نوشته شده توسط : دکتر بصام

هزینه عمل بینی

معمولا هزینه عمل زیبایی بینی و عمل های زیبایی از پوشش بیمه ای خارج است و به صورت آزاد محاسبه می شود.

یکی از دلایلی که در انتخاب جراح زیبایی بینی باید دقت شود هزینه عمل بینی است. زیرا به صراحت می توان گفت که هزینه عمل بینی هزینه ی قابل توجهی است و برای کسی که می خواهد عمل زیبایی بینی انجام دهد یک سرمایه گذاری محسوب می شود.

مسئله ای که ممکن است در هزینه عمل زیبایی بینی تاثیر داشته باشد و باعث کم بودن و یا زیاد بودن این هزینه توسط پزشک متخصص می شود با تجربه بودن و شهرت و تخصص آن پزشک اشت. مثلا جراحانی که در حال آموزش توشط جراحان متخصص هستند هزینه ی کمتری برای عمل زیبایی بینی دریافت می کنند. جراحانی که متخصص هستند ولی تنها عمل زیبایی بینی انجام نمی دهند و عمل های زیبایی بینی عمل انجام می دهند هزینه ای متفاوت با جراحان متخصصی که تنها عمل زیبایی بینی انجام می دهند دریافت می کنند.

همچنین انتخاب محل برای عمل زیبایی بینی در هزینه عمل زیبایی بینی موثر است. این اماکن می تواند محل های خصوصی مثل مطب باشد یا بیمارستان و یا اماکن جراحی سرپایی باشد.

در بیمارستان ها معمولا هزینه ی بیشتری باید پرداخت نمود زیرا بهترین و گران قیمت ترین تجهیزات فراهم است.

مراکز جراحی سرپایی هزینه کمتری نسبت به بیمارستان ها دارد در حالی که تمام تجهیزات مورد نیاز جراح را در اختیار او قرار می دهد.

مطب تقریبا از بیمارستان ها و مراکز جراحی سرپایی ارزانتر است زیرا امکانات آن نسبت به دو محل ذکر شده کمتر اما یکی از مزایای که دارد این است که جراح با تجهیزات آن کاملا آشنایی دارد.

در کنار این هزینه ها، هزینه ی بیهوشی نیز وجود دارد. همچنین اگر عمل زیبایی بینی یک عمل پیچیده باشد و لازم باشد جراح وقت بیشتری را صرف نماید هزینه عمل بیشتر از یک عمل بینی ساده است.

یکی از عواملی که ممکن است بر روی هزینه عمل زیبایی بینی تاثیر گذار باشد مکان جغرافیایی مطب و یا بیمارستانی است که عمل زیبایی بینی در آن انجام می شود.

همچنین هزینه های جانبی نیز به هزینه ی عمل زیبایی بینی افزوده می گردد.

مطالب مرتبط:

بینی نوک پهن

جراحی بینی استخوانی

عمل ترمیمی بینی



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

پولیپ بینی

در برخی مواقع ممکن است در داخل حفره های بینی و یا سینوس ها توده ای نرم شروع به رشد کند که این توده بدون درد و غیر سرطانی است. به این توده پولیپ بینی گفته می شود که به گروه سنی خاصی مربوط نمی شود ولی معولا در جوانان و میانسالان دیده می شود.

پولیپ های بینی در اندازه های مختلفی وجود دارند که معمولا اگر کوچک باشند علائم خاصی ندارند ولی هر چه بزرگتر شود علائم خود را نشان می دهند. حتی کاهی این علائم به سینوزیت است و ربطی به پولیپ ندارد.

از بین رفتن حس چشایی، خرناس کردن، کم شدن و از بین رفتن حس بویایی، آبریزش بینی، به وجود آمدن در در سر و صورت، دندان درد در فک بالایی، پیدایش خارش نواحی دور چشم از علائم پولیپ بینی است.

هنوز اطلاعات دقیقی برای به وجود آمدن پولیپ بینی توسط دانشمندان به دست نیامده است. فقط همین نکته بازگو شده که هنگام به وجود آمدن پولیپ بینی التهاب در غشای مخاطی بینی و همچنین سینوس را دیده می شود.

شرایطی مانند التهاب در راه های هوایی و یا سینوس ها به بزرگتر شدن و پیشرفت پولیپ بینی کمک می کند.

از عواملی که به تشدید پولیپ بینی کمک می کن می توان به آسم، آلرژی، فیبروز، سابقه ژنتیکی، تغییرات ژنتیک، سندروم چرگ اشتراوس اشاره داشت.

پولیپ می تواند عوارضی را برای فرد داشته باشد. یکی از این عوارض قطع و وصل شدن تنفس در هنگام خواب است. تجمع مایعات در اطراف مغز و نخاع یا همان مننژیت یکی دیگر از عوارض پپولیپ است. لخته شدن خون و آنوریسم در بدن عارضه ی دیگر پولیپ است.

یکی از مسائل مهمی که افراد مبتلا به پولیپ باید در نظر داشته باشند این است که پولیپ می تواند بعد از عمل زیبایی بینی و درمان دوباره به وجود آید.

مطالب مرتبط:

بینی نوک پهن

جراحی بینی استخوانی

عمل ترمیمی بینی

 



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

دوران نقاهت جراحی بینی

معمولا بعد از عمل زیبایی بینی دوران نقاهت جراحی بینی به مدت یک هفته وجود دارد. ممکن است این دوران برای برخی بیماران سخت و برای بعضی دیگر راحت باشد. بعضی از بیماران بعد از جراحی زیبایی بینی دچار گرفتگی بینی، کبودی چشم ها و حتی سردرد می شوند.

ورم و کبودی اطراف چشم ها تا سه روز اول زیاد است ولی یک هفته که بگذرد این ورم ها و کبودی ها به مقدار چشم گیری کاهش پیدا می کند.

در دوران نقاهت عمل زیبایی بینی افرادی که درس می خوانند و یا مشغول به کار هستند باید از محل کار و تحصیل خود یک هفته مرخصی بگیرند و این دوره نقاهت را در منزل استراحت کنند. هر چند بیماران می توانند از فردای روز عمل کارهای منزل را انجام داده و یا به تفریح بروند.

اسپلینت بینی را می توان یک هفته پس از عمل زیبایی بینی برداشت و بخیه را کشید.

افرادی که تمایلی به استفاده از چسب بینی ندارند باید بیشتر از یک هفته در منزل استراحت کنند زیرا بینی در این حالت بسیار آسیب پذیر است.

زمانی که پانسمان بینی توسط پزشک برداشته شد بیمار می تواند بینی خود را در آینه ببیند. افرادی که دارای عمل زیبایی بینی استوخانی انجام داده اند در این مرحله بسیار از بینی خود راضی هستند ولی کسانی که دارای بینی نوک پهن و یا به اصطلاح گوشتی هستند به بدلیل وجود ورم در این مرحله فکر می کنند که بینی آن ها هنوز کوچک نشده و زیاد از نتیجه عمل زیبایی بینی راضی نیستند. ولی این اطلاعات از طریق پزشک به آن ها داده می شود که برای بدست آوردن فرم اصلی بینی باید حداکثر تا یک سال صبر کنند چون در این زمان ورم بینی به طور کامل از بین رفته است.

توصیه ای که به بیمارانی که عمل زیبایی بینی انجام داده اند می شود این است که برای رسیدن به نتیجه دلخواه و نهایی تا از بین رفتن کامل ورم بینی صبر داشته باشند.

مطالب مرتبط:

بینی نوک پهن

جراحی بینی استخوانی

عمل ترمیمی بینی



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

چه افرادي بيشتر از همه به دنبال زيبايي هستند؟

با توجه به بررسي‌هاي انجام شده که اغلب در کشورهاي اروپايي و آمريکا بوده است، حدود 20 درصد افرادي که جراحي زيبايي بيني انجام مي‌دهند مبتلا به اختلالات روان نژندي مانند اضطراب، وسواس و افسردگي و حدود 70 درصد نيز مبتلا به اختلال شخصيت خودشيفته و اختلال شخصيت وسواسي هستند و فقط 10 درصد اعمال جراحي ناشي از حالت واقعا غيرطبيعي بيني است. از نظر سني، اعمال جراحي زيبايي بيني بيشتر در سنين 15 تا 25 سال انجام مي‌شود و در ميان تحصيلکرده‌ها و افراد مرفه فراوان‌تر است. هر چند طبقات اجتماعي متوسط و پايين هم با وجود هزينه بالاي اين قبيل اعمال با تحت فشار قرار دادن خود و خانواده به اين امر اقدام مي‌کنند.

چند درصد از جراحي زيبايي بيني براي زيبايي دلايل روحي رواني دارد و چرا اين جراحي رو به تزايد است؟ 

همه ساله تعداد بسيار زيادي در ايران به خصوص تهران جراحي زيبايي بيني انجام مي‌دهند که به طور عمده شامل جراحي بيني، ليپوساکشن (برداشتن چربي از نواحي گوناگون بدن) و کشيدن پوست صورت براي برطرف کردن چين و چروک است. اين جراحي‌ها بيشتر براي احساس رضايت از ظاهر خود و به تعبيري افزايش اعتماد به نفس انجام مي‌شود. درصد زيادي از اين افراد مبتلا به اختلالات شخصيت خودشيفته و وسواسي و همچنين اختلالات اضطرابي مانند بيماري وسواس و يا اختلال افسردگي هستند. تبليغات روزنامه‌ها و مجلات که به طور عمده همراه با عکس است نيز در ترغيب افراد موثرند.

آيا براي اعمال عمل زیبایی بینی نياز به مشاوره روان‌پزشکي است؟

بله. به‌طور قطع بايد پيش از اقدام به اين عمل زیبایی بینی از مشاوره يک روان‌پزشک بهره گرفت. زيرا اين افراد قبل از عمل در ارتباط ميان فردي داراي مشکل هستند، اغلب گوشه‌گير و افسرده هستند، نسبت به ناراحتي‌هاي خود بصيرت و بينش کافي ندارند، ناراحتي خود را به اشتباه به ظاهر خود نسبت مي‌دهند و با عمل زیبایی بینی براي از بين بردن آن اشکال اقدام مي‌کنند. از نظر شخصيتي نيز اغلب افرادي که عمل زیبایی بینی انجام مي‌دهند، ويژگي‌هاي وسواسي بارزي دارند و در درجه دوم، افراد داراي شخصيت خودشيفته که کمال‌گرايي آنها متمرکز به خود و با هدف افزايش جذابيت است، اين اعمال را انجام مي‌دهند.

آيا تاکنون با بيماراني مواجه بوده‌ايد که عمل زیبایی بینی انجام دهند اما هنوز احساس ناخوشايندي داشته باشند؟

بله. در روان‌پزشکي اختلالي به نام بدشکلي بدن وجود دارد که نوعي اختلال شبه جسمي (سوماتوفرم) است و يک احساس ذهني مداوم درباره زشت بودن برخي از جنبه‌هاي ظاهر يا چهره در افراد وجود دارد، با وجود اينکه ظاهر آنها طبيعي و يا تقريبا طبيعي است. اساس اين اختلال، باور يا ترس قوي بيمارگونه است از اينکه ظاهر جذابي ندارد و يا حتي نفرت‌انگيز است. اين افراد بيشتر به متخصصان پوست يا جراحان پلاستيک مراجعه مي‌کنند تا روان‌پزشکان. علايم اين بيماري عبارتند از باور يا هذيان واضح انتساب (اغلب درباره توجه ديگران به عيب ادعايي بدن)، اجتناب از آينه و سطوح شفاف و يا برعکس، نگاه کردن بيش از حد در آينه و کوشش براي پنهان کردن نقص فرضي (با‌ آرايش يا تغيير لباس). درمان از طريق روش‌هاي جراحي يا درمان‌هاي پوستي تقريبا بدون استثنا ناموفق است. به همين علل، چنين افرادي پس از عمل نيز دچار مشکل خواهند بود و چه بسا پس از عمل زیبایی بینی، بيني آنها وضعيتي بدتر از قبل پيدا مي‌کند و افسردگي آنها را افزايش مي‌دهد.

آيا عمل زیبایی بینی واقعا به افزايش اعتماد به نفس کمک مي‌کند؟

در بعضي افراد که بيني بزرگ يا ناموزون دارند، عمل زیبایی بینی به افزايش اعتماد به نفس کمک مي‌کند ولي تقريبا در بيماران نتيجه خوبي ندارد. يک سوم اين بيماران خانه‌نشين مي‌شوند زيرا نگران‌اند که از سوي ديگران مورد تمسخر قرار گيرند و حتي حدود يک پنجم آنها نيز اقدام به خودکشي مي‌کنند. ولي به جرات مي‌توان گفت که بخش عظيمي از اين بيماران از رويارويي اجتماعي و شغلي دوري مي‌جويند و عملکرد اجتماعي آنها کاهش مي‌يابد.

از نظر شما چه افرادي براي عمل زیبایی بینی مناسب هستند؟

افرادي که از نظر شخصيتي مشکلي نداشته باشند، عملکرد خانوادگي، اجتماعي و شغلي خوبي داشته باشند و بهتر از همه با تاييد اطرافيان، بيني آنها ظاهر نابهنجار و ناموزوني داشته باشد و يا عمل زیبایی بینی در تنفس آنها تاثير مثبت داشته باشد.

 

مطالب مرتبط:

بینی نوک پهن

جراحی بینی استخوانی

عمل ترمیمی بینی



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

چه زمانی نیاز به انجام رینوپلاستی است؟

جراحی زیبایی بینی می‌تواند موجب تغییر در موارد زیر شود:

  • اندازه بینی به طوری که با دیگر اجزای صورت متناسب باشد.

  • پهنای بینی در قسمت پل.

  • مشخصات بینی با برآمدگی یا فرورفتگی قابل مشاهده بر روی پل بینی.

  • نوک بینی در صورت بزرگی، افتادگی یا در حالتی که بیش از حد سر بالا باشد.

  • سوراخ‌های بینی در صورت بزرگی یا سر بالا بودن.

  • زاویۀ بین بینی و لب بالایی.

همچنین عمل زیبایی بینی می‌تواند مشکلات پیش آمده پس از آسیب و تروما، نقص مادرزادی و یا برخی اختلالات تنفسی را بهبود بخشد.

مشکلات احتمالی

عمل زیبایی بینی مانند هر عمل جراحی دیگری می‌تواند مشکلاتی همچون خونریزی، عفونت، درد و یا ورم بینی داشته باشد.

قبل از عمل

پیش از برنامه‌ریزی برای عمل زیبایی بینی باید با جراح خود در مورد عوامل مهمی که تعیین می‌کند آیا رینوپلاستی برای شما درست عمل خواهد کرد، مشورت کنید.

سابقه پزشکی
 
آزمایش فیزیکی

پیش از عمل زیبایی بینی ممکن است نیاز باشد که:

از مصرف داروهای خاص خودداری کنید
 
سیگار نکشید

حین عمل

در عمل زیبایی بینی بسته به میزان پیچیدگی جراحی و ترجیحات جراح، نیاز به بیهوشی موضعی یا عمومی است.

برای تغییرات کوچک در جراحی‌های اصلاحی بینی، جراح ممکن است با برداشتن غضروف از بخش‌های عمیق‌تر داخل بینی و یا از گوش عمل را انجام دهد اما برای ایجاد تغییرات بزرگتر، جراح می‌تواند از ایمپلنت یا پیوند استخوان استفاده کند. پیوند استخوان عملی است که در آن استخوان پیوندی به منظور بهبود ساختار استخوانی، به استخوان میزبان پیوند داده می‌شود.
پس از اینکه جراح استخوان و غضروف را تغییر شکل داد، پوست و بافت جدا شده مجدداً بر روی ساختار بینی قرار می‌گیرند. زمانی که بینی در حال بهبود است از یک آتل (Splint) خارجی برای حمایت شکل جدید آن استفاده می‌شود. به منظور فراهم کردن حمایت بیشتر، گاهی ممکن است از گاز یا پنبه در داخل بینی (Nasal Packing) استفاده شود.

بعد از عمل زیبایی بینی

پس از عمل زیبایی بینی، فرد باید در حالتی که سر بالاتر از بدن قرار گرفته، استراحت کند؛ این امر جهت کاهش خونریزی و تورم ضروری است. داشتن خونریزی خفیف و ترشحات مخاطی از بینی تا چند روز پس از عمل طبیعی است.
بینی شما ممکن است به علت تورم یا قرار گرفتن پنبه‌هایی که حین عمل درون آن گذاشته شده است، بزرگ به نظر برسد. در اغلب موارد، پانسمان روی بینی باید به مدت یک تا هفت روز پس از عمل زیبایی بینی باقی بماند. همچنین ممکن است پزشک به منظور حفاظت از بینی از نوار آتل یا گچ (Splint or Plaster Cast) استفاده کرده باشد که معمولاً حدود یک هفته روی بینی می‌ماند.
به منظور کاهش احتمال خونریزی و تورم ممکن است پزشک از شما بخواهد که تا چند هفته پس از عمل زیبایی بینی موارد زیر را رعایت کنید:

  • از انجام فعالیت‌های شدید همچون ایروبیک و آهسته دویدن خودداری کنید.

  • شنا نکنید.

  • فین نکنید.

  • از خوردن غذاهایی که نیاز به جویدن زیاد دارند، اجتناب کنید.

  • از تغییر حالت شدید چهره همچون لبخند زدن یا خندیدن خودداری نمایید.

  • به آرامی مسواک بزنید طوری که لب بالایی زیاد حرکت نکند.

  • لباس‌هایی بپوشید که از جلو باز می‌شوند. لباس‌های بسته را نباید از روی سر خود بکشید.

علاوه بر این به مدت حداقل هشت هفته پس از عمل زیبایی بینی، از قرار دادن عینک بر روی بینی اجتناب کنید. همچنین برای مدتی از قرار گرفتن بینی خود در معرض آفتاب جلوگیری کنید. اشعه خورشید ممکن است منجر به تغییر رنگ دائمی پوست روی بینی شود.
تا دو یا سه هفته پس از عمل زیبایی بینی ممکن است تورم موقت، تغییر رنگ پلک‌ها و بی‌حسی رخ دهد. بسته‌های یخ یا کمپرس سرد می‌تواند به کاهش تورم و کبودی اطراف چشم‌ها کمک کند.
به دلیل کُند بودن فرآیند بهبود‌ ممکن است نتیجۀ نهایی تا یک سال پس از عمل زیبایی بینی مشاهده نشود.

نتایج

تغییرات بسیار ناچیز در ساختار بینی (در حد میلیمتر) می‌تواند یک تغییر بزرگ به نظر آید. در صورت انجام عمل توسط یک جراح با تجربه معمولاً هم جراح و هم بیمار از نتیجه عمل زیبایی بینی راضی خواهند بود اما گاهی ممکن است تغییرات کوچک کافی نباشد و پس از مشاوره با پزشک به این نتیجه برسید که عمل زیبایی بینی دوم برای تغییرات بیشتر انجام شود. برای انجام عمل زیبایی بینی دوم باید حداقل یک سال صبر کنید چرا که در این مدت بینی شما تغییر خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

بینی نوک پهن

جراحی بینی استخوانی

عمل ترمیمی بینی



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

عمل زیبایی بینی چیست؟

عمل Rhinoplasty جراحی زیبایی بینی می باشد که جهت زیبایی و شکل دهی بینی انجام می گیرد.

سن عمل زیبایی بینی

برای انجام عمل زیبایی بینی بهترین زمان رشد و بلوغ آناتومیکی و روحی می باشد که 18 سالگی پایین ترین سن می باشد.  

معاینه قبل از عمل زیبایی بینی

قبل از عمل، چگونگی تنفس، ساختار داخلی بینی بررسی می گردد به این عمل توسط اندوسکوپی انجام می گیرد. عکسهای بینی بیمار برداشته شده و در کامپیوتر شکل آن را بعد از عمل نشان داده می شود.

تکنیکهای عمل زیبایی بینی

در عمل زیبایی بینی استخوانها توسط وسایل برنده ظریف و میکروموتور بریده شده و بعد از شکل داده می شوند. به دلیل اینکه عمل از داخل توسط اندوسکوپی ویدیویی انجام می گیرد از بیرون هیچ ردی نخواهد ماند. تنگی تنفس از دماغ، به دلیل وجود مانع میانی بینی یا Septal deviation می باشد. در صورت تشخیص در بین عمل زیبایی بینی این مورد نیز برطرف می گردد. این عمل به نام septorhinoplasty خوانده می شود. با توجه به نیاز عمل زیبایی بینی، برجستگی بالای بینی که به نام خوانده می شود برداشته شده و کجی بینی درست گردیده و پشت بینی، نوک بینی، سوراخهای دماغ شکل داده می شود. بخیه های داخل بینی بخودی خود از بین رفته و بیرون بینی توسط باند بسته شده  و بعد از یک هفته آتل پلاستیکی دائمی گذاشته می شود. بعد از عمل زیبایی بینی به دلیل ایجاد درد از تامپون استفاده به عمل نمی آید. مدت زمان بیهوشی و نوع آن، عمل زیبایی بینی با بیهوشی عمومی انجام میگیرد بطور متوسط 2 ساعت بطول می انجامد.  بهبود بعد از عمل کوتاه بوده و به طول نمی انجامد. بیمار یک روز در بیمارستان مانده روز بعد به خانه مراجعه می نماید. بعد از عمل زیبایی بینی به مدت 2-3 روز کبودی و تورم خفیفی در بینی می تواند وجود داشته باشد. که در روزهای بعدی به سرعت از بین می رود. بعد از 5-7 روز باند و آتل روی بینی برداشته می شود .

بیمار بعد از 5-7 روز می تواند به کارهای روزمره خود مشغول گردیده و به مسافرت رفته و به کاری خود مشغول گردد. به مدت 10-15 روز پیاده رویهای خفیف انجام داده و که این کار می تواند بسیار مفید باشد. اما ورزش همگانی و شنا باید بعد از 3 -4 هفته باید انجام گردد. در افرادی که از عینک استفاده می کنند چارچوب عینک باید سبک باشد و استفاده از آن یک ماه باید انجام گیرد.   افرادی که از لنز استفاده می کنند می تواند بعد از 2-3 روز بعد از عمل بکار ببرند. در عمل زیبایی بینی باید از ورزشهای که در آن امکان تورم و ضربه بینی و شنا در آب عمیق وجود دارد باید به مدت 2 ماه به دور بود. شکل گیری کامل بینی ظرف 3-6 ماه می باشد.   

میزان موفقیت در عمل زیبایی بینی

این مورد در افراد و اشخاص متفاوت بوده، بستگی به سن فرد، ساختار آناتومیکی بدن، عکس العملهای که فرد در مقابل بهبود می دهد می باشد که بطور مستقیم و غیر مستقیم تاثیر گذار می باشد. بستگی به فرد، و یا عمل و یا گذراندن تروما در فرد بهبودی می تواند بطور انجامد. اندازه متوسط صورت فرد، تقارن کامل، اندازه و طولی که در زمان دیده شدن بعد از عمل زیبایی بینی می تواند بینی دارد بسیار می تواند متفاوت باشد.

مطالب مرتبط:

بینی نوک پهن

جراحی بینی استخوانی

عمل ترمیمی بینی



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

رینوپلاستی

امروزه داشتن یک بینی زیبا دغدغه بسیاری از افراد است و همه روزه تعداد زیادی جراحی زیبایی بینی صورت میپذیرد. از بین تمام اعمال زیبائی ، جراحی بینی که اصطلاحاً ” رینوپلاستی ” نامیده می شود از ویژگی های خاصی برخوردار است چهره بعد از انجام عمل زیبایی بینی دچار تغییرات  چشمگیری میشود ، از این رو انتخاب یک پزشک مجرب کمک بزرگی به شما در به دست آورن نتیجه ی مطلوب میکند. عمل زیبایی بینی چیزی بیشتر از مهارت جراحی است و در حقیقت تلفیقی از علم و هنر است . جراحی زیبایی بینی قبل از هر چیز یک پزشک است و فاکتورهای پزشکی و روانی که  باعث شده یک فرد سالم با میل خودش برای انجام یک جراحی مراجعه کند رابه خوبی درک می کند ، هدف جراح این است که ظاهر بیمار را در طی اعمالی که به دقت برنامه ریزی شده اند زیباتر کند.
اگر قصد جراحی زیبایی بینی دارید باید به این نکته توجه داشته باشید که قبل از عملی کردن تصمیم خود باید فاکتورهای زیبایی بینی را بسنجید .
در نظر گرفتن این موضوع کمک بزرگی در رابطه با جراحی زیبایی بینی به شما میکند .
زمانی که برای عمل زیبایی بینی به پزشک مراجعه میکنید معیارهای مختلفی مد نظر قرار میگیرد.

  • زاویه بینی با پیشانی
  • زاویه بینی با صورت
  • ارتفاع بینی و مقیاس با دیگر اجزا صورت
  • عرض و پهنای بینی در مقایسه با چشم و دیگر اجزا

عمل بینی نوک پهن

در ابتدا به معرفی بینی نوک پهن میپردازیم ، بینی های گوشتی دارای پوست ضخیم و غدد سباسه فراوان و باز بودن سوراخ های پوست  است که معمولا غضروف این نوع بینی ها ضعیف میباشد و بینی بیشتر شامل پوست و چربی می باشد و معمولا نوک بینی افتاده است و شامل پرهای باز و ضخیم می باشد شکل گیری بینی در عمل زیبایی بینی با کار روی بافت سخت یعنی استخوان وغضروف انجام میگیرد و اصولا هیچگونه دستکاری در پوست صورت نمیپذیرد. در پوست های بسیار ضخیم گاهی مقداری از بافت چربی آزاد ممکن است برداشته شود ولی به هیچ وجه نباید خود پوست نازک شود چون احتمال آسیب به آن و متعاقبا بد شکلی شدید بینی بسیار زیاد است. متاسفانه ترمیم این اشکالات بسیار مشکل و گاهی غیر ممکن است.

ویژگی بینی زیبا

بینی شما باید به خوبی معاینه و بررسی شود

این معاینه باید طبق اصول زیبایی شناسی مورد بررسی قرار بگیرد، یک جراح متبحر و با تجربه در این زمینه به خوبی ایرادات بینی شما را بررسی کرده و با دقت به رفع آنها می پردازد.

در این بخش سعی بر توضیح دادن این موضوع جهت آگاهی متقاضیان عمل زیبایی بینی خواهم کرد چرا که کافی است بینی شما ۱% با چیزی که انتظار زیبایی آن را داشتید متفاوت باشد.ظاهر چهره شما تغییر خواهد کرد و این موضوع تا آخر عمر اعتماد به نفس و آرامش شما را خواهد گرفت.بینی می تواند زیبا باشد که حالت طبیعی خود را داشته باشد و به صورت نمای غیر طبیعی نداده باشد جهت حفظ این معیار باید اصول و جزییات استاندارد آن رعایت شود.

ویژگی بینی های زیبا و استاندارد :

یک بینی زیبا از نظر موارد زیر باید متناسب باشد و زوایای قرار گیری آن بر روی صورت باید دقیق و اصولی باشد

  1. زاویه بینی با پیشانی
  2. زاویه بینی با صورت
  3. ارتفاع بینی و مقیاس با دیگر اجزا صورت
  4. عرض و پهنای بینی در مقایسه با چشم و دیگر اجزا
  5. ….

انتخاب جراح خوب برای بینی

انتخاب جراح بینی می تواند تاثیرات به سزایی در نتیجه ی بینی شما بعد از عمل زیبایی بینی داشته باشد

یک جراح دلسوز و با تجربه تمامی مراحل جراحی ( قبل ، حین و بعداز عمل زیبایی بینی) همراه شما خواهد بود و نکات لازم در جهت حفظ سلامت و زیبایی شما را خاطر نشان کرده و موارد ویژه و لازم را لحاظ می کند.

همانطور که می دانید در این میان جراح نقش مهمی را درهر سه مرحله ایفا میکند و عامل اصلی تعیین کننده ی نتیجه عمل زیبایی بینی میباشد.
واضح است که مهمترین قسمت یعنی خود جراحی کاملا به جراح بستگی دارد ولی نباید از تاثیر جراح در قبل و بعد از عمل زیبایی بینی غافل شد.
یک جراح خوب باید قبل از عمل زیبایی بینی تمام مسائل مربوطه را بررسی کند.
به طور مثال مرکز جراحی یا بیمارستان همراه با تجهیزات و پرسنل مربوطه و
بخصوص متخصص بیهوشی مجرب…همگی بستگی به انتخاب جراح دارد.
جراح باید با دقت و وسواس فراوان تیم خود را انتخاب کند.
مهمترین وظیفه ی یک جراح در هر نوع عمل جراحی بخصوص جراحی های زیبایی حفظ سلامت بیمار میباشد.

بینی گوشتی

بینی‌ نوک پهن به بینی‌هایی اطلاق می‌شود که پوست روی بینی‌ ضخامتی بیش از اندازه داشته باشد. اگر بینی‌ را به دو نیمه بالایی و پایینی تقسیم کنیم، پوست قسمت پائین یا نوک بینی‌ ضخامت بیشتری نسبت به نیمه بالایی دارد. ضخامت پوست تا حد زیادی به وجود غدد چربی‌ درون آن بستگی دارد، هرچه این غدد بیشتر و بزرگتر باشند، پوست ضخیم‌تر به نظر می‌رسد. این پوست‌ها خصوصیتشان چرب بودن بیش از حد آنان است. شاید دیده باشید که در روی پوست قسمت پایین بینی‌ برخی‌ افراد دانه‌های سیاه رنگی‌ وجود دارد. در حقیقت این دانه‌ها، چربی‌هایی هستند که هنگام خروج از پوست و در مجاورت هوا به رنگ سیاه در می‌آیند. در افرادی که پوست ضخیم و چرب دارند این دانه‌ها بیشتر دیده می‌شود. بنابراین خصوصیت بینی‌ نوک پهن ضخیم بودن پوست آنهاست که باعث بزرگ و حجیم شدن قسمت پایینی آن می‌گردد. همچنین نوک بینی‌ نیز افتادگی دارد. 

عمل زیبایی بینی یک هنر است

پیش از این گفتیم که

عمل زیبایی بینی یک عمل جراحی بسیار تکنیکی و ظریف بوده و آمیزه‌ای از علم وهنر می‌باشد.

عمل زیبایی بینی نیازمند ذوق هنری بسیار بالا و دقت مضاعف در زمان جراحی است . البته تجارب و تبحر جراح بینی تاثیر به سزایی بر روی نتیجه ی بینی بعد از عمل خواهد داشت .

دقت در انتخاب جراح از مواردی است که باید به نسبت تمامی موارد اهمیت ویژه تری به آن داد ، زیرا همانطور که بیان شد ،عمل زیبایی بینی یک هنر است و نیازمند یک جراح با تجربه برای شناخت دقیق عناصر بینی و معایب آن دارد . دقت در نقاطی که باید اصلاح شوند بسیار مهم بوده و در بسیاری از موارد مشکلات بینی تنها با معاینه ی دقیق و اصولی بینی میسر خواهد بود. بنابراین دقت در انتخاب جراح و نیز تجربه ی زیاد جراح در  امر زیبایی بینی یک مساله بسیار مهم است .

اما چطور یک جراح خوب برای بینی انتخاب کنیم ؟

می توانید با مراجعه به سایت و یا شبکه های اجتماعی سری به نمونه کارهای پزشکان بزنید، با دقت در مشاهده ی نمونه کارها و نیز حضور در کلینیک های مربوطه و ملاقات با جراح و بیمارات نیز می توانید یک جراح خوب انتخاب کنید. افراد مراجعه کننده را به خوبی بشناسید و از آنها در رابطه با نوع برخورد جراح و نتیجه ی عمل زیبایی بینی بعد از عمل را جویا شوید .

با خود جراح صحبت کنید و از او بخواهید صادقانه مشاوره های لازم را به شما بدهد، جراحی بینی نیازمند دقت و ظرافت حین عمل زیبایی بینی و مراقبت ها لازم بعد از جراحی است که در تمامی موارد حضور پر رنگ پزشک را می طلبد.

جراحی بینی

جراحی زیبایی بینی یا جراحی پلاستیک بینی برای تغییر فرم و از بین بردن نواقص بینی کاربرد دارد ، بسیاری از افراد که دارای مشکلات ظاهری  در استخوان و فرم بینی هستند از این جراحی برای زیبا سازی و ایجاد جذابیت بهره می گیرند .

جراحی زیبایی بینی با توجه به فرم و نوع بینی مد نظر قرار می گیرد و با توجه به نیاز بیمار تغییر حالت داده خواهد شد .

پیش از هرگونه اقدام برای جراحی زیبایی بینی نیاز به یک پزشک با تجربه دارید تا به دقت بینی و غضروف های شما را بررسی و معاینه نماید و با توجه به نوع بینی شما در رابطه با نحوه ی جراحی زیبایی بینی تصمیم گیری درست انجام دهد .

انتخاب جراح

یک جراح باید در هر مرحله از جراحی زیبایی بینی همراه شما باشد ، قبل از عمل، حین عمل و بعد از عمل . در واقع جراح نقش مهمی را درهر سه مرحله ایفا می کند و عامل اصلی تعیین کننده ی نتیجه جراحی زیبایی بینی می باشد.البته حین جراحی از حساسیت و دقت و ظرافت ویژه ای برخوردار است که می تواند در آنچه شما از جراحی بینی بدست می آورید تاثیر گذار باشد .
اما به طور کلی یک جراح خوب باید قبل از جراحی زیبایی بینی تمام مسائل مربوطه را بررسی کند.
به طور مثال مرکز جراحی یا بیمارستان همراه با تجهیزات و پرسنل مربوطه و
بخصوص متخصص بیهوشی مجرب…همگی بستگی به انتخاب جراح دارد.
جراح باید با دقت و وسواس فراوان تیم خود را انتخاب کند.
مهمترین وظیفه ی یک جراح بینی در هر نوع جراحی زیبایی بینی بخصوص جراحی های زیبایی حفظ سلامت بیمار می باشد.

یک جراح خوب به خوبی می تواند انواع بینی ها را بررسی و معاینه کند و نتیجه ای بسیار مطلوب و مثبت به بیمار ارائه نماید .

جراح خوب در هر نوع از بینی (جراحی بینی گوشتی- جراحی بینی استخوانی ) تجربه و تبحر لازم را داشته و می تواند نتایج را طبق سلیقه بیمار و اصول زیبایی شناسی به افراد ارائه نماید .

نکته ای مهم :

در عمل زیبایی بینی ، متقاضی باید بداند که چه می خواهد، آنگاه این خواسته‌ها با علم و تجربه جراح هماهنگ شده و می‌تواند بیمار را به حد معقولی از انتظارات برساند.

مطالب مرتبط:

بینی نوک پهن

جراحی بینی استخوانی

عمل ترمیمی بینی



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

شناخت آناتومی بینی برای انجام عمل زیبایی بینی

مخروط وارونه صدف مانند اعصاب پاراسمپاتیک صورت و فک بالا از شاخه GSP عصب کرانیال (جمجمه ای )VII یا همان عصب صورت مشتق می شود. عصب GSP به بخشی از سیستم عصبی سمپاتیک مشتق از شبکه عصبی کاروتید ملحق می شود تا عصب ویدین (Vidian) را تشکیل دهند. این عصب از یک گانگلیون (غده عصبی) در دستگاه عصبی خود مختار در عصب آرواره ای می گذرد. جایی که فقط اعصاب پاراسمپاتیک باهم سیناپس دارند، و از طریق بخش آرواره ای عصب کرانیال V ، عصب تری ژمینال به غده اشکی و غدد بینی وکام ملحق می گردد.

آناتومی استخوانی بینی :

در بخش فوقانی بینی، جفت استخوان های بینی به استخوان پیشانی وصل شده اند. از سمت بالا و کنار، جفت استخوان های بینی به استخوان های اشکی متصل اند، از سوی پایین و جانب نیز این استخوان ها به بخش صعودی ماکسیلا(فک بالا) ملحق شده اند. از طرف بالا و پشت، تیغه استخوانی بینی مرکب است از صفحه عمودی استخوان غربالی. استخوان تیغه بینی (ومر) در پایین و پشت قرار گرفته است و بخش اندکی از مدخل چانال (Choanal) را در محل اتصال حلق و بینی تشکیل می دهد. (جزء بالائی حلق که توسط مسیربینی ادامه می یابد). کف بینی، استخوان جلوآرواره زیرین و استخوان کام را در بردارد. تیغه بینی مرکب است از غضروفی چهارگوش، استخوان وُمر(صفحه عممودی استخوان غربالی)، استخوان جلو آرواره زیرین و استخوان کامی.
هریک از دیواره های جانبی بینی شامل سه جفت مخروط وارونه است که کوچک، نازک و دارای استخوان های صدف مانند هستند: (i)کونچای بالایی (ii) کونچای میانی و (iii) کونچای تحتانی. این ها چارجوب استخوانی مخروط های وارونه هستند. دراطراف مخروط های وارونه،‌دیواره میانی سینوس آرواره ای قرار دارد. در پایین مخروط ها فضای مجرا که نام آن مشابه نام مخروط هاست قرار دارد. برای مثال، مخروط فوقانی، مجرای فوقانی.
سقف داخلی بینی مرکب است از صفحه افقی مشبک روزنه دار( از استخوان غربالی) که از میان آن تارهای حسی عصب بویایی (عصب جمجمه ای I ) می گذرند. نهایتاً‌پایین و پشت صفحه سوراخ دار سمت استخوانی سینوس اسفنوئید قرار دارد.

هرم غضروفی بینی :

تیغه غضروفی از استخوان های بینی درخط میانی تا تیغه ی استخوانی در خط میانی وسعت دارد. سپس روبه پایین و به سمت استخوان های کف بینی می رود، تیغه بینی چهار گوش است، نیمه بالائی آن در دو طرف دو غضروف مثلثی ذوزنقه ای دارد: غضروف بالایی جانبی، که با تیغه پشتی در خط میانی آمیخته می شود و از پهلو با رباط های سست به حاشیه استخوانی دهانه گلابی شکل اتصال دارد، جائیکه انتهای تحتانی غضروف جانبی فوقانی آزاد است و به جائی متصل نیست. زاویه داخلی توسط تیغه بینی و غضروف جانبی فوقانی شکل می گیردو به این ترتیب دریچه داخلی بینی تشکیل می شود. غضروف های کنجدی در مجاورت غضروف جانبی فوقانی دربافت هم بند حلقه ای – رشته ای قرار دارند. در پایین غضروف های جانبی فوقانی، غضروف های جانبی پایینی قرار دارند، جفت غضروف های جانبی تحتانی به طرف خارج نوسان می کنند، از اتصال میانی به سمت تیغه انتهایی درخط میانی درناحیه ساق میانی. سرانجام، غضروف های جانبی تحتانی به سمت خارج، بالا و طرفین به عنوان ساق جانبی خودنمایی می کنند. این غضروف ها برخلاف غضروف های جانبی فوقانی متحرک هستند. علاوه بر این، در برخی افراد حرکت بینی دیده شده است. برای مثال منحنی روبه خارج لبه های پایینی غضروف های جانبی بالایی و منحنی رو به داخل لبه های سفالیک غضروف های آلار.

تشریح بینی خارجی

شکل زیرواحدهای بینی- دورسام(تیغه وسط بینی)، دیواره های جانبی، لوبول، مثلث های نرم، پره بینی و کلوملا-باتوجه به نژاد و گروههای قومی بیمار به اشکال مختلفی شکل می گیرند، بنابراین چهره شناسی بینی به صورت آفریقائی(پلاتی راین) دارای بینی باریک)، آسیایی: ساب پلاتی راین (دارای بینی نوک پهن و کوتاه، قفقازی پهن وصاف: لپتوراین (دارای بینی باریک) و اسپانیایی: پارالیتوراین(دارای بینی باریک از اطراف) نامیده می شود. دریچه خارجی مربوط به هر بینی به سایز، شکل، و استحکام غضروف  جانبی تحتانی بستگی دارد.

تشریح بینی داخلی

در خط میانی بینی، سپتوم یک ساختار مرکب دارد که به دو نیمه مشابه تقسیم می گردد. دیواره جانبی بینی و سینوس های نزدیک بینی(کونچا) صدف فوقانی، صدف میانی و صدف تحتانی، باعث شکل گیری مسیرهای مشابهی می شوند، مجرای فوقانی، مجرای میانی و مجرای تحتانی، برروی دیوار جانبی بینی. مجرای فوقانی ناحیه زهکشی سلولهای استخوان غربالی خلفی و سینوس اسفنوئید هستند و مجرای میانی منطقه زهکشی سینوس های اسموئید(غربالی) قدامی و سینوس های پیشانی و آرواره ای را فراهم می کند. و مجرای تحتاتی منطقه زهکشی مجرای بینی – اشکی را ایجاد می نماید. دریچه داخلی بینی، ناحیه مجاور غضروف جانبی بالایی ، سپتوم، کف بینی و رأس قدامی مخروط وارونه تحتانی را در بر دارد. در بینی های باریک(لیپوراین)، این کم پهناترین جزء راه هوایی بینی محسوب می شود. برای آن که راه تنفس مسدود نشود، این منطقه به یک زاویه بیشتر از پانزده درجه نیازدارد، جهت اصلاح اینگونه مشکلات باریک بودن بینی، بوسیله پیوندهای گسترش دهنده و درزهای مشخص دریچه بینی را عریض تر می کنند.

تحلیل بینی :

عمل زیبایی بینی: تشریح بینی: فیلتروم(فاصله بینی و لب) مدیریت جراحی نقایص و بدشکی های بینی، ۶زیرواحد آناتومیک برای بینی درنظر می گیرد (i) دورسام(تیغه وسط بینی)، (ii) دیواره های جانبی (جفت)، (iii) همی لوبول ها(جفت)، (iv) مثلث نرم(جفت)، (V) پره های بینی(جفت)، و (VI) کلوملا. در جراحی اصلاح و عمل ترمیم بینی باید تمامی زیرواحدهای آناتومیک که توسط نقص یا بدشکلی تحت تأثیر قرار گرفته اند را شناخت، بنابراین کل زیرواحدها اصلاح می شوند به ویژه زمانی که برش دادن محل نقص بیش از % ۵۰۰ زیرواحدها را شامل شود. از نظر زیبایی شناختی بینی- از نازیون(نقطه میانی محل اتصال بینی به پیشانی) تا محل اتصال لب به کلوملای بینی- در حالت ایده آل یک سوم بعد عمودی چهره یک فرد را اشغال می کند، و از یک پره بینی تا پره دیگر، به طور ایده آل باید یک پنجم بعدافقی چهره فرد رادر بر بگیرد. زاویه ناز وفرونتال(بینی- پیشانی)، بین استخوان پیشانی و فازیون معمولاً ۱۲۰درجه میباشد: زاویه بینی- پیشانی در صورت مردان تندتر از این زاویه در چهره زنان است. شیب زاویه بینی –صورت، نسبت به صافی سطح صورت، تقریباً‌۴۰-۳۰ درجه می باشد. زاویه بینی-لبی، شیب بین کالملا و فیلتروم
تقریباً ۹۵-۹۰درجه در صورت مردان و تقریباً‌۱۰۵-۱۰۰ درجه در صورت زنان می باشد. بنابراین وقتی از نیمرخ به چهره نگاه کنیم، تصویر طبیعی کالملا(ارتفاع سوراخ بینی) ۲میلی متراست. و دورسام نیز بایستی کاملاً‌مستقیم الخط باشد. وقتی از پایین نگاه کنیم، پایه آلاریک مثلث متساوی الساقین را می سازد که رأس آن در لوبون زیر نوک بینی قرار گرفته است، دقیقاً پایین نوک بینی. برآمدگی نوک بینی متناسب (فاصله بین نوک بینی از صورت) با استفاده از روش گود تعیین می گردد، که در آن برآمدگی نوک بینی باید ۶۰-۵۵ درصد فاصله بین نازیون (محل الحاق بینی به پیشانی) و نقطه تعریف نوک بینی باشد. ممکن است در کالملا شکاف دو برابر دیده شود که نشانگر تحول ساق میانی غضروف جانبی پائینی و ساق میانی است. روش Goode وسعت بینی را از سطح صورت توسط اندازه گیری فاصله شیار آلار از نوک بینی تعیین می کند. به این ترتیب طول دورسام بینی تعیین می شود. اندازه برآمدگی بینی از طریق ترسیم کردن یک مثلث قائم با خطوطی از نازیون(اتصال بینی-پیشانی) به شیارآلار به دست می آید. پس ترسیم خط عمودی دیگری که نوک بینی را قطع کند،‌ نسبت برآمدگی بینی را مشخص می کند. از این رو، محدوده ۵۵/۰ به یک تا ۶۰/۰ به یک اندازه ایده آل نوک بینی نسبت به طول برآمدگی بینی می باشد.

سبب شناسی بینی :

به لحاظ سبب شناسی، روش های عمل ترمیمی بینی باز و بسته موارد زیر را برطرف می نماید:

  • پاتولوژی بینی(بیماری های ذاتی و درونی بینی و بیماری های بیرونی و فرعی بینی)
  • ظاهر نازیبا(بی تناسب)
  • یک عمل زیبایی بینی ناموفق قبلی
  • مسدود بودن مسیر جریان هوا
  • بدشکلی و نقص مادرزادی بینی
  • ناهنجاریهای مادرزادی
  • شکاف لب و کام با هم، شکاف لب(کیلوزیس)‌ و شکاف کام(پالاتوزیس) بصورت مجزا از هم
  • ناهنجاری های بینی مادرزادی
  • ناهنجاری های بینی نژادی ناشی از ژنتیک

مطالب مرتبط:

بینی نوک پهن

جراحی بینی استخوانی

عمل ترمیمی بینی



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

عوارض جراحي زيبايي بيني در سن بالا

يك متخصص عمل زیبایی بینی گفت: جراحي زيبايي بيني در سن بالا منجر به افتادگي تيپ بيني و بلندتر به نظر رسيدن بيني مي‌شود. افتادگي تيپ بيني، تنگي زاويه و مشكلات تنفسي ناشي از آن را به دنبال دارد.ابراهيم رزم‌پا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي فارس، افزود: افرادي كه در سنين بالا اقدام به جراحي زيبايي بيني مي‌كنند، در صورتي كه نقايص آشكار و واضحي نداشته باشند، بايد از نظر مسائل روحي- رواني مورد بررسي قرار گيرند. چرا كه ممكن است در پشت پرده تقاضاي افرادي كه در سن بالا به دنبال زيبايي هستند، مشكلات روحي- رواني نهفته باشد.
رزم پا اضافه كرد: جراحي زيبايي بيني در سن بالا به دليل ويژگي آناتوميك بدن با مشكلاتي رو به رو است و به علت ويژگي‌هاي سني و رواني افراد مسن كمتر براي رينوپلاستي مناسب هستند ولي با انتخاب مناسب بيمار نتايج بسيار رضايت بخشي به دست مي‌آيد. به همين دليل باور مرسوم به امتناع از جراحي زيبايي بيني در سنين بالا نياز به تجديد نظر دارد.
وي گفت: در سال‌هاي اخير جراحي زيبايي بيني در سنين بالا متقاضيان زيادي با انگيزه‌هاي مختلف داشته است. تحقيقات نشان مي‌دهد كه رينوپلاستي و تغيير شكل بيني اثرات هيجاني شديدي را به ويژه هنگامي كه خواسته بيمار برآورده نمي‌شود به دنبال خواهد داشت و فراهم نشدن رضايت و خواسته بيمار از جراحي زيبايي در افراد مسن از تبعات رواني بالايي برخوردار است.
اين متخصص جراحي زيبايي بيني افزود: در بسياري از اين افراد به ويژه در مردان مسن مشاوره رواني الزامي است. نازك شدن پوست، كم شدن چربي زير پوست و محو شدن عضلات تيپ بيني از ويژگي‌هاي آناتوميك بيني در افراد مسن است. ضعف مكانيسم‌هاي نگهدارنده بيني به ويژه در قسمت يك سوم تحتاني منجر به افتادگي تيپ بيني و بلندتر به نظر رسيدن بيني مي‌شود و افتادگي تيپ بيني، تنگي زاويه و مشكلات تنفسي ناشي از آن را به دنبال دارد.
رزم پا با بيان اينكه جراحي زيبايي بيني محدوديت سني ندارد گفت: جراحي زيبايي بيني در دختران در سنين بعد از عادت ماهيانه و پسران در سنين بعد از بلوغ مجاز است و در صورتي كه در سن پايين بيني مشكل عملكردي داشته باشد، مي‌توان با انجام جراحي زيبايي بيني محدودي مشكل را برطرف و در آن ميان حالت بيني را نيز اصلاح كرد.
وي اضافه كرد: نقش جراح و تجربه وي در انتخاب مناسب بيمار، به كارگرفتن تكنيك هاي مناسب جراحي زيبايي بيني و در نظر گرفتن عوارض احتمالي ناشي از جراحي انكارناپذير است. در سال هاي اخير، با افزايش كنگره‌هاي داخلي و خارجي و انتقال تجربيات و اطلاعات پزشكان به يكديگر، پيشرفت‌هاي خوبي در زمينه عمل زیبایی بینی انجام شده است.
اين متخصص عمل زیبایی بینی گفت: در برخي موارد مشاهده مي‌شود كه به دليل نداشتن تجربه كاري كافي و عدم انتخاب مناسب افراد نارضايتي از جراحي وجود دارد كه اين نارضايتي در سنين بالا بيشتر و از عوارض هيجاني و رواني بالاتري برخوردار است.
رزم پا افزود: نكته مهم در عمل زیبایی بینی حفظ عملكرد بيني پس از جراحي است. بيني بايد به عنوان عضوي كه گذرگاه هواي تنفسي است، در نظر گرفته شود و خس خس بيني يكي از عوارض احتماليعمل زیبایی بینی است.
اين متخصص عمل زیبایی بینی گفت: تحقيقات نشان مي‌دهد كه ميزان اكسيژن خون افرادي كه تنفس دهاني دارند نسبت به كساني كه از راه بيني تنفس مي كنند، كمتر است و خس خس بيني تا چند هفته بعد از عمل زیبایی بینی به علت تورم و گرفتگي بيني طبيعي است اما در صورتي كه بيشتر از اين مدت باشد، بايد مورد بررسي قرار گرفته و اقدامات لازم انجام شود. ممكن است علت خس خس چسبندگي بيني يا تنگي بيني به دليل اشكالات حين عمل زیبایی بینی باشد.

مطالب مرتبط:

بینی نوک پهن

جراحی بینی استخوانی

عمل ترمیمی بینی



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

عمل ترمیمی بینی

بعضی مواقع به دنبال عمل زیبایی بینی نتیجه مطلوب حاصل نمی شود. به عنوان مثال ممکن است روی بینی ناصافی های بسیار مختصری ایجاد شود و یا نوک بینی حالت افتادگی پیدا کند و یا نوک بینی پهن باشد ویا غضروف های دو طرف نوک بینی عدم تقارن داشته باشند ویا سوراخ های بینی نا مساوی باشد ویا به دنبال جراحی زیبایی بینی از داخل هنوز انحراف بینی باقی مانده باشد وبیمار مشکل تنفسی داشته باشد .

 معمولا در این گونه موارد بعد از گذشت زمان معین که ورم بینی کم می شود و شکل واقعی عمل پیدا می شود (یک سال بعد از عمل زیبایی بینی ) با توجه به صحبت های ما بین جراح وبیمار و پس از ارز یابی خطرات وسودهای عمل ترمیمی بینی این عمل مجدد که به نام های مختلف از جمله عمل دوم ، ترمیمی ، روتوش و یا رینوپلاستی ثانویه گفته می شود ، انجام می شود . اگر عمل ترمیمی بینی به دقت برنامه ریزی شود و صبر وحوصله ی بیمار و پزشک را همراه داشته با شد نتیجه ی بسیار مطلوب حاصل خواهد شد. عمل دوم باید توسط جراح بسیار با تجربه انجام شود تا نیاز به عمل های جراحی سوم و چهارم پیدا نشود .

 در هر صورت بیماران نباید نگران باشند، اگر در عمل زیبایی بینی جراح خوب برنامه ریزی کرده باشد معمولا نیاز به عمل دوم پیدا نمی شود اما در ۵% موارد با تمام پیش بینی ها امکان نیاز به عمل دوم می شود که اگر آن هم به خوبی انجام شود، مشکل بیمار کاملاً حل می شود.

مزایای انجام عمل ترمیمی بینی

آن دسته از عیوب ظاهری بینی که در عمل زیبایی بینی یا جراحی های قبلی اصلاح نشده، برطرف می شوند.

مشکلات عملکردی بینی که در جراحی زیبایی بینی قبلی ایجاد شده، برطرف می شود.

عیوب بینی که با عمل زیبایی بینی قابل اصلاح هستند

قوز بینی که خوب برطرف نشده است.

افتادگی نوک بینی که در اثر عدم به کارگیری تکنیک های مناسب ایجاد شده است.

برجستگی بیش از حد نوک بینی

کوتاهی بیش از حد نوک بینی

سربالاشدن یا خوکی شدن نوک بینی

 

چرا برای عمل ترمیمی بینی یک سال باید صبر کرد؟

عمل زیبایی بینی ( پلاستیک ) عملی است که در طی آن جراح روی اسکلت بینی تغییراتی ایجاد می کند تا بینی ظاهر زیباتری پیدا کند و تناسب بهتری با اجزاء دیگر صورت بیابد و در کل زیبایی کل صورت افزایش یابد . برای این اقدام جراح ناچار است که پوست بینی را از روی اسکلت غضروفی – استخوانی آن جدا کند تا بتواند تغییرات مورد نظر را روی ساختار بینی اعمال نماید . بعد از انجامعمل زیبایی بینی، مدت یکسال طول می کشد تا پوست به طور کامل به اسکلت زیر خود اتصال یابد و فرآیند ترمیم کامل شود . در این مدت بینی ورم دارد و ظاهر نهایی آن مشخص نشده است . فرمی از بینی که بعد از یک سال ایجاد می شود تقریبا همان فرم و شکل نهایی بینی است

چه آزمایش هایی قبل از عمل زیبایی بینی باید انجام دهم ؟

آزمایش های قبل از عمل زیبایی بینی ( Rhinoplasty ) شامل آزمایشهای خون (تست های انعقادی، قند، اوره و …) و سی تی اسکن مخصوصاً برای مواردی که انحراف بینی وجود دارد.

چه نکاتی را باید یعد از عمل زیبایی بینی رعایت کنم ؟

دو روز اول بعد از عمل ورم و خون مردگی صورت و دور چشمها زیاد خواهد بود و کمپرس یخ بشکل قطعات ریز داخل کیسه ای پلاستیکی بدون نشت آب و خیس کردن پانسمان و گچ به شکل متناوب برای کاهش آن کمک کننده است . بعد از ۴۸ ساعت کمپرس یخ لازم نیست . ورم و کبودی صورت و چشمها در عرض دو، سه هفته اول رفع می شود ولی ورم بینی ممکن است تا شش ماه ادامه یابد .

روزهای اول به خصوص دو روز اول بعد از عمل زیبایی بینی استراحت با دو سه بالش زیر سر بیمار کمک کننده است . از روز بعد از عمل برای نیازهای شخصی می توانید با کمک از جا برخیزید و راه بروید .

در صورتیکه گاز جلوی سوارخهای بینی مرطوب و کثیف شود باید تعویض گردد.

۴۸ ساعت اول فقط مایعات سرد مصرف شود و به مدت دو هفته از مصرف غذاهای سفت و جویدنی خودداری گردد .

پانسمان و گچ بینی که حدود ده روز تا دو هفته در روی بینی قرار دارند نباید خیس شود و نباید تکان داده شود. بین روزهای سوم تا هفتم فیتیله داخل بینی خارج می شود و بخیه های خارج بینی کشیده می شود .

از صحبت زیاد، داد و فریاد، خنده و گریه و جویدن شدید و هر حرکتی که علامت صورت و بینی را تکان دهد تا مدت دو هفته پرهیز گردد.

از خوابیدن روی پهلوها و به طور دمر در مدت دو هفته اول و حتی الامکان دو ماه اول خودداری شود .

درهنگام عطسه و سرفه احتمالی باید دهان خود را باز نگه دارید تا به داخل بینی فشار وارد نشود .

آنتی بیوتیکها سر ساعت مصرف شوند و مسکن و مولتی ویتامین نیز طبق دستور میل شود و با پمادهای آنتی بیوتیک چشمی روزی دو سه بار روی محل برش در پایه بینی را چرب کنید .

احتمال خونریزی از بینی هر چند ضعیف وجود دارد ولی معمولاً شدید نیست . در صورت خون دماغ شدن آرام استراحت کنید و سر باید بالا باشد و کمپرس سرد و بخ کمک کننده است .

به مدت یک ماه از فین کردن و تخلیه شدید بینی اجتناب گردد .

از روز سوم مسواک نرم ، بشرطی که لب بالا حرکت داده نشود مجاز است . غرغره ملایم با آب نمک رقیق برای تمیزی دهان توصیه می گردد .

تا دو ماه از عینک استفاده نشود ولی چهار ، پنج روز بعد از عمل می توانید از لنز چشمی استفاده کنید .

با توجه به اینکه کار تخلیه ترشحات بینی در حدود یک ماه بعد از عمل طبیعی نیست بعد از اینکه گچ برداشته شد با کمک سرم شستشو که روزی چند بار در بینی چکانده می شود و با کمک گوش پاک کن مرطوب به طور ملایم و نرم می توانید ترشحات نزدیک سوراخ بینی را تخلیه کنید .

حمام کردن چهار، پنج روز بعد از عمل به شکل شستشوی بدن با کمک دیگران بلامانع است ولی سرو و صورت را نباید خیس کرد و گچ بینی نباید با بخار حمام نرم شود . بعد از برداشتن گچ بینی شستشوی سر با یک شامپوی ملایم به شرطی که با دوش دستی و با کمک شسته شود و بینی در مسیر شستشو و فضار آب نباشد بلامانع است و تا مدت یکماه بینی و صورت نباید زیر دوش با فشار زیاد گرفته شود .

بعد از برداشتن گچ بینی آرایش بلامانع است .

بعد از برداشتن گچ، پخت و پز، خرید و انجام وظایف شخصی به شرطی که بینی ضربه نخورد و فشاری به آن نیاید. بلامانع است ولی تا دو ماه غیر از پیاده روی انجام هر نوع ورزش و نرمشی حتی شنا ممنوع است و انجام ورزشهای پر برخورد مثل فوتبال ، والیبال ، بسکتبال، کشتی و ورزشهای رزمی تا شش ماه ممنوع است

در شش هفته اول بعد از جراحی زیبایی بینی تابش آفتاب به بینی پرهیز شود و استفاده از کرم ضد آفتاب کمک کننده است .

در دو سه هفته بعد از جراحی زیبایی بینی از مطالعه زیاد و تمرکز و پائین گرفتن سر خودداری کنید . زیرا ورم بینی را بیشتر میکند .

استفاده از چسب روی بینی برای چهار تا شش هفته بعد از جراحی زیبایی بینی به خصوص وقتی که پیوند غضروف بکار رود بسیار کمک کننده است .

آسیب پذیری بینی در سه ماه اول بعد از جراحی زیبایی بینی زیاد است . لذا از بغل کردن بچه ها و روبوسی و پوشیدن لباسهائی که از سر پوشیده می شوند پرهیز نمائید .

در صورت بروز تب بالا یا هر مسئله غیر متعارف به خصوص در هفته اول با بیمارستان و پزشک معالج خود تماس بگیرید .

در صورتیکه غضروف اضافی در ظرف محتوی سرم نمکی و آنتی بیوتیک به شما تحویل شد آن را در قسمت فریزر یخچال نگه دارید که یخ بزند در صورت نیاز احتمالی تا پنج سال قابل نگهداری و استفاده است .

مطالب مرتبط:

بینی نوک پهن

جراحی بینی استخوانی

عمل ترمیمی بینی



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

عمل زیبایی بینی: انواع روش ها و نتایج

عمل زیبایی بینی، که با عنوان رینوپلاستی نیز شناخته می شود، می تواند موجب بهبود ظاهر و تناسب بینی، افزایش هماهنگی اعضای صورت و همچنین افزایش اعتماد به نفس فرد شود. به علاوه، توسط عمل زیبایی بینی، می توان مشکلات تنفسی و یا اختلالات ناشی از ضربه و آسیب به بینی و یا نقص مادرزادی را بر طرف کرد. این روش می تواند سایز کلی بینی، نوک بینی، پل و سوراخ های بینی را تغییر دهد.
جراحان متخصص زیبایی در کلینیک جدیدترین تکنیک های عمل زیبایی بینی را ارائه خواهند که به طور قطع، می تواند بهترین شکل را به صورت شما بدهد.

عمل زیبایی بینی می تواند ساختارهای بینی را از طریق پیوند غضروف جدا شده از سایر نواحی بدنتان، بزرگ تر کند. معمولا، قطعه ای از غضروف ناحیه ی سپتوم (تیغه ی بین حفره های بینی) به این منظور مورداستفاده قرار می گیرد. گاهی اوقات قطعه ای از غضروف گوش و به ندرت بخشی از غضروف دنده استفاده می شود.
اگر دچار انحراف در ناحیه ی سپتوم هستید، می توان آن را درست کرد و برآمدگی های داخل بینی را کاهش داد تا موجب بهبود تنفس شویم. وقتی که ساختارهای درونی بینی به شکل دلخواه تغییر کردند، پوست و سایر بافت های بینی در جای خود قرار داده می شوند و محل برش ها بسته می شود. می توان از برش های اضافه تر در چین های طبیعی حفره های بینی استفاده کرد تا بتوان سایز آن ها را تغییر داد.
جراح بینی شما در صورتی که بر روی سپتوم جراحی انجام شده باشد، برای حفاظت از بینی به مدت یک هفته پس از عمل زیبایی بینی از آتل و تیوب هایی درون حفره های بینی استفاده می کند. معمولا عمل زیبایی بینی یک تا دو ساعت طول می کشد، با وجود این که ممکن است این عمل، بر اساس روشی که برای عمل زیبایی بینی مورد استفاده قرار می گیرد، مدت زمان بیشتری طول بکشد.

آیا عمل زیبایی بینی برای من مناسب است؟

عمل زیبایی بینی، یک روش کاملا منحصر بفرد است و شما طی مشاوره ی کامل با متخصص عمل زیبایی بینی تان به بهترین نتایج خواهید رسید. با وجود این که تقریبا امکان ایجاد هر نوع تغییر فیزیکی در بینی ممکن است، اما جراح متخصص در کلینیک زیبایی …. می تواند بهترین روش عمل زیبایی بینی را به شما ارائه دهد تا بر اساس ویژگی های خاص بینی شما و ارتباط آن با چارچوب کلی صورت، به یک نتیجه ی متعادل دست یابید.
بهترین کاندیداها برای عمل زیبایی بینی شامل موارد زیر هستند:
افرادی که رشد صورتشان کامل شده است؛ به طور کلی این عمل زیبایی بینی بر روی افراد 18 سال و بیشتر انجام می شود.
افرادی که از لحاظ فیزیکی سالم هستند.
افرادی که انتظارات مثبت دارند و اهداف خاص و در عین حال واقع بینانه برای بهبود ظاهرشان دارند.

آمادگی قبل از عمل زیبایی بینی

آماده سازی برای عمل زیبایی بینی در کلینیک شامل موارد زیر است:

  • انجام تست های آزمایشگاهی
  • گرفتن عکس از بینی برای این که بتوان از طریق نرم افزار کامپیوتری، نتایج احتمالی بعد از عمل زیبایی بینی را نشان داد. مصرف داروهای خاص یا تنظیم داروهای مصرفی کنونی شما.
  • ترک سیگار به منظور گرفتن بهترین نتیجه از عمل زیبایی بینی.
  • اجتناب از مصرف آسپیرین، داروها و مکمل های گیاهی ضد التهاب به دلیل افزایش خطر خونریزی.

انواع روش ها

با وجود انواع دیگر روش های عمل زیبایی بینی، دو روش اصلی رینوپلاستی شامل رینوپلاستی “باز” و رینوپلاستی “بسته” می باشد:

  • عمل زیبایی بینی باز به منظور تغییر شکل وسیع تر بینی انجام می شود. برش در نوار عمودی پوست ناحیه ی جداکننده ی سوراخ های بینی که کلوملا نام دارد، ایجاد می شود. سپس پوست و بافت های نرم از روی ساختارهای داخلی بینی به بالا برده می شود، بنابراین جراح قادر خواهد بود که آناتومی بینی را مشاهده کند.
  • عمل زیبایی بینی بسته، به منظور تغییر شکل های جزئی تر بینی استفاده می شود. برش ها را می توان درون بینی ایجاد کرد. سپس پوست بینی از غضروف و استخوان هایی که به چارچوب بینی شکل می دهند، جدا می شود. با نمایان شدن این اجزا، می توان قسمت های مورد نظر از غضروف و استخوان را برداشت یا تغییر شکل داد یا این اجزا را بزرگتر کرد تا بتوان به شکل جدید دلخواه رسید.
  • عمل ترمیمی بینی یا رینوپلاستی اصلاحی که برای تصحیح مشکلاتی که پس از عمل زیبایی بینی قبلی ایجاد شده، به کار می رود. با وجود این که این مشکلات می تواند بسیار جزئی باشد و به راحتی برطرف شود، ممکن است پیچیده تر نیز باشد که رینوپلاستی ثانویه را سخت تر می کند. عمل ترمیمی بینی نیز می تواند از طریق دو روش باز و بسته انجام شود.
  • رینوپلاستی پرکننده. این روش شامل استفاده از پرکننده های قابل تزریق است که حفره های بینی را پر می کند، زاویه های تند بینی را کمتر می کند و زاویه ی نوک بینی را به منظور ایجاد تقارن تغییر می دهد. برای مثال، جراح به جای این که یک برآمدگی بینی را بردارد، از پرکننده استفاده می کند تا آن سطح را صاف تر کند. پرکننده ها، با وجود این که موثر هستند، اما نتایج دائمی را ایجاد نمی کنند.

نتایج

عمل زیبایی بینی می تواند ظاهر شما را به طور چشمگیری تغییر دهد. کاملا طبیعی است که بلافاصله بعد از عمل، از ظاهر بینی تان ناراضی باشید. در این هنگام، بینی هنوز کاملا متورم است و ممکن است تا یک سال طول بکشد تا شکل اصلی بینی تان به طور کامل مشخص شود.
در طول این مدت، ممکن است تغییرات تدریجی در ظاهر بینی شما ایجاد شود تا به نتیجه ی ثابتی برسد. با وجود این که نتایج عمل زیبایی بینی دائمی هستند، جراحی بینی نمی تواند از تاثیرات سن جلوگیری کند. پیگیری وضعیت شما توسط متخصص جراحی زیبایی تان، برای به دست آوردن نتایج مورد نظرتان بسیار اهمیت دارد.

بهبودی پس از عمل زیبایی بینی

عمل زیبایی بینی، در کلینیک به صورت سرپایی انجام می شود و نیازی به بستری شدن ندارد. بهبودی شما به روشی که مورد استفاده قرار گرفته بستگی دارد.
اگر سایز بینی کوچک شده باشد، از گچ یا آتل و یا گاز درون بینی قرار داده می شود. از گچ بینی در خارج بینی همچنین به عنوان محافظ اولیه در زمان بهبودی بعد از عمل زیبایی بینی استفاده می شود. بخیه های شما قابل جذب خواهند بود و نیازی به کشیدن آن ها وجود ندارد
اگر برش در نوار عمودی بافت جداکننده ی سوراخ های بینی (کلوملا) ایجاد شده باشد، بخیه ها را باید پس از چهار تا هفت روز کشید.
تورم و پف کردگی بینی به مدت چندین هفته پس از عمل زیبایی بینی کاملا رایج است. اغلب مراجعین می توانند انجام فعالیت های سبک را پس از چند روز از سر بگیرند، اما چندین هفته طول می کشد تا بینی کاملا بهبود یابد تا بتوانند تمامی فعالیت های فیزیکی خود را انجام دهند.

خطرات و عوارض

تمامی عمل های جراحی، خطراتی را به همراه دارند. عوارض احتمالی ناشی از عمل زیبایی بینی شامل موارد زیر است:

  • تورم اطراف چشم ها
  • کبودی در اطراف چشم ها
  • خونریزی
  • عفونت
  • مشکلات تنفسی
  • کاهش حس بویایی (معمولا به دلیل تورم ایجاد می شود و موقتی است.)

مطالب مرتبط:

بینی نوک پهن

جراحی بینی استخوانی

عمل ترمیمی بینی



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

عمل جراحی بینی استخوانی

جراحی زیبایی بینی برای تمامی بینی ها امکان پذیر است با این تفاوت که شاید به دلیل داشتن ویژگی های منحصر به فرد بینی هر شخص نتیجه ایی متفاوت حاصل شود  .بینی ها به حالت های گوشتی و استخوانی تقسیم بندی می شوند التبه هر چند که نمی توان گفت در کشور ما بینی به طور کامل استخوانی و یا گوشتی است بلکه حالتی بین این دو می باشد .بینی های استخوانی نیزدارای ظاهری مخصوص هستند که جراح بینی می تواند تمامی عیب های آن را بر طرف کرده که موجب رضایت بیمار از ظاهر جدید خود خواهد شد .

جراحی زیبایی بینی

در طی عمل رینوپلاستی یا عمل زیبایی بینی اشکالات مختلف بینی را می‌توان برطرف کرد که برای مثال به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  •  بزرگ بودن اندازه بینی
  •  قوزدار بودن بینی
  •  افتادگی نوك بینی یا كم بودن زاویه بینی و لب
  •  پهن بودن بینی
  •  بزرگ بودن سوراخ های بینی
  •  جعبه ای شكل بودن نوك بینی
  • زیاد بودن فاصله نوك بینی تا صورت
  •  دررفتگی تیغه بینی وغیرقرینه بودن بینی
  •  دو شاخه بودن نوك بینی
  •  بینی زین اسبی متعاقب ضربه های قبلی و یا عمل زیبایی بینی انحراف تیغه بینی
  •  دفورمیتی های بعد از عمل زیبایی بینی

ساختار بینی های استخوانی

بینی های استخوانی معمولا این گونه شناخته می شوند که پوستی نازک دارند. پوست بینی حالت کشسانی بیشتری دارد  و جراح به دلیل همین ویژگی بینی  می تواند تغییرات مورد نظر خود را بر روی بینی راحت تراعمال کند.در بیشتر بینی های استخوانی بر آمدگی بر روی پشت بینی وجود دارد که در جراحی استخوانی به راحتی می توان این قوز را برداشت .

علل ایجاد بینی های استخوانی

در بینی های استخوانی قسمت های استخوانی شکل،بیشتر از بخش های غضروفی هستند این ساختار بینی می تواند بیشتر به دلایل مسائل ژنتیکی باشد و معمولا فرزندان آن را از خانواده خود به ارث می برند .اما برخی از عوامل محیطی هستند که در به وجود آمدن قوز و برآمدگی بینی موثرمی باشند مانند شکستگی های بینی و آسیب های وارد شده به بینی که تغییراتی را در بینی ایجاد می کنند.مثلا شاید در دوران نوجوانی صدمه های وارد شده منجر به رشد بیش از اندازه استخوان های بینی شده باشد.

مشکلات بینی های استخوانی

برآمدگی روی بینی معمولا در هارمونی صورت فرد تاثیر گذاشته و از زیبایی وی کم می کند .در بیشتر اوقات کسانی که بینی های استخوانی دارند از تصویر نیم رخ خود احساس رضایت ندارند و هیچ گاه متمایل به گرفتن عکس از این زاویه نیستند و به همین دلایل باعث می شود احساس خوشایندی نسبت به ظاهر خود نداشته باشند و یا اینکه اعتماد به نفس کمتری داشته باشند .پس از عمل زیبایی بینی ، بینی به گونه ایی بازسازی می شود که با دیگر اجزای صورت هماهنگی داشته باشد.

جراحی بینی استخوانی

در این گونه بیماران در ابتدا جراح بینی از اینکه بینی شکستگی و یا انحراف نداشته باشد مطمئن می شود تا مبادا در حین جراحی بینی استخوانی با مشکلاتی رو به رو  شود و همچنین اگر بینی دارای مشکلاتی دیگر است در همان جراحی تمامی نواقص را برطرف کند.مراحل ابتدایی جراحی بینی استخوانی همانند سایر جراحی های بینی انجام می گیرد و سپس جراح بینی با تراشیدن غضروف ها و استخوان های اضافی در ظاهر بینی تعادل ایجاد می کند.برای تراشیدن غضروف های بینی از ابزارها و تکنیک های مختلفی استفاده می شود .در جراحی بینی استخوانی جراح باید نهایت دقت را به خرج بدهد زیرا به دلیل وجود پوست بینی نازک تمامی تغییرات ایجاد شده و حتی ناهماهنگی های ریز نیز دیده خواهد شد.

رضایت بیمار بعد از جراحی بینی استخوانی

نتیجه جراحی بینی علاوه بر اینکه به نوع بینی بستگی دارد بر جراح نیز بستگی  زیادی خواهد داشت زیرا جراح بینی باید علاوه بر اینکه از علم جراحی بینی اطلاعات و تجربه لازم را داشته باشد باید به اندازه ایی با هنر و علم زیبایی شناسی صورت آشنایی داشته باشد تا بتواند خلاقیت لازم را در جراحی بینی استخوانی  به خرج بدهد.
سلیقه شخصی جراح می تواند تغییرات را به گونه ایی در بینی فرد ایجاد کند که فرد به زیبایی ایده آل خود دست پیدا کند به همین دلیل پیشنهاد می شود پیش از اینکه اقدام به عمل زیبایی بینی کنید حتما تحقیقات لازم را درباره جراح خود کرده باشید.
بینی های استخوانی دارای ساختار محکمی می باشند و نتیجه بینی استخوانی در بیشتر مواقع موجب رضایت  بیمار خواهد داشت هر چند که میزان رضایت افراد متفاوت است اما خانم ها و آقایان هم باید از نتیجه عمل زیبایی بینی خود انتظار معقولانه ایی داشته باشند و بعد از شش ماه  درباره نتیجه بینی قضاوت کنید.

مقایسه بهبودی بینی نوک پهن و بینی استخوانی

زمانی که مشکلات بینی به غضروف ها و استخوانهای  دو سوم فوقانی بینی مربوط باشد می توان با تغییر شکل دادن در تیغه بینی و کشیدن پوست نازک زیبایی بینی را برای فرد فراهم کرد که این روش ها در جراحی بینی استخوانی استفاده می شود اما در جراحی بینی گوشتی بافت نرم در بینی حجم بیشتری دارد و پوست بینی قطر زیادی دارد به همین دلیل بعد از اینکه از حجم پوستی بینی کاسته می شود تورم ناشی از عمل زیبایی بینی  مدت زمان بیشتری طول می کشد و بیمار برای اینکه بتواند نتیجه جراحی بینی خود را مشاهده کند باید صبر و شکیبایی بیشتری داشته باشد.

در چه سنی می توان عمل زیبایی بینی انجام داد ؟

در بچه ها محدودیت های مشخصی وجود دارد كه مانع از عمل زیبایی بینی قبل از بلوغ كامل می‌شود.اغلب دختران درپایان ۱۶سالگی و پسرها در پایان ۱۸ سالگی به بلوغ كامل رسیده اند و میتوانند تحت عمل زیبایی بینی قرار گیرند. اصلاح عیوب بینی دراین سن باعث میشود اعتمادبه نفس نوجوان در یك زمان طلایی از زندگی وی بیشتر شود و نباید فراموش كنیم كه در این زمان است كه نوجوان نه تنها خودش را می‌شناسد بلكه احتمالاً آینده اش را پایه ریزی خواهد كرد. از طرف دیگر امروزه  تعداد قابل توجهی از متقاضیان عمل زیبایی بینی افراد بالای ۴۰ سال هستند.

چکیده :

عاملی که باعث می شود به بینی فردی ویژگی استخوانی را نسبت دهیم پوست  بینی و ظاهر استخوانی آن است.در این نوع از بینی ها پوست بینی نازک و انعطاف پذیر است ،به طوری که جراح بینی در عمل زیبایی بینی تنها تمرکز خود را به بر طرف  کردن قوز و یا برآمدگی ها و همچنین نوک بینی می گذارد.این گونه بینی ها دارای اسکلت قوی  هستند و چون ساختمان بینی محکم است جراح کارراحت تری در پیش رو دارد .معمو.لا افرادی که دارای بینی های استخوانی هستند بعد از عمل زیبایی بینی تغییر زیادی می کنند.

مطالب مرتبط:

بینی نوک پهن

جراحی بینی استخوانی

عمل ترمیمی بینی



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

جراحی بینی استخوانی

با عمل زیبایی بینی می توان برآمدگی بینی استخوانی را برطرف نمود ، دکتر ضیغمی جراحی انواع بینی ها ازجمله بینی استخوانی را انجام می دهند .
برای جراحی بینی استخوانی نیاز است حتما بیمار نزد جراح بینی متبحری برود تا پس از جراحی بینی نتایج عالی ظاهر شود .
دکتر ضیغمی جراح زیبایی بینی بیان می کنند اشخاص باید توجه کنند که تبلیغاتی مدعی کوچک کردن بینی استخوانی با فرم دهنده ها هستند کاملا دروغ است ، این تبلیغات به هیچ عنوان مورد تایید علم پزشکی و پزشکان نمی باشد .
جهت تغییر شکل بینی و رفع مشکلات آن فقط می توان از تکنیک عمل زیبایی بینی استفاده کرد .

علت ایجاد بینی استخوانی

تمامی اشخاصی که بر روی بینی خود برآمدگی دارند از ظاهر بینی خود ناراضی هستند ، در اغلب موارد دلایل ایجاد بینی استخوانی ژنتیک و مسائل ارثی می باشد ، در این مواقع غضروف بینی بیش از اندازه رشد کرده و استخوان آن سبب ایجاد قوز و برآمدگی روی بینی می شود .
یکی دیگر از دلایل ایجاد شدن بینی استخوانی وارد شدن صدمه به بینی در دوران نوجوانی است ، این امر سبب رشد غیر طبیعی استخوان و بافت غضروف روی پل بینی می شود .
تناسب ایده آل در صورت شخص معمولا با قوز بینی و برآمدگی آن از بین می رود و این امر سبب می شود که تاثیرات نامطلوب بر روی اعتماد به نفس شخص بگذارد ، علت این امر عدم هارمونی بینی با صورت می باشد که بر روی ظاهر شخص خیلی تاثیر گذار می باشد .

جراحی بینی استخوانی

آیا بینی استخوانی قابل برگشت است ؟
بازگشت بینی استخوانی یک اتفاق نادر است ، دکتر ضیغمی بیان می کنند که مراقبت های پس از جراحی بینی استخوانی بسیار مهم می باشد و با رعایت صحیح و به جای آنها می توان از بازگشت ناهنجاری ها و برآمدگی روی بینی اجتناب نمود .
انجام جراحی بینی استخوانی بسیار با بی هوشی عمومی رخ می دهد ، در نتیجه شخص در زمان عمل هیچ ناراحتی و دردی را احساس نخواهد کرد .

هزینه جراحی بینی استخوانی

هزینه عمل زیبایی بینی به عوامل مختلفی وابسته است ،هزینه عمل جراحی بینی استخوانی نیز برای هر شخص متفاوت است در هزینه بینی استخوانی عواملی مانند میزان  برآمدگی روی بینی ، انحراف و یا شکستگی بینی ، داشتن پولیپ تاثیر گذار است .

ساختار بینی استخوانی

در اغلب موارد بینی های که استخوانی می باشند در یک سوم بالایی بینی با استخوان پوشیده شده است و غضروف دو سوم پایینی بینی می باشد .
توجه به این نکته الزامی است که قوز بینی و برآمدگی بینی محدود به دو بخش غضروف و استخوان نمی باشد ، اما در اغلب موارد از بخش اضافی غضروف بینی و استخوان تشکیل می شود .

فرق بینی استخوانی و گوشتی

در علم پزشکی ضخامت پوست تعیین کننده نوع بینی است ، با توجه به ضخامت پوست می توان تعیین کرد بینی نوک پهن است یا استخوانی .
بخش بالایی بینی توسط استخوان ها پوشیده می شود ، اما بخش پایینی بینی ازغضروف پوشیده شده است .

عوارض جراحی بینی استخوانی

در جراحی زیبایی بینی انتخاب نمودن جراح دارای اهمیت فراوانی است ، دقت در انتخاب جراح که در کار انواع جراحی دارای تخصص و تبحر باشد بسیار حائز اهمیت است زیرا انتخاب جراح خوب سبب می شود که عوارض پس از جراحی زیبایی بینی به حداقل برسد .
دکتر ضیغمی به همه ی اشخاص توصیه می کند در انتخاب جراح بینی خود بسیار دقت نمایند تا علاوه بر  دست یابی به بهترین نتیجه ممکن عوارض پس از جراحی زیبایی بینی آنها به حداقل برسد .
مدت زمان جراحی بینی استخوانی آیا طولانی است ؟
انجام عمل زیبایی بینی در کل طولانی نمی باشد ، مدت زمان جراحی بینی استخوانی نیز طولانی نمی باشد ، خوشبختانه پس از عمل زیبایی بینی شخص می تواند پس از چند ساعت مرخص شود .

مراقبت های پس از جراحی بینی استخوانی چیست ؟

نیاز است شخص سه روز پس از جراحی بینی استخوانی استراحت نماید ،استفاده از داروهای که پس از جراحی بینی استخوانی پزشک تجویز نموده است بسیار ضروری و مهم می باشد .

تفاوت بینی نوک پهن و استخوانی چیست ؟

بینی های استخوانی که پوست نازک تری دارند جراحی ساده تری دارند. تورمشان زودتر بر طرف می شود و تغییر چهره ی بیشتری خواهند داشت
بینی نوک پهن بینی هایی هستند که پوست نوک بینی(تیپ بینی) ضخیم تری دارندوجراحی در این افراد مشکلتر بوده ونیاز به تجربه و مهارت بیشتری دارد این افراد نیز می توانند از عمل زیبایی بینی مناسب وموفقیت آمیز بهره مند شوند اما این در صورتی ممکن خواهد بود که توقع منطقی وواقع گرا یانه داشته باشند وهرگز خود را با دیگران که ممکن است بینی استخوانی با پوست نازک و یا بینی غضروفی حتی با نوک بزرگتر از بینی آنها داشته باشند مقایسه نکنند چون تورم بینی با پوست ضخیم وچربی حجیم زیر پوستی بیشتر بوده ومدت زمان بیشتری برای رفع تورم نیاز دارد.

مطالب مرتبط:

بینی نوک پهن

جراحی بینی استخوانی

عمل ترمیمی بینی



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی

 
از بین تمام اعمال زیبائی، جراحی زیبایی بینی كه اصطلاحاً ” رینوپلاستی ” نامیده می‌شود از ویژگی‌های خاصی برخوردار است. عمل زیبایی بینی چیزی بیشتر از مهارت جراحی است و در حقیقت تلفیقی از علم و هنر است. جراح زیبایی بینی قبل از هر چیز یك پزشك است  و فاكتورهای پزشكی و روانی كه باعث شده یك فرد سالم با میل خودش برای انجام یك عمل زیبایی بینی مراجعه كند را به خوبی درك می‌كند  ضمناً او مثل میكل آنژ یك مجسمه تراش است. میكل آنژ تكه سنگی در اختیار داشت و با چشم بصیرت اثر خود را در لابلای آن می‌دید .وی با تراشیدن قسمتهای زاید سنگ اثر خود را در معرض دید دیگران قرار داد. عمل زیبایی بینی نیز با درنظرگرفتن شكل مناسب بینی برای هر صورت خاص، با برداشتن قسمتهای اضافی و حالت دادن به قسمتهای باقیمانده سعی میكند اثر هنری خود را در معرض دید قرار دهد. بدیهی است وی هیچگاه به بینی به طور منفرد نگاه نمیكند بلكه بینی را دركنار سایر اجزای صورت بیمارش می‌بیند. به عبارت بهتر نمی‌توان با در نظر گرفتن یك بینی ایده ال به خلق آن پرداخت بلكه بهترین بینی نوعی است كه با سایر اجزاء صورت هماهنگی داشته باشد.

تصور و انتظارات غیر واقع بینانه درمورد عمل زیبایی بینی زیاد است. همیشه این امكان وجود ندارد كه بافت انسان را به گونه ای تغییر داد تا آنچه بیمار دلش می‌خواهد حاصل شود. هدف جراح این است كه ظاهر بیمار را در طی اعمالی كه به دقت برنامه ریزی شده اند زیباتر كند. اینكه او چگونه به این مهم دست می‌یابد به میزان زیادی بستگی به آموزش، تجربه، علم و مهارت او دارد و تمامی‌این فاكتورها بسیار متغیر هستند. همكاری بیمار وواكنش های ناخواسته نیز نقش بسیاراساسی در نتیجه نهایی یك عمل زیبایی بینی دارد .جراح نمی‌تواند نتیجه نهایی عمل را تضمین كند بلكه قادر است تضمین كند كه تمامی‌ تلاش خود را برای حصول نتیجه بهتر بكارخواهدبرد .

هر متقاضی عمل زیبایی بینی باید از حقایق زیرآگاه باشد:

۱ -  هدف هر عمل زیبایی بینی بهبود بخشیدن به وضع ظاهری است نه رسیدن به زیبایی كامل و مطلق .

۲ – هر فردی كه متقاضی این عمل زیبایی بینی است ممكن است به دلایل مختلفی ازجمله نوع  پوست كاندید خوبی برای جراحی نباشد لذا جراحی برای هرفرد متقاضی توصیه نمیشود .به طور مثال در بینی نوک پهن دست جراح در جمع کردن نوک بینی خیلی باز نیست .بینی گوشتی به دماغی گفته میشود که پوست آن ضخیم و غضرو فهای نوک بینی ضغیف است. غدد چربی پوست این بینی ها معمولا زیاد است و نفود این غدد در لابلای پوست باعث ضخیم شدن پوست شده است. جراح  در طی عمل زیبائی بینی نمیتواند جنس پوست را تغییر دهد  و عمده کارهائی که  وی انجام میدهد بر روی غضروف و استخوان بینی است. لذا نوک بینی کسانی که بینی آنها بینی نوک پهن است بعد از عمل خیلی جمع نمیشود و ممکن است بعد از عمل زیبایی بینی، فرد عمل شده از جمع  نشدن نوک بینی  اش ناراضی باشد. پزشک ،ضمن بررسی کلیه جوانب ،در صورت لزوم در مورد وضعیت پوست فرد نیز به وی توضیح خواهد داد.لازم به ذکر است که اکثر افرادی که نوک بینی خیلی بزرگی دارند فکر میکنند بینی آنها بینی نوک پهن است در صورتیکه همانطورکه قبلا هم توضیح دادم اگر بزرگ بودن نوک بینی بدلیل ضخامت پوست باشد ما با محدودیت های فوق الذکر مواجهیم اما اگر بزرگی نوک بینی بدلیل بزرگ بودن غضروفهای نوک بینی باشد ،این بینی ، بینی نوک پهن نیست و برای عمل کردن مشکلی ندارد لذا اگر در مورد جنس پوست بینی خودتان و گوشتی بودن یا نبودن آن ابهامی‌دارید  توصیه میکنم حضورا مراجعه کنید تا از نزدیک بینی شما معاینه شود.

۳ -  در بچه ها محدودیت های مشخصی وجود دارد كه مانع از عمل زیبایی بینی قبل از بلوغ كامل می‌شود. اغلب دختران درپایان ۱۶سالگی و پسرها در پایان ۱۸ سالگی به بلوغ كامل رسیده اند و میتوانند تحت عمل زیبایی بینی قرار گیرند. اصلاح عیوب بینی دراین سن باعث میشود اعتمادبه نفس نوجوان در یك زمان طلایی از زندگی وی بیشتر شود و نباید فراموش كنیم كه در این زمان است كه نوجوان نه تنها خودش را می‌شناسد بلكه احتمالاً آینده اش را پایه ریزی خواهدكرد. از طرف دیگر امروزه  تعداد قابل توجهی از متقاضیان عمل زیبایی بینی افراد بالای ۴۰ سال هستند. بسیاری از آنها اظهار می‌كنند كه در زندگیشان از شكل بینی خودشان رضایت نداشته اند و در نهایت برای عمل زیبایی بینی مراجعه كرده اند. چنانچه وضعیت عمومی‌وسلامتی فرد خوب باشد هیچ وقت برای عمل زیبایی بینی دیر نیست. دراین مواردمعمولا رینوپلاستی همراه با سایراعمال زیبایی صورت مثل كشیدن پوست صورت و … .. به طور همزمان انجام می‌گیرد .

۴ – چنانچه بیمار مبتلا به انحراف بینی است باید همزمان با جراحی زیبایی بینی و یا قبل از  آن ، انحراف تیغه بینی وی اصلاح شود: میدانیم كه دو حفره بینی توسط تیغه  بینی ازیكدیگر جدا میشوند. ایده آل این است كه این تیغه درخط وسط باشد ولی عملا تیغه بینی اكثر افراد درخط وسط نیست و اصطلاحاً مبتلا به انحراف تیغه بینی هستند. چنانچه این انحراف كم باشد و باعث انسداد راه هوایی و عوارض ناشی از آن نشده باشد احتیاج به جراحی زیبایی بینی ندارد ولی در مواردی كه مسئله ساز شده باشد باید با جراحی زیبایی بینی اصلاح شود. باید توجه كنیم در كسانی كه كاندید جراحی زیبایی بینی هستند و مبتلا به انحراف تیغه بینی ( هر چند مختصر ) نیز می‌باشند حتما باید این انحراف اصلاح شود چرا كه بعد از جراحی زیبایی بینی معمولا سوراخها یا حفرات بینی كوچك می‌شوند لذا انحراف مختصر تیغ بینی كه قبل از عمل رینوپلاستی مشكلی را ایجادنكرده است میتواند بعد از جراحی زیبایی بینی باعث انسداد راه هوایی شود. پس برای اجتناب از انسداد بعدی بینی، چنانچه انحراف تیغه بینی نیز وجود داشته باشد حتما باید هنگام جراحی زیبایی بینی اصلاح گردد .

۵ - اگر چنانچه به هر دلیلی انسداد بینی داشته باشیم مثل بزرگی شاخك های داخل  بینی و یا پولیپ بینی باید به طور همزمان با عمل زیبایی بینی عوامل انسداد بینی را نیز برطرف كرد .

۶ - لیزر در بسیاری از اعمال جراحی کاربرد مهمی‌دارد اما در عمل زیبایی بینی کاربردی  ندارد و فقط برای برش اولیه به جای تیغ جراحی میتوان از برش لیزری استفاده کرد اما برش لیزری هیچ ارجحیتی از نظر درد بعد از عمل یا نتیجه  بعد از عمل زیبایی بینی و یا جای بخیه و … بر تیغ جراحی ندارد.

۷– عمل زیبایی بینی باعث بهبود و یا تشدید علائم حساسیت بینی نمیشود.   مبتلایان  به آلرژی بینی هم میتوانند تحت عمل جراحی قرار گیرند اما لازم است این افراد از قبل از عمل تا مدتی بعد از عمل  تحت درمان با داروهای ضد حساسیت قرار گیرند .

 ۸- عمل زیبایی بینی روی دید و حالت چشم اثری ندارد اما از آنجائیکه تا مدتی بعد از عمل  نمیتوانید از عینک استفاده کنید ،اگر تصمیم دارید لیزیک هم انجام دهید بهتر است ابتدا عمل لیزیک چشم را انجام دهید تا بعد از عمل زیبایی بینی نیاز به عینک نداشته باشید.جراحی بینی روی دید و حالت چشم اثری ندارد اما از آنجائیکه تا مدتی بعد از عمل نمیتوانید از عینک استفاده کنید ،اگر تصمیم دارید لیزیک هم انجام دهید بهتر است ابتدا عمل لیزیک چشم را انجام دهید تا بعد از عمل زیبایی بینی نیاز به عینک نداشته باشید.

۹ - وجود پلاکهای ارتودنسی مانعی برای عمل زیبایی بینی نیست و مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

۱۰ - با توجه به اینکه امروزه در مراکز جراحی خصوصی کمتر از هالوتان وسایر گازهای  بیهوشی دهنده استنشاقی استفاده میشود و داروهای جدید بیهوشی اثرات کبدی یا ندارند و یا اگر هم داشته باشند این تاثیر اندک است، لذا چنانچه در گذشته نزدیکی بیهوشی داشته اید، ضرورتی ندارد  که از بیهوشی قبلی شما زمان زیادی گذشته باشد.
 
روش باز و بسته
11. برای انجام  عمل زیبایی بینی دو تکنیک یا روش به نامهای روش باز و روش بسته وجود دارد. بعضی از جراحان روش بسته را و بعضی دیگر روش باز را ترجیح میدهند اما به طور کلی طرفداران عمل زیبایی بینی باز در حال افزایش هستند. استفاده کردن یک جراح از یک روش باز یا بسته فی نفسه امتیاز و یا اشکالی را متوجه وی نمیکند  بلکه  مهم این است که نتیجه نهائی مطلوب باشد. مواردی وجود دارد که  غالب پزشکان  روش باز را  ترجیح میدهند  که در این رابطه  میتوان از موارد زیر نام برد : عمل ترمیمی بینی، عمل بر روی بینی ای  که  در اثر تصادف قبلی دفرمه شده باشد، عمل زیبایی بینی وقتی  که با انحراف بینی شدیدی همراه باشد که شکل ظاهری را هم کاملا کج کرده باشد .
تنها تفاوت روش باز با روش بسته در این است که در  روش باز علاوه بر خط برشی که در روش بسته بکار میرود ، برش  کوچکی نیز روی پوست کلوملا داده میشود. کلوملا همان قسمت میانی  بین دو سوراخ بینی است که بطور معمول پائین تر از پره های بینی قرار میگیرد.شما میتوانید در عکس بالا محل این برش را که با مارکر مشخص شده است را مشاهده کنید.  این برش این امکان را فراهم میکند که بتوان پوست بینی را بلند کرد و تمامی‌ساختمانهای اصلی بینی که شامل قسمت استخوانی، قسمت غضروفی و بافت نرم است را دقیقا مشاهده کرد و عمل زیبایی بینی را زیر دید مستقیم انجام داد. محل  جوش خوردن بخیه های این برش  باقی نمیماند و جای نگرانی ندارد. نکته ای که لازم به یاددآوری است اینکه برش خوردن یا برش نخوردن گوشه های بینی یا اصطلاحا پره های بینی ارتباطی به روش باز یا بسته ندارد بلکه به اندازه سوراخ های بینی و پره های بینی بستگی دارد یعنی اینکه اگر سوراخهای بینی بزرگ باشند و لازم باشد که کوچک تر و جمع تر شوند هیچ راهی به جز برش خوردن کناره های ( پره های )  بینی نیست  حتی اگر عمل زیبایی بینی به طریقه بسته باشد.
 
مزایای روش بسته :
* زمان عمل زیبایی بینی در این روش حدود یک ربع کمتر از روش باز است.
* روی پوست کلوملا  برشی وجود ندارد .
* در این روش ورم نوک بینی کمتر ازروش باز است لذا ورم زودتر برطرف میشود.
 
 مزایای روش باز:
* عمل زیبایی بینی زیر دید مستقیم انجام میشود لذا احتمال غیر قرینگی کمتر میشود.
* قدرت مانور جراح و فضا برای کار کردن وی بیشتر است.

12- در طی عمل زیبایی بینی اشکالات مختلف بینی را می‌توان برطرف کرد که برای مثال به موارد زیر می‌توان اشاره کرد: 
* بزرگ بودن اندازه بینی
* قوزدار بودن بینی
* افتادگی نوك بینی یا كم بودن زاویه بینی و لب
* پهن بودن بینی
* بزرگ بودن سوراخ های بینی
* جعبه ای شكل بودن نوك بینی
* زیاد بودن فاصله نوك بینی تا صورت
* دررفتگی تیغه بینی وغیرقرینه بودن بینی
* دو شاخه بودن نوك بینی
* دماغ زین اسبی متعاقب ضربه های قبلی و یا عمل زیبایی بینی انحراف تیغه بینی
* دفورمیتی های بعداز عمل زیبایی بینی
 

مراحل اقدام عملی برای عمل زیبایی بینی
شما روز عمل زیبایی بینی درحالت ناشتا یك ساعت قبل از عمل در مركز جراحی حاضر خواهید شد. زمان عمل حدود یكساعت و نیم خواهد بود كه از یك ربع قبل از عمل زیبایی بینی تا یك ربع بعد از عمل همكاران بیهوشی بطور مستقیم ازشما مراقبت می‌كنند و بعد از آن هم حدود نیم ساعت در ریكاوری از شما دقیقا مراقبت خواهد شد. پس حدوداً از وقتی كه وارد اطاق عمل می‌شوید تا وقتی كه مجدداَ به بخش برمیگردید حدود دو ساعت و نیم به طول می‌انجامد .
در مورد نوع بیهوشی حتی الامکان نظر شما لحاظ خواهد شد. بیهوشی كامل و نیمه بیهوشی هر كدام مزایا و معایب مربوط به خود را داراست. اما به طور كلی و با توجه به سالها تجربه، ما بیهوشی كامل را  بر نیمه بیهوشی ترجیح میدهیم  چرا كه در بیهوشی كامل امكان كنترل فشار خون بیمار بیشتر است ،بیمار راحتتر است، متخصص بیهوشی بهتر و راحتتر میتواند از بیمار مراقبت كند و در حین عمل ترشحات وارد حلق و ریه بیمار نمیشود و لذا جراح نیز راحتتر است و نهایتا اینكه سرفه بعد از عمل زیبایی بینی در بیهوشی كامل كمتر است. البته در موارد معدودی نیمه بیهوشی ( كه اصطلاحا بی حسی موضعی گفته میشود )  بر بیهوشی عمومی ‌ارجح است مثلا در بیمارانی كه مشكلات زمینه ای مثل ناراحتی‌های قلبی عروقی و یا اختلالاتی دارند كه بیهوشی كامل برای آنان به صلاح نیست و یا در بیمارانیكه نگران بی‌هوشی كامل هستند میتوان عمل زیبایی بینی را تحت نیمه بیهوشی انجام داد كه در این روش نیز متخصص بیهوشی از ابتدای عمل تا انتهای آن از بیمار مراقبت میكند و با دادن داروهای ضد درد، آرامبخش و خواب‌آور امكان یك عمل زیبایی بینی كاملا بدون درد را فراهم مینماید .
 حدود شش ساعت بعد از برگشتن به بخش از مركز جراحی مرخص می‌شوید. البته چنانچه خود شما مایل باشید میتوانید صبح روز بعد از عمل زیبایی بینی، مركز جراحی را ترك نمایید.
 

مراقبت‌های بعد از عمل زیبایی بینی :  
۱ – حدوداً تا ۵۵ ساعت بعد از عمل زیبایی بینی نباید چیزی میل كنید چرا كه به دلیل داروهای بیهوشی  حركات معده و روده شما كند است و چنانچه شما چیزی میل كنید باعث بروز حالت تهوع  و استفراغ می‌شود. حدوداً ۵ ساعت بعد از عمل زیبایی بینی ابتدا كمی‌آب می‌آشامید اگر چنانچه مشكلی نداشتید یك ربع بعد مختصری آب میوه خواهید آشامید و بعداز آن میتوانید از غذاهای نرم استفاده كنید و از روز سوم به بعد هر چه خواستید میتوانید میل كنید .

۲ – باید تا ۲۴ ساعت  از کمپرس سرد استفاده کنید. تا وقتی که  در مركز عمل زیبایی بینی بستری  هستید پرستارها این كار را انجام خواهند داد. وقتی به منزل مراجعه كردید خودتان چند تكه یخ راخرد كرده و داخل كیسه فریزر ریخته و روی صورت، گونه‌ها و لب بالا قرار دهید. این كار باعث می‌شود ورم و كبودی شما به حداقل برسد .

۳ – دراز كشیدن بعد از عمل زیبایی بینی باعث تورم بینی شما میشود لذا سعی كنید بعد از عمل فقط در حد معمول دراز بكشید .

۴ – از روز سوم به بعد كارهای سبك مثل كارهای سبك منزل, كارهای اداری, كار با  كامپیوتر و … .. بلامانع است.

5 – بعد از عمل، به هر دلیلی درد داشتید اعم از اینكه ارتباطی به عمل شما داشته باشد  و یا خیر فقط از استامینوفن ساده یا كدئینه به عنوان مسكن استفاده نمایید و از خوردن داروهایی مثل بروفن، ایندومتاسین، آسپرین و …. اجتناب كنید .

6-درد، کبودی و خونریزی بعد از عمل زیبایی بینی به فاکتورهای متعددی وابسته است. یکی دو روز اول ممکن است بیماران کمی‌کبودی داشته باشند ولی  معمولا تا روز برداشتن گچ بینی که حدود روز ششم بعد از عمل زیبایی بینی است کبودی  برطرف شده است.

7 – بعد از جراحی زیبایی بینی، زیر بینی شما گاز كوچكی گذاشته می‌شود كه چنانچه خونابه‌ای از بینی  شما خارج شود توسط این گاز جذب شود. بهتر است که این پانسمان را شما تعویض نکنید .

8 - تا وقتیكه گچ  را برنداشته‌اید باید از لباسهایی استفاده كنید كه از جلو توسط دگمه یا  زیپ باز میشوند و برای پوشیدن آن لازم نباشداز روی سركشیده شوند.

9– مادامی‌كه گچ روی بینی شما قرار دارد میتوانید از عینك استفاده كنید اما بعد از برداشتن گچ باید تا ۶۶ هفته به نحوی از عینك استفاده كنید كه وزن آن روی بینی شما نباشد بدین منظور میتوانید وسط عینك را با چسب به پیشانی خودبچسباند .

10– یك هفته بعد از جراحی زیبایی بینی جهت برداشتن  قالب روی بینی که اصطلاحاً به آن  گچ طبی  گفته میشود به مطب مراجعه خواهید كرد. باید مراقب باشید درطی این مدت پانسمان روی بینی شما خیس نشود لذا برای استحمام باید به وسیله دوش دستی از گردن به پایین را بشویید و بعد بخوابید تا شخص دیگری موهای شما را بشوید بدون اینكه پانسمان شما خیس شود .

11 - تا سه هفته  بعد از برداشتن قالب روی بینی ( گچ طبی ) حدودا هر ۵ روز یکبار برای تعویض چسب به مطب مراجعه خواهید کرد.

12– شنا  یا فعالیتهایی كه احتیاج به فعالیت زیاد دارد تا دو هفته ممنوع است.  شیرجه و اسكی تا دو ماه مجاز نیست. ورزش هایی كه احتمال تصادم در آنها وجوددارند تا ۴۴ ماه نباید انجام شود .


:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن , جراحی بینی استخوانی , جراحی زیبایی بینی , عمل ترمیمی بینی , عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

اطلاعاتی پیرامون عمل جراحی رینوپلاستی ( جراحی زیبایی بینی):


1- از آنجایی که مصرف بعضی دارو ها یا وجود برخی از بیماریهای زمینه ای می تواند بر عمل زیبایی بینی و بیهوشی تاثیر بگذارد و حتی موجب لغو عمل شود لذا در ویزیت های قبل از عمل در صورتیکه هر گونه دارویی (حتی گیاهی) مصرف می نمائید یا بیماریهای جسمی,روحی یا اعتیاد ، سابقه جراحی یا ابتلا به هپاتیت ( یرقان) یا HIV دارید به جراح اطلاع دهید . از دو هفته قبل از عمل زیبایی بینی تا یک هفته پس از عمل از مصرف بروفن ، آسپرین ، ویتامین Eو از استعمال دخانیات خودداری کنید .

2- شش ساعت قبل از مراجعه به بیمارستان از خوردن هر گونه جامدات یا مايعات خودداری نمائيد و استحمام کامل انجام دهید و کلیه مدارک پزشکی قبلی شامل عکس،آزمایش و سایر موارد را به همراه داشته باشید .
3- در روز عمل زیبایی بینی از به کار بردن هر گونه زیورآلات و هرگونه لوازم آرایشی، کرم ، ماتیک ، خط چشم ، ریمل ، لاک ناخن و حتی کرم های مرطوب کننده و ضد آفتاب خودداری کنید.

4- پس از عمل زیبایی بینی در صورتی که در صورت و چشمها کبودی رخ دهد طی دو تا سه هفته به تدریج و خود به خود رفع خواهد شد. استفاده از کمپرس سرد در روز اول پس از عمل زیبایی بینی به کاهش تورم و کبودی کمک می کند.
5- تامپون یا مش داخل بینی یک تا سه روز پس از عمل زیبایی بینی توسط جراح یا دستیار ایشان خارج خواهد شد .
6- قطره بینی تجویز شده را پس از خروج تامپون بینی ، روزها هر چهار ساعت استفاده کنید ( به مدت سه ماه).
7- پماد تجویز شده را شبها در محل بخیه های بینی و به مقدار کم داخل بینی استفاده کنید ( به مدت دو هفته).

8- پس از عمل زیبایی بینی به علت تورم مخاطی تا چند هفته دچار گرفتگی نسبی بینی خواهید شد . در موارد گرفتگی بینی بویایی نیز کاهش می یابد.تا شش هفته از فین کردن بپرهیزید و د اخل بینی را دستکاری نکنید.
9- در دو تاسه روز اول پس از عمل زیبایی بینی در صورت خونی شدن پانسمان زیر بینی ، پانسمان را تعویض نمایید و نگران نباشيد .
10- تا یک هفته بعد از عمل زیبایی بینی از خیس شدن صورت بپرهیزید و یک هفته پس از عمل یک استحمام کامل انجام دهید و سپس برای برداشتن قالب بینی و بخیه ها و آموزش چسب زدن بینی به مطب مراجعه کنید .

11- زمانی که قالب یا گچ بینی برداشته می شود ( حدود یک هفته پس از عمل زیبایی بینی) بینی شما ممکن است منظره مطلوبی نداشته باشد ولی نگران نباشید ، در طی چند هفته و با فروکش کردن تورم منظره نهایی بینی مشخص می شود .
12- در صورتی که بر روی پوست بینی در ناحیه سوراخها یا پل میانی بین سوراخ ها بخیه وجود دارد این بخیه ها یک هفته پس از عمل زیبایی بینی برداشته می شود ، جای بخیه ها پس از دو تا سه ماه حدود زیادی محو میشود ولی آثار جزئی آن برجای می ماند .
13- پس از عمل زیبایی بینی معمولا به مدت 3 الی 4ماه نیاز به چسب بینی دارید،چسب زدن به بینی نقش مهمی در شکل گیری بینی دارد.

14- تا چهار ماه پس از عمل زیبایی بینی از این اقدامات خودداری شود: ورزش و فعالیت سنگین بدنی ، بکاربردن هر گونه عینک ،خوابیدن روی بینی یا هر گونه فشار روی بینی .
15- در افرادی که پوست آنها مستعد آکنه و جوش می باشد تا چند ماه پس از عمل زیبایی بینی ممکن است روی بینی جوش های ریزی ظاهر می شود که در این موارد باید بااحتیاط با سواپ آغشته به الکل تمیز شود .
16- براساس متون معتبر علمی، ده درصد از بیمارانی که تحت عمل زیبایی بینی قرار می گیرند نیاز به یک عمل اصلاحی دوم خواهند داشت . در کسانی که سابقه انحراف شدید یا شکستگی بینی دارند احتمال نیاز به این عمل زیبایی بینی دوم بیشتر است .

17- عمل زیبایی بینی نمی تواند سبب بهبود سینوزیت مزمن ، آلرژی ، خشکی بینی، آبریزش مداوم بینی، گرفتگی متناوب شبانه، خروپف یا پولیپ بینی شود .
18- ضخامت پوست بینی با عمل زیبایی بینی تغییر نمی کند ، در کسانی که پوست نوک بینی و پره ها ضخیم می باشد( بینی های گوشتی) گرچه پس از جراحی زیبایی بینی آنها به درجاتی زیباتر میشود ولی به ظرافت و کوچکی بینی افرادی که پوست نازکتری دارند نمی شود .بنابراین در این بیماران باید انتظارات از نتيجه جراحی زیبایی بینی ، پایین تر باشد.
19- ضخامت پره های بینی با عمل تغییر نمی کند ولی در کسانی که سوراخهای بینی بزرگ است با انجام جراحی زیبایی بینی سوراخها کوچک می شود .

20- بیمارانی که خواهان باریک شدن بینی ( کاهش پهنا)می باشند پس از جراحی زیبایی بینی ممکن است دچار درجاتی از کاهش میزان عبور هوا از بینی شوند .
21- درکسانی که انحراف شدید بینی و عدم تقارن شدید دارند پس از جراحی زیبایی بینی ممکن است به تقارن صد در صد نرسند لذا در این موارد انتظارات بیماران از نتیجه جراحی زیبایی بینی بایستی پایین تر باشد .
22- درکسانی که پيش از عمل عدم تقارن سوراخ های بینی دارند،پس از جراحی زیبایی بینی نیز درجاتی از عدم تقارن خفیف ممکن است باقی بماند.لازم به ذکر است که در اکثر افراد اجتماع دو سوراخ بینی کمی با هم متفاوت هستند.

23- عمل هایی که می توان با صلاحدید پزشک جراح همزمان با عمل جراحی زیبایی بینی (رینوپلاستی)در ناحیه صورت انجام داد عبارتند از:پروتز گونه ،پروتز چانه، بلفاروپلاستی(عمل زیبایی پلک) ،تزریق چربی .
24- جراحی های غیر اورژانس مانند لیزر چشم و دندانپزشکی بهتر است به فاصله 2 ماه پس از جراحی زیبایی بینی انجا م گیرد.خانم هایی که قصد بارداری پس از عمل دارند بهتر است با فاصله 6 ماه بعد از جراحی زیبایی بینی باردار شوند.

در پايان لازم به ذكر است كه :
بعد از جراحی زیبایی بینی، نمای کلی بینی در نگاه مهم است ، یک بینی زیبا الزاما در لمس صاف و متقارن نیست لذا بعد از عمل نامنظمی های جزیی بینی که تنها لمس می شوند اما دیده نمی شوند فاقد اهمیت هستند.به اظهار نظر دوستان و اطرافيان در مورد شكل بيني خود كمتر توجه كنيد . هر كونه سوال يا ابهام را فقط و فقط با جراح خود در ميان بگذاريد.مقايسه كردن نتيجه جراحی زیبایی بینی خود با سايرين اقدام نادرستي است و جز آسيب روحي براي شما نتيجه اي در بر نخواهد داشت.

نتیجه نهایی جراحی زیبایی بینی شش تا دوازده ماه پس از عمل مشخص می شود . بنابراین در قضاوت عجله نکنید و اجازه دهید تا تورم کاملا فروکش کند.اعمال جراحي زيبايي در برخي از موارد كاملا ايده آل و بدون عيوب جزئي نخواهد بود ، اگر شما قادريد به جاي تمركز بر روي عيوب جزئي، توجه خود را معطوف به ميزان بهبودي حاصله نماييد، از جراحی زیبایی بینی خود احساس لذت و رضايت خواهيد كرد.

مطالب مرتبط:

بینی نوک پهن

جراحی بینی استخوانی

عمل ترمیمی بینی



:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 بهمن 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : دکتر بصام

آنچه درمورد جراحی زیبایی بینی نمی‌دانید


همه ما از نگاه کردن به عکس‌های قبل و بعد کسانی که جراحی زیبایی بینی انجام داده‌اند، لذت می‌بریم. چند نفر از شما تابحال به این عکس‌ها نگاه کرده‌اید؟ مسئله این است که عکس‌ها گویای همه چیز نیستند.

آیا این عکس‌ها نشان می‌دهند که چطور جراحی بینی می‌تواند مشکل تنفسی جزئی ولی همیشگی ایجاد کند؟ اینکه چطور می‌توانید از بینی نفس بکشید چون بی‌اندازه خشک می‌شود و اینکه دیگر هیچ چیز بو و رایحه قبل را برایتان ندارد؟ اینکه چطور حتی شکل لبخندتان را هم تغییر می‌دهد؟

من برایتان خواهم گفت که چطور زندگی‌ام بعد از انجام جراحی زیبایی بینی تغییر کرد تا اگر شما هم قصد انجام این عمل را دارید بدانید باید انتظار چه چیزهایی را داشته باشید. 

جراحی زیبایی بینی: نقاط مثبت و منفی

نیمرخم؟ خیلی بهتر شده است. هرچند نوک بینی‌ام الان کمی به سمت راست منحرف شده است و به همین خاطر در بعضی زوایا به نظر می‌رسد که بینی‌ عقابی دارم. البته باید اضافه کنم که تا زمانیکه خودم اشاره‌ای به آن نکنم کسی متوجه آن نمی‌شود.

تمام‌رخم؟ بدتر شده است. بعد از اینکه قوس روی بینی‌ام برداشته شد، بینی‌ام به نظر پهن‌تر از قبل می‌رسد. سوراخ‌های بینی‌ام هم مشخص‌تر شده‌اند.

نوک بینی‌ام؟ کمی بهتر شده است. تا مدتی بعد از عمل زیبایی بینی، نوک بینی‌ام شبیه به دلقک‌ها شده بود. برای مدتی طولانی ورم داشت (بیشتر از یک سال) ولی حداقل الان دیگر شبیه دلقک‌ها نیست ولی خیلی جا برای پیشرفت دارد.

لبخندم؟ بدتر شده است. وای، لبخند دوست‌داشتنی‌ام! هیچکس قبل از عمل به من نگفته بود که این هم ممکن است تغییر کند. دکتر پوستی که بالای لب را به لثه نزدیک به دندان نیش وصل می‌کند بریده است. فقط دو تکه پوست کوچک اینهمه تفاوت ایجاد می‌کند.

حس بویایی‌ام؟ همانطور است. ولی مادر دوستم بعد از عمل زیبایی بینی در این زمینه مشکل پیدا کرده بود.

تنفسم؟ همانطور است. به‌استثنای اینکه الان سوراخ‌های بینی‌ام کمی رو به بالاتر هستند و هوا (و البته آب) راحت‌تر وارد بینی ام می‌شوند که این مسئله وقتی هوا سرد است برایم محسوس‌تر می‌شود. همچنین داخل بینی‌ام خیلی زودتر خشک می‌شود. ولی خاله‌ام بعد از عمل زیبایی بینی دیگر نتوانست مثل قبل راحت نفس بکشد.

تمیز کردن بینی؟ بینی شما بعد از عمل زیبایی بینی آنقدر ورم می‌کند که حتی وقتی گچ هم بیرون آورده می‌شود، متوجه می‌شوید که نمی‌توانید انگشتتان را داخل بینی‌تان ببرید. اگر بینی‌ام می‌خارید، تنها کاری که می‌توانستم بکنم این بود که به آرام پره بینی‌ام را به سمت وسط فشار دهم. البته عمل زیبایی بینی من بسیار ساده بود. ممکن است در تمام موارد اینکار مقدور نباشد. در هر حال باید با دقت و آرامی به بینی‌تان دست بزنید.

تحمل ارتفاعات؟ وقتی سوار هواپیما می‌شوم، بینی‌ام کمی خون می‌آید. فکر می‌کنم بخاطر خشکی آن باشد. البته تا وقتی که فین نکنید و تکه‌های خون را روی دستمال نبینید، متوجه این مسئله نمی‌شوید. ولی جای نگرانی نیست، چون خونریزی بسیار خفیف است.

سرهایی که برای نگاه کردن به من در خیابان برمی‌گردند؟ هیچ تغییری نکرده است. حتی وقتی که بینی‌ام ورم زیادی داشت. البته من بخاطر این مسئله خوشحال بودم.

اینکه فکر می‌کنم عمل زیبایی بینی کار ارزش‌داری است؟ اگر می‌توانستم به عقب برگردم و چیزهایی که الان می‌دانم را می‌دانستم، آیا باز اینکار را می‌کردم؟

آیا ارزشش را داشته است؟

نه. با چیزهایی که الان می‌دانم، اینکار را انجام نمی‌دادم. آیا پشیمانم؟ نه، من کلاً از حس پشیمانی در زندگی خوشم نمی‌آید بخاطر همین با این وضعیت کنار آمده‌ام.

اینها سوالاتی است که جواب آنها هیچوقت قطعی نیست، مثل اینکه آیا با بینی قبلی‌ام همین فرصت‌های امروزم را داشتم؟ الان که به آن فکر می‌کنم، احتمالاً آره. من فرد باهوشی هستم، مثل شما و خیلی‌های دیگر. بعلاوه اینکه اتفاقی برای من افتاد که برای خیلی دیگر از دوستانم که آنها هم عمل زیبایی بینی انجام دادند، افتاد: هیچکس متوجه این تغییر نشد!

حرف‌های زیادی درمورد زیبایی و اهمیت تاثیر اول گفته شده است ولی اگر واقعاً بخواهید فکر کنید، یک بینی چقدر می‌تواند شما را تغییر دهد؟ مطمئناً باعث باهوش‌تر، مهربان‌تر یا دوست‌داشتنی‌تر شدن شما نمی‌شود.

شاید جذاب‌تر شوید و نتیجه به دست آمده را دوست داشته باشید و به همین خاطر خودتان را جذاب‌تر فرض کنید ولی شاید مشکل در درک شما نسبت به بینی‌تان بوده باشد، نه خود بینی‌تان. مثلاً مایکل جکسون وقتی به اینه نگاه می‌کرد، ایرادهایی می‌دید و واکنش ما نسبت به صورت او بعد از آنهمه عمل زیبایی بینی چه بود؟ مردم کم‌کم از او می‌ترسیدند.

انطور فکر نکنید که فقط یک بینی می‌تواند آینده شما را تغییر دهد. مطمئناً همه شما افراد بسیار موفق زیادی را با بینی‌های بزرگ می‌شناسید که کوچکترین اهمیتی به سایز بینی‌شان نمی‌دهند.

نگرش شما نسبت به زندگی است که آینده شما را تغییر می‌دهد، چه قسمتی از بدنتان را تغییر دهید چه ندهید. اگر تغییر قسمت‌هایی از بدنتان نگرش شما را نسبت به زندگی تغییر خواهد داد، من اینکار را به شما توصیه می‌کنم.

سالها بعد، نوک بینی‌ام همچنان ورم‌کرده بود. حتی گاهی اوقات هنوز شکل بینی دلقک‌ها می‌شود.

چهار سال بعد از عمل زیبایی بینی، بینی‌ام یکدفعه شروع به صدا دادن کرد. هر وقت لب‌هایم را تکان می‌دادم، یک صدای «کلیک» از بینی‌ام می‌شنیدم. در گوگل جستجو کردم و متوجه شدم که مسئله نگران‌کننده‌ای نیست. این نشان می‌دهد که حتی بعد از سالها، تاثیر عمل زیبایی بینی ممکن است تغییر کند.

به طور کل به نظر من ارزشش را نداشت. ولی، من درسم را از این ماجرا گرفتم. حتی با این بینی من زندگی شاد خواهم داشت و فردی موفق می‌شوم. اینبار دیگر اجازه نمی‌دهم یک بینی سد راه موفقیت و خوشبختی‌ام شود.

اگر تصمیم به این کار دارید، برایتان آرزوی موفقیت می‌کنم! امیدوارم که از نتیجه کارتان واقعاً راضی باشید یا حداقل بتوانید به راحتی تا پایان عمر با آن زندگی کنید. ولی می‌خواهم تاکید کنم که این مغزتان است که جهت زندگی‌تان را تعیین می‌کند نه بینی‌تان.

عمل زیبایی بینی: بله یا خیر؟

جالب است بدانید که عمل زیبایی بینی چطور زندگی شما و عزیزانتان را تغییر می‌دهد. صحبت از عزیزان شد، آیا الان آنها را بیشتر از قبل از عمل‌تان دوست دارید؟ اگر فرزندی دارید که او هم می‌خواهد اینکار را بکند، آیا تشویقش می‌کنید یا مانعش می‌شوید؟ باید بگویم که من بینی‌ام را در سن ۳۸ سالگی عمل زیبایی بینی کردم و زمان مهمی از زندگی‌ام را با همان بینی بزرگ عقابی از موفقیت‌هایم لذت بردم. من از قدرت مغز و روحم آگاه بودم و به همین دلیل با یک تغییر عمده جسمی مشکلی نداشتم و این باعث نشد که ظاهر جسمانی‌ام اهمیت بالاتری برایم پیدا کند. اما چرا اینکار را کردم؟ می‌خواستم در برنامه‌های تلویزیونی شرکت کنم و تصور کردم که داشتن یک بینی زیباتر ممکن است احتمال موفقیت و چهره شدن من را بالا ببرد. قسمت عجیب موضوع این است که قبلاً هم با همان بینی عقابی در برنامه‌های تلویزیونی شرکت داشتم! و البته این جلو من را برای انجام عمل زیبایی بینی نگرفت.


:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 بهمن 1395 | نظرات ()