جراحی زیبایی بینی استخوانی
نوشته شده توسط : دکتر بصام

جراحی زیبایی بینی استخوانی

تصور اغلب مردم بر این است که اگر یک بینی استخوانی باشد، هیچ مشکلی در نحوه و برایند جراحی بینی وجود ندارد و نتیجه عمل خوب است. جراحی بینی استخوانی را در ذیل توضیح خواهیم داد.

آیا عوامل دیگری بر روی انجام جراحی بینی در این‌گونه بینی ها وجود ندارد؟

آیا جراحی بینی استخوانی همیشه نتیجه ی خوب و فوق العاده دارند؟

بینی استخوانی چه نوع بینی است؟

قبل از پاسخ گویی به این سؤال کمی درباره ساختمان بینی صحبت کنم. ساختار بینی از استخوان و غضروف متشکل است. در صورتیکه بینی دارای قوز استخوانی و نیز غضروف محکمی باشد، بینی استخوانی یا غضروفی در نظر گرفته می شود.

علت ایجاد قوز بینی، عموماً تحت تاثیر ژنتیک است اما آسیب دیدن بینی مانند شکستگی بینی در به وجود آمدن آن و جراحی بینی استخوانی نیز مؤثر است.
بعضی موارد آسیب در دوران کودکی است که حتی ممکن است فرد آن را یادش نباشد به دنبال آسیب، رشد بیش از حد غضروف و استخوان بینی باعث برآمدگی یا قوز بر روی تیغه میانی بینی می‌شود.

این نوع بینی ها با برداشتن قوز بینی و عمل جراحی بینی استخوانی تغییرات زیادی خواهند داشت که که نکته ی مهم ، فقط برداشتن قسمت اضافه غضروف و استخوان باعث زیبایی بینی نمی‌شود و پس از آن باید ترمیم بینی و قوت گرفتن بافت های باقی مانده نیز انجام داد تا ضمن پیشگیری از عوارض بعدی بینی ، استحکام آن کافی باشد.

یکی از مؤثرترین عوامل بر روی نتیجه ی جراحی بینی استخوانی، پوست می باشد.

اگر پوست ضخیم باشد ظرافت انجام شده حین جراحی بینی استخوانی بر روی نوک بینی قابل دیده شدن نیست و نوک بینی مختصری گرد می شود. از طرف دیگر پوست بینی نازک باشد نامنظمی‌های زیرپوست ممکن است قابل دیده شدن باشد. پوست ایده آل، ضخامتی بینابین دارد و نتیجه عمل بینی استخوانی عالی خواهد بود.

علاوه بر ضخامت پوست، انعطاف پذیری پوست نیز در نتیجه ی عمل زیبایی بینی حائز اهمیت است، به نحوی که پوستی که انعطاف پذیری بیشتری داشته باشد چسبندگی بیشتری به سطح زیرین دارد و شکل بینی را که جراح زیبایی بینی برای وی درست کرده است را بهتر نشان می دهد. در صورتیکه پوست بینی شل و ضعیف باشد، نوک بینی گرد تر همراه با ورم و پُف طولانی تری خواهند شد.

به عبارت دیگر بینی میتواند دارای قوز استخوانی و غضروفی باشد همچنین اگر پوست ضخیمی را داشته باشد نتیجه عمل به خصوص در قسمت نوک بینی خیلی فوق العاده نخواهد شد و صرف داشتن بینی استخوانی تضمینی برای یک جراحی بینی استخوانی عالی نیست.

عمل دیگری که در ایجاد نتیجه جراحی بینی استخوانی موثر است هماهنگی بین بینی و دیگر اجزای صورت است که باید توسط جراح زیبایی بینی رعایت شود.





:: برچسب‌ها: بینی نوک پهن,جراحی بینی استخوانی,جراحی زیبایی بینی,عمل ترمیمی بینی,عمل زیبایی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آبان 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: