راه دهان ،اکسیژن به بدن میرساند.
در طول عمل که حدودا 2 ساعت طول میکشد توسط تجهیزات متصل شده به بدن بیمار ،فشار خون ، نبض و علائم حیاتی به صورت مرتب کنترل میشود.

بعد از اتمام عمل ترمیمی بینی بیمار ظرف چند دقیقه به هوش می آید و به بخش ریکاوری منتقل میگردد.

در این زمان به دلیل وجود پانسمان داخل بینی نمیتوان از راه بینی تنفس کرد و باید از راه دهان تنفس انجام داد .

بعد از عمل زیبایی بینی ممکن است مختصری گلو درد وجود داشته باشد که به دلیل اثر فشار لوله بیهوشی است که ظرف چند روز آینده بهتر میشود.

بعد از عمل نیز باید حداقل 6 ساعت چیزی خورده نشود و شروع رژیم غذایی با خوردن سوپ است و بعد از تحمل رژیم غذایی میتوان از بیمارستان مرخص شد .به دلیل وجود آثار داروی بیهوشی از رانندگی کردن بلافاصله بعد از جراحی بینی استخوانی پرهیز شود.



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

جراحی بینی نوک پهن

جراحی زیبایی بینی در میان پنج روش جراحی پلاستیک محبوب ترین شیوه است . برای بیمارانی که از اندازه و شکل بینی،  ناراضی هستند جراحی زیبایی بینی  را انتخاب میکنند، ،  از آنجا که بینی  قطعا برجسته ترین ویژگی های صورت، تغییر اندازه و شکل آن می تواند تاثیر فوق العاده ای در ظاهر داشته باشند.  جراحی زیبایی بینی تا حد زیادی می تواند در بهبود تعادل ویژگی های صورت،  به بیماران در بالا بردن اعتماد به نفس کمک کند.. اگر شما در نظردارید جراحی زیبایی بینی انجام دهید در این بخش با ماهمراه باشید

مي‌گويند ايراني‌ها هفت برابر ديگر مردم جهان براي جراحي زیبایی بيني پا پيش مي‌گذارند و جالب اينجاست كه بر اساس همين آمارها، بيني ۵۰ درصد متقاضيان اين عمل واقعا به دستكاري نيازي ندارد. انجمن تحقیقات راینولوژی ایران اعلام كرده است سالانه بیش از ۸۰ هزار مورد جراحی زیبایی بینی در کشور انجام مي‌شود و در واكنش به اين ارقام، روانپزشكان مي‌گويند نگاه بسياري از مراجعان به نازيبايي بيني‌شان، غيرواقعي و حتي گاهي بيمارگونه است.

روانپزشكان و حتي بسياري از متخصص جراحی زيبايي بینی بر اين باورند كه تصوير آرماني كه برخي مراجعان از زيبايي دارند باعث مي‌شود از جراحي بيني نتيجه دلخواه را نگيرند و درنتيجه يا يك عمر با بيني كه دوستش ندارند بسازند يا داوطلب انجام جراحي‌هاي مجدد شوند. اگر از نظر شما هم بيني‌تان وصله‌اي ناجور روي صورت‌تان است و مي‌خواهيد بدانيد جراحي زيبايي بینی توانايي برطرف كردن كدام‌يك از ايرادهاي بيني را دارد، گفته‌هاي دكتر عبدالجليل كلانتري‌هرمزي، استاد جراحی پلاستیک را  بخوانيد.

بيني‌ نوک پهن است؟

اگر به‌خاطر بيني نوک پهن به جراح زيبايي مراجعه مي‌كنيد، دعا كنيد شانس با شما يار باشد چراكه بعضی از مراجعاني كه بيني پهنی دارند با جراحي از پس رفع مشكل‌شان برمي‌آيند و برای بعضي‌هاي ديگر كار به اين خوبی‌ها پيش نمي‌رود. اگر برای کوچک کردن بینی نوک پهن خود به پزشک مراجعه می‌کنيد یا عیب بینی خود را صرفا پهنی ذکر می‌کنيد، متخصصان چاره‌اي جز برداشتن قسمت زیادی از گوشت بینی شما نخواهد داشت و حتي با وجود چنين اصلاحي مشكل پهني بيني شما به طور كامل رفع نخواهد شد چراكه در این نوع عمل جراحی زیبایی بینی محدودیت وجود دارد و جراح برای اینکه از پهنای پره‌های بینی بکاهد یا جلوی پهن شدن بینی را در زمان خندیدن بگیرد، باید عمل جراحی زیبایی بینی وسیعی انجام دهد و عضلات زیادی را قطع کند که این كار ممکن است به خودی خود به سلامت بینی در بعضی موارد لطمه وارد کند.

چه نتيجه‌اي مي‌گيريد؟

زمانی که پایه‌های بینی را به هم نزدیک می‌کنیم باید شرايط تنفس بیمار را هم در نظر بگیریم. اگر این عمل بیش از اندازه انجام شود، ممکن است بیمار دچار مشکلات تنفسی شود بنابراین نزديك كردن پره‌ها تا رسيدن به اندازه ايده‌آل در همه موارد قابل انجام نیست یا در صورت انجام این عمل هم امکان دارد که صددرصد موفقیت‌آمیز نباشد.



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

هدف از جراحی زیبایی بینی

هدف از جراحی زیبایی بینی، زیبا نمودن افراد مطابق با فرهنگ و سلایق جامعه است. در هر جامعه ای تعریف بینی زیبا متفاوت است. در تاریخ اولین کسی که اقدام به آنالیز صورت کرد لئوناردو داوینچی بود. او توسط خطوط موازی صورت را  به سه بخش مساوی تقسیم کرد که بطور ساده از بالا به پایین شامل قسمتهای زیر می باشد:

1. از ابتدای پیشانی تا ابتدای بینی
2. از ابتدای بینی تا انتهای آن
3. از انتهای بینی تا چانه

بررسی زوایای بینی جزء لا ینفک مراحل قبل از عمل زیبایی بینی است. برای راینولوژیست (متخصص بینی) عکس های گرفته شده از بیمار ( شامل نماهای روبرو، رخ در حال لبخند، نیمرخ دوطرف، مایل دو طرف و قاعده بینی ) مانند نوار قلب برای متخصص قلب است.
همچنین از معیارهای مهم دیگر تعیین عمل زیبایی بینی زوایای مرتبط با آن می باشند.

- یکی از زوایای مهم در جراحی زیبایی بینی زاویه بین لب و خط خنده است که میزان سربالائی بینی را تعیین میکند. این زاویه در مردان باید 90 تا 100 درجه باشد، ولی در خانمها به خصوص افرادی که کمی کوتاه قد می باشند این زاویه باید بیشتر باشد (100تا 110).

- زاویه بین بینی و پیشانی، میزان زاویه بین قاعده بینی و پیشانی را نشان می دهد و معمولا در جراحی زیبایی بینی اقدام به عمیق کردن آن می شود.

از دیگر فاکتورهای زیبا شناختی بینی میزان برجستگی آن یا پروژکشن است. معمولا برجستگی بینی افراد نرمال است ولی در بعضی افراد برجستگی بینی در آنها از حالت عادی بیشتر یا کمتر باشند. اغلب اوقات در جراحی زیبایی بینی سعی می شود پروژکشن تغییر نکند.

قاعده بینی یا پره ها نیز مسئله مهمی است. بزرگی پره ها یا پهن بودن آنها می تواند به وسیله کوچک کردن پره ها از طریق عمل زیبایی بینی برطرف شود.

یکی از مهمترین و جذابترین امکانات در جهت انجام عمل زیبایی بینی بهتر، استفاده از امکانات سخت افزاری، نرم افزاری می باشد، ضمن آنکه بسیاری از اقدامات قبل و بعد از عمل جراحی قابل ردیابی است.  قبل از هر عمل بینی استخوانی پزشک اقدام به گرفتن عکس دیجیتال می کند. معمولا برای این موضوع، دوربین با وضوح تصویر بیش از 3 مگاپیکسل کافی است واین کار می تواند در مطب نیز انجام شود. آنالیز صورت به وسیله نرم افزار بهترین اقدام است که توسط پزشک در مطب انجام می شود. این کار با نرم افزارهای آنلاین نیز قابل انجام است.

معمولا توسط پزشک یک عکس احتمالی از بعد از عمل با استفاده از نرم افزار به بیمار ارائه می شود. با این حال تاکید می شود که این عکس به هیچ وجه قطعی نبوده ونتیجه نهایی به نوع پوست و پاسخ بیمار به جراحی بینی نوک پهن و همچنین تکنیک جراح بستگی دارد. در استفاده از روش کامپیوتری می توان تغییرات مورد نظر جراح و بیمار را در عکس ها اعمال نموده و باعث کاهش اضطراب بیمار از نتیجه راینوپلاستی شد. البته علاوه بر مزیت های ذکر شده، این عکس ها می توانند پیشنهاد کننده عملهای زیبایی دیگری مانند تقویت چانه نیز باشد. در هر عمل زیبائی بینی 8 تا 15 درصد شانس عمل مجدد یا (  ( REVISION وجود دارد. بعد از عمل نیزگرفتن عکس مجدد به فواصل یک، سه، شش  و دوازده ماه ضروری است .

نیمرخ بینی در خانمها با قوس به درون بهتر است اما در آقایان پشت بینی صاف شکیل تر می باشد.
در نمای نیمرخ به خصوص در بعضی خانمهای ایرانی چانه کوچک است و نیاز به تقویت چانه مشاهده می شود که حدودا 20 درصد افراد جامعه را شامل می شود. در پایان تاکید می شود که نتیجه نهائی عمل یکسال بعد مشاهده می شود و از هر گونه عمل جراحی زیبایی بینی مجدد مگر به صورت محدود تا یکسال بعد ازعمل بهتر است اجتناب  شود.



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

نکات مهم در جراحی زیبایی بینی

مهمترین نکته  که در جراحی زیبایی بینی مهم می باشداین است که صبور باشید و به دستورات پزشک جراح خود گوش دهید و نکات بعد از عمل را رعایت کنید.

 مهمترین نکته در جراحی زیبایی بینی این است که صبور باشید به دلیل اینکه هر فرد حداقل 16 سال برای اینکه متوجه شود بینی اش عیب دارد صبر کرده است .بعد از اینکه بعد از عمل زیبایی بینی قالب گچی روی بینی قرار می گیرد قسمت هایی که زیر قالب هستند دارای تورم کمتری نسبت به نوک بینی می باشند و بعد از اینکه قالب گچی از روی بینی برداشته می شود تمام قسمت های بینی متورم می شود و شما می توانید برای کم کردن این تورم از چسب بینی بعد از جراحی بینی استخوانی استفاده کنید .قبلا برای جراحی زیبایی بینی از روش بسته یا Closed rhinoplasty) ) استفاده می شد که به اندازه الان از چسب بینی استفاده نمی کردند . امروزه بیشتر متخصصان از روش جراحی باز و یا Open rhinoplasty)) در جراحی زیبایی بینی استفاده می کنند که در این روش تورم بینی زیاد است .به همین دلیل قضاوت کردن بینی زیر شش ماه کاملا غیر استاندارد و غیر منطقی می باشد .به دلیل اینکه تورم قسمت هایی از بینی که استخوانی است بین 4 تا 6 ماه طول می کشد و و نیز قسمت هایی از بینی که غضروفی است بین 9 تا 12 ماه طول می کشد .و عمل مجدد جراحی زیبایی بینی زیر یکسال توصیه نمی شود .



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

جراحی زیبایی بینی

نقش ليزر واندوسكوپ در جراحی زيبايی بينی چيست؟
نقش لیزر در جراحی بینی استخوانی: هدف اصلی استفاده از اين دوروش پيشگيري از به مخاطره افتادن عملكرد بيني است. يعني اگر عملكرد بيني بهتر نشود، دست كم بايد وظايف خود را به خوبي پيش از عمل انجام دهد. هرچند در بسياري از جراحي هاي ظريف بيني استفاده از ليزر اين مزيت را دارد كه با خونريزي كمتري همراه است، در جراحي زيبايي بيني، ليزر نقش عمده اي در نتيجه نهايي ندارد وآنچه تعيين كننده نتيجه عمل است در دستان هنرمند جراح نهفته است. اندوسكوپي بيني با فراهم كردن ديد عالي، دسترسي به قسمت هاي عمقی تر جهت رفع مشكلات داخلي بيني را تسهيل مي كند. 


آيا نوع بيني بر الگوي عمل ترمیمی بینی تأثيري دارد؟ 
تاثیر نوع بینی بر الگوی عمل زیبایی بینی: بعضي بيني ها به بيني گوشتي معروفند كه مشخصه آنها بيني پهن با پوست ضخيم وبافت غضروفي ناچيز است. روش اصلاح اين گونه بيني ها با روش جراحي بيني هاي استخواني متفاوت است. درجراحي بيني نوک پهن استفاده از روش هاي تقويت اسكلت بيني براي افزايش حمايت بافت هاي نرم بيني ضروري است و حتی جراحی این نوع بینی ها با استفاده از تکنیک های جدید با نتایج مطلوب همراه است. 


پيش از عمل زیبایی بینی به چه نكاتي بايد توجه داشت؟ 
رعایت نکات مهم پیش از عمل زیبایی بینی: - آسپرين وداروهاي مشابه آن مانند بروفن دست كم دو هفته بيش از عمل نبايد مصرف شوند زيرا تمايل به خونريزي را افزايش مي دهند. 


- درصورت سرما خوردگي ويروسي لازم است عمل زیبایی بینی به مدت چند هفته به تعويق بيافتد.


آيا عمل جراحي پلاستيك بيني با درد همراه است؟ 
درد عمل جراحی پلاستیک بینی: برخلاف تصور عمل جراحي زیبایی بيني با درد قابل توجهي همراه نيست.



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

هر آنچه باید درباره جراحی زیبایی بینی بدانیم

صورت در معرض دید ترین قسمت بدن ماست و بینی در مرکز آن واقع شده و برجسته است لذا اشکالات ساختمانی بینی برای تمام افراد بوضوح قابل رویت است.


جراحی زیبایی بینی و پلاستيك بينی، افزون بر ايجاد تناسب درخود بينی، ارتباط خوشايندتری را بين بينی وديگر اجزای صورت برقرار مي كند. به همين دليل نبايد بينی را به عنوان عضوي مجزا و مجرد درنظر گرفت. رابطه تنگاتنگ بينی با پيشانی، چشم، لب وچانه به گونه ای است كه هرنوع نقص دراجزای صورت مي تواند براين ارتباط ظريف تأثير گذارد. به عنوان مثال چانه كوچك ،موجب برآمده تر به نظر رسيدن بيني مي شود. بی توجهی نسبت به تناسب بينی با اجزای صورت موجب عدم دسترسی به نتيجه رضايت بخش خواهد شد.


چه سنی براي عمل جراحی زیبایی بينی مناسب است؟ 
سن عمل جراحی پلاستیک:  در دختران از سن 15سالگي ودر پسران از سن 17 سالگی به شرط رشد كامل جسمي وفكري وداشتن انگيزه كافي فرد امكان پذير است. 


آيا عمل زیبایی بينی در افراد مسن امكان پذير است؟ 
عمل جراحی زیبایی بینی در افراد مسن:  از آنجا كه با افزايش سن بافت هاي بيني دچار افتادگي وسستي مي شوند اين امر برظاهر وعملكرد بيني تأثير مي گذارد. بالا بردن نوك بيني دراين افراد موجب جوان به نظر رسيدن وبهبود تنفس مي شود. بیشترین مشکلات جراحی زیبایی بینی در سنین بالا، افتادگی نوک بینی و برآمدگی پشت آن است. افتادگی بینی موجب مسن تر به نظر رسیدن چهره فرد می شود. در حالات شدیدتر افتادگی، تنفس از راه بینی ممکن است دچار اختلال شود. این بیماران وقتی نوک بینی خود را با انگشت به بالا می برند احساس مطلوب تری از تنفس از راه بینی دارند.



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

قبل از عمل زیبایی بینی مطلع باشید که چه میخواهید و چه می شود ؟ 

عمل زیبایی بینی یکی از رایج ترین و شایع ترین جراحی های پلاستیک و زیبایی میان زنان و مردان ایرانی محسوب می شود که اگر چه با هدف زیبایی و داشتن ظاهری متناسب میان مردم باب شده ، اما در صورتی که جراحی زیبایی بینی با همراهی و مشاوره یک جراح و پزشک متبحر و با تجربه انجام شود، می تواند بسیاری از عارضه ها و اختلالات موجود در بینی از قبیل قوز بینی ، افتادگی نوک بینی و یا زاویه دار شدن آن ، بزرگ بودن حفره های بینی و دیگر اختلال های شایع بینی را برطرف کند. بنابراین اگر تصمیم دارید عمل زیبایی بینی انجام دهید و تغییری اساسی در ظاهر خود به وجود آورید، پیشنهاد می کنیم پیش از هر اقدامی توصیه های زیر را جدی بگیرید.

صورت در معرض دید ترین قسمت بدن ماست و بینی در مرکز آن واقع شده و برجسته است لذا اشکالات ساختمانی بینی برای تمام افراد به وضوح قابل رویت است. عمل زیبایی بینی، افزون بر ایجاد تناسب درخود بینی ، ارتباط خوشایند تری را بین بینی و دیگر اجزای صورت برقرار می کند. به همین دلیل نباید بینی را به عنوان عضوی مجزا و مجرد در نظر گرفت . رابطه تنگاتنگ بینی با پیشانی، چشم، لب وچانه به گونه ای است که هر نوع نقص دراجزای صورت می تواند براین ارتباط ظریف تأثیر گذارد. به عنوان مثال چانه کوچک ،موجب برآمده تر به نظر رسیدن بینی می شود. بی توجهی نسبت به تناسب بینی با اجزای صورت موجب عدم دسترسی به نتیجه رضایت بخش خواهد شد.

آیا عمل زیبایی  بینی در افراد با سن بالاامکان پذیر است؟ 
عمل زیبایی  بینی در افراد با سن بالا :  از آنجا که با افزایش سن بافت های بینی دچار افتادگی و سستی می شوند این امر بر ظاهر و عملکرد بینی تأثیر می گذارد. بالا بردن نوک بینی دراین افراد موجب جوان به نظر رسیدن وبهبود تنفس می شود. بیشترین مشکلات جراحی زیبایی بینی در سنین بالا ، افتادگی نوک بینی و برآمدگی پشت آن است. افتادگی بینی موجب مسن تر به نظر رسیدن چهره فرد می شود. در حالات شدیدتر افتادگی ، تنفس از راه بینی ممکن است دچار اختلال شود. این بیماران وقتی نوک بینی خود را با انگشت به بالا می برند احساس مطلوب تری از تنفس از راه بینی دارند.

آیا وضعیت روحی و روانی شخص در انجام عمل زیبایی بینی تأثیر دارد؟
بی تردید تأثیر بسزایی دارد. چه بسیار بیمارانی که پس از عمل باوجود نتیجه رضایت بخش، به دلیل مشکلات روحی-روانی، وسواس فکری یا شخصیت های متزلزل و بیش از اندازه تأثیر پذیر از دیگران، از نتیجه عمل زیبایی بینی خود ناراضی اند.

شمار زیادی از افرادی که خواهان عمل زیبایی بینی هستند، از نظر خود دلایل موجهی دارند، به مانند کسب موفقیت درتشکیل زندگی زناشویی، یافتن اعتماد به نفس بیشتر دربرخوردهای اجتماعی، جلب رضایت خانواده ودوستان و….. .

دراین مقطع باید ضمن ارزیابی بیمار به او گوشزد شود که از جراحی زیبایی بینی انتظاری غیرواقع بینانه دارند، از عمل صرف نظرکنند. همچنین لازم است که جراحی زیبایی درافرادی که دچار بحران های شدید روحی، اضطراب یا هیجان های ناپایدار هستند، به تعویق افتد.

به طورمعمول داوطلب مناسب عمل زیبایی بینی فردی است که از عمل انتظار واقع بینانه ای دارد و برای انجام عمل تحت فشار دیگران نیست و مهمتر آنکه انتظار تغییرات بزرگی رادر بهبود روابط فردی واجتماعی پس از عمل زیبایی بینی خود ندارد وقوی ترین دلیلش برای انجام جراحی بینی خشنودی شخص خود باشد.



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

پرسش های متداول درباره جراحی زیبایی بینی

چه افرادی بیشتر از همه به دنبال زیبایی هستند؟

با توجه به بررسی‌ های انجام شده که اغلب در کشورهای اروپایی و آمریکا بوده است، حدود ۲۰ درصد افرادی که عمل زیبایی بینی انجام می ‌دهند مبتلا به اختلالات روان نژندی مانند اضطراب، وسواس و افسردگی و حدود ۷۰ درصد نیز مبتلا به اختلال شخصیت خود شیفته و اختلال شخصیت وسواسی هستند و فقط ۱۰ درصد اعمال جراحی زیبایی بینی ناشی از حالت واقعا غیرطبیعی بینی است. از نظر سنی، اعمال جراحی زیبایی بینی بیشتر در سنین ۱۵ تا ۲۵ سال انجام می ‌شود و در میان تحصیل کرده ‌ها و افراد مرفه فراوان ‌تر است. هر چند طبقات اجتماعی متوسط و پایین هم با وجود هزینه بالای این قبیل اعمال با تحت فشار قرار دادن خود و خانواده به این امر اقدام می ‌کنند.

آیا تاکنون با بیمارانی مواجه بوده‌اید که عمل زیبایی بینی انجام دهند اما هنوز احساس ناخوشایندی داشته باشند؟

بله. در روان‌پزشکی اختلالی به نام بدشکلی بدن وجود دارد که نوعی اختلال شبه جسمی (سوماتوفرم) است و یک احساس ذهنی مداوم درباره زشت بودن برخی از جنبه‌های ظاهر یا چهره در افراد وجود دارد، با وجود اینکه ظاهر آنها طبیعی و یا تقریبا طبیعی است. اساس این اختلال، باور یا ترس قوی بیمارگونه است از اینکه ظاهر جذابی ندارد و یا حتی نفرت‌انگیز است. این افراد بیشتر به متخصصان پوست یا جراحان پلاستیک مراجعه می‌کنند تا روان‌پزشکان. علایم این بیماری عبارتند از باور یا هذیان واضح انتساب (اغلب درباره توجه دیگران به عیب ادعایی بدن)، اجتناب از آینه و سطوح شفاف و یا برعکس، نگاه کردن بیش از حد در آینه و کوشش برای پنهان کردن نقص فرضی (با‌ آرایش یا تغییر لباس). درمان از طریق روش‌های جراحی زیبایی بینی یا درمان‌های پوستی تقریبا بدون استثنا ناموفق است. به همین علل، چنین افرادی پس از عمل نیز دچار مشکل خواهند بود و چه بسا پس از عمل جراحی زیبایی بینی، بینی آنها وضعیتی بدتر از قبل پیدا می‌کند و افسردگی آنها را افزایش می‌دهد.

آیا عمل زیبایی بینی واقعا به افزایش اعتماد به نفس کمک می‌کند؟

در بعضی افراد که بینی بزرگ یا نا موزون دارند، عمل جراحی زیبایی بینی به افزایش اعتماد به نفس کمک می ‌کند ولی تقریبا در بیماران نتیجه خوبی ندارد. یک سوم این بیماران خانه‌ نشین می‌ شوند زیرا نگران‌ هستند که از سوی دیگران مورد تمسخر قرار گیرند و حتی حدود یک پنجم آنها نیز اقدام به خودکشی می‌ کنند. ولی به جرات می ‌توان گفت که بخش عظیمی از این بیماران از رویارویی اجتماعی و شغلی دوری می ‌جویند و عملکرد اجتماعی آنها کاهش می ‌یابد.

از نظر شما چه افرادی برای عمل زیبایی بینی مناسب هستند؟

افرادی که از نظر شخصیتی مشکلی نداشته باشند، عملکرد خانوادگی، اجتماعی و شغلی خوبی داشته باشند و بهتر از همه با تایید اطرافیان، بینی آنها ظاهر نابهنجار و ناموزونی داشته باشد و یا عمل زیبایی بینی در تنفس آنها تاثیر مثبت داشته باشد.



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

تصمیم برای جراحی زیبایی بینی

بارها و بارها پیش پزشکان متخلفی مراجعه نمودید و هنوز نتوانسته اید پزشک مورد نظر خود را برای عمل زیبایی بینی پیدا کنید ؟

مشکل در تصمیم گیری همیشه وجود دارد ، متخصصین گوش و حلق و بینی همه از روش های مختلفی برای جذب مشتری و بالا بردن تعداد عمل زیبایی بینی خود استفاده میکنند ولی واقعا کدام پزشک مناسب شما خواهد بود.

نمونه عمل های زیبایی بینی : نمونه این جراحی ها یکی از راه هایی خواهد بود که شما را به تصمیم درست نزدیک خواهد کرد ، زیرا با مشاهده نمونه عمل پزشکان میتوانید تشخیص دهید که کدام پزشک مناسب جراحی زیبایی بینی خواهد بود ، در نمونه عمل یک پزشک به دنبال نمونه مشابه خود بگردید ، به طور مثال اگر بینی استخوانی و بزرگ دارید در نمونه کار ها به دنبال مشابه بینی خود بگردید و تصمیم گیری کنید . ظاهر بینی بسیار مهم است ولی مهمتر از آن تنفس صحیح و بدون مشکل است ، اکثر بیمارانی که جراحی زیبایی بینی انجام داده اند ممکن است از ظاهر بینی خود راضی باشند ولی با تنفس خود مشکل دارند ، متخصص گوش و حلق و بینی در حقیقت قبل از ظاهر بینی شما به تنفس صحیح شما می اندیشد و این امر باعث خواهد شد به غیر از ظاهر زیبای بینی تنفسی صحیح داشته باشید.

قیمت عمل زیبایی بینی : یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب متخصص عمل زیبایی بینی هزینه عمل زیبایی بینی و هزینه های جانبی آن است ، هزینه بیمارستان یا کلینیکی که در آن عمل خواهید شد به علاوه دستمزد پزشک ، این قیمت ممکن است بسیار پایین و یا بسیار بالا باشد ، مهم قیمت نیست ، مهم نتیجه جراحی است ، مواردی بسیار وجود دارد که بیمار با پرداخت هزینه های بسیار زیاد برای عمل زیبایی بینی خود به نتیجه مطلوب نرسیده است و از تنفس و یا ظاهر بینی خود راضی نیست ، هزینه عمل زیبایی بینی باید معقول باشد و شما در نتیجه نهایی رازی و خوشنود باشید.

مشاوره با پزشک : در جلسه مشاوره بسیار مهم است که پزشک عمل زیبایی بینی شما به شما نشان دهد که پس از عمل زیبایی بینی ظاهر بینی شما همچنین تنفس شما به چه صورت خواهد بود. در این جلسه تمام دلایل و همچنین مشکلات پیش آمده را مطرح نمایید تا پزشک به درستی به شما مشاوره نماید. در جلسه مشاوره پزشک بینی شما را معاینه و پس از بررسی های صورت گرفته شما را مشاوره خواهد داد ، با توجه به مشاوره پزشک برای جراحی زیبایی بینی تصمیم بگیرید.



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن , جراحی بینی استخوانی , جراحی زیبایی بینی , عمل ترمیمی بینی , عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

طریقه چسباندن چسب بعد از جراحی زیبایی بینی

چسب زدن بینی بعد از جراحی زیبایی بینی انجام میشود که برای کمک به کنترل ترم بینی بعد از عمل زیبایی بینی از آن استفاده میشود . در روز های اول بعد از جراحی زیبایی بینی تورم بینی بسیار شایع است و بینی شما دچار تورم خواهد شد ، به ویژه در اطراف نوک بینی . علاوه بر این ، بینی شما تحت عمل زیبایی بینی قرار گرفته است و پوست و مخاط داخل بینی به آن واکنش نشان داده و متورم میشوند . برای کنترل و محافظت از این تورم از چسب برای بینی استفاده میشود که پس از عمل برای مدتی این چسب بینی باید روی بینی شما قرار گیرد تا تورم بینی کنترل شده و اعضاء داخلی بینی به حالت اولیه بازگردند.

چه زمانی باید از چسب بینی استفاده کنیم ؟
به طور معمول در روز های اولیه بعد از جراحی زیبایی بینی به مدت ۲ هفته چسب باید روی بینی شما قرار داشته باشد و پس از آن که تورم کنترل شد هنگام خوابیدن از چسب برای بینی استفاده کنید و پس از رفع کامل تورم دیگر نیازی به استفاده از چسب بینی نیست.

آیا من میتوانم دائم چسب بینی را استفاده کنم ؟
خیر ، زیرا استفاده دائم از چسب بینی بعد از عمل زیبایی بینی خود باعث تورم و ایجاد حساسیت شده و باید در روز اجازه دهید پوست بینی تنفس کند

آیا خودم میتوانم چسب بینی را بچسبانم ؟
بله ، دفعات اولیه دستیار پزشک خودش چسب بینی شما را میچسباند و در حین چسب شدن به شما آموزش لازم جهت چسب زدن داده میشود ، همچنین میتوانید با توجه به آموزش های موجود در وب سایت نحوه صحیح چسب زدن بینی بعد از عمل زیبایی بینی را مشاهده نمایید.



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

جراحی زیبایی بینی استخوانی

تصور اغلب مردم بر این است که اگر یک بینی استخوانی باشد، هیچ مشکلی در نحوه و برایند جراحی بینی وجود ندارد و نتیجه عمل خوب است. جراحی بینی استخوانی را در ذیل توضیح خواهیم داد.

آیا عوامل دیگری بر روی انجام جراحی بینی در این‌گونه بینی ها وجود ندارد؟

آیا جراحی بینی استخوانی همیشه نتیجه ی خوب و فوق العاده دارند؟

بینی استخوانی چه نوع بینی است؟

قبل از پاسخ گویی به این سؤال کمی درباره ساختمان بینی صحبت کنم. ساختار بینی از استخوان و غضروف متشکل است. در صورتیکه بینی دارای قوز استخوانی و نیز غضروف محکمی باشد، بینی استخوانی یا غضروفی در نظر گرفته می شود.

علت ایجاد قوز بینی، عموماً تحت تاثیر ژنتیک است اما آسیب دیدن بینی مانند شکستگی بینی در به وجود آمدن آن و جراحی بینی استخوانی نیز مؤثر است.
بعضی موارد آسیب در دوران کودکی است که حتی ممکن است فرد آن را یادش نباشد به دنبال آسیب، رشد بیش از حد غضروف و استخوان بینی باعث برآمدگی یا قوز بر روی تیغه میانی بینی می‌شود.

این نوع بینی ها با برداشتن قوز بینی و عمل جراحی بینی استخوانی تغییرات زیادی خواهند داشت که که نکته ی مهم ، فقط برداشتن قسمت اضافه غضروف و استخوان باعث زیبایی بینی نمی‌شود و پس از آن باید ترمیم بینی و قوت گرفتن بافت های باقی مانده نیز انجام داد تا ضمن پیشگیری از عوارض بعدی بینی ، استحکام آن کافی باشد.

یکی از مؤثرترین عوامل بر روی نتیجه ی جراحی بینی استخوانی، پوست می باشد.

اگر پوست ضخیم باشد ظرافت انجام شده حین جراحی بینی استخوانی بر روی نوک بینی قابل دیده شدن نیست و نوک بینی مختصری گرد می شود. از طرف دیگر پوست بینی نازک باشد نامنظمی‌های زیرپوست ممکن است قابل دیده شدن باشد. پوست ایده آل، ضخامتی بینابین دارد و نتیجه عمل بینی استخوانی عالی خواهد بود.

علاوه بر ضخامت پوست، انعطاف پذیری پوست نیز در نتیجه ی عمل زیبایی بینی حائز اهمیت است، به نحوی که پوستی که انعطاف پذیری بیشتری داشته باشد چسبندگی بیشتری به سطح زیرین دارد و شکل بینی را که جراح زیبایی بینی برای وی درست کرده است را بهتر نشان می دهد. در صورتیکه پوست بینی شل و ضعیف باشد، نوک بینی گرد تر همراه با ورم و پُف طولانی تری خواهند شد.

به عبارت دیگر بینی میتواند دارای قوز استخوانی و غضروفی باشد همچنین اگر پوست ضخیمی را داشته باشد نتیجه عمل به خصوص در قسمت نوک بینی خیلی فوق العاده نخواهد شد و صرف داشتن بینی استخوانی تضمینی برای یک جراحی بینی استخوانی عالی نیست.

عمل دیگری که در ایجاد نتیجه جراحی بینی استخوانی موثر است هماهنگی بین بینی و دیگر اجزای صورت است که باید توسط جراح زیبایی بینی رعایت شود.



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

اقداماتی که بعد از جراحی بینی استخوانی باید انجام دهیم

استفاده از کمپرس یخ :این کمپرس را هر ۱۵ دقیقه گذاشته و سپس برداشته شود .حداکثر مدت استفاده از کمپرس سرد ۲ تا ۳ روز بعد از جراحی بینی استخوانی میباشد مصرف آنتی بیوتیک :کپسول آنتی بیوتیک را (هر ۸ ساعت یکبار) تا یک هفته بعد از جراحی بینی استخوانی میل نمایید و قرص سرماخوردگی ( هر ۶ ساعت یک عدد ) را جهت کاهش عطسه و آب ریزش از بینی تا ۵ روز بعد از برداشتن پانسمان داخل بینی بعد جراحی بینی استخوانی ادامه دهید. استحمام بعد از عمل جراحی بینی استخوانی : بعد از عمل جراحی بینی استخوانی ، بر روی بینی اسپیلنت یا اصطلاحا گچ بینی به همراه چسب زده می شود. این پانسمان می بایست یک هفته بر روی بینی باشد. در صورت خیسی این پانسمان،احتمال بلند شدن و افتادن آن وجود دارد که این مسئله باعث می شود که روی نتیجه ی عمل بینی استخوانی اثر بگذارد. داروهای تجویز شده بعد از جراحی بینی استخوانی :داروهای تجویز شده ی پزشک بعد از عمل زیبایی بینی استخوانی را باید بعد از شروع رژیم غذایی بعد از عمل جراحی بینی استخوانی حدود ۶ ساعت بعد از عمل جراحی زیبایی شروع کرد. این داروها شامل کپسول های آنتی بیوتیک و قرص های مسکن و قرص های سرماخوردگی و قطره بینی و نیز آمپول های دگزامتازون برای کم کردن تورم صورت می باشد. ماساژ بینی بعد از جراحی بینی استخوانی : با استفاده از شست ۲ دست از بالا به پایین بینی ، اطراف بینى را ماساژ دهید. انگشت شست خود را به آرامی در دو طرف بینی قرار دهید و به سمت گونه ها ماساژ دهید سعی کنید بیشتر نواحی استخوانی را تحت فشار قرار دهید . ماساژ بعد از جراحی بینی استخوانی باید طوری باشد که بینی شما به کمک انگشتتان به سمت گونه ها کشیده شود.



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

جراحی زیبایی بینی

هر روز افراد بسیاری با استفاده از عمل های مختلف زیبایی و نیز جراحی زیبایی بینی اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده و از زندگی خود رضایت بیشتری دارند. این اطلاعات فقط برای آگاهی شما ارائه شده است همچنین جزئیات بیشتر و میزان سودمندی چنین عملی برای شما مواردی هستند که می توانید حضوری با پزشک خود مطرح نمایید.
در بین تمام عملهای زیبایی ،جراحی زیبایی بینی که اصطلاحاً رینوپلاستی نامیده می شود از ویژگی های خاصی برخوردار است و سعی می کنیم با تفضیل بیشتری مورد بحث قرار گیرد . رینوپلاستی چیزی بیشتر از یک عمل جراحی ساده است و در حقیقت تلفیقی از علم و هنرو سلیقه است . جراح زیبایی بینی قبل از هر چیز یک پزشک است و فاکتورهای پزشکی و تمایلات درونی که باعث شده یک فرد سالم علی رقم مشکلات عمل با میل خودش برای انجام یک عمل زیبایی بینی مراجعه کند را به خوبی درک می کند. میتوان گفت او مثل میکل آنژ یک مجسمه تراش است. وی با تراشیدن قسمتهای زاید سنگ اثر خود را پدید می آورد. جراح زیبایی بینی نیز با درنظرگرفتن شکل مناسب بینی برای هر صورت منحصر به یک فرد ، با حذف نقاط اضافی و حالت دادن به قسمتهای باقیمانده سعی میکند اثر هنری خود را خلق کند.

بدیهی است هیچکس هیچگاه به بینی به طور منفرد نگاه نمی کند بلکه بینی را درکنار سایر اعضای صورت می بیند. به عبارت بهتر نمی توان با در نظر گرفتن یک بینی ایده ال به خلق یک بینی زیبا پرداخت بلکه بهترین بینی آن است که هماهنگی بیشتری با دیگر اجزای صورت داشته باشد. صورت در معرض دید ترین قسمت بدن ماست و بینی در مرکز آن واقع شده و ارامده و بیرون زده است لذا اشکالات ساختمانی بینی برای تمام افراد به خوبی قابل مشاهده است. از طرف دیگر تنفس از طریق بینی برای سلامتی ما دارای اهمیت فوق العاده ای است. بینی فقط مجرایی برای عبور هوای تنفسی نبوده بلکه بینی هوای استنشاقی را کاملا تمیز، گرم و مرطوب می کند. روشن است که انسداد بینی فرد را از این امتیازات محروم می سازد. توجه به دو ویژگی گفته شده یعنی اهمیت تنفس از طریق بینی و تأثیر پر اهمیت ظاهر بینی بر روی چهرۀ فرد نمایانگر این است که جراح زیبایی بینی باید علاوه بر دارا بودن از دانش لازم از تجربۀ کافی نیز برخوردار باشد به نحوی که بتواند بین حفظ کاربری بینی و رسیدن به بینی زیباتر تعادل برقرار کند. به عبارت دیگر جراح با محارت قبل از اینکه هر تغییری را بر روی ظاهر بینی انجام دهد در نظر خواهد گرفت که این تغییر باعث از بین رفتن عملکرد بینی و انسداد بینی نشود. در گذشته جراحی زیبایی بینی محدود به کوچک کردن و جمع کردن بینی بود و بینی ای مورد قبول عام مردم بود که کوچک و سربالا و اصطلاحاً عروسکی باشد امّـــا امروزه علم جراحی پلاستیک بینی نیز تغییرات زیادی کرده به نحوی که رینوپلاستی تقویتی در حال از رده خارج کردن رینوپلاستی سنتی است. در رینوپلاستی تقویتی عمل جراحی زیبایی بینی فقط به معنای کوچک کردن بینی نیست بلکه در این روش جراح ضمن اینکه قسمت هایی از بینی را برداشته و کوچک می کند ممکن است قسمت های دیگری را دستخوش تغییر کند تا نتیجۀ نهایی آن بینی ای باشد که در حالیکه زیباست کار خود را به درستی انجام دهد. روشن است که چنین دماغی دیگر خیلی کوچک و سربالا نیست ونمای بینی ای که به طور صرفا جهت زیبایی و کور کورانه عمل شده است را ندارد. تصور و انتظارات غیر واقع بینانه درمورد جراحی زیبایی بینی زیاد است. همیشه باید در نظر داشت که بافت انسان را به گونه ای تغییر داد تا آنچه بیمار مد نظر دارد حاصل شود. هدف جراح این است که ظاهر بیمار را در طی اعمالی که به دقت برنامه ریزی شده اند زیباتر و کارامد تر کند . اینکه او چگونه به این نتیجه ی مناسب دست می یابد به میزان زیادی بستگی به علم ، تجربه و مهارت او دارد و تمامی این فاکتورها در میان جراحان بسیار متغیر هستند. همکاری بیمار در رعایت مراقبتهای بعد از عمل نیز در نتیجه نهایی یک عمل نیز بسیار حائز اهمیت است .جراح زیبایی بینی نمی تواند نتیجه نهایی عمل را تضمین کند بلکه قادر است تضمین کند که تمامی تلاش خود را برای رسیدن به هدف بهتر انجام می دهد.



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

تغییر شکل بینی

چه چیزی بعد ار جراحی بینی انتظار می رود؟

پس از یک هفته از جراحی زیبایی بینی، آتل و باندپیچی از روی بینی شما برداشته می شود.

صورت کمی پف دارد و نواحی اطراف چشم و بینی کبود و تیره است . کبودی دور چشم و تورم اطراف بینی چند روزی به درازا می کشد و پس از آن بهبود می یابد.کمپرس سرد می تواند برای به حداقل رساندن تورم و کاهش درد پس از عمل زیبایی بینی مفید باشد . دکترتان ممکن است برای کاهش درد برای شما مسکن نیز تجویز کند .در یک پروسه ۱۰ الی ۱۴ روزه تورم و درد بینی از بین می رود.

ممکن است نیاز باشد تا چند روز اول بعد از جراحی بینی استخوانی سر خود را بالا نگه دارید.اما بعد از چند هفته می توانید فعالیت های خود را از سر بگیرید.
مقالات مفید و توصیه های پس از جراحی بینی :

چرا عمل زیبایی بینی انجام می دهیم؟

جراحی بینی می تواند سایز ، شکل و زاویه بینی شما را تغییر دهد و باعث شود بینی شما تاثیر بسیاری روی زیبایی شما بگذارد .
جراحی زیبایی بینی می تواند مشکلات ساختاری بینی را که باعث گرفتگی مزمن یا مشکلات تنفسی می شود را اصلاح کند .

برنامه ریزی برای عمل جراحی زیبایی بینی

جرحان معمولا بیماران را تشویق می کنند تا برای مراقبت از خود کوشا باشند تا بتوانند به کمک هم یک برنامه درمانی را تنظیم کنند .در میان مسایل دیگر در مورد موارد زیر نیز بحت خواهد شد :

از بین دو تکنیک جراحی زیبایی بینی به روش باز و جراحی بینی به روش بسته کدام یک بهتر است .
کدام یک از انواع بیهوشی توصیه می شود.

چطور برای عمل زیبایی بینی آماده شوید

جراحی بینی چقدر موثر است ؟

نتیجه ی جراحی بینی بسته به انتظار شما از جراحی بینی می تواند بسیار یا کم باشد.نکته ی بسیار مهم این است که شما و جراحتان در مورد هدف جراحی به یک نظر مشترک برسید.

نتیجه ی جراحی بینی دائمی است ،اگرچه ممکن است آسیب های بعدی یا عوامل دیگر روی ظاهر بینی تاثیر گذار باشد.جراحی زیبایی بینی فقط باید بر روی بینی فردی انجام شود که رشد او کامل شده است که در خانم ها این سن ۱۵ یا ۱۶ و در آقایان ۱۷ یا ۱۸ می باشد .اگر جراحی بینی قبل از این سنین باشد رشد بینی می تواند روی نتیجه ی نهایی بینی تاثیر بگذارد و احتمالا موجب بروز عوارض جانبی نیز خواهد شد.

اگر نتیجه ی جراحی زیبایی بینی برای من رضایت بخش نبود چه کار کنم ؟

متاسفانه علی رغم بهترین تلاش های دکتر ، در بعضی موارد یک بیمار ممکن است از نتیجه جراحی دکتر راضی نباشد .این اتفاق می تواند علت های مختلفی داشته باشد از جمله خطای جراحی یا انتظارات غیر واقع بینانه از طرف بیمار. اگر بینی آنها در ماه های اول شکل ایده آلی که مد نظر داشته اند را به خود نگرفته است بیماران نباید وحشت زده بشوند زیرا نتیجه ی نهایی جراحی زیبایی بینی می تواند تا حتی یک سال متغیر باشد، .اگر بیمار حتی پس از اینکه بینی شکل نهایی خودش را گرفت از نتیجه جراحی ناراضی بود ،گزینه هایی برای اصلاح و درمان موجود است .بسته به میزان تغییرات که نیاز است ،پزشک ممکن است تغییر شکل بدون جراحی یا اگر جزو افراد خاص برای عمل ترمیمی بینی باشید جراحی ترمیمی را به شما پیشنهاد کند.



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

درمان برآمدگی و قوز روی بینی

بیمارانی که به دنبال از بین بردن برآمدگی بینی استخوانی خود هستند می تواند از روش های درمانی مختلف برای این کار استفاده کنند. برای انجام این کار یک جراح زیبایی بینی معروف یک روش کار آمد و معتبر برای عمل جراحی بینی ابداع کرده است که به آن در اصطلاح عمل جراحی پنج دقیقه ای گفته می شود. در این روش درمانی با استفاده از تکنیک تزریق پر کننده های پوستی مثل رستیلان، پرلان، ژودرم، رادیوس یا ولما در بالا و پایین قوز بینی استفاده می شود و به این ترتیب سطح پل بینی منظم شده و ظاهر آن بهتر می شود. استفاده از این تکنیک موفقیت آمیز برای بسیاری از انواع مختلف برآمدگی های بینی امکان پذیر است و بطور خاص برای آنهایی مناسب است که از عمل جراحی زیبایی بینی ترس دارند و به دنبال بهبود تناسب و توازن صورت خود هستند.

در کنار این تکنیک، همچنین از یک روش قدیمی جراحی زیبایی بینی نیز استفاده می شود که در این روش برای بهبود ظاهر برآمدگی بینی و رفع مشکل آن کارآمد و موثر است. تجربه و تخصص جراح بینی در اجرای این روش مهم است. در طول عمل جراحی زیبایی بینی، برآمدگی یا قوز موجود بر روی بینی از بین می رود و بطور هم زمان عرض بینی، طول آن و سایر مشکلات مربوط به تناسب بینی مجددا اصلاح می شود تا به این ترتیب بتوان به ظاهر زیبا و متناسب برای بینی فرد بیمار دست پیدا کرد. کاهش اندازه برآمدگی بینی یک عمل جراحی بینی به نسبت کوتاه و ساده است و می تواند با استفاده از بی هوشی عمومی انجام شود. همچنین چند روز پس از انجام عمل بیمار معمولاً می تواند از بیمارستان مرخص شود. علاوه بر این مراقبت های پس از عمل جراحی بینی معمولاً شامل استفاده از دارو های مسکن برای درد و آرامش بخش است که بیمار به مدت تقریبی یک هفته از آنها استفاده می کند و پس از آن می تواند به زندگی معمولی باز گردد.

%d8%af%d8%a7%d8%b4%d8%aa%d9%86-%d8%a8%db%8c%d9%86%db%8c-%d8%b2%db%8c%d8%a8%d8%a7-%d8%a8%d8%af%d9%88%d9%86-%d8%ac%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%a8%db%8c%d9%86%db%8c-1



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

انواع بینی و نوع جراحی های آن ها

انحراف بینی
بسیاری افراد بدون این که بدانند بینی شان دچار انحراف است، به زندگی ادامه می دهند و از عمل جراحی بینی استفاده نمی کنند. این امر به این خاطر است که انحراف بینی در اغلب موارد مشکلی نیست که با نگاه کردن به آینه مشخص باشد.
انحراف بینی زمانی ایجاد می شود که استخوان های بینی یا سپتوم به طور دقیق در مرکز صورت قرار نگرفته باشد. در نتیجه به نظر می رسد که بینی به یک طرف کج شده است.
در اغلب موارد، انحراف بینی به طور ارثی به وجود آمده است. با این حال، ممکن است در اثر ضربه یا آسیب به بینی نیز ایجاد شود.
متخصص زیبایی قادر است شکل سپتوم و استخوان های بینی را تغییر دهد و آن را به طور دائم به حالت صاف و متقارن درآورد.
پهن بودن بینی
برخی افراد فکر می کنند که ظاهر بینی شان از روبرو و یا شاید حتی از کنار، خوب به نظر می رسد؛ اما چیزی که از آن ناراضی هستند، ضخامت بینی شان است و به همین دلیل تمایل به باریک کردن بینی نوک پهن خود دارند.
چنانچه بینی پهنی دارید، عوامل زیادی وجود دارند که تعیین می کنند چه نتایجی از عمل رینوپلاستی می توانید انتظار داشته باشید.
اگر پوست اطراف بینی تان خیلی ضخیم است، جراح بینی می تواند شکل بینی را تغییر دهد و یا شاید ممکن است بتواند آن را کمی باریک تر کند، اما به دلیل ضخامت پوست آن، ممکن است به اندازه ی دلخواه نتوان بینی را باریک کرد.
به هر حال اگر بینی شما به دلیل ساختار استخوانی آن پهن است، معمولا توسط عمل زیبایی بینی می توان پهنای بینی را به طور قابل ملاحظه ای کاهش داد.
بزرگ بودن بینی
چنانچه بینی شما برای صورتتان به وضوح بیش از حد بزرگ است، شما این شانس را دارید که سایز بینی تان را به میزان زیادی کاهش دهید. اغلب بینی های بزرگ دارای ساختار زمینه ای استخوانی بزرگی هستند که باعث می شود تغییر شکل آن نسبتا راحت باشد و باید تحت جراحی بینی استخوانی قرار بگیرند.
به هر حال مهم است که به خاطر داشته باشید که اگر بینی بزرگی دارید، پزشک متخصص جراحی بینی لزوما قادر نخواهد بود بینی شما را خیلی کوچک کند.
این امر به این دلیل است که بینی را تا حدی باید تغییر شکل داد که بر روی صورت ظاهر طبیعی داشته باشد. اگر برای مثال جراح بینی شما بیش از حد بینی تان را کوچک کند، در این صورت ممکن است با سایر اعضای صورتتان متناسب نباشد، و در نتیجه ظاهر خوبی نداشته باشد.

large-1464388842-507-this-is-why-your-nose-looks-like-it-does



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

5 نکته درباره جراحی زیبایی بینی

1- عفونت

عفونت پس از جراحی زیبایی بینی عموماً شایع نیست ولی در صورتی که ایجاد شود، نیازمند درمان اضافی شامل مصرف آنتی‌بیوتیک‌هاست. نوع دیگری از عفونت به علت عدم شستشوی حفره بینی است. باقی ماندن ترشحات به تجمع میکروب‌ها کمک می‌کند و باعث ایجاد عفونت می شود. اگر این نوع عفونت درمان نشود باعث چسبندگی نیز خواهد شد.

2- آسیب به بافت‌های عمقی

ساختارهای عمقی‌تر مثل اعصاب، مجاری اشکیف عرق خونی و عضلات ممکن است حین جراحی صدمه بینند. صدمه به بافت‌ها‌های عمقی‌تر می‌تواند موقت یا دائم باشند.

3- کرختی پوست بعد از عمل زیبایی بینی

احتمال بروز بی‌حسی یا کاهش حس دائمی در پوست بینی وجود دارد و ایجاد آن قابل پیش‌بینی نیست.

4- مرگ در اثر ماده بیهوشی

احتمال عوارض، صدمه و حتی مرگ در تمام انواع بی‌حسی جراحی زیبایی بینی چه بی‌حسی موضعی و چه بیهوشی عمومی یا تسکین بخشی با دارو در همه جراحی‌ها وجود دارد.

5- افزایش تنفس دهانی

تعدادی از بیماران ممکن است تا مدت‌ها بعد از جراحی زیبایی بینی مجبور شوند از راه دهان تنفس کنند. آن گروه از افرادی که قبل از عمل دچار آلرژی بودند، بعد از عمل آلرژی‌شان به مراتب شدیدتر خواهد شد و شاید چند هفته تا چند ماه هم طول بکشد اما به خاطر تورم مخاط، بعد از جراحی زیبایی بینی تا ۱۰ درصد موارد افراد سالم نیز علایم حساسیت را پیدا خواهند کرد زیرا اختلال در عملکرد واز موتور ایجاد می شود یعنی عروق بینی در حالت معمولی تنگ است و حین جراحی زیبایی بینی و دستکاری اعصاب آورنده تنگ‌کننده عروق دچار آسیب و فلج می‌شوند. در نتیجه عروق مخاط گشاد و متورم شده و فضا یا همان راهروی بینی را کوچک‌تر عبور و مرور جریان هوا را نیز دشوارتر می‌کنند.

تنفس از راه دهان، عارضه ای جدی است و روی کیفیت زندگی تاثیر می‌گذارد زیرا فردی که با دهان تنفس می‌کند دچار خشکی مخاط دهان می شود و خشکی دهان در دراز مدت به خرابی دندان‌ها کمک می‌کند و کم خوابی یا بدخوابی، ناشی از آن باعث کسالت یا عصبانیت شخص خواهد شد.



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

آیا بعد از جراحی بینی صدای من تغییر خواهد کرد؟

برخی از بیماران شاید نگران این باشند که عمل زیبایی بینی می تواند صدای آنها را دستخوش تغییر کند به خصوص اگر شخصیت و شغل آنها وابسته به صدایشان باشد . یک پژوهش علمی در مجله جراحی پلاستیک منتشر شده است که بیماران باید از یک خطر احتمالی که جراحی پلاستیک ممکن است بر روی صدای آنها تاثیر منفی بگذارد آگاه باشند.

تغییر صدا چگونه اتفاق می افتد ؟

یک بررسی درباره کیفیت صدای ۲۷ بیمار که تحت عمل زیبایی بینی قرار گرفته اند انجام شده است این بررسی درچند بیمارستان انجام گرفته است که ۲۲ نفر از این بیماران از صدای خود به صورت حرفه ای استفاده می کردند. ابتدا بیماران یک برگ پرسشنامه را تکمیل کردند و درک آنها از مشکلات صدایشان رتبه بندی شد.

صدای آنها قبل و بعد از عمل زیبایی بینی ضبط شد و توسط شنوندگان آموزش دیده تحت بررسی قرار گرفت که قرار بر این بود که این شنوندگان از اینکه صدای ضبط شده مربوط به قبل از عمل جراحی بینی است یا بعد از عمل جراحی بینی ، اطلاعی نداشته باشند. از پرسش نامه های بدست آمده این نتیجه استخراج شد که کیفیت بعضی قسمت های صدا تغییر کرده است . با این حال تغییری که بر صدای مورد نیاز در فعالیت های طبیعی روزانه تاثیر بگذارد وجود نداشت.

نتیجه تحقیقات :

شنوندگان آموزش دیده تغییری در کیفیت صدا مشاهده کرده بودند . یکی از مواردی که دیده شد این بود که صدای بیماران مانند حالت سرماخوردگی به نظر می رسید. این نوع صدا، حاصل از زمانی است که هوا به اندازه کافی از داخل سوراخ های بینی رد و بدل نمی شود و معمولا نشان می دهد که فرد دچار گرفتگی بینی است. از تجزیه و تحلیل صوتی بدست آمده است که تغییر در فرکانس و همچنین دامنه برای یک صدای خاص مرتبط است با میزان باریک شدن سوراخ بینی بعد از عمل زیبایی بینی . از این رو توضیح داده شد که تغییر در سطح سوراخ های حفره ی بینی ممکن است مقاومت در برابر جریان هوا را بیشتر کند که در نتیجه به کاهش در بلندی صدا می انجامد .

تجزیه و تحلیل اصوات نیز نشان داده است که فرکانس اولین و دومین نجوای تو دماغی برای واج های “م ” و ” ن ” بیشتر شده در حالی که دامنه این نجوا ها به طور قابل ملاحظه ای بعد از عمل زیبایی بینی کمتر شده است . همین الگو برای واج ” آ ” وقتی که بین دو صامت تو دماغی تولید می شود دیده شده است مانند کلمه ی ” من ” .

نتیجه گیری :

عمل زیبایی بینی می تواند به وسیله باریک کردن مجراهای بینی، مشخصات صدا را تغییر دهد. جراحی بینی اثرات کوچکی بر روی صدا خواهد گذاشت اما این تغییرات به طور کلی برای بیشتر بیماران مشکل ساز نیستند . با این حال برای اشخاصی که به طور حرفه ای به صدای خود وابسته هستند جراح بینی می بایست قبل از عمل زیبایی بینی در مورد این تغییرات با بیمار صحبت کند و عمل جراحی بینی خود محافظه کارانه تر انجام دهد.



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

جراحی زیبایی بینی گوشتی

البته جهت کمک به تسریع بهبودی تورم در جراحی بینی گوشتی، اقداماتی نظیر تزریق دارو در محلی که ورم کرده با صلاحدید پزشک جراح موثر است.
نکته آخر اینکه، دستگاه های کوچک کننده بینی به هیچ وجه تاثیری در تقویت غضروف های ضعیف و تغییر وضعیت آنها ندارند. در نتیجه توصیه به استفاده از آنها به عنوان جایگزین عمل جراحی، صرفا کلاهبرداری و عوام فریبی است.
می گویند جراحی بینی گوشتی نتیجه خوبی ندارد، ولی اگر بینی تان استخوانی باشد، نتایج جراحی بهتر است. می گویند اگر بینی گوشتی دارید، پس از جراحی دوباره گوشت اضافی می آورد و یا آن شکل دلخواه حاصل نمی شود و… . اینها برخی از شنیده هایی است که افرادی را که بینی گوشتی دارند و از شکل بینی شان ناراضی هستند، از تیغ جراحی می ترساند.

«اصلاح بینی های گوشتی با جراحی زیبایی بینی به خوبی امکان پذیر است و اگر طبق اصول باشد، نتیجه مطلوبی داشته و به اصطلاح خراب نمی شود.

اصول اصلاح در این بینی ها تا حدودی با بینی هایی که اشکالشان فقط برجستگی استخوانی واضح است، متفاوت می باشد و توجه نکردن به این تفاوت هاست که سبب بروز نارضایتی بعد از عمل جراحی بینی گوشتی می شود.

هدف از جراحی در بینی های گوشتی حالت دادن به بینی در راستای تناسب بیشتر آن با سایر اجزای صورت است نه صرفا کوچک کردن بینی

جراحی بینی گوشتی که فقط با هدف کوچک کردن بینی های گوشتی انجام می شوند، علاوه بر مشکلات تنفسی از نظر قیافه ی بینی نیز در درازمدت مطلوب نخواهند بود.

با توجه به اینکه حمایت اسکلتی بینی های گوشتی ضعیف است، جهت شکل دادن به بینی و حالت دادن به آن ابتدا سایز بینی گوشتی تنظیم می شود و غضروف هایی که در وضعیت مناسب نیستند سر جای خود قرار می گیرند. سپس ساختارهای ضعیف توسط پیوندهای غضروفی تقویت می شود.

پزشکان چه بینی را گوشتی به حساب می آورند؟
ساختمان بینی از پوست و گوشت و غضروف و استخوان تشکیل شده است. شکل بینی و تناسب اجزای آن در افراد گوناگون با هم مختلف است. خیلی از مواقع در تشخیص این موارد اشتباه می شود و بینی های معمولی به اشتباه گوشتی شناخته می شود که موجب نگرانی بیمار می شود. گاهی اوقات مشکلات بینی به علت ناهماهنگی غضروفی استخوانی است که راحت تر قابل تنظیم است، ولی درباره بینی های گوشتی هم در صورت تجربه کافی جراح نتایج ایده آلی خواهد بود.
از میان کسانی که بینی گوشتی دارند، چه کسانی بهتر است مورد جراحی بینی گوشتی قرار گیرند؟
برای جراحی بینی گوشتی بهترین افراد کسانی هستند که نقایص مشخصی در بینی شان وجود داشته باشد و از پیش از انجام جراحی با جراح همکاری کافی را انجام دهند. باید پیش از عمل جراحی با پزشک شان صحبت کنند و درباره نتایج عمل جراحی بینی گوشتی به طور کامل توجیه شوند.
مراحل انجام عمل جراحی بینی گوشتی به طور کامل برایشان توضیح داده شود تا مشکلی در این باره نداشته باشند.



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن , جراحی بینی استخوانی , جراحی زیبایی بینی , عمل ترمیمی بینی , عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

معاینه بینی گوشتی

معاینه‌ی مجراهای عبور هوا و انسدادها
معاینه ی دقیق بینی و تیغه ی آن
بررسی انحرافات و سوراخ های بینی

نکته : در صورتیکه بیمار پیش از این جراحی زیبایی بینی داشته باشد و یا ضربه‌ای به بینی خورده باشد، در معاینه شرایط ویژه تری برای وی انجام خواهد شد.

نتیجه جراحی بینی گوشتی باید از نظر موارد مشخصی مورد بررسی قرار بگیرد
این موارد شامل موارد ذیل میباشد :

اندازه
شکل
ضخامت و تقارن
وجود انحراف در تیغه
ضخامت پوست روی بینی
تقویت غضروف در بینی گوشتی

جراح بینی گوشتی پیش از هر اقدام نیاز دارد تا به خوبی غضروف های بیمار را مطالعه نماید و با پیوند گرافت های صحیح باعث تقویت غضروف های موجود بشود . زمانی که شما بینی گوشتی دارید ، این نوع بینی غضروف های ضعیفی دارد بنابراین نمی تواند پوست ضخیم و گوشت اطراف بینی را به خوبی به خود بچسباند ، به همین علت است که بینی های گوشتی اغلب بزرگ بوده و پره های پهنی دارند .

جراحی بینی گوشتی باعث می شود تا غضروف ها محکم و سخت شوند و بتوانند به خوبی تیغه های بینی را نمایان کنند ، تیغه های بینی بعد از جراحی بینی گوشتی صاف و موازی می شوند و این اقدام توسط جراح ماهر باید انجام شود ، برای اینکه تغییرات اعمال شده برروی بینی گوشتی به خوبی مشخص شوند نیاز است تا پوست بینی گوشتی و نیز استخوان بندی آن نیز تغییرات لازم را داشته باشند.

زمانی غضروف ها تقویت می شوند و استحکام کافی برای نگهداری بینی را بدست می اورند که برای این کار از غضروف بینی خود فرد استفاده شود ، بعد از جراحی بینی گوشتی خواهید دید که استخوان و تیغه ی میانی بینی به خوبی صاف و نازک شده است و تغییرات ایجاد شده در اطراف بینی مشخص خواهد بود .

تقویت غضروف ها در بینی های گوشتی باعث می شود که بینی بعد از عمل دچار افتادگی نشوند و تغییر فرم در آن ها دیده نشود .

به طور کلی در بیمارانی با اسکلت های ضعیف در ناحیه بینی برای تقویت،نخستین انتخاب غضروف خود بیمار است ، در صورتی که بیمار غضروف لازم برای جراحی بینی گوشتی را در اختیار نداشته باشد از ایمپلنت های مصنوعی استفاده می شود.

تزریق آمپول روی بینی

بعد از جراحی رینو پلاستی – جراحی بینی نوک پهن یا استخوانی برای کاهش میزان تورم بینی نیاز است تا تمهیداتی انجام شود ، در برخی از موارد محدود نواحی مشخصی از بینی مانند پشت نوک بینی بعد از گذشت یک یا دوهفته که هنوز دارای تورم هستند نیازمند تزریق آمپول کورتون می باشند .

تزریق آمپول بعد از جراحی بینی نوک پهن باعث می شود تا از تورمات نا خواسته برروی بینی جلوگیری شود ، گاهی ورم ها طولانی مدت می شوند و بر ظاهر بینی تاثیر می گذارند و زیبایی بینی را دچار تغییر می نماید .



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

عمل ترمیمی بینی

چه مدت زمانی باید از زمان اولین عمل زیبایی بینی بگذرد تا بتوان عمل ترمیمی بینی را انجام داد ؟ یکی از سوالاتی که بیشتر بیماران می خواهند بدانند این است که اگر یک بار بینی خود را عمل کنند آیا امکان عمل دوباره یا رویژن وجود دارد یا خیر . در پاسخ به این سوال باید گفت که این امکان وجود دارد اما برای عمل ترمیمی بینی باید زمان لازم از عمل جراحی قبلی سپری شده باشد . به طور میانگین ۸ تا ۱۰ درصد از کسانی که جراحی زیبایی بینی را انجام می دهند ممکن است نیاز به عمل جراحی مجدد یا رویژن داشته باشند و زمان لازم برای عمل مجدد معمولا یکسال بعد از عمل جراحی قبلی تخمین زده می شود چرا که بینی بعد از عمل شدن باید بعد از مدت زمانی تثبیت شود . در چه صورتی نیاز به عمل ترمیمی بینی داریم ؟ اسکلت بینی به اندازه کافی محکم نشده باشد و نوک بینی افتاده است که در این صورت توسط یک جراح متخصص می توان آن را اصلاح کرد . قوز بینی کاملا برداشته نشده ، این مشکل نیز به راحتی توسط جراح اصلاح می شود . انحراف بینی هنوز برداشته نشده یا بینی هنوز کج است که این مشکل نیز توسط جراح حل می شود . بافت های بینی بیش از حد برداشته شده است ، پشت بینی بیش از حد فرورفته و یا بینی بیشتر از نیاز سر بالا شده است که اصلاح کردن این موارد نیاز به یک جراح کار بلد دارد و نتایج جراحی زیبایی بینی همیشه قابل پیش بینی نیستند اما در صورتی که بشود وضعیت آن را بهبود بخشید معمولا اسکلت بینی را به وسیله غضروف ها و یا استخوان های خود بیمار تقویت می کنند که معمولا از غضروف های لاله گوش و یا دنده ها استفاده می شود . زمانی پوست بینی آسیب دیده باشد عمل ترمیمی بینی بسیار مشکل و حتی غیر ممکن است که البته این موارد بسیار کم دیده می شود . زیاد بودن فاصله سوراخ های بینی ، مشکلات تنفسی ، ناراضی بودن بیمار از عمل جراحی اولیه ، کج شدن استخوان های بینی به دلیل ضربات فیزیکی و … از جمله عواملی هستند که برای برطرف کردن آنها ممکن است به عمل ترمیمی بینی نیاز باشد .



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن , جراحی بینی استخوانی , جراحی زیبایی بینی , عمل ترمیمی بینی , عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

نکاتی درباره جراحی زیبایی بینی

صورت در معرض دید ترین قسمت بدن ماست و بینی در مرکز آن واقع شده و برجسته است لذا اشکالات شمایل بینی برای تمام افراد بوضوح قابل رویت است.

جراحی زیبایی بینی و پلاستیك بینی، افزون بر ایجاد تناسب درخود بینی، ارتباط خوشایندتری را بین بینی و عوامل دیگر صورت صورت برقرار می كند. به همین دلیل نباید بینی را به عنوان عضوی مجزا و مجرد درنظر گرفت. رابطه نزدیک بینی با پیشانی، چشم، لب وچانه به گونه ای است كه هرنوع نقص دراجزای صورت می تواند براین ارتباط ظریف تأثیر گذارد. به عنوان مثال چانه كوچك ،موجب بزرگ تر به نظر رسیدن بینی می شود. بی توجهی نسبت به تناسب بینی با اجزای صورت موجب عدم رضایت فرد خواهد شد.

چه سنی برای عمل جراحی زیبایی بینی مناسب است؟
سن عمل جراحی پلاستیک: در دختران از سن 15سالگی ودر پسران از سن 17 سالگی به شرط رشد كامل جسمی وفكری وداشتن اندیشه كافی فرد امكان پذیر است.

آیا عمل جراحی پلاستیك بینی در افراد مسن امكان پذیر است؟
عمل جراحی پلاستیک بینی در افراد مسن: از آنجا كه با افزایش سن بافت های بینی دچار از هم گسیختگی می شوند این امر برظاهر و عملكرد بینی تأثیر می گذارد. بالا بردن نوك بینی دراین افراد موجب جوان به نظر رسیدن وبهتر شدن تنفس می شود. بیشترین مشکلات زیبایی بینی در سنین بالا، افتادگی نوک بینی و برآمدگی روی آن است. افتادگی بینی موجب مسن تر به نظر رسیدن چهره فرد می شود. در حالات شدیدتر افتادگی، تنفس از راه بینی ممکن است دچار مشکل شود. این بیماران وقتی نوک بینی خود را با انگشت به بالا می برند احساس مطلوب تری از نفس کشیدن از راه بینی دارند.

آیا وضعیت روحی و روانی فرد در انجام عمل جراحی زیبایی بینی تأثیر دارد؟
تاثیر وضعیت روحی روانی افراد در انجام عمل جراحی زیبایی بینی: بدون شک نقش پر رنگی خواهد داشت. چه بسیار بیمارانی كه پس از عمل باوجود نتیجه رضایت بخش، به دلیل مشكلات روحی-روانی، وسواس فكری یا شخصیت های متزلزل و بیش از اندازه تحت تاثیر دیگران بودن، از نتیجه عمل خود ناراضی اند.

6

شمار زیادی از افرادی كه خواهان جراحی زیبایی بینی هستند، از نظر خود دلایل قابل توجیحی دارند، به مانند كسب موفقیت درتشكیل زندگی زناشویی، یافتن اعتماد به نفس بیشتر دربرخوردهای اجتماعی، جلب رضایت بصری خانواده ودوستان و..... .

دراین مقطع باید ضمن ارزیابی بیمار به او گوشزد شود كه تغییرات ظاهری، به نجات ازدواج و روابط زناشویی ، بدست آوردن شغل جدید یا بهبود چشمگیر در زندگی كمك معجزه آسایی نمی كند. درضمن ضروری است كه افرادی كه از جراحی انتظاری غیرواقع بینانه دارند، از عمل زیبایی بینی منصرف شوید. همچنین لازم است كه جراحی زیبایی بینی درافرادی كه دچار بحران های شدید روحی، اضطراب یا هیجان های ناپایدار هستند، به تعویق افتد.

به طور معمول داوطلب مناسب جراحی پلاستیك بینی همانی است كه از عمل انتظار واقع بینانه ای دارد و برای انجام عمل زیبایی بینی تحت فشار دیگران نبوده و مهمتر آنكه انتظار تغییرات بزرگی رادر بهتر شدن روابط فردی واجتماعی پس از عمل زیبایی بینی خود ندارد و قوی ترین دلیلش برای انجام جراحی زیبایی بینی بهبود شرایط روحی و اعتماد به نقس شخص خود باشد.



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

نقش لیزر در جراحی زیبایی بینی

هدف اصلی استفاده از این دو روش جلوگیری از به مخاطره افتادن عملکرد بینی است. یعنی اگر عملکرد بینی بهتر نشود، دست کم باید وظایف خود را به خوبی قبل از عمل زیبایی بینی انجام دهد. هرچند در بسیاری از جراحی های ظریف بینی استفاده از لیزر این مزیت را دارد که با خونریزی بسیار کمتری همراه است، در جراحی زیبایی بینی، لیزر نقش عمده ای در نتیجه ندارد و آنچه تعیین کننده نتیجه عمل زیبایی بینی است در دستان هنرمند پزشک نهفته است. اندوسکوپی بینی با فراهم کردن دید عالی، دسترسی به قسمت های عمقی تر جهت رفع مشکلات درونی بینی را تسهیل می کند.

آیا نوع بینی بر الگوی عمل زیبایی بینی تأثیری دارد؟
تاثیر نوع بینی بر الگوی عمل زیبایی بینی: بعضی بینی ها به بینی گوشتی معروفند که مشخصه آنها سطح پهن با پوست ضخیم وبافت غضروفی کم است. روش اصلاح این گونه بینی ها با روش جراحی بینی استخوانی متفاوت است. درجراحی بینی گوشتی یا بینی نوک پهن استفاده از روش های محکم تر کردن اسکلت بینی برای افزایش حمایت بافت های نرم بینی ضروری است و حتی جراحی این نوع بینی ها با استفاده از تکنیک های جدید با نتایج مطلوب همراه است.

پیش از عمل زیبایی بینی به چه نکاتی باید توجه داشت؟
رعایت نکات مهم پیش از عمل زیبایی بینی: – آسپرین وداروهای مشابه آن مانند بروفن دست کم دو هفته بیش از عمل نباید استفاده شوند زیرا تمایل به خونریزی را افزایش می دهند.

– درصورت سرما خوردگی ویروسی لازم است جراحی زیبایی بینی به مدت چند هفته به تعویق بیافتد.

آیا عمل جراحی پلاستیک بینی با درد همراه است؟
درد عمل جراحی پلاستیک بینی: برخلاف تصور عمل جراحی پلاستیک بینی با درد زیادی همراه نیست.



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن , جراحی بینی استخوانی , جراحی زیبایی بینی , عمل ترمیمی بینی , عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

مراحل عمل راینوپلاستی‌
راینوپلاستی‌ اصلاح‌ جراحی‌ ساختمان‌ خارجی‌ بینی ‌برای‌ رفع‌ اختلالات زیبایی‌ یا عملكردی‌ مادرزادی‌ و اكتسابی‌ بینی‌ است‌. بیماران‌ ابتدا در مورد گرفتگی یك‌ طرف یا دو طرفه‌ بینی‌، نقایص سینوس‌های‌ اطراف ‌بینی‌، ضربه‌ بینی‌ یا سابقه‌ جراحی زیبایی بینی ‌پیشین‌ بر روی‌ بینی مورد پرسش قرار می‌گیرند. نظرات ‌بیمار در مورد شرایط کلی بینی‌ خود ارزیابی‌ می‌شود. هم‌ ساختمان‌ داخلی‌ و هم‌ ساختمان‌ خارجی‌ بینی‌ برای عمل زیبایی بینی مورد بررسی قرار می‌گیرند. از نمای‌ نیمرخ‌، تناسب‌ بینی‌ با دیگر قسمت‌های‌ صورت‌ محاسبه‌ می‌شود. یک سوم بالایی بینی استخوانی‌ است‌ و دوسوم پائینی آن غضروفی‌. در نمای‌ نیم‌رخ،‌ برآمدگی‌ روی ‌بینی‌ و افتادگی‌ نوك‌ بینی‌ برای عمل زیبایی بینی مورد بررسی‌ قرار می‌گیرد.

جراحی زیبایی بینی، دستیابی‌ به‌ اسكلت ‌استخوانی‌ و غضروفی‌ از طریق‌ برش‌ داخلی یا خارجی‌ بینی‌، بر اساس‌ موقعیت‌ ناهنجاری‌ است‌. می‌توان‌ برآمدگی های ‌استخوانی‌ و غضروفی‌ را متناسب‌ كرد و اندازه‌ و شكل‌ نوك ‌بینی‌ را در جراحی زیبایی بینی دستخوش تغییر کرد. در عمل زیبایی بینی نقایص‌ گوناگون‌ بینی‌ را می‌توان‌ با كم کردن ‌بافت‌، برطرف‌ و با افزودن‌ بافت‌ها مخفی كرد. برای‌ دستیابی‌ به‌ این‌ هدف‌ استفاده‌ از بافت‌های‌ خود بینی‌ نظیر غضروف‌ تیغه میانی بینی‌ پیشنهاد می‌شود، چون‌ كاشت‌ مواد مصنوعی‌در بینی‌، با عوارض‌ بسیاری‌ همراه‌ است‌. پس‌ از برش‌های‌مختلف‌ و دسترسی‌ به‌ اسكلت‌ غضروفی‌ و استخوانی‌ بینی، انواع فعالیت ها بر روی ساختمان های داخل بینی صورت می گیرد که بر حسب نوع بینی متفاوت است.

مراحل ‌مختلف‌ زیر ممكن‌ است‌ بخشی از‌ یك‌ عمل‌ راینوپلاستی را تشکیل دهند:
1ـ اصلاح‌ ناهنجاری و انحراف‌ تیغه‌ بینی‌ (سپتوپلاستی)
2ـ برداشتن‌ قوز استخوانی‌ در جراحی بینی استخوانی و غضروفی‌ در بینی نوک پهن
3ـ ترمیم‌ نوك‌ بینی‌ پهن مانند باریك‌ كردن‌ و بالا بردن. 
4ـ شکستن وبریدن استخوان های بینی جهت‌ باریك‌ كردن‌ قسمت‌ فوقانی‌ و میانی‌ بینی‌ در جراحی بینی استخوانی
5ـ افزودن‌ پیوندهای‌ استخوانی‌ و غضروفی‌ در موارد ضعف‌ حمایتی‌ اسكلت‌ بینی‌ یا دفورمیتی‌هایی‌ مانند بینی‌ زینی‌ شكل. 
6. دوختن پوست و گچ گیری.

rino%d8%b3plastia



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

تاثیر خنده بر روی بینی جراحی شده

عضلات متعددی در بینی و صورت هستند که در هنگام ابراز احساسات مانند خنده موجب حرکت دادن نوک بینی به سمت پایین می شوند. روش های جراحی زیبایی بینی گوناگونی برای مقابله با پایین رفتن بینی وجود دارد. امروزه سعی بر این است که از روش هایی که متکی بر گسترش بافت ها ( بجای برداشتن و کم کردن بافت ها) است در جلوگیری از روند افت بینی در عمل زیبایی بینی مورد استفاده قرار می گیرد .

بدین ترتیب بافت هایی که از قسمت های اضافی و ناهنجار بینی برداشته می شوند، در جای مناسب در قسمت های دیگر مورد استفاده قرار می گیرند تا در مدت طولانی، حمایت اسکلتی بینی به وجه بهتری حفظ شود و بینی دچار افتادگی پس از گذشت مدت زمانی نشود. یک نمونه از کاربرد این روش ها در عمل بینی استخوانی، برداشتن تکه ای باریک از غضروف تیغه بینی و گذاشتن آن به عنوان ستون اصلی و پایه حمایتی بینی در قسمت فوقانی بینی است.

رواج روش های راینوپلاستی تقویتی که متکی بر بیشتر کردن اتکای بینی در عمل ترمیمی بینی است، نکته ی مهمی درتکامل روشهای مدرن جراحی پلاستیک بینی میباشد. بیشتر عوارض طولانی مدت تنفسی و زیبایی از کاهش بینی و یا ور رفتن های های بیش از اندازه روی بافت های بینی بوجود می آید. تغییر شکل و زیبا ساختن بینی از طریق افزایش بافت بجای برداشتن آنها، یک راه منطقی جلوگیری از این گونه عوارض در عمل زیبایی بینی است.



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

حد و مرز کوچک نمودن بینی در جراحی بینی

نخست آن که زیبایی لزوما به معنای کوچکی بینی نیست بلکه زیبایی بینی درگرو تناسب قسمت های مختلف بینی با هم و نیز تناسب کل بینی با قسمت های مختلف صورت فرد است. هدف جراحی زیبایی بینی زیباتر به نظر رسیدن چهره است نه فقط کوچک کردن بینی. چه بسیار بینی هایی که با وجود اندازه های بسیار کوچک نه تنها بر زیبایی چهره نیفزوده اند بلکه تناسب قبلی را هم نابود کرده اند.

دوم آن که نوع بافت های بینی عامل محدود کننده ای در عمل زیبایی بینی است. بینی های با پوست ضخیم و بافت غضروفی ناچیز بارزترین نمونه تاثیر بافت های بینی بر نتیجه عمل است. این بینی ها در مقابل تلاش جراح در عمل زیبایی بینی برای زیبایی مقاومت می کنند و با ضخامت پوست ظرافت های بینی را کم کنند. این هنر، دانش و تجربه جراح است که باید در چنین محدودیت هایی بر محدودیت های بافتی پیروز آید.

سوم آن که کوچک شدن بینی تا حدی خوب است که عملکرد تنفسی بینی به خطر نیفتد. کاهش بیش از حد اندازه سوراخ های بینی وبرداشته شدن بیش از اندازه بافت های استخوانی در جراحی بینی استخوانی، غضروفی و پوست، ممکن است سلامتی فرد را بخاطر تخریب شدن مسیر تنفسی بینی با مشکلات جدی رو به رو سازد. جراح بینی با مرور دقیق وضعیت داخل بینی پیش از جراحی بینی استخوانی، با پیش بینی بسیاری از احتمالات، می تواند ریسک عارضه های تنفسی را به حداقل برساند.

آیا بر روی بینی که دچار مشکلات تنفسی از راه بینی است، می توان جراحی زیبایی بینی انجام داد؟
مشکلات تنفسی روی بینی و عمل جراحی پلاستیک بینی:
در صورتی که پیش از جراحی، در حین عمل و بعد از جراحی زیبایی بینی، تمامی شرایط لازم برای حفظ سلامت بینی از نظر نفس کشیدن مورد توجه قرار گیرد، می توان حتی دراین حالات جراحی بینی انجام داد. البته در این حالت جراح با مشکلات زیادی درعمل رو به روست که با تسلط خود بر مشکلات داخل بینی باید بتواند بر آنها فائق آید.



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

جراحی بینی استخوانی

افرادی که دارای برآمدگی بر روی بینی خود هستند مانند کسانی که دارای بینی از جنس بینی نوک پهن هستند از مشکلات رایج زیبایی و عدم تناسب اعضای صورت رنج می برند. اکثر موارد برآمدگی و قوز بینی به خاطر مسائل وراثتی و ژنتیک ایجاد می شوند و در این حالت رشد بیش از حد غضروف بینی و استخوان آن باعث ایجاد ناهنجاری بر روی پل بینی می شود به همین دلیل نیاز به جراحی زیبایی بینی حس می شود. بطور معمول، صدمه های وارد شده به بینی در طول دوره نوجوانی یا کودکی نیز ممکن است باعث رشد بیش از حد استخوان و بافت غضروفی موجود بر روی پل بینی و در نهایت ایجاد قوز بر روی بینی شود. از نظر جراحی زیبایی بینی، برآمدگی و قوز روی پل بینی می تواند باعث ایجاد اشکال در فرم کلی صورت فرد شود و تاثیر نامطلوب بر عکس های فرد و بطور خاص عکس هایی داشته باشد که از نیم رخ گرفته شده اند. بنابراین قوز روی بینی می تواند باعث کاهش هارمونی کلی صورت شود و احتمالاً این مهمترین دلیلی است که به خاطر آن بیماران عمل جراحی زیبایی بینی انجام می دهند.



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن , جراحی بینی استخوانی , جراحی زیبایی بینی , عمل ترمیمی بینی , عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

نکاتی درمورد جراحی زیبایی بینی

۱- کاهش حس بویایی

کاهش حس بویایی در عمل زیبایی بینی یکی از شکایت‌هایی است که بیماران بعد از عمل دارند. از آنجا که جراحی زیبایی بینی خارج از قلمرو و اعصاب بویایی انجام می‌شود بنابراین هیچ صدمه‌ای هم به آنها وارد نمی‌شود. کاهش حس بویایی در جراحی زیبایی بینی یک عارضه موقت رینوپلاستی و ناشی از ورم پوشش داخل بینی است و این تورم مانع از رسیدن مولکول‌ها به پایانه‌های اعصاب بویایی می‌شود ولی قابل بازگشت است.

۲- خونریزی

اگرچه خونریزی غیرمعمول است ولی این احتمال وجود دارد که بیمار حین عمل ترمیمی بینی یا بعد از آن دچار خونریزی شدید شود به طوری که گاهی برای بند آوردن آن به درمان اورژانس یا حتی تزریق خون نیاز است. دلایل متعددی وجود دارد، مثلاً بیمارانی که دچار اختلال‌های انعقادی هستند، آسپیرین استفاده می‌کنند (مصرف داروهای ضدالتهاب و آسپیرین باید از ۱۰ روز قبل عمل قطع شود) فشار خون بالا دارند یا ویتامین E و سیر مصرف کرده‌اند بیشتر در معرض خونریزی‌های غیرقابل کنترل در عمل زیبایی بینی قرار دارند اما معمولاً هنگامی که جراح برای کنترل خونریزی داخل حفره بینی را شستشو می‌دهد، دلیل محکمی برای علت ایجاد خونریزی پیدا نمی‌کند (احتمال خونریزی بعد از عمل ۲ درصد است) نوع دیگر خونریزی نیز داخل بافتی است و وقتی اتفاق می‌افتد که جراح استخوان بینی را می شکند. در این مسیر عروق ریز فراوانی وجود دارند و پارگی عروق باعث خونریزی زیر جلدی در عمل ترمیمی بینی می شود که اگر شدید باشد از اطراف بینی فراتر می‌رود و به زیر چشم و گونه‌ها هم نفوذ می‌کند.

۳- سوراخ شدن تیغه بینی در عمل جراحی بینی

در مواردی که جراحی زیبایی بینی با اصلاح انحراف داخل بینی توأم می‌شود، این احتمال وجود دارد که جراحی منجر به ایجاد سوراخی در تیغه بینی شود. بیمار بعد از عمل شاید هیچ علامتی نداشته باشد ولی اغلب با آبریزی بینی و تنفس سوت مانند به پزشک مراجعه می‌کند. البته تنفس سوت مانند وقتی مشهود است که سوراخ‌های بینی خیلی کوچک باشد و در سوراخ‌های بزرگ علامت خاصی دیده نمی‌شود. اگرچه پیدایش سوراخ نادر است اما در صورت ایجاد، جراحی زیبایی بینی برای بستن سوراخ نیاز است. در برخی مواقع نیز تصحیح این عارضه غیرممکن است.

۴- کوچکی سوراخ‌های بینی در جراحی زیبایی بینی

کوچکی بیش از حد سوراخ‌های بینی مشکل‌ساز می‌شود. پره‌های بینی به عنوان دریچه‌های آن عمل می‌کنند. اگر بیماری که تحت عمل جراحی زیبایی بینی قرار گرفته، هنگام تنفس پره‌ها به تیغه بینی نزدیک شود به این معنی است که یا از ابتدا پره‌های بینی‌اش ضعیف بوده که با جراحی ضعیف‌تر شده یا اینکه جراح حین عمل زیبایی بینی، ساختارهای نگدارنده بینی را تقویت نکرده است. در اینم واقع بیمار نیازمند عمل جراحی مجدد است به این صورت که لازم است سوراخ‌های ینی را کمی بزرگ‌تر کنیم، یعنی از تیغه بینی غضروفی برداریم و آن را به سوراخ‌های بیش از حد تنگ شده پیوند بزنیم.

۵- عدم تقارن

صورت انسان‌ها در حالت طبیعی کمی نامتقارن است. تعادی از بیماران بعد از عمل از عدم تقارن دو سوراخ ناراضی هستند. باید گفت جراحان قبل از عمل اندازه‌گیری دقیقی انجام می‌دهند ولی جراحی عملکرد بشر است و ایجاد اختلاف بسیار جزیی و اندک اندازه سوراخ‌های بینی در جراحی بینی استخوانی قابل قبول است. گرچه شاید ایجاد غیرقرینگی به علت تورم باشد و با کاهش تورم ا ین اختلاف نیز از بین برود ولی عدم تقارن زیاد ناشی از خطای جراح است.



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن , جراحی بینی استخوانی , جراحی زیبایی بینی , عمل ترمیمی بینی , عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

آمادگی برای عمل زیبایی بینی

مهم ترین سوالی که دکترتان از شما می پرسد درباره ی گرایش و هدف شما برای جراحی زیبایی بینی است. پس از آن سوالاتی درباره ی سابقه ی پزشکی ( مانند سابقه ی گرفتگی بینی ، جراحی و هر گونه دارویی که مصرف می کنید) از شما خواهد پرسید. اگر شما اختلال خونریزی داشته باشید ممکن است کاندید خوبی برای این عمل زیبایی بینی نباشید .

معاینه ی جسمانی

دکتر شما یک معاینه ی جسمانی کامل انجام می دهد ، از جمله تست های آزمایشگاهی که شامل آزمایش خون ، معاینه ی پوست بینی از داخل و خارج و آزمایشات جسمانی برای عمل ترمیمی بینی به دکتر شما کمک می کند که متوجه شود چه نوع تغییراتی نیاز است که انجام شود و چطور ویژگی های فیزیکی مانند ضخم های پوست بینی یا استحکام غضروف می تواند برای نتیجه ی نهایی مهم باشند .آزمایشات جسمانی همچنین می تواند برای مشخص کردن تاثیر جراحی زیبایی بینی بر روی نفس کشیدن نیز بسیار مهم باشد

عکس. جراح شما را جهت عکس برداری به مرکز فتوگرافی می فرستد

جراح شما ممکن است از نرم افزارهای کامپیوتری برای ایجاد تغییر در عکس استفاده کند که نشان دهد چه نتایجی پس از جراحی زیبایی بینی برای شما اتفاق می افتد .دکتر شما می تواند از این عکس ها برای بررسی قبل از عمل ، حین عمل و بعد از عمل ، و یا بررسی های طولانی مدت استفاده کند . مهم تر از همه این عکس ها اجازه ی یک بررسی در مورد هدف اصلی جراحی به ما معرفی خواهند کرد.

بحث درباره ی انتظارات خود از جراحی زیبایی بینی نوک پهن

شما و جراح بینی شما باید درباره ی اهداف و انگیزه ها صحبت کنید . او درباره ی تغییراتی که جراحی زیبایی بینی ممکن است بر روی بینی شما ایجاد کند و تغییراتی که نمی تواند ایجاد کند و نتایجی که برای شما خوش آیند است صحبت خواهد کرد.این برای افراد طبیعی است که هنگام صحبت کردن درباره ی چهره ی خود کمی خجالت بکشند اما چیزی که اهمیت دارد این است که بتوانید با دکتر براحتی در مورد چیزی که می خواهید صحبت کنید. گاهی اوقات ممکن است جراحتان درباره ی عمل جراحی برای برجسته کردن چانه نیز با شما صحبت کند این کار به این دلیل است که چانه ی کوچک باعث می شود که بینی شما بزرگتر به نظر بیاید و نیاز به عمل زیبایی بینی باشد. نیازی نیست که در آن شرایط عمل جراحی چانه را انجام دهید اما این کار می تواند تعادل بیشتری در کلیات صورتتان ایجاد کند .



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن , جراحی بینی استخوانی , جراحی زیبایی بینی , عمل ترمیمی بینی , عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی به عنوان یکی از معروف ترین فنون جراحی شناخته شده است و یکی از دلایل آن دخیل بودن استعداد زیبایی شناسی و هنر جراح مورد نظر است . آموزش جراحی پلاستیک بسیار گسترده است و جراحانی که از دانشگاه های فوق العاده آمده اند و مورد تایید هیئت جراحان پلاستیک و عمل زیبایی بینی قرار گرفته اند، بسیار واجد شرایط هستند چرا که بسیار با استعداد بوده و مهارت های زیادی را در این زمینه کسب کرده اند.

جراحی زیبایی بینی یا بهتر است بگوییم هنر جراحی بینی، نیاز به یک مهارت زیبایی شناسی دارد که قابل آموزش نیست و بیشتر در حکم یک استعداد درونی شناخته می شود درست مانند اینکه شما به دانشجویان خود مجسمه سازی و نقاشی آموزش می دهید اما فقط تعداد اندکی از آنها مشهور می شوند و می درخشند و دلیل این امر، وجود همان استعداد ذاتی است که این افراد را به خلق شاهکارهای فوق العاده هدایت می کند.

برای رسیدن به یک شکل بینی طبیعی در عمل جراحی بینی نیز، نیاز به همان استعداد ذاتی است .

فارغ از نوع بینی ، بزرگی ، کوچکی و نوع پوست ، می توان در عمل ترمیمی بینی یک بینی را به خوبی جراحی کرد . بینی همیشه می تواند توسط یک جراحِ خوب بهتر شود و این استعداد ذاتی جراح، به او یک دید کلی می دهد که به همه ی اعضای صورت به منزله یک مجموعه نگاه کند ؛ در نظر گرفتن اندازه سر، شکل جمجمه ، استخوان صورت ، محل چشم ها، لب ها، گوش ها ، محل ابرو ها و گونه ها و در نهایت حالت دادن بینی در عمل زیبایی بینی بین این مجموعه به طوری که هماهنگی ایجاد شود فقط از یک جراح هنرمند و با تجربه بر می آید .

بیماران آگاه باشند که برای رسیدن به نتیجه ی خوب و داشتن یک بینی طبیعی در جراحی زیبایی بینی ، باید از انتخاب جراح بینی خود مطمئن باشید و همچنین مطمئن شوید که پزشک شما قبول دارد که همه ی فنون جراحی قابل تعلیم و آموزش نیست و قسمتی از این فنون به استعداد و هنر جراح بستگی دارد .



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن , جراحی بینی استخوانی , جراحی زیبایی بینی , عمل ترمیمی بینی , عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

جراحی بینی در فصل زمستان

صادقانه باید گفت ، واقعا دلیلی وجود ندارد که ثابت کند جراحی زیبایی بینی را نباید در طول فصول سرد سال انجام داد. اما چیزی که باید به آن اهمیت داد هوای داخل ساختمان است. در طول ماه های سرد سال همه ی ما از سیستم های گرمایشی استفاده می کنیم . مشکلی در رابطه با سیستم های گرمایشی داخلی وجود دارد این است که هوا بسیار خشک می کند، رطوبت هوا تقریبا صفر است و تفاوتی با صحرای آفریقا ندارد، چه باور کنید و چه نکنید ، خشکی دشمن باستانی داخل بینی بوده و هست . وقتی داخل ساختمان گرم و خشک است ، بینی مسئولیت بیشتری برای تولید رطوبت دارد و این از حد نرمال آن فراتر است . اما بعد از عمل زیبایی بینی ، وقتی که با سپتوپلاستی بینی همراه باشد و شاخک ها برای بهبود انسداد بینی ، اصلاح انحراف تیغه ی بینی و پیشگیری از سینوزیت برداشته شود ، در این صورت ممکن است کاهشی در شکل گیری برخی از مایعات بینی رخ دهد .

چیزی که بیماران در این شرایط درک می کنند بینی بسیار خشک و دهان خشک است و این مساله برایشان بسیار ناراحت کننده است. ممکن است حتی پوسته پوسته شدن داخل بینی را نیز تجربه کنند که ناراحتیشان را افزایش می دهد.

ما همیشه بیمارانمان را در عمل زیبایی بینی از رطوبت بسیار کم و خشکی داخل ساختمان آگاه می کنیم و داروهایی برای بهبود این وضعیت تجویز می کنیم.

روش هایی برای مرطوب نگه داشتن بینی بعد از عمل ترمیمی بینی

اولین دارو برای بهبود این وضعیت ، اسپری سالین یا ژل است. سالین یا آب نمک استریل ، بهترین راه برای مرطوب کردن موضعی در جراحی زیبایی بینی است که در این صورت تولید خلط به طور طبیعی انجام می شود. در واقع می توانید استفاده از ژل یا اسپری را هر ساعت به دلخواه مصرف کنید . راه کار دیگری که می تواند مفید باشد استفاده از پماد در داخل مجرای بینی است ، جایی که بیشتر بخیه های خود جذب در آنجا ایجاد شده اند. در جراحی بینی استخوانی بخیه ها خیلی سریع تر حل می شوند وقتی نرم و مرطوب نگه داشته شوند و نباید چیزی به جایی که پماد قرار داده شده ضربه وارد نکند. ما به طور کلی ویتامین A و ویتامین D را تجویز می کنیم اما وازلین نیز می تواند به همان خوبی عمل کند.



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن , جراحی بینی استخوانی , جراحی زیبایی بینی , عمل ترمیمی بینی , عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

عمل زیبایی بینی

تاریخچه عمل زیبایی بینی پزشکی به نام sushtota پدر عمل زیبایی بینی ، که عمل زیبایی بینی را احیاء نمود. جراحی زیبائی بینی ( عمل زیبایی بینی احیاء شده) اولین بار در هند باستان و توسط پزشکی به نامayvrvedic suchruta (۸۰۰سال پیش از میلاد) کسی که عمل ترمیمی بینی را در کتاب sushrota samhita (۵۰۰سال پیش از میلاد) شرح داده بود، رشد یافت. طبیب soshruta و دانشجویان پزشکی وی، تکنیک های جراحی پلاستیکرا برای عمل ترمیمی بینی ، اندام های تناسلی، لاله گوش وغیره، که به دلیل مجازات های نظامی یا جنایی و یا مذهبی قطع عضو شده بودند را به کار بستند. ساشرو تا روش Forheod Flaprhinoplast را که هنوز استفاده می شود را نیز به کار برد. در کتاب ساشروتاسامهیتا، این پزشک جراحی بینی هندی مدرن را با عنوان (Nasikasandha) شرح می دهد. در طول امپراطوری رم(۲۷ سال قبل از میلاد تا ۴۷۶ سال پس از میلاد) نویسنده دایره المعارف، اولوس کرنلیوس سلسوس(۲۵ سال قبل از میلاد تا ۵۰ سال بعداز میلاد) دایره المعارف ۸جلدی پزشکی را منتشر نمود۱۴ سال پس از میلاد) که در آن تکنیک های جراحی پلاستیک و روش های تصحیح و عمل ترمیمی بینی و سایر قسمت های بدن را شرح داد. در دربار امپراطور رم شرقی، ژولیوس آپوستیت(۳۶۳-۳۳۱ پس از میلاد) ، طبیب سلطنتی اوریباسیوس (۴۰۰-۳۲۰ پس از میلاد) کتاب ۷۰ جلدی کنیسه(پرستشگاه یهود) در قرن چهارم پس از میلاد تألیف نمود که در آن ترمیم نقص های صورت با استفاده از بخیه های ظریف را توضیح داد. این نوع بخیه ها باعث می شوند که زخم های جراحی زیبایی بینی بدون اینکه گوشت صورتاز حالت طبیعی خود خارج شود،‌التیام یابند.چگونه استخوانی که در معرض جراحت قرار گرفته و پوست روی آن آسیب دیده را تمیز کنیم، چگونه مانع از عفونت بافت آسیب دیده شویم، و چگونه روند بهبود را تسریع ببخشیم و چگونه برای ترمیم گونه ها، ابروها، و بینی نوک پهن آسیب دیده از خود لایه نازک پوست که از خودش مشتق شده استفاده کنیم تا چهره طبیعی بیمار را به وی برگردانیم.با این وجود، در طول قرون وسطی اروپا(قرون ۵تا۱۵ پس از میلاد) که به دنبال فروپاشی امپراطوری روم بود.(۴۷۶ پس از میلاد) دانش جراحی پلاستیک آسیائی قرن پنجم مربوط به ساشروتاسامهیتا تا قرن دهم پس از میلاد برای غرب ناشناخته مانده بود، با انتشار کتاب راهنمای پزشک انگلوساکسون به زبان انگلیسی قدیم (Bald’s leech book). ترمیم شکاف لب(لب شکری) شرح داده ش.Leech book به عنوان یک کتاب پزشکی به این دلیل قابل توجه است که بیماری های مزمن را به دسته های طب داخلی و طب خارجی طبقه بندی نموده است و هرجا که لازم بوده درمان های گیاهی ونیز دعا و جادوهای فوق طبیعی را نیز عرضه کرده است.پزشک عثمانی جراح زیبایی بینی (۱۴۶۸-۱۳۸۵) در قرن یازدهم در دمشق، پزشک عرب (Ibn Abi Usaibia) 1270-1203 کتاب ساشروتاسامهیتا را از سانسکریت به عربی ترجمه نمود. در آن زمان، کتاب پزشکی ساشروتا از عربستان به ایران و مصر سفر کرد و در قرن پانزدهم طب اروپایی غربی به عنوان اطلس پزشکی با آن آشنا شد. در میان تکنیک های جراحی وی یک روش کوچک کردن سینه نشان داده شده است. در ایتالیا،Gasparo togliacozzi (1599-1546) استاد جراحی و آناتومی دانشگاه Bologna کتابی را منتشر کرد به نام (جراحی نقص ها توسط ایمپلنت ۱۵۹۷) که یک راهنمای تکنیکی دستورالعملی برای جراحی های ترمیم زخم های صورت در سربازان بود. مثال ها نشان می دهد که عمل زیبایی بینی از ساقه اصلی عضله ی دوسربازوئی برای پیوند استفاده می کرده اند.



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن , جراحی بینی استخوانی , جراحی زیبایی بینی , عمل ترمیمی بینی , عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آبان 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

جراحی بینی گوشتی

دقت کنید که یک دکتر متخصص زیبایی باید این عمل را انجام دهد تا به هدف حودتان برسید.برخی از مزایای انجام عمل جراحی بینی توسط پزشک زیبایی بدین صورت است:

بینی زیباتر می شود
تقارن صورت بهتر خواهد شد
کیفیت زندگی و اعتماد به نفس بیشتر می شود
اگر از بینی خود ناراضی هستید و فکر میکنید که با انجام یک عمل زیبایی بینی چهره ی شما زیبا تر خواهد شد لازم است در ابتدا یک جلسه ی مشاوره با پزشک متخصص زیبایی را انجام داده و با ایشان در این رابطه مشاوره ای داشته باشید.بعد از انجام مشاوره می توانید به زودی صاحب چهره ای مطلوب تر شوید.

عمل بینی نوک پهن

همانطور که گفته شد بینی هایی با ضخامت زیاد و غضروف های کم را در اصطلاح گوشتی میگویند،در این نوع بینی عضله های ضعیف و کمی وجود دارد و بینی دارای گوشت زیادی است.
البته ضخامت پوست بینی در افراد مختلف متغیر خواهد بود و معمولا افرادی که دارای چربی زیادی در صورت هستند صاحب بینی نوک پهن خواهند بود.افراد دارای بینی های گوشتی دارای بینی های پهنی و عریضی هستند که غضروف های نوک بینی آنها از زیر پوست قابل مشاهده نیست، در بعضی مواقع حتی غضروف بینی قابل لمس نیست.

خصوصیات بینی گوشتی

ممکن است بینی علاوه بر داشتن مقداری چربی و پوست ضخیم دارای یک برامدگی استخوانی نیز باشد،درواقع به همراه داشتن آیتم های بینی گوشتی از خصوصیات جراحی بینی استخوانی نیز هست. پزشک برای ارزیابی ضخامت پوست ،با لمس پره های بینی و یا عکس برداری از سوراخ های بینی متوجه نوع بینی خواهد شد. بد نیست بدانید که تنها قسمت بینی که از دو لایه ضخامت پوست تشکیل شده است لبه پره بینی می باشد.
جراح بینی گوشتی با معاینه دقیق و لمس یا مشاهده این قسمت می تواند میزان ضخامت پوست را تشخیص و بهترین تصمیم گیری را در رابطه با جراحی زیبایی بینی بگیرد.



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن , جراحی بینی استخوانی , جراحی زیبایی بینی , عمل ترمیمی بینی , عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 آبان 1395 | نظرات ()